" ik hoef geen commentaar "

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:50

Helemaal mee eens, maar als het commentaar/tip al een aantal keer gezegd is dan vind ik dat dit niet vijf pagina's erover door moet gaan. Dan begrijp ik dat het erg vervelend word en het heeft dan ook geen toegevoegde waarde meer. Ook vind ik dat commentaar opbouwend moet zijn :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:50

Op fb lees je het ook heel vaak, geen commentaar!
Maar in sommige gevallen denk ik dan, wat wil nu je nu bereiken door deze foto's te plaatsen :?
Bv iemand die veel te groot is voor een shet (ik noem maar wat) dit weet en er toch op gaat zitten.

Kijk nu zit er verschil in een onderbouwd commentaar of iemand compleet afbranden.

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:53

M_EL_ISSA schreef:
Ik vind dan weer dat je niet altijd commentaar ergens op hoeft te geven als je iets vind. Ieder in zijn waarde laten. Tenzij het echt uit de hand loopt, maar mensen hebben zo vaak de neiging om naar negatieve punten te kijken terwijl jezelf iets plaatst waar je enthousiast over bent. Dan snap ik dat je geen commentaar wilt.

precies dit, ik bedoel je kan op bokt ook gewoon een topic willen openen om wat je hebt gedaan even te laten zien en als je pony dan misschien iets te mager is (wat je dan al hebt chekken bij de dierenarts) dan krijg je meteen heel bokt over je heen. Aan de andere kant als je geen commentaar wil hoef je niks te plaatsen. Beetje dubbel dus

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:55

nine1987 schreef:
Als iemand zonder cap rijdt of wat dan ook, geef ik daar altijd commentaar op.. Vervelend voor de TS misschien, maar er kan ZOOOOOOO veel letsel voorkomen worden door een cap..

Alleen... de kans dat iemand een cap op gaat zetten naar aanleiding van jouw commentaar is dan weer vrijwel nul. Als iemand aangeeft geen commentaar daarop te willen, geeft dat aan dat iemand het al eerder gehoord heeft, je vertelt dus niets nieuws. En dus is het ook niet erg waarschijnlijk dat het nu ineens wel uit gaat maken, dat iemand nu ineens anders gaat denken (zo werkt dat gewoon niet bij mensen.) Maar je verstoort wel een topic, wat irritatie geeft bij de ander waardoor die alleen maar defensief reageert wat weer irritatie geeft bij anderen. Veel nadelen dus, en geen letsel voorkomen. Dat is dus echt heel erg zonde van de moeite.

Als je niet positief wilt reageren op een topic waar iemand zonder cap rijdt: prima, helemaal ok. Niet op reageren, en als genoeg mensen het met je eens zijn dan verdwijnt zo'n topic gauw uit het zicht.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:29

Klopt Shadow.. Maar als ik ook maar 1 iemand zou kunnen bereiken, is dat al veel.. :j
We zullen maar zeggen dat ik een eeuwige optimist ben.. :')

Maartje1990

Re: " ik hoef geen commentaar "

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:33

Ik vind het soms veels te ver gaan in het kritiek en commentaar dat je hier op bokt krijgt. Ja, niet alles gaat goed. Maar soms krijg je eerst allemaal positieve reacties, komt er 1 met ''ja maar hier zit je niet zo goed hoor'' dan gaat het de rest van het topic zo door. Een vriendin van me opende een topic, nou, over iedere foto gaf ze zelf al ''hier ging het niet goed en daar ging het niet goed en zus moest eigenlijk zo'', gewoon om zichzelf in te dekken omdat bokt zó ontzettend kritisch kan zijn, sorry maar dan vind ik ''geen commentaar'' niet zo'n gekke hoor.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:36

Maartje1990 schreef:
Ik vind het soms veels te ver gaan in het kritiek en commentaar dat je hier op bokt krijgt. Ja, niet alles gaat goed. Maar soms krijg je eerst allemaal positieve reacties, komt er 1 met ''ja maar hier zit je niet zo goed hoor'' dan gaat het de rest van het topic zo door. Een vriendin van me opende een topic, nou, over iedere foto gaf ze zelf al ''hier ging het niet goed en daar ging het niet goed en zus moest eigenlijk zo'', gewoon om zichzelf in te dekken omdat bokt zó ontzettend kritisch kan zijn, sorry maar dan vind ik ''geen commentaar'' niet zo'n gekke hoor.

Precies dat.
Eén iemand zegt 'goh, ik vind je te zwaar'
En dan 10 anderen 'Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar nu zij het zegt, dat vind ik ook'
Vind ik ook zo onzinnig. 10x hetzelfde zeggen is ook overdreven.

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:40

Zelf vind ik dat commentaar kan/mag. Maar... Veel mensen herhalen tig keer wat er niet goed is en dat vind ik niet nodig. Als het een keer is gezegd hoef je het niet nog een x te zeggen en dan stat het wel 8 x in 1 topic hetzelfde kritiek, dat vind ik niet nodig en voor degene die het topic opende lijkt het me ook behoorlijk irritant. Ik vind eigenlijk dat ze daar wel een regel van mogen maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:57

nine1987 schreef:
Klopt Shadow.. Maar als ik ook maar 1 iemand zou kunnen bereiken, is dat al veel.. :j
We zullen maar zeggen dat ik een eeuwige optimist ben.. :')

Niet mee eens, als je daarvoor talloze mensen (waar je verder niets mee te maken hebt) frustreert en doelbewust iets doet waarvan ze verzocht hebben het niet te doen. Ik vind dat persoonlijk getuigen van vrij weinig respect voor iemands eigen keuzes en grenzen. Terwijl het toch echt aan iedereen zelf is om die keuze te maken (of bij minderjarigen aan hun ouders) en niet aan jou.
Dat is niet iets dat ik zomaar te verantwoorden vind met 'heeeeeel misschien helpt het ooit een keer, dus is het ok om geen rekening te houden met gevoelens van anderen.'

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:17

annechica schreef:
Zelf vind ik dat commentaar kan/mag. Maar... Veel mensen herhalen tig keer wat er niet goed is en dat vind ik niet nodig. Als het een keer is gezegd hoef je het niet nog een x te zeggen en dan stat het wel 8 x in 1 topic hetzelfde kritiek, dat vind ik niet nodig en voor degene die het topic opende lijkt het me ook behoorlijk irritant. Ik vind eigenlijk dat ze daar wel een regel van mogen maken.

Mee eens.
Dat papegaaiengedrag moet eruit!
Superirritant om te lezen voor wie dan ook.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:10

LZP >> FZ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:58

Als het gaat om HAW staat zelfs in de regels dat dit niet mag

Citaat:
Het is niet de bedoeling om vooraf kenbaar te maken dat je op bepaalde dingen geen commentaar wenst te ontvangen (bijv. "graag geen commentaar op de slof'"). Door een topic op HAW te openen geef je automatisch aan dat je openstaat voor reacties. Wel kun je uitleggen waarom je gebruik maakt van bijvoorbeeld de slof, hiermee kun je veel reacties voor zijn.

En over herhalen van commentaar

Citaat:
Wat we ook liever niet zien zijn herhalingen: Als iemand foto's post, heeft hij/zij niets aan 30 keer enkel de opmerking 'je paard kruipt achter de teugel'. Als je iets fout ziet gaan, geef dan ook altijd aan hoe het anders kan en/of beter kan.