zomaar slotje op topic.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 23:49

oh biebz ik zit al jaren op bokt maar wat is het kippenhok ?

Biebz

Re: zomaar slotje op topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:51

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 23:54

goh dat ken ik serieus niet . nou weer wat geleerd. ik wacht even af wat er met mijn topic gebeurd. Misschien willen de modjes zo lief zijn om hem even daar naartoe te plaatsen

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:57

Biebz schreef:
[KH] 't Kippenhok

Denk dat je topic daar beter had gepast ;)

Haha volgens mij kan jij beter een MODje worden :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:58

Tja het viel mij ook al op.
Ik vond je topic iig vermakelijk :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:08

Even tussendoor in het algemeen over het 'slotje voor overleg'.

Slotjes voor overleg mogen in principe geplaatst worden door alle moderators, ook wanneer het niet hun eigen tabblad is. Daarna wordt er achter de schermen besproken wat er met het topic moet gebeuren. Is het slotje terecht of niet en kan het weer open na eventuele moderatoracties of kan het beter definitief gesloten blijven. Dat overleg proberen we natuurlijk zo snel mogelijk te doen, maar zoals iedereen hopelijk begrijpt, hebben wij ook een leven buiten bokt. Dan duurt het wat langer voordat er voldoende reacties zijn of knopen zijn doorgehakt en het slotje voor overleg veranderd kan worden.

Ben ik nog iets vergeten?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:12

Nouja ik vraag me meer af waarom er inderdaad foto-topic's worden gesloten terwijl er maar bijvoorbeeld 2 foto's te veel staan. Of als er een tem geplaatst wordt over dat een topic niet aan de regels voldoet en dan alsnog niet gesloten wordt onder het mom van 'ik zie geen reden om het topic te sluiten'.
Daar ben ik vooral nieuwsgierig naar omdat ik dat niet helemaal begrijp :). Ik snap dat jullie meer te doen hebben dan foto's in linkjes te plaatsen, maar dat hoort er deels ook gewoon bij..

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:13

Jikkeee schreef:
Nouja ik vraag me meer af waarom er inderdaad foto-topic's worden gesloten terwijl er maar bijvoorbeeld 2 foto's te veel staan. Of als er een tem geplaatst wordt over dat een topic niet aan de regels voldoet en dan alsnog niet gesloten wordt onder het mom van 'ik zie geen reden om het topic te sluiten'.
Daar ben ik vooral nieuwsgierig naar omdat ik dat niet helemaal begrijp :). Ik snap dat jullie meer te doen hebben dan foto's in linkjes te plaatsen, maar dat hoort er deels ook gewoon bij..

Denk dat dit ook wel per MOD verschillend is.
De ene zal het topic sneller op slot gooien en een ander zal kijken naar een oplossing.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:16

Dat snap ik. Maar hierbij heb ik het niet over (mogelijke) rel topics. Dat is meer dan logisch en maakt de sfeer niet beter. Ik doel dus echt op de specifieke voorbeelden die ik benoem.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:18

Dat bedoel ik ook.

De ene is meer oplossing gericht en zal het topic zo aanpassen zodat het open kan blijven.
Een ander is meer van het direct ingrijpen en gooit het topic op slot.

Denk dat hier misschien achter de schermen duidelijke afspraken over gemaakt moeten worden.
(Weet niet of deze er zijn?)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:20

Nja, als een topic niet aan de HAW regels voldoet gaan ze op slot :+. Zo simpel is het. Dacht ik. Bleek dus niet zo te zijn, daar ben ik dus over verbaasd maar zag het vrij laat in het antwoord bij de TEM's en dan vind ik het zo vreemd om er nog op te reageren maar had het achteraf wel moeten doen. Ik vind het namelijk apart en voelt het voor mij niet heel erg nuttig om te temmen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:21

Natuurlijk heeft iedere mod haar (we zijn volgens mij met alleen maar vrouwen tegenwoordig) eigen insteek, maar we hebben we de regels en richtlijnen die we proberen te handhaven. Want daar zijn we juist voor. Het zal ook afhankelijk zijn van het type topic en ook van waar het topic staat. De keus tussen bijsturen/oplossen of slotteren is toch ook een afweging. Beide hebben op z'n tijd z'n voor- en nadelen. Het is ook niet zo dat een topic die gesloten is voor overleg niet weer geopend kan worden ;)

In principe modden we zo min mogelijk en zoeken we naar gebruikersvriendelijke opties. Die opties zullen er niet altijd zijn en de discussie zal er vaak wel over bestaan of de optie in ieders ogen wel even gebruiksvriendelijk is ;)
Heel diep op de voorbeelden kan ik niet in gaan, want volgens mij was ik er niet persoonlijk bij betrokken. De vraagtekens begrijp ik zeker en we zullen ze achter de schermen meenemen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 00:32

Bedankt voor de uitgebreide reactie ! Hier kan ik wat meer mee. inmiddels is het topic verplaatst naar een ander tabblad tnx hiervoor.
kan ik weer even verder genieten van de reacties

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:36

Jikkeee schreef:
Of dat als je temt voor een slotje omdat het niet aan de voorwaarden voldoet van het onderdeel, krijg je een reactie dat er geen reden is voor een slotje :+. Ik begrijp natuurlijk dat er niet zomaar een slotje geplaatst wordt, maar ik zie wel de laatste tijd vaker uitersten. Vind ik best jammer.

Of gewoon een TeM die zonder verdere uitleg gewoon wordt gesloten en waar verder geen reactie meer opkomt.... :evaw:

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:53

Is er nu recent iets veranderd in het slotteren van topics.. valt mij op dat er nu wel erg snel een slotje ergens op komt, terwijl dat (imo :+ ) helemaal niet nodig is.

Een op FZ (gesloten vanwegen vermeend offtopic-- ik zie het hele offtopic er niet aan - sterker nog het kan reuze intressant zijn)
[FZ] Profielfoto's voor cover magazine over bokt gevraagd!

En een op LZP (een topic dat langzaam maar regelmatig sinds begin 2014 (!) al loopt en in 2014 was er ook een topic over 2014 en nu opeens moet het op slot omdat er een HK topic is)
[LZP] Trouwen in 2015
[LZP] trouwen in 2014 (71 pagina's)
Trouwens, niet iedereen houdt van HK-topic's, omdat men er op een gegeven moment vaak van alles bij haalt dat niks met het onderwerp te maken heeft. En in de HK mag dat gewoon, dus kun je er niks van zeggen. Of het gaat veel te snel. Blijft over dat je zelf maar af moet taaien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:03

Ik haak er even op in, niet vanwege een reltopic maar omdat er weer een iets ouder topic is gesloten omdat er een nieuw is aangemaakt. Terwijl er eerder altijd verwezen werd naar het oude topic en het nieuwe werd dichtgegooid.

Ik snap er niks meer van zo langzaamaan.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 19:10

Misschien kun je vragen aan die moderator vragen of ze er hier inhoudelijk op in kunnen gaan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:16

Slina schreef:
Ik vind het terecht dat hij op slot is. Wat wil je nou met dat topic bereiken? Beetje mensen opfokken? Als iedereen maar onzin-topics mag gaan maken dan wordt het een rotzooi.

Ben ik het ook mee eens. Als iemand het een leuk geintje vind, prima, maar ik denk niet dat het de bedoeling is om continu dergelijke 'humor topics' te openen; simpelweg omdat dan het hele forum 1 grote "grap" wordt. Dat een moderator niet a la de seconde reageert; vreemd zeg... Misschien he... Misschien, héél misschien hebben die mensen een leven buiten Bokt om, of kregen ze een buitensporig aantal TEM's vanwege je topic) dat er door de betreffende mod een slotje destijds is geplaatst om buitensporige reacties te voorkomen.

Mij ontging de humor ook compleet hoor, maar wat ik dan wel humor vind is dat er tegelijkertijd een vrij groot topic loopt over het feit dat Bokt een 'voorbeeldfunctie' zou moeten hebben, maar vervolgens wel boos worden dat dit soort "geintjes" niet kunnen, waar, nogmaals, gelukkig niet alleen mij de humor van ontging.

Ik denk dat als het direct in een "grappug!" subforum was geplaatst of iig met kleine lettertjes "grapjuhhhh" was gezet, dat het al een stuk minder "serieus" op was gevat.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:22

Ik kan het topic echt niet vinden maar ben benieuwd waarom het gaat..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:36

topic is ook allang weer open en dat is al opgelost ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:37

Sammie schreef:
En een op LZP (een topic dat langzaam maar regelmatig sinds begin 2014 (!) al loopt en in 2014 was er ook een topic over 2014 en nu opeens moet het op slot omdat er een HK topic is)
[LZP] Trouwen in 2015
[LZP] trouwen in 2014 (71 pagina's)
Trouwens, niet iedereen houdt van HK-topic's, omdat men er op een gegeven moment vaak van alles bij haalt dat niks met het onderwerp te maken heeft. En in de HK mag dat gewoon, dus kun je er niks van zeggen. Of het gaat veel te snel. Blijft over dat je zelf maar af moet taaien.

Sammie, we hebben even gekeken naar deze voorbeelden en er blijkt een misverstand in het spel te zijn. Of anders gezegd: een doodordinaire menselijke fout waardoor het topic op slot gezet is.
Het 2015-topic is per abuis op slot gezet en het is zojuist weer heropend. Excuus voor het misverstand en bedankt voor het aankaarten!