Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1976 schreef:Ik vind het de eigen verantwoording van degene die er zelf zonder cap op gaat zitten, niet de verantwoording van bokt.
Eileen_ schreef:Nee, dat vind ik dikke onzin. Nog ff en er komt een verbod op plaatsen van fotos zonder cap+ waar leg je dan de grens? Mogen standfotos dan wel?
Ik rijd zelf ALTIJD met cap (behalve voor de fotos dan), zelfs op het meest brave paard die er bestaat (mn bijrijdpaard), dat ding heeft me al te vaak gered. Maar dat is mijn keuze (en tot een half jaar geleden ook die van mn ouders) en ik vind dat als je lekker zonder cap wilt rijden, dan moet je dat lekker doen. Eigen keuze, eigen verantwoordelijkeid.
Oja. Als je er naast staat kan er ook heel veel gebeuren. Sterker nog, eigenlijk is het op sommige maneges zelfs verplicht om als je minderjarig bent zelfs een cap op te hebben NAAST je paard. Mag dit dan ook niet meer? Fotos van mensen zonder cap naast paard? Of op de menwagen?
Ineke2 schreef:Ik ben het wel met de ts eens...
Over bitten en zonder zadel, dat slaat als een tang op een varken in deze discussie. Een cap is om je hoofd te beschermen tijdens een valpartij die áltijd onverwachts kan gebeuren.
Ik was een paar weken geleden héél blij dat ik die cap altijd op heb. Ik viel er op een heel l*llige manier vanaf en kwam met mijn hoofd op het asfalt terecht. Ik had alsnog een gat in mijn hoofd en een flinke hersenschudding.
Zonder cap had het nog veel erger geweest.
Ineke2 schreef:Ik ben het wel met de ts eens...
Over bitten en zonder zadel, dat slaat als een tang op een varken in deze discussie. Een cap is om je hoofd te beschermen tijdens een valpartij die áltijd onverwachts kan gebeuren.
Ik was een paar weken geleden héél blij dat ik die cap altijd op heb. Ik viel er op een heel l*llige manier vanaf en kwam met mijn hoofd op het asfalt terecht. Ik had alsnog een gat in mijn hoofd en een flinke hersenschudding.
Zonder cap had het nog veel erger geweest.
Tammy_ schreef:viel mij ook op, bij topics met een aparte soort foto's (zandvlakte, shows, jurken etc) waarbij een cap afbreuk doet aan de foto wordt het geloof ik niet aangerekend. Maar ik dacht dat er bij bak rijfoto's wel gekozen werd voor topics waar met cap gereden wordt. Ik zelf zie ook liever rijfoto's met cap eerlijk gezegd.
Leffroi schreef:Is dit echt de moeite waard om je druk om te maken? Begrijp me niet verkeerd, rijden zonder cap is (voor mij en velen) niet acceptabel, maar ik denk dat iedereen wel afweet van de voor en nadelen, óók de jongere amazones. En om dan maar te zeuren over het feit dat een dergelijk topic in uitgelicht staat.. Kind alsjeblieft. Ik hoop oprecht dat je belangrijkere dingen hebt om je zorgen over te maken.
ardo_iggy schreef:Alle moraal ridders graag opstaan.
Selena schreef:Ik snap je wel TS. Zonder cap rijden moet niet 'aangemoedigd' worden.
Maar aan de andere kant vind ik dat iedereen het zijn eigen verantwoording is. Als jij foto's wilt plaatsen zonder cap, dan vind ik niet dat die foto's geen kans moet krijgen op uitgelicht.