Even voorstellen: jonge mama, beginner etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:51

Opzich hebben die laarzen een goede hak waardoor je niet met je voet door de beugel kan schieten.
Vraag me alleen af of de laars mooi genoeg aansluit aan je been... maar goed ik heb smalle pootjes... en heb dus qua laarzen opmaat gemaakte Petrie's. ... zou gewoon gaan passen en even met personeel overleggen.

Als je even wat meer spaart kan je ook dit soort laarzen kopen http://www.paardendrogist.nl/product/210/211/ariat-windermere/300714/57516 :Y)

Paardendrogist is qua mooie chique/stoere spullen ook wel gave winkel ... alleen wel meteen prijzig al is de kwaliteit daar ook wel naar.

ByCJS

Re: Even voorstellen: jonge mama, beginner etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 23:08

Ja daarom dacht ik ook dat het misschien wel zou kunnen, lijken me wel fijne stevige laarzen, en niet zo 'tuttig' als de standaard laarzen. Ik heb geen super dikke kuiten, maar ook niet de meest dunne beentjes, dus denk dat ze wel redelijk zullen aansluiten. Zal ze uiteraard in de winkel even passen. Maar ik word dus niet raar aangekeken als ik met die (of iets in die richting) ga rijden? Laarzen die jij laat zien zijn inderdaad wel iets wat ik mooi vind, maar wel ver boven budget, zal nog even verder kijken. Bedankt voor de suggesties! :)

ByCJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 00:45

Kan iemand mij misschien wat meer informatie geven over lessen? (Zal waarsch. wel een beetje verschillen per manege!) Ga je eerst het paard opzadelen en borstelen en na afloop afzadelen etc of is het echt puur rijden en dan weer wegwezen zeg maar? :P Ik ben trouwens +- 1.73, ga ik dan op een paard of pony rijden?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:02

channaaah schreef:
Kan iemand mij misschien wat meer informatie geven over lessen? (Zal waarsch. wel een beetje verschillen per manege!) Ga je eerst het paard opzadelen en borstelen en na afloop afzadelen etc of is het echt puur rijden en dan weer wegwezen zeg maar? :P Ik ben trouwens +- 1.73, ga ik dan op een paard of pony rijden?

Verschilt per manege. Bij de meeste maneges verwachten ze dat je +/- een halfuur van tevoren komt, het paard uit de stal/paddock/wei haalt en dan gaat borstelen+zadelen. Als je les begint, verzamelt iedereen en dan begin je. Na afloop afzadelen, paard wegbrengen en eventueel poetsplaats vegen. 1.73m zal wel een paard worden of anders een stevige fjord oid.

Onthoud wel dat je niet met je winterlaarzen wilt rijden in de zomer :P De gewone laarzen zijn al warm.

ByCJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 01:13

Het gaat om een hele grote, drukke manege, dus denk dat de paarden niet door de 'leerlingen' uit de wei gehaald worden, maar misschien ook wel hoor. Ik ben van plan eerst privé lessen te volgen, dus dan zal ik wel alles moeten doen denk ik (vind ik alleen maar leuk)!

Als je eenmaal goed (tja, wat is goed) kunt paardrijden, wat ga je dan doen eigenlijk? Gewoon vrij rijden? Zag dat je bij deze manege voor een bepaald bedrag per half uur een paard kon huren, maar ik neem aan dat je niet zomaar op ieder moment van de dag gebruik kunt maken van de bak etc? Misschien tegen die tijd maar een leuk verzorgpaard proberen te regelen, eerst maar eens leren rijden haha :P

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:22

Ik zou opletten met je schoeisel! Maneges hebben soms eisen wat betreft het matriaal etc. Ik zou even informeren bij de manege wat er wel en niet mag voordat je laarzen aanschaft die niet mogen.
Bij ons in de omgeving is het vrij normaal die eisen, ik heb geen idee hoe dat zit in andere regio's.

ByCJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 01:36

blacky15 schreef:
Ik zou opletten met je schoeisel! Maneges hebben soms eisen wat betreft het matriaal etc. Ik zou even informeren bij de manege wat er wel en niet mag voordat je laarzen aanschaft die niet mogen.
Bij ons in de omgeving is het vrij normaal die eisen, ik heb geen idee hoe dat zit in andere regio's.

Ik zal weleens navragen hoe dat bij deze manege zit, is inderdaad wel een goede van je!