Topic in uitgelicht, zonder reactie's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:03

Oja, en ze kijken niet naar hoeveel pagina's reactie er al zijn! en juist als er nog niet zoveel reacties zijn is het toch alleen maar leuk dat er doordat ze op uitgelicht staat,wel reacties ktijgt?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:04

Shirley schreef:
Topic krijgt nu ineens wel extra aandacht hierdoor, leuk!

Ja precies, dat vind ik dan wel weer super leuk van iedereen :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:09

Joehoeoee TS? Waar ben je om het applaus om je strakke actie in ontvangst te nemen??

(mag hopen dat ze je van Bokt gooien............negativiteit op de vroege morgen, doe normaal joh!)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:10

Dimple schreef:
Joehoeoee TS? Waar ben je om het applaus om je strakke actie in ontvangst te nemen??

(mag hopen dat ze je van Bokt gooien............negativiteit op de vroege morgen, doe normaal joh!)

Dit laatste is dan wel weer een beetje drastisch, maar ik mag wel hopen dat TS snel wat verandert aan deze negatieve houding.

maralyn

Re: Topic in uitgelicht, zonder reactie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:17

Nou, nou, nou ts. Met verkeerde been uit bed gestapt?

Toch hartstikke leuk dat ze topics in uitgelicht zetten?
Ik ga er vanuit dat ze dat echt niet zomaar doen hoor!!

Hopelijk heb je verder een super mooie dag!! Want hier schijnt de zon!!
En mocht je dan toch nog een hum hebben?
*\o/* Doe dan even een dansje... *\o/*

Waar mensen zich druk om maken :') En dat zo vroeg in de ochtend :')

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:34

Zelf vind ik het juist leuk als in Uitgelicht topics staan die niet toch al bergen reacties krijgen. Erg leuk om juist die topics tegen te komen. En een enkele maal Tem ik ook weleens een leuk topic zonder direct een reactie te geven. Als een topic voldoet aan de regels van Uitgelicht is het dan prima om die te gebruiken.
Het is een topic dat gister pas geopend is, dus die reacties komen dan nog wel.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:45

Dus volgens jouw redenering zouden alleen de professionele fotografen en tekenaars in uitgelicht mogen komen, of begrijp ik dat verkeerd? Dan blijft er weinig variëteit over ben ik bang..

Offf ben je teleurgesteld dat jouw foto's die je laatst postte niet in uitgelicht gekomen zijn? Dat vind ik ook geen bijzonder mooie foto's, maar gewoon leuk om te zien en die hadden ook prima in uitgelicht gekund imo. Maar dit is natuurlijk niet de manier om dat voor elkaar te krijgen, zéker niet als je ook nog in de topics zelf zo banketstaaf gaat reageren.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:48

Ik wist niet dat 'veel/de meeste reacties' een voorwaarde was om in uitgelicht te komen?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:53

Is het ook niet, mairead ;) Het gaat er om of er paardgerelateerde foto's in staan die van goede kwaliteit zijn. Dat is volgens mij de enige voorwaarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:56

Lieve TS,

Duik even lekker in bed om goed uit te slapen, neem een lekkere warme douche en ga naar je paardje toe want het ziet er naar uit dat je je dag niet hebt.

Wat ontzettend sneu dat je zo uit je slof schiet bij het zien van deze topics. Dit doet mij denken aan iemand die niet in uitgelicht heeft gestaan maar er wel erg graag in wilt. Vind je jezelf op dit moment niet iets wat aanstellerig klinken? Afgelopen jaar is er een hele discussie geweest over uitgelicht dat een fotograaf vond dat er naamsvermelding bij de foto's moesten staan, want het was schending van auteursrecht. Uitgelicht is toen een paar weken weggeweest, tot mijn grote spijt. Wil je met dit topic bereiken dat de mod's gaan denken dat we een stel ondankbare honden zijn die bij elke wissedatje gaan zeuren over uitgelicht?

Ik vind het juist leuk dat de elk topic een kans krijgt om in uitgelicht te komen in plaats van dat ze naar de reacties of bekendheid van de bokker kijken. Er is nu ook een topic over dat er vaak dezelfde bokkers in uitgelicht staan, ga ik me ook niet in mengen maar mensen kijken/temmen je topic omdat ze de foto's, het verhaal of je paard/pony erg leuk vinden. Althans dat doe ik dan.

Denk de volgende keer er even aan om je een beetje in te houden in de uitgelicht topics, dat is natuurlijk niet leuk voor de topicstarters, want die hebben er natuurlijk niks mee te maken ;)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:58

Ik dacht eerst: Ach een meiske van 10-12 die zich daar druk om maakt, jongens laat toch lekker.
Maar nee, TS is al 20 en zogenaamd 'volwassen' :')
Staan er alleen populaire bokkers in uitgelicht (volgens sommige) is het niet goed...
Staat er eens wat anders in uitgelicht... Ook niet goed.
Arme Moderator die deze ondankbare taak heeft haha.
Uitgelicht doet mij een beetje aan het programma Toddlers and Tiaras denken. Met al die opgedofte kindjes.
Alleen nu doffen bokkers hun foto's op en ow wee als er dan een ander met een plaatsje in uitgelicht vandoor gaat *proest*

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:06

Zijn jullie nu helemaal van de ratten besnuffeld.
Eerst dat topic dat de fotograven op de achterste benen stonden, toen was het opeens niet goed genoeg omdat er bekende bokkers in voorkwamen en nu zijn de foto's niet goed.
Ts, stop met het drinken van azijn in de ochtend en vind die uitknop op bokt.
Het is een vrijetijdsforum over paarden niet een professionele fotowedstrijd.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:24

http://podagros.bokt.nl/forums/viewtopi ... &t=1769387

Citaat:
Wat zijn de criteria voor foto's in Uitgelicht? Hoe worden deze gekozen?
Een veelgestelde vraag. :)

We hanteren een aantal criteria waar de foto's en topics aan moeten voldoen:
- Heeft een topic bijzonder mooie of sfeervolle foto's?
- Is het iets waar je zelden foto's van op Bokt ziet?
- Heeft iemand een gave prestatie geleverd?
- Is iemand de eerste/beste/jongste/etc die iets doet?
- Zit er een mooi verhaal aan het topic vast?
- Et cetera, et cetera.

Verder zijn er een aantal fototechnische voorwaarden:
- Scherpe foto's.
- Niet over-/onderbelicht.
- Geen grote copyright door de foto.
- Geen andere dieren dan paarden of ezels.
- Geen potentiële reltopics (denk aan opengesperde monden, grof spoorgebruik, enz.).
- Zoveel mogelijk liggende foto's, er moet een uitsnede gemaakt kunnen worden (na verkleining) van 280x150.
- Topics mogen maximaal 10 dagen oud zijn.
- Voor caps geldt: liever wel, maar geen verplichting.

Uitgelicht en populariteit of vriendjespolitiek:
Zoals al eerder genoemd is Uitgelicht het visitekaartje van Bokt en geen populariteitswedstrijd. Sterker nog, er wordt vaak niet eens gekeken wie de topicstarter is. Iemand met 100 posts en 1 topic per jaar kan dus net zo goed op Uitgelicht verschijnen als iemand met 10.000 posts en 1 topic per week.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:46

Jasses wat een negativiteit, en dan ook nog reageren in de topics zelf.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:04

Dyonne schreef:
Zelf vind ik het juist leuk als in Uitgelicht topics staan die niet toch al bergen reacties krijgen. Erg leuk om juist die topics tegen te komen. En een enkele maal Tem ik ook weleens een leuk topic zonder direct een reactie te geven. Als een topic voldoet aan de regels van Uitgelicht is het dan prima om die te gebruiken.
Het is een topic dat gister pas geopend is, dus die reacties komen dan nog wel.

Of mensen die konden reageren. Ik wilde via mijn mobiel de wipjes zien maar hier het bekende probleem dat hij niet geopend wordt. Dan kan ik pas kijken als ik op de laptop zit. :)

Ik vind dat het nu wel duidelijk is voor TS. Murthul legde in een ander lopend topic op FZ uit dat alle fototopics met minimaal 3 foto's en getemde topics in een speciaal overzichr terecht komen. Er hoeft niet per se getemd te zijn. Het is toch ook leuk dat er een topic op staat waar niemand nog op gereageerd heeft? Volgens mij is het een leuk topic van wat ik zo in Uitgelicht heb kunnen zien. :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:09

Overduidelijk dat er hier een last heeft van een ochtendhumeur :')

Ik zeg lekker negeren en fijn jaloers laten zijn. Als ze geen aandacht krijgt is het ook niet meer leuk om dit soort dingen te doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:15

Last van de maandelijkse periode?

Cemlys

Ik vind het juist leuk om even vanalles te zien. De topics waar ts nog in reageert waren gewoon erg leuke foto s. Snap de reactie niet. Beetje kinderachtig idd. Ook naar de mod toe die de foto topics uitkiest niet netjes

prugelpiet

Ik ruik jaloezieeee :))

Ga lekker uitwaaien in het bos en vergeet het, jij bent een andere keer aan de beurt.

Het is toch leuk dat een minder bekende bokker, die niet proffessioneel (?) tekent er ook eens in staat? :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:19

Juist leuk de topics met weinig reacties, zijn vaak degenen die ik heb gemist. Zeker met foto topics vind ik het vaak erg leuk om te kijken maar plaats ik vaak geen reactie.
ik vind dat non stoppe gezeur over dat uitgelicht zo zielig gedrag. Ik vind dat de mod die het doet erg goed werk levert en iedereen (mits die aan de voorwaarden voldoet) een mooie kans geeft om in uitgelicht te komen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:23

Kijk, dit zou voor mij een reden zijn om iemand vooral NOOIT meer in uitgelicht te laten verschijnen. Wat een smakeloze actie...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:25

Ik denk dat het punt nu wel duidelijk is..

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:28

Ik vind het juist leuk dat er ook topics met weinig reacties in uitgelicht komen.
Zo heeft elke bokker (bekend of niet bekend) kans om in uitgelicht te komen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:28

Ik snap wel dat de TS niet begrijpt waarom deze topics in uitgelicht worden geplaatst terwijl er inderdaad heel veel van dit soort topics zijn. Je zou dan inderdaad verwachten wat bijzondere topics tegen te komen in uitgelicht. Hoewel dit misschien niet helemaal de perfecte tijd is voor bijzondere topics moet uitgelicht natuurlijk wel opgevuld blijven en ik denk daarom dat er zomaar wat uitgezocht is. :)

Ik vind het wel jammer dat hier speciaal een topic voor geopend moet worden, denk dat je dit zelf ook wel had kunnen bedenken. Daarnaast vind ik het sneu voor de mensen die met plezier een topic openen en dan zulke lu.llige reacties van jouw krijgen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:00

Reacties hebben is inderdaad geen criterium voor uitgelicht, ook is het niet zo dat de uitgelicht-selectie uit alleen maar foto's bestaat met een TeM voor uitgelicht. Zeker op dit moment (winter, minder topics) is er misschien 1 topic per dag dat 1 of misschien 2 TeM's krijgt.

Ik bekijk dus gewoon alle topics, of ze een reactie hebben gehad of niet. :)