Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:29

Haha, Ayasha, je OS is wel toepasselijk hier :+

Ik vind ook wel dat je er tegen moet kunnen dat iemand commentaar geeft als je zoiets zo openbaar doet. En het is nu ook weer niet dat ze met hun tweetje de grond worden ingestampt hé :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:30

Over dit punt heb ik gemengde gevoelens om eerlijk te zijn. Ik snap dat het fijn is als er positieve reacties zijn maar van kritiek kun je ook leren. Je zou zoiets ook kunnen combineren. Als je iets negatiefs te melden hebt, doe er een beetje positiviteit ter compensatie bij.
Maar aan de andere kant, het leven bestaat niet uit rozengeur en maneschijn helaas. Als er iets fout is, kun je dat beter aangegeven dan verzwijgen. Zo heeft een ander er ook niets aan.
Ik ben voor een combinatie reactie. Zo wordt er toch kritiek gegeven waar iets mee gedaan kan worden, maar niet tot dusver dat het een negatieve sfeer krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:31

EvelienKiss schreef:
Ik ben het absoluut met TS eens. Ik schrok van sommige reacties in het andere topic. Iemand stelt zich kwetsbaar op (door publiekelijk door de knieën te gaan) en daar werd negatief over gedaan. Dat is onnodig kwetsend. Ik ben een voorstander van meer beleefdheid en elegantie in het sociale verkeer. Je mag je mening geven, maar (zeker als het geen doel dient) het hoeft niet.

Maar dat is ook écht afhankelijk van wat je kwetsend en negatief vind, ik vind het echt heel heel erg meevallen namelijk.
Beleefdheid +:)+ maar je hoeft ook niet alles in roze glitters te verpakken of anders je mond te houden :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-14 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 19:31

Daar ben ik het zeker mee eens Nayomie en daar gaat het mij ook niet om. Ik vind gewoon dat het soms niet gepast is je mening te geven.

Nayomie

Re: Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:39

Meningen zijn er om gegeven te worden lijkt mij. Als je hier iemand persoonlijk mee aanvalt, tja, dan kun je beter je mond snoeren.
Ik vind wel dat mensen mogen zeggen in het Tineke topic wat ze er van vinden, maar ben wel van mening dat je iemands keuze wel moeten respecteren. Aanzoeken is namelijk iets persoonlijks tussen twee mensen. Hoe het gedaan wordt, is dus diegene's keuze en niet van omstanders.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:43

Ik ken het topic niet wat genoemd wordt.
Ook buiten bokt gewoon in je omgeving zie ik dit ook al gebeuren.

Zelf het goede voorbeeld blijven geven .

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:43

Ayasha schreef:
xxCYNNxx schreef:
Ik ben een van degenen die idd tussen neus en lippen door meldde dat ik het zelf waarschijnlijk niet leuk had gevonden om op die manier een aanzoek te krijgen. Maar er ook bij gezet dat het juist bij hun 2en wel past, omdat ze elkaar via Bokt echt hebben leren kennen en een relatie hebben gekregen.
Dus vind zelf niet dat ik het op een negatieve manier gebracht heb.
Maar er waren idd wel degelijk een aantal posts die het op een negatieve toon brachten. De opmerking over hacken kwam ook heel negatief over.

Dat was ik en dat was ook zo bedoelt.
of ie haar u 20 miljard geeft, of haar ten huwelijk vraagt of een paard voor haar koopt. Ik begrijp inderdaad niet waarom er gejuicht moet worden als ie iets doet waar er menig ander voor geband is.
En dat staat geheel los van Tieneke, Maarten en hun geluk samen. Want dat gun ik hen absoluut wel. Maar neen, ik vind het niet kunnen dat deze hack/aanval door de vingers gezien wordt.
Zeker niet na de gebeurtenissen van de afgelopen tijd, ontslagen mods omdat ze iets lazen dat ze niet mochten lezen en dan ook nog de manier waarop, een bokker geband omdat ze gehacked zou hebben die verder veel wijsheid had betreffende paarden en de sport en nu mag het ineens? Letterlijk dingen gaan onderscheppen (ja, dames en heren, deze bokker kan dus ook aan jullie PB's zonder jullie medeweten.) en zelfs wijzigen...?
Als we het dan hebben over respect.....

Op zich heb je gelijk natuurlijk. Was wat dat betreft niet zo slim geweest om aan het eind van de op te melden dat hij gebruik had gemaakt van een mitm aanval om dingen te veranderen op de homepage. Maar zoals het beschreven wordt, lijkt het er meer op dat hij met kbk's inloggegevens op dr account heeft gelogged en een tijdelijke ban heeft opgelegd. Die mitm aanval heeft hij alleen gebruikt om de homepage te veranderen...waarschijnlijk ook om er voor te zorgen dat het aanzoek topic het allereerste is wat ze gaat lezen op Bokt vanavond.
Klinkt dat als goedpraten? Ja tuurlijk klinkt het als goedpraten. Maar in dit geval zie ik het echt als een onschuldige actie om iemand op een orginele manier ten huwelijk te vragen. Gewoon omdat deze wijze echt bij hun past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:44

Het valt of staat allemaal wel met normen, waarden en respect voor elkaar.
Wat heb je zelf er aan om een ander een klote gevoel te bezorgen?
Ik vind zeggen dat iemands tuig verkeerd zit, houding niet je van het is, jurk niet je smaak is, kapsel bijzonder is, een bepaalde actie die je vreemd vind oid zeggen iets wat absoluut kan en moet kunnen. Maar moedwillig naar doen..... Bleghh

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 19:46

Ik wil dit topic eigenlijk niet gebruiken om te bespreken of de gang van zaken in het andere topic wel of niet correct is ;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:49

Ik denk dat het soms wel goed zou zijn als men zich meer zou gedragen zoals ze in het echt ook zouden doen. Als ik iemand zie lopen met een lelijke jas aan (naar mijn mening) hoef ik daar toch niet perse iets van te zeggen? Dat brengt alleen maar negativiteit. Zo zou het online soms ook meer moeten. Als er niet om een mening gevraagd wordt, kun je die soms ook gewoon beter voor jezelf houden. Zo ook in het Tineke topic.

Dan krijg ik wrs reacties als: "Ja maar als ik mijn mening wil geven mag ik dat gewoon doen". Ja klopt, dat mag. Maar wil je zo graag negativiteit brengen in zo'n leuk en vreugdevol topic?

Soms is het gewoon goed om even minder je mening overal neer te pleuren :D

Zoals mijn oma altijd zei: Niks zegg'n, meeste oardigheid.

Ik doel hiermee niet op één persoon overigens, maar gewoon over het algemeen. 'Je' is algemeen zeg maar :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:57

Het probleem hier in nederland is, dat iedereen altijd ergens een mening over moet hebben en die ook moet uiten. Geen mening hebben is not done, lijkt het af en toe wel. Maar je hóeft niet altijd ergens een mening over te hebben, en als je die wel hebt hóef je die niet altijd te uiten. Voegt het iets toe als jij je mening uit? In een topic waarin iemand ten huwelijk gevraagd wordt, voegt het melden van je mening dat jij het zo niet zou willen en verder niks, helemaal niks toe. Het heeft er niks mee te maken, je leeft niet met ze mee, het is iets wat totaal los staat van het betreffende topic. In het topic 'wat zou jij wel en niet willen" voegt die mening wel iets toe.

Een mens hoeft niet altijd een mening te hebben en te verkondigen, je kan ook gewoon iets aan je voorbij laten gaan. Maar dan moeten onze giga-ego's wel een stapje aan de kant kunnen doen, en dat is vaak te veel gevraagd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 19:58

Dat bedoel ik precies, Lalidan. Ik snap niet zo goed waarom je (ook hier algemeen gebruikt) altijd je mening moet verkondigen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:37

xxCYNNxx schreef:
Ayasha schreef:
of ie haar u 20 miljard geeft, of haar ten huwelijk vraagt of een paard voor haar koopt. Ik begrijp inderdaad niet waarom er gejuicht moet worden als ie iets doet waar er menig ander voor geband is.
En dat staat geheel los van Tieneke, Maarten en hun geluk samen. Want dat gun ik hen absoluut wel. Maar neen, ik vind het niet kunnen dat deze hack/aanval door de vingers gezien wordt.
Zeker niet na de gebeurtenissen van de afgelopen tijd, ontslagen mods omdat ze iets lazen dat ze niet mochten lezen en dan ook nog de manier waarop, een bokker geband omdat ze gehacked zou hebben die verder veel wijsheid had betreffende paarden en de sport en nu mag het ineens? Letterlijk dingen gaan onderscheppen (ja, dames en heren, deze bokker kan dus ook aan jullie PB's zonder jullie medeweten.) en zelfs wijzigen...?

Op zich heb je gelijk natuurlijk. Was wat dat betreft niet zo slim geweest om aan het eind van de op te melden dat hij gebruik had gemaakt van een mitm aanval om dingen te veranderen op de homepage. Maar zoals het beschreven wordt, lijkt het er meer op dat hij met kbk's inloggegevens op dr account heeft gelogged en een tijdelijke ban heeft opgelegd. Die mitm aanval heeft hij alleen gebruikt om de homepage te veranderen...waarschijnlijk ook om er voor te zorgen dat het aanzoek topic het allereerste is wat ze gaat lezen op Bokt vanavond.
Klinkt dat als goedpraten? Ja tuurlijk klinkt het als goedpraten. Maar in dit geval zie ik het echt als een onschuldige actie om iemand op een orginele manier ten huwelijk te vragen. Gewoon omdat deze wijze echt bij hun past.

Tuurlijk heeft hij er niks verkeerd mee gedaan nu maar het feit is wel dat hij aan info kan waar hij niet aan mag kunnen en daar zijn er al eerder voor gestraft. Ook met info waar ze niks kwaad mee konden.
Imo mag daar gerust op aangesproken worden, ook bij populaire bokkers. Wat als dit een minder populaire bokker was geweest? Dan waren de servers van bokt te klein geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:38

Tazzey schreef:
Ik wil dit topic eigenlijk niet gebruiken om te bespreken of de gang van zaken in het andere topic wel of niet correct is ;)

Dan had je wellicht niet zo'n duidelijk voorbeeld moeten nemen. ;)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:21

Ik snap wat je bedoelt, TS. Even nagelaten over welk topic het is, er zijn altijd mensen die negatief moeten reageren. En meestal zijn het dezelfde, dus dat relativeert voor mij dan weer. ;)
Zo gaat het IRL immers ook.

Schreef zelf ook een keer in een topic dat ik iets grappig vond. Kreeg ik gelijk een reactie dat het helemaal niet grappig was. Eh, ik schreef dat ik het grappig vond, wat geeft een ander dan het recht om daar aan te twijfelen.
Maar dan zie ik dezelfde personen weer in dit soort topics reageren, dus ach.. lekker laten gaan. Zegt meer over een ander dan over mezelf denk ik dan maar. ;)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:59

Het is misschien een dooddoener maar dat is nu ook wel een gevolg van je privéleven delen met jan en alleman ;)

Het is mijn ogen niet respectloos om je mening te geven, waarom zou je niet mogen zeggen dat je iets niet leuk vind? Ik ben juist blij dat 'wij' onze mening kunnen en mogen geven. Het alleen maar ja en amen knikken is niets voor mij.

Als men alleen maar leuke reacties wilt ontvangen kan er beter geen topic geopend worden op bokt.nl of een andere willekeurig internetmedium.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:19

MaritB schreef:
Het is misschien een dooddoener maar dat is nu ook wel een gevolg van je privéleven delen met jan en alleman ;)

Het is mijn ogen niet respectloos om je mening te geven, waarom zou je niet mogen zeggen dat je iets niet leuk vind? Ik ben juist blij dat 'wij' onze mening kunnen en mogen geven. Het alleen maar ja en amen knikken is niets voor mij.

Als men alleen maar leuke reacties wilt ontvangen kan er beter geen topic geopend worden op bokt.nl of een andere willekeurig internetmedium.

Omdat het irritant is als iedereen altijd overal zijn mening moet geven, als het topic daar niet voor bedoeld is.

Als iemand op FB een selfie plaatst, en ik vind het tshirt wat hij/zij draagt lelijk, dan hoef ik daar toch niet perse mijn mening over te geven?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:27

Thesserd schreef:
MaritB schreef:

Omdat het irritant is als iedereen altijd overal zijn mening moet geven, als het topic daar niet voor bedoeld is.

Als iemand op FB een selfie plaatst, en ik vind het tshirt wat hij/zij draagt lelijk, dan hoef ik daar toch niet perse mijn mening over te geven?

Dat hoeft inderdaad niet persé. Maar wanneer is er jou ogen dan wel een bepaald topic voor?
Met andere woorden, wanneer wel en wanneer niet? Dat is best een grijs gebied want een iedere interpreteert het anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:29

Ayasha schreef:
xxCYNNxx schreef:
Ik ben een van degenen die idd tussen neus en lippen door meldde dat ik het zelf waarschijnlijk niet leuk had gevonden om op die manier een aanzoek te krijgen. Maar er ook bij gezet dat het juist bij hun 2en wel past, omdat ze elkaar via Bokt echt hebben leren kennen en een relatie hebben gekregen.
Dus vind zelf niet dat ik het op een negatieve manier gebracht heb.
Maar er waren idd wel degelijk een aantal posts die het op een negatieve toon brachten. De opmerking over hacken kwam ook heel negatief over.

En dat staat geheel los van Tieneke, [naam] en hun geluk samen. Want dat gun ik hen absoluut wel. Maar neen, ik vind het niet kunnen dat deze hack/aanval door de vingers gezien wordt.
Ik lees dit topic nu.
Over negatieve reacties ga ik niks zeggen, daardoor laat ik deze dag niet verpesten. :)

Wil wel even reageren op het zogenaamde hacken.
Dit heeft [naam] absoluut niet gedaan en ik vind het ook niet fijn dat die conclusie wordt getrokken.

De laptop die ik gebruik, is officieel van [naam], hij gebruikt hem ook af en toe voor zijn werk.
Hij kan via zijn andere laptop dingen aan/uit zetten of dingen veranderen op 'mijn' laptop, wat heel handig is, aangezien ik weleens tegen software probleempjes aanloop.
Ook weten wij elkaars inloggegevens en alhoewel ik het niet zou kunnen waarderen als hij daar iets mee uit zou halen, vind ik dat in dit geval absoluut geen probleem! :)
Hij heeft dit dus niet op een illegale manier gedaan en zeker niet gehackt!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 23:37

Tineke, ik vind niet dat jullie je hoeven te verdedigen. Geniet lekker van jullie mooie avond! Het is je echt gegund!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:39

Het viel mij inderdaad ook op in het topic van Tineke. Elke persoon is verschillend en over elk onderwerp zal iemand een andere mening hebben. De ene keer is dit positief, de andere keer negatief. Zelf heb ik een hekel aan doemdenkers en dan vooral de nutteloze posts. Als je ergens iets van wilt zeggen, probeer het in ieder geval opbouwend te doen of op een manier waar iemand er wat aan heeft. Als je een niksmeldende post hebt kan je die beter voor je houden. Er onstaan veel misverstanden en miscommunicaties door zulke posts.

In het geval van Tineke, heerlijk dat je je er niks van aantrekt, voor jullie is dit speciaal!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:40

KoudbloedKim schreef:
Ik lees dit topic nu.
Over negatieve reacties ga ik niks zeggen, daardoor laat ik deze dag niet verpesten. :)

Wil wel even reageren op het zogenaamde hacken.
Dit heeft Maarten absoluut niet gedaan en ik vind het ook niet fijn dat die conclusie wordt getrokken.

De laptop die ik gebruik, is officieel van Maarten, hij gebruikt hem ook af en toe voor zijn werk.
Hij kan via zijn andere laptop dingen aan/uit zetten of dingen veranderen op 'mijn' laptop, wat heel handig is, aangezien ik weleens tegen software probleempjes aanloop.
Ook weten wij elkaars inloggegevens en alhoewel ik het niet zou kunnen waarderen als hij daar iets mee uit zou halen, vind ik dat in dit geval absoluut geen probleem! :)
Hij heeft dit dus niet op een illegale manier gedaan en zeker niet gehackt!

Het was gewoon een gevalletje 'hogere wiskunde' of een bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Ik kon er ook geen trui van breien... Daarom heb ik het maar niet geïnterpreteerd. En ik verwacht dat als de conclusie van Ayasha juist was er allang iets aan/mee was gedaan door het beheer...

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:40

MWS -> FZ

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:45

Waarom mag je in zo'n topic niet aangeven dat wanneer het jezelf zou betreffen NOT amussed zou zijn?
Persoonlijk heb ik niks met dergelijk exhibitionistisch gedag en mi vindt ik dit dus onder die caterogie vallen....
Bokt is al mierzoet in de reactie, dus wat is er mis met een eigen mening (op notabene) een discussieforum over PAARDEN :x

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:02

Positief en negatief is natuurlijk in dit soort gevallen ook subjectief.

Ik bijvoorbeeld zou het juist niet fijn vinden als ik iets draag wat me absoluut niet staat en een ander me doodleuk vertelt dat het me goed staat. Eerlijkheid gaat bij mij voor ego, het kan mischien soms niet leuk zijn om te horen, maar als het de waarheid is, heb ik dat liever dan dat iemand me 'in de waan laat' om me niet te kwetsen.

Nu is het een topic hier, of en selfie daar, maar eigenlijk ben je zodra je een stap buiten de deur zet en een ander tegenkomt al een onderdeel van wat anderen zien, en dus, waar anderen een mening over hebben, of ze dat nou in je gezicht eerlijk vertellen of niet.
That's life...