huiskamertopics ontoegankelijk maken voor ongewenste visite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:19

Zeker tegen.

Het is nu al zo dat mensen in de "bescherming" van de huiskamer dingen uitspreken waar de honden geen brood van lusten en ik denk dat als je dat nog meer gaat beschermen het roddelcircuit helemaal losgaat.

Ik snap de insteek van TS wel, maar ik denk ook dat de gemiddelde internetgebruik niet met zulke privileges om kan gaan :+ Kijk naar de algemene sfeer op internet waar mensen elkaar afbranden omdat het kan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:20

Doanique schreef:
Ik erger me er meer aan dat je mensen niet mag 'weigeren'. Soms komen er mensen midden in een hechte groep die al meerdere topics bij elkaar zijn en gaan zich dan ergeren en zeuren over het feit dat er over meetings etc. gepraat wordt (dus over dingen die diegene heeft gemist omdat die daar te laat bij was).

Ik ben voorstander en dan vooral om bovenstaande reden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:23

Tegen.

Dan moet je zelf maar een besloten chatgroep ergens aanmaken en die vervolgens zelf beheren. Zijn vast nog wel voldoende mogelijkheden voor buiten facebook/skype/whatsapp.

Als het iemand is die hele lappen tekst post kun je diegene ook blokkeren, dan hoef je niet zoveel te scrollen als je iemand sowieso al negeert. :D

papagroom

Re: huiskamertopics ontoegankelijk maken voor ongewenste visite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 18:26

Ik vraag me inmiddels wel af,wat de tegenstanders als toegevoegde waarde van een hk topic zien.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:33

Bokt is een openbaar forum dus lijkt mij dat het ook lekker openbaar moet blijven.
Als je echt iets afgesloten wilt, dan moet je het simpelweg niet op een forum zetten. Lijkt mij ook erg lastig om hier onderscheid in te maken, want wanneer je iemand dan uit je topic mogen gooien? Lijkt me erg lastig beleid!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:34

papagroom schreef:
Ik vraag me inmiddels wel af,wat de tegenstanders als toegevoegde waarde van een hk topic zien.

Ehh gewoon oeverloos offtopic kunnen gaan over allerlei zaken waar jij en anderen zich in interesseren wat niet op de rest van het forum kan/mag. Dáár is de HK toch voor?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:34

Ik ben ook tegen. Ik zou mij, wanneer de weigerfunctie bestond, nooit hebben 'durven' melden in het supergezellige HK waar ik nu zit.

Voor mij heeft een HK als toegevoegde waarde dat je niet per se bij een onderwerp hoeft te blijven, dat je gerust eens een aantal pagina's kunt afdwalen. Je zit daar gewoon met een groep mensen met dezelfde interesses en praat met name over die specifieke interesse. En ja ook wel eens over héle ándere dingen, maar daar is het dan een HK voor, en geen regulier topic.

Ik vind inderdaad ook dat je op whatsapp, facebook of skype de eventuele persoonlijkere dingen kunt bespreken en dáár kun je dan ook besluiten of je iemand buitensluit.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:35

papagroom schreef:
Ik bedoel dat je als TS mensen waar iedereen. Zich aan ergert de deur uit moet kunnen zetten....net zoals je dat thuis zou doen,of eventueel voor mensen waar je van te voren weet dat ze komen zieken onzichtbaar maken....als ze niet weten dat t er is,hoef je ze erook niet uit te gooien.

In sommige gevallen zou ik zeggen, voor. Maar aan de andere kant als de TS ruzie heeft met 1 of 2 uit het topic, zou hij diegenen er ook gewoon uit kunnen gooien... Plus, Bokt is een openbaar forum. Ik vind het wel prima zo eigenlijk

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:36

Voor :)

Waarom? Doordat ik mijn hart luchtte in een bepaald HK topic, kreeg ik daar op school ineens problemen mee. Je hebt zoveel kans op meelezers als die je boktnaam kennen. Wat mij eerder een idee lijkt, is de berichten die je in een HK plaatst, niet zichtbaar te maken voor mensen die tussen jou geplaatste berichten snuffelen.
En als je bepaalde mensen echt niet in het HK topic wil hebben, een soort functie dat diegene geen toegang meer heeft tot dat topic. Ook niet dmv meelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:38

Wat vinden jullie er dan van als mensen 'random' langskomen? Dus dat ze eenmalig hun mening geven, of een plaatje posten (kijk, ik heb ook zulke schoenen/zo'n broek/een bont paard/noem maar op), alsof het dus een 'normaal' topic is.

edit: Ohhh dat lijkt me nou fijn, HK posts niet in je geplaatste berichten zetten. Ze tellen ook niet als berichten op de teller onder je naam, en er wordt vaak zo veel onzin in gepost.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:39

Nies_ schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Voorstander. Weet je waar rellen van komen? Mensen die zich al maanden ergeren aan dezelfde persoon en dan in één keer losbarsten. 'Eruitgooien' is ook niet altijd een rel, je kunt ook best op een normale manier met iemand bespreken of hij/zij het wel gezellig heeft in de groep, want meestal is dat ook niet het geval als iedereen zich ergert aan die persoon.

Of nog erger: een hele groep die zich al maanden ergeren aan een persoon en degene die er wat van zegt wordt uitgemaakt voor van alles en nog wat en vervolgens van het fantastische mod-team een ban krijgt :')

Ik stem absoluut voor, maar ik weet wel dat bepaalde mensen dan niet meer veel te posten hebben.. :+

Daar zeg je wat :+ Is me al twee keer gebeurd.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:43

Als je iemand irritant vind dan zet je hem toch mooi op je foei lijstje... en als de "per ongeluk" alle leuke gezellige deelnemers van het huiskamer topic dat doen heeft degene die komt rellen maar weinig effect..

Alles wat aandacht krijgt groeit.... dus als je het wil 'uitroeien' kan je het beter negeren.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:57

Doanique schreef:
Wat vinden jullie er dan van als mensen 'random' langskomen? Dus dat ze eenmalig hun mening geven, of een plaatje posten (kijk, ik heb ook zulke schoenen/zo'n broek/een bont paard/noem maar op), alsof het dus een 'normaal' topic is.

edit: Ohhh dat lijkt me nou fijn, HK posts niet in je geplaatste berichten zetten. Ze tellen ook niet als berichten op de teller onder je naam, en er wordt vaak zo veel onzin in gepost.

Nou dan negeer ik diegene gewoon en klets ik vrolijk verder

Of een post in de trant van: Heey hallo wie ben jij, hoe ben je hier gekomen, stel jezelf ff voor :)

Voor mij in HK: gezellig offtopic banketstaaf met mensen waar je wss een gezamelijke interesse mee hebt wat een HK is altijd ergens op gebasseerd. En als ik iemand niet lig dan negeer ik diegene gewoon....

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:04

Enerzijds ben ik wel voor een wat meer afgeschermde HK, maar echt mensen eruit kicken vind ik dan weer een stapje te ver. Ja, ik heb het ook wel eens gehad dat er iemand in een HK topic kwam waarvan ik dacht, nee hè, niet hij/zij, maar dan negeer ik diegene gewoon.
Laatst bijgewerkt door Selina op 01-12-14 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:06

Tegen. Je kiest er voor om te posten op een openbaar forum en dus heb je kans dat er mensen meelezen of mee komen kletsen waarvan je nu niet echt enthousiast word. Dan kun je gaan vragen of voor heel bokt de regels worden aangepast, óf je zoekt gewoon een afgeschermd medium om privé verder te kunnen kletsen zoals een besloten FB groep of Whatsapp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:09

Tegen. De sfeer op Bokt is de laatste jaren zacht uitgedrukt al niet beter geworden, als er dan mensen op deze manier buitengesloten gaan worden in HK-topics... Nee dat zal absoluut niet bevorderend werken. Het is een openbaar forum, dat moet dan ook openbaar blijven. Bovendien zouden mensen misbruik kunnen maken van die functie als iemand iets zegt van hem/haar (waarschijnlijk haar :D ) niet aan staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:10

Slina schreef:
Enerzijds ben ik wel voor een wat meer afgeschermde HK, maar echt mensen eruit kicken vind ik dan weer een stapje te ver.

Dit ja.
Bijvoorbeeld pas in de HK kunnen kijken bij 100 posts ipv meteen kunnen meelezen als je net aangemeld bent :j Bokt is openbaar en daar heb ik geen problemen mee, maar zo heb je wat meer drempel voor mensen die zich speciaal aanmelden om in de huiskamer te kunnen neuzen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:16

Blijheid schreef:
Slina schreef:
Enerzijds ben ik wel voor een wat meer afgeschermde HK, maar echt mensen eruit kicken vind ik dan weer een stapje te ver.

Dit ja.
Bijvoorbeeld pas in de HK kunnen kijken bij 100 posts ipv meteen kunnen meelezen als je net aangemeld bent :j Bokt is openbaar en daar heb ik geen problemen mee, maar zo heb je wat meer drempel voor mensen die zich speciaal aanmelden om in de huiskamer te kunnen neuzen.

100 posts en 3 maanden lid oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:19

Blijheid schreef:
Slina schreef:

Dit ja.

Zoiets is wellicht een optie om te overwegen. Zo houd je meelezers buiten inderdaad :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:25

Dat zou ik nog wel een goede vinden :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:26

Tegen!
Sfeer op bokt is laatste jaren al heel wat minder geworden...
Sommigen zitten wel graag in een HK maar hebben niet alle tijd om dagelijks te reageren of mee te praten.
En het is al op genoeg topics gebeurd dat men negeert of niet al te vriendelijk weg jagen.
Daarbij het blijft een openbaar forum...

Vind soms, al lees ik veel dingen gewoon en reageer ik niet maar zie wel als anderen 'nieuwelingen' reageren hoe daar mee word omgegaan.
Voelt net alsof men de kliekjes en het roddelen nu gewoon via internet doet en niet zoals school vroeger.

Heel jammer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:36

Soms vraag ik me wel eens af of er überhaupt wel goed zicht is (niet te verwarren met toezicht) op wat er allemaal in de HK staat.

Ik kom OPs tegen van de jongere Bokkers waarbij minimaal 20 voorwaarden en regels in staan die echt niet mis zijn (ik schrok van de dictatuur) en wanneer je niet bevalt word je via pb hardhandig weggetreiterd. Maar de wat oudere Bokkers proberen dit anders op te lossen maar krijgen nul op het rekest.

Er moet wel echt iets mee gebeuren.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:36

Ik denk niet dat de sfeer hier slechter van hoeft te worden, als je een zak appels koopt, eet je de rotte toch ook niet op? De rotte appels er uit, en van de rest kun je lekker genieten. Als iemand daar een andere goede appel bij stopt, hoef je die toch niet weg te gooien?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:38

Bizzybijtje schreef:
Zoiets is wellicht een optie om te overwegen. Zo houd je meelezers buiten inderdaad

Maar niet de meelezers die actief zijn op het forum.

Ik weet niet hóeveel meelezers een gemiddeld HK topic heeft, misschien is het er maar 1, maar misschien wel 20, geen idee. Dat maakt een beetje dat ik denk, zijn er wel mensen van 15 posts die meelezen?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:38

Tegen.

Waarom? Omdat Bokt een openbaar forum is en door iedereen die dat graag zou willen gebruikt mag worden. Daarbij is een huiskamer topic wel een topic waar over van alles en nog wat gekletst KAN worden, maar je kiest er zelf voor om het op internet te gooien :j dan zul je later ook zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen, mocht iemand het gelezen hebben die het eigenlijk niet mocht lezen :D Mocht je graag met je vaste clubje willen blijven beppen, kun je altijd op bijvoorbeeld facebook een eigen pagina beheren die je op prive kan zetten. Ik zit ook op facebook met mijn oude bokt clubje en het is geheel afgesloten, dat gaat prima. Ik ken ook een aantal bokkers die een speciale WhatsApp groep aan hebben gemaakt, schijnt ook goed te werken als je het niet erg zal vinden om 180 berichtjes per dag te krijgen :')