Reclame van besnijdeniskliniek op bokt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Re: Reclame van besnijdeniskliniek op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:48

of het onderwerp van het topic gaat erover etc, of iets op facebook. Je hoeft niet te google naar iets om een koppeling te krijgen ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:48

Ladybird schreef:
toch heb je op iets gezocht waardoor de reclame denkt dat die reclame voor jou van toepassing is

Nee dat hoeft dus echt niet. Ofwel ze halen een steekwoord uit het topic.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 14:52

Het stond onder een topic dat ging over blauwe ogen bij paarden. :+ niet bepaald een besnijdenis onderwerp. En ook echt niks gezocht dat maar in de verte lijkt op dit onderwerp.

Maar ongeacht de reden, ik vind hem niet gepast op bokt.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:53

Maar wat wil je nou precies?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:55

Volgensmij kan bokt wel degelijk bepaalde reclames weren van hun site. Herinner mij in ieder geval wen topic van niet heel lang geleden met een reclame tegen dierenmishandeling waar een niet zo leuke foto bij zat, en die reclame is toen volgensmij weg gehaald.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:56

Dat je toch mag hopen/denken dat niet alle reclame's op bokt kunnen verschijnen. Het lijkt mij dat er toch wel een beschermmiddel op het adverteren kan zitten waardoor aansporing tot onethische zaken niet mogelijk is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 14:56

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:03

Voor de duidelijkheid: de adverteerders geven aan Google door waar ze willen dat de advertenties getoond worden. Dat kan zijn op bezoekgeschiedenis (enkele grote webwinkels doen dat), of op profiel (als je het niet uit hebt gezet probeert Google een gok te maken van hoe oud je bent, of je man of vrouw bent, en wat je interesses zijn.) Het kan ook gaan om kernwoorden van de pagina. Maar, het kan ook willekeurig zijn.

Juist ongepaste adverteerders kopen vaak willekeurig in om zo veel mogelijk en zo snel mogelijk bereik te hebben. (Tot ze van Google of van Bokt verdwijnen.) Laten we oppassen dat we mensen niet 'schuldig door associatie' maken - dat ze het er zelf naar gemaakt zouden hebben door op dubieuze dingen te zoeken. Dat is meestal absoluut niet aan de orde.

Ik zal Bart een seintje geven, hij kan dan kijken of de betreffende advertentie nog terug te vinden is en hem eventueel blokkeren.

Dubieuze advertenties mogen gemeld worden, en als ze inderdaad ongepast zijn kan Bart ze blokkeren. Het duurt dan eventjes voor dat is doorgevoerd, maar al snel zou de advertentie dan niet meer getoond moeten worden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:09

Dank je voor de duidelijkheid Shadow.

Ik vind het trouwens vrij bizar dat mensen meteen gaan roeptoeteren over waar iemand dan wel niet op gegoogled zou hebben, en zelfs al heeft iemand bepaalde dingen gegoogled dan gaat het je nog niets aan waarom. Voor het zelfde geld doet iemand onderzoek naar besnijdenis en komt het zo naar voren, en Bokt denkt meteen weer het verkeerde.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 15:09

Shadow dank je voor je reactie. Hopelijk is die voor iedereen duidelijk dat je er soms niks aan kan doen dat een nog al vage reclame neergeplant wordt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:21

Top Shadow! +:)+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:31

Hele eenvoudige oplossing: adblocker. Ik heb nergens meer last van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:39

SuperAssie schreef:
Hele eenvoudige oplossing: adblocker. Ik heb nergens meer last van.

Maar daar wordt Bart niet zo gelukkig van want als iedereen adblocker zou gebruiken dan zou Bokt wel op kunnen doeken.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:34

Wat Anca zegt :j
Ik heb de advertenties gevonden en geblokkeerd. Kan even duren voor dat ook overal is doorgevoerd.

En wat Iris zegt; als iedereen een adblocker gebruikt dan is het niet zo dat Bokt in kan pakken maar dat we in moeten pakken. Geen advertenties = geen Bokt, da's heel eenvoudig. We doen er dan ook alles aan om de advertenties zo net mogelijk te houden en proberen er ook voor te zorgen dat ze niet in de weg staan of te duidelijk in beeld staan.

Overigens ook grote kans dat banners over het updaten van software niet van Bokt af komen maar van malware op je computer. Als je wel het idee hebt dat ze van Bokt afkomen dan helpt het mij enorm als je aan kan geven voor welke site wordt geadverteerd, een screenshot is helemaal super.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:56

Die driverupdate ad waar Suzanne F. last van heeft is wrs. dezelfde als die ik net zag. Die is van Winzip. Op zich niet malafide dus, alleen wel bloedirritant, als je 'm 23x per dag op alle mogelijke sites langs ziet komen. Alleen dat zou al reden genoeg zijn om het programma (Winzip DriverUpdater) waarvoor de ad te pas en te onpas wordt gespamd, bij voorbaat alvast niet aan te schaffen. Zout op met je troep.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:32

Jolien87 schreef:
karuna schreef:
Als kinderloos stel ben je ook echt op zoek naar besnijdenis klinieken. :') . Daarnaast vind ik het een ongepaste reclame voor bokt. Net als voor bv s exspeeltjes of extreme afvaldingen. Deze reclame stond onder een topic over blauwe ogen bij paarden trouwens.

Maar begrijp je dan niet dat die advertenties niets met Bokt te maken hebben?

karuna schreef:
:') joh je meent het. Maar ook met cookies is het niet logisch omdat we dus kinderloos zijj en geen reden hebben daarop te zoeken dus.

Daarnaast gebeurt het vaker dat er ongepaste advertenties op bokt neergezet worden door google, ongeacht de reden ervan die door Bart daarna geweerd worden.

Nou neem me niet kwalijk maar die indruk wekte je niet echt. Anders had je ook wel geweten dat Bokt niks met die advertenties te maken heeft. Deze worden niet alleen geselecteerd op basis van je zoekopdrachten via google, maar ook over wat je leest. Dit kan heel erg ver uit de richting lopen van wat je gelezen hebt overigens, dus dan hoef je er nieteens bewust iets over gelezen hebben.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:54

Heerlijk van die mensen die lezen...

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:57

Ik heb nergens reclame want ik hem AdBlock Plus gedownload :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:59

Ania, lees even de reactie van Bart hierboven. Als je graag wilt blijven bokken, is een addblocker niet iets om blij van te worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:09

Ania schreef:
Ik heb nergens reclame want ik hem AdBlock Plus gedownload :)

En dan doet boktmarkt het niet (helemaal).

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:10

Door dit topic heb ik nu ook die reclame van die besnijdenis kliniek :')

Ik heb ook adblock, twee zelfs maar op bokt staan ze allebei uit :Y)