Het 'sorry ik bok mobiel'... Topic.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:46

lisannee93 schreef:
Ik vind dat er gauw geroepen wordt dat een bericht niet leesbaar of onbegrijpelijk is. Vaak zijn die berichten echt wel te begrijpen maar geen correct gebruik van spellingsregels en/of leestekens. Reacties als:"Ga je bericht maar eens opnieuw schrijven want ik snap niks van je bericht." Vind ik dan ook erg overtrokken. Voor mij persoonlijk zijn berichten maar zelden echt onbegrijpelijk en ik vraag me af of dag voor mij alleen geldt.

Neemt niet weg dat ook ik liever een correct gespeld bericht zie met gebruik van leestekens op de juiste plaats. Ben het er ook mee eens dat je mobiel niet een excuus moet zijn om een slecht leesbaar bericht te plaatsen.

Ben dus wel erg benieuwd of iemand een voorbeeld heeft van een naar hun mening onleesbaar bericht. :)

Dit ben ik wel met je eens. Als je moeite doet (soms veel moeite) begrijp je eigenlijk altijd wel wat er staat. Maar ik snap gewoon niet dat mensen in één zin zowat ieder woord verkeerd kunnen schrijven.
Of nooit hoofdletters, punten of komma's gebruiken, dan wordt het echt een grote warboel. Als het echt moet, kom je er meestal wel uit, maar ik ben wel van mening dat sommige mensen iets meer energie moeten steken in het schrijven van hun post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:47

AmyII schreef:
Ik begrijp dat niet iedereen zo goed is in Nederlands als ik en dat is prima, je hoeft van mij geen Neerlandicus te zijn om op bokt te mogen schrijven.
Maar als ik merk dat het soms een wedstrijdje om het slechtst leerbare bericht te posten lijkt te worden vind ik de smoes 'sorry ik zit mobiel,' een hele irritante.

Lekker goed opgebouwde zinnen ook... :')

MarlindeRooz

Re: Het 'sorry ik bok mobiel'... Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:52

jk snap niwt wt je bedoelt? :?

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:56

MarlindeRooz schreef:
jk snap niwt wt je bedoelt? :?

:(:)

:')

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:57

Marlinde, waarschijnlijk als grap bedoeld maar zo'n bericht vind ik geen enkele moeite om te lezen en zou ik dus ook niks van zeggen. :)

Yaralisa, dat klopt. Mensen mogen inderdaad wel eens wat meer moeite doen voor het schrijven van een reactie. Maar er moet wel iets heel chaotisch staan wil ik er iets van zeggen. Er zijn zat andere dingen waar we ons druk over moeten/kunnen maken en daar vind ik dit niet een van. Dus als het enigszins leesbaar is vind ik het altijd jammer als een discussie oid wordt onderbroken om de schrijver te wijzen op zijn slecht vormgegeven bericht.

Edit: Typo :')
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 22-10-14 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:58

Ik kan via mobiel mn bericht niet aantikken om te verbeteren.. Dat lukt op de een of andere manier niet..
Dan scrolt ie zegmaar niet meer..

Das bij mij de reden waarom er wel eens spelfoutjes te vinden zijn als ik via de mobiel zit.

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:59

Xfjord schreef:
tHidJu schreef:
Ik bok ook bijna altijd op mijn mobiel, als ik dan tijdens het typen eeb spelfout zie verbeter ik die, en ook als ik zie dat als ik een bericht al heb gepost en er staan duidelijke fouten verbeter ik die ook nog even.

o ja? :')

Die heb ik dus niet gezien :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:08

niet dat ik het zelf zou verbeteren hoor. :')

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:01

Xfjord schreef:
niet dat ik het zelf zou verbeteren hoor. :')

Ik ook alleen de gene waardoor een woord heel moeilijk te lezen wordt :')

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:06

Ik bok ook wel eens op mijn mobiel maar snap dat het soms lastig is. Het hangt er helemaal af van wat voor mobiel je hebt. Nu ben ik soms iets aan het typen en opeens maakt hij van bepaalde woorden andere dingen of plaatst spontaan een punt. Als je dat dan wil weg halen moet je met je dikke vingers op dat schermpje precies tussen die letters toetsen dan selecteert hij een woord en mag je die hele zin opnieuw doen OTL . Dan snap ik dat je niet bij alles in je tekst gaat verbeteren.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:12

Ik bok nooit mobiel, en als iemand het wel doet en fouten maakt kan ik me niet zo druk om maken.
Als ik het niet kan lezen, dan maar niet en dan kijk ik verder op bokt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 18:56

NikkiTazz schreef:
AmyII schreef:
Ik begrijp dat niet iedereen zo goed is in Nederlands als ik en dat is prima, je hoeft van mij geen Neerlandicus te zijn om op bokt te mogen schrijven.
Maar als ik merk dat het soms een wedstrijdje om het slechtst leerbare bericht te posten lijkt te worden vind ik de smoes 'sorry ik zit mobiel,' een hele irritante.

Lekker goed opgebouwde zinnen ook... :')

Wat is er slecht opgebouwd aan dan? Leg het me maar uit, daar kan ik van leren ;).

En ik heb het niet over één of twee typfoutjes, iedereen maakt fouten. Maar als een bericht werkelijk vol staat met de schrijfstijl die MarlindeRooz laat zien, ben ik te lui om het te lezen.
Als ik vroeger zoiets inleverde op school kreeg ik het terug met de woorden: 'dit is het lezen niet waard'. En daarmee insinueerde de betreffende docent dat de persoon die het inleverde moeilijk serieus te nemen zou zijn...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:59

Als ik mag zeuren, je eerste zin bestaat uit zowel een "en" als een "," dat maakt de zin wat te lang.

Ik zou hem zo maken:
Ik begrijp dat niet iedereen zo goed is in Nederlands als ik en dat is prima. Je hoeft van mij geen Neerlandicus te zijn om op bokt te mogen schrijven.
Maar wanneer ik merk, dat het soms een wedstrijdje wordt, om de slechtst leesbare bericht te posten. Vind ik de smoes 'sorry ik zit mobiel,' een hele irritante.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:01

Is t gen wedstijke gan?

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:09

Ik zie altijd dezelfde bokker op bokt steeds weer, bijna in ieder bericht dat ze post, autocorrect fouten maken. Ik heb niet meer het idee dat het autocorrect fouten zijn want haar foon corrigeert 1 woord naar 2 woorden. Maar goed, al typt ze oneliners of heel korte berichtjes, dan zet ze er steeds in een nieuwe post " oh stomme autocorrect " onder }:0
In plaats van dat ze ff op wijzigen klikt en het aanpast, is net zoveel moeite toch :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:55

Van mij mag je zeuren MarlindeRooz! Uiteraard maar een lange zin is niet per sé technisch niet in orde ;).

Autocorrect heb ik als eerst uit gezet op het moment dat ik mijn nieuwe mobiel geïnstalleerd had.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:02

Ik bok ook vaak mobiel, in de pauze, op de wc, iig ergens waar ik wel eens wordt afgeleid. :') aangezien ik op de telefoon niet blind kan typen en een barst heb waar je u tegen zegt wilt de telefoon er wel eens iets héél anders van maken.... ik lees mijn berichten altijd na, maar toch willen die fouten er links en rechts inkruipen.

Snap niet waar je je aan kan storen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:03

Ik zit bijna altijd op mijn mobiel, en ik maak voor zover ik weet geen typfouten :+ Als ik ze zie verbeter ik ze meteen, is soms wel vervelend ivm net naast het woord tikken ofzo, maar dan typ ik de halve zin wel over. Zolang er maar geen erge fouten in zitten.

Een typfoutje is oké, maar berichten die wel door een analfabeet geschreven lijken, zijn niet oké :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:44

Voor de mensen die zeggen dikke vingers te hebben voor hun telefoon: Er zijn pennetjes voor waarmee je het scherm kan aantikken, stukje smaller dan een vinger. Dus de smoes van te dikke vinger vind ik wel erg slecht.

Verder grappig om te lezen dat mensen hier iets met een pot en een ketel doen. Elkaars verhaal natypen en dan zelf ook niet precies weten hoe de punt en komma ookalweer werkt. (Niet dat ik perfect ben, verre van dat zelfs. Ik maak ook veel taal/spellingsfouten. Leuke is dat ik ze van een ander vaak zie maar van mijzelf meestal niet.)

Ook vind ik het jammer dat mensen tegenwoordig lange woordenvrees hebben, alles wordt op een rare manier afgekapt.

*Tot zover mijn bijdrage, kruipt weer onder meeleessteen.*

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:52

TS: wie irriteert dit ook? Of: Wie ergert zich hier ook aan?

Antwoord respectievelijk : mij/ik :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:24

Dankje mysa, ik zal er in het vervolg om denken ;).

Fohadie, langewoordenvrees :'). Mooi galgjewoord! Maar je hebt gelijk, vrijwel alles moet afgekort worden.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:25

AmyII schreef:
Dankje mysa, ik zal er in het vervolg om denken ;).

Fohadie, langewoordenvrees :'). Mooi galgjewoord! Maar je hebt gelijk, vrijwel alles moet afgekort worden.

Hihi, nu doe ik zelf ook iets met pot en ketel. oeps! :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:50

MarlindeRooz schreef:
Als ik mag zeuren, je eerste zin bestaat uit zowel een "en" als een "," dat maakt de zin wat te lang.

Ik zou hem zo maken:
Ik begrijp dat niet iedereen zo goed is in Nederlands als ik en dat is prima. Je hoeft van mij geen Neerlandicus te zijn om op bokt te mogen schrijven.
Maar wanneer ik merk, dat het soms een wedstrijdje wordt, om de slechtst leesbare bericht te posten. Vind ik de smoes 'sorry ik zit mobiel,' een hele irritante.

Nah, dat zou ik dan zo weer niet doen. Er staan wat komma's en punten teveel in, taaltechnisch gezien :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:07

Ach, het hoeft ook allemaal niet perfect foutloos en verantwoord stilistisch, als het maar niet onleesbaar of zwaar rammelend is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:09

Nee, dat is zo - maar een ander op de vingers tikken en het dan zelf fout doen, daar krijg ik wel een beetje jeuk van ;)