Moderator

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:01

_Nienke schreef:
ik zeg ook geen 10. ik denk 13+ en dan voor serieuze 13 plussers

En hoe serieus denk je dat je als '13 plusser' genomen wordt als je iemand van 45 de les zou lezen? ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:02

Er moet toch een grens worden getrokken. Mensen boven de 18 hebben nou eenmaal meer ervaringen vaak in de maatschappij en in het leven. Tuurlijk zijn er uitzonderingen maar je moet toch gewoon een grens stellen? :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:02

TS is 14 vjestagirl.

@ponyparadijs, ja dat dacht ik ook al haha
@kugger, zo'n reactie hoeft ook weerniet :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:03

Zou het ook niet te maken hebben met school?
Als je 18+ bent kan je beter bepalen of je de tijd die je als moderator kwijt bent wel kan missen met je school of werk.
Als jongere kunnen kiezen tussen op bokt zitten of leren denk ik dat vele kiezen voor bokt.
En we willen toch niet dat de opleiding ten kosten gaat van bokt?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:04

chelle_dora schreef:
_Nienke schreef:

En hoe serieus denk je dat je als '13 plusser' genomen wordt als je iemand van 45 de les zou lezen? ;)

Ligt er ook aan, ik was 17 en assistent filiaal leidster, ik had mensen "onder" mij zoals ze zeggen van 40+. Dat heeft er weinig mee te maken denk ik, maar meer hoe een persoon zich opstelt.

Eenmaal is nou de regel dat je hier 18 moet zijn, dan kan je je er alleen bij neerleggen. Als je echt wilt weten per see hoe het zit, zou ik bart een bericht doen, dan krijg je vast alle uitleg.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:04

Denk er ook aan dat moderatoren ook veel tijd kost.Als minderjarige heb je ouders die vertellen hoe laat je naar bed gaat,moet je je huiswerk maken en naar school.Als volwassene heb je veel meer te vertellen over jezelf en je eigen tijdsindeling.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:05

ponyparadijs schreef:
Als je 18+ bent kan je beter bepalen of je de tijd die je als moderator kwijt bent wel kan missen met je school of werk.
Als jongere kunnen kiezen tussen op bokt zitten of leren denk ik dat vele kiezen voor bokt.

stel (STEL) dat ik mod zou worden (ik :') ) dan zou ik denk ik toch eerst mijn huiswerk maken

edit: ik ga bart een pb doen haha

Mioux

Re: Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:06

Daar heb je t al ;) "zou ik DENK ik"

Dat soort dingen komen er ook bij kijken

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:07

Mioux schreef:
Daar heb je t al ;) "zou ik DENK ik"

Dat soort dingen komen er ook bij kijken

ik wil ook geen mod worden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:07

Ja maar bedoel maar ;) Jongere als 18 vinden huiswerk vaak niet leuk, bokt is ook veel leuker natuurlijk +) dan krijg je vaak al dingen als huiswerk blijft liggen, taken etc ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:08

Mioux schreef:
chelle_dora schreef:

Ligt er ook aan, ik was 17 en assistent filiaal leidster, ik had mensen "onder" mij zoals ze zeggen van 40+. Dat heeft er weinig mee te maken denk ik, maar meer hoe een persoon zich opstelt.

Dat is ook zo inderdaad :) Maar dat vind ik persoonlijk toch wel iets anders, als filiaal leidster is het als eerst een beroep en spreek je die mensen persoonlijk aan op de werkvloer.

Laat ik het zo stellen, ik zou op een forum echt niet in discussie gaan met een 14 jarige met 'levenservaring'.. Het is niet voor niets dat de jeugdbokkers een 'jeugdhonk' hebben waar ze gezellig kunnen kletsen, foto's kunnen plaatsen en 'veilig' hun gal kunnen spuwen over ouders en vervelende eerste vriendjes/vriendinnetjes zonder direct aangevallen te worden :p

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:09

Denk ook dat 18plussers vaak wat stabieler zijn, wat minder snel hun interesse ergens in verliezen en wat meer gefocussed zijn.

Amado7

En stel dat je nou echt je huiswerk eerst zou maken, zou bokt veel minder tijd hebben, en als je moderator ben moet je nou eenmaal tijd besteden aan bokt. Bokt is niet afhankelijk van jou school tijd toch? :)

Vero

bedoeld ts niet jeugd mods bij het JHK?
dat zou never nooit goed gaan.........

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:10

Juist een jeugdmod kan het nogal voor de kiezen krijgen en is veel bezig met brandjes blussen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:10

_Nienke schreef:

Let me guess, je bent 14?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:11

Ik was 18 toen ik mod werd, achteraf gezien was dat misschien zelfs nog wel te vroeg. (Inmiddels ook alweer 4 jaar zwart ;) )

Het modereren is echt meer werk dan alleen verplaatsen, slotjes plaatsen en overleggen. Je moet mensen in verschillende leeftijdscategorieën op een goede manier aanspreken op hun gedrag. En dat is niet altijd even gemakkelijk als je een broekie bent en je moet een gevestigde bokker vertellen dat zijn/haar gedrag echt niet kan. Je bent een vraagbaak voor gebruikers (en daarom ook wel eens een gewild object voor kritiek), je heb tussendoor meetingen met jouw mod-collega's, jouw gedrag moet altijd binnen de lijntjes zitten, je hebt een voorbeeldfunctie voor de rest van bokt.
Hetgene wat wij als gebruikers zien is maar een tipje van de ijsberg wat een moderator in het dagelijkse leven allemaal doet. Je moet goed kunnen beredeneren waarom iemand volgens jou bijvoorbeeld wel of geen OW verdient. Je moet áltijd objectief zijn en die 2 uur per dag? Dat kunnen er ook gerust meer worden.

(buiten dat is het erg leuk om te doen, maar het kost zo ontzettend veel energie)

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 16:13

ik zeg toch ook niet dat ik mod wil worden. maar sommige boksers posten best serieus en die zou ik best aanstellen tot misschien assistent mod.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:13

Xfjord schreef:
ponyparadijs schreef:

stel (STEL) dat ik mod zou worden (ik :') ) dan zou ik denk ik toch eerst mijn huiswerk maken

edit: ik ga bart een pb doen haha

Waarom doe je Bart een PB?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:13

@Destination omdat ik wel benieuwd ben naar de reden <<)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:15

_Nienke schreef:
ik zeg toch ook niet dat ik mod wil worden. maar sommige boksers posten best serieus en die zou ik best aanstellen tot misschien assistent mod.

En wat moet zou de assistent moeten doen volgens jou dan? :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:15

_Nienke schreef:

En dat weet je al nadat je 1 dag lid bent? Knap :j

Overigens zijn er vroegaaah sub-mods geweest. Die waren wel eens jonger dan 18 kan ik mij herinneren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:16

_Selena schreef:
_Nienke schreef:

En wat moet zou de assistent moeten doen volgens jou dan? :)

Er zijn ooit lang lang geleden assistentmods geweest hoor.
Dus zo'n raar idee was het niet.

Het werkte alleen niet zo lekker.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:16

Winged schreef:
_Nienke schreef:

En dat weet je al nadat je 1 dag lid bent? Knap :j

Overigens zijn er vroegaaah sub-mods geweest. Die waren wel eens jonger dan 18 kan ik mij herinneren.

echt? dat ging waarschijnlijk niet goed dus :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:17

_Nienke schreef:

Nieuwe functie? Bokt heeft geen assistent mods...