tattoo op me lies en springen voor 3 dagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:44

Mioux schreef:
Vaseline houd vet, wat de wond dus niet uitdroogt. Dit smeer je zoals ik al zei niet te dik en niet de gehele dag erop. Wat dus inhoud dat het na het smeren weer kan luchten want het trekt er in. In de uren dus dat het er ingetrokken is, kan het gewoon luchten, mits je het niet afbind of plakt.

Vaseline houdt niet vet (trekt nl niet in de huid, sluit alleen af).
Bepanthen trekt wél in en houdt de huid soepel :)
Maar goed ieder zn ding.
Hier geen kleine plaatjes, maar een hele rug vol en arm....

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 16:46

Als ik het zo hoor denk ik toch dat bepanthen zalf beter is dan vaseline en ik heb van beide geen idee wat ze doen dus denk dat het beste toch bepanthen zalf is

Mioux

Re: tattoo op me lies en springen voor 3 dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:49

Heb met mijn tattoo's nooit t advies gehad "gebruik bepanthen". Wel door mijn huisarts als uitslag middel bij me kleine ;). Een tattoo artist geeft je advies, niet zomaar, maar door ervaring. als je zelf een ander middel gebruikt en t gaat ontsteken of dergelijke, kan het zijn dat de gevolgen voor jezelf zijn en niet voor de tattoo artist. Vaseline houd zeker wel vet. Mijn huisarts heeft dit vanmorgen nog als advies gegeven bij een wond op de lip bij me zoon, zodat het niet uitdroogt en het soepel blijft. Of heeft de huisarts het hier ook al fout? :)

hier geen 1 tattoo maar ook meerdere. Je moet doen wat je zelf goed acht, maar advies van een tattoo artist zou ik niet zomaar in de wind slaan. Zij hebben tenslotte ervaring hierin.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:26

Mioux schreef:
Heb met mijn tattoo's nooit t advies gehad "gebruik bepanthen". Wel door mijn huisarts als uitslag middel bij me kleine ;). Een tattoo artist geeft je advies, niet zomaar, maar door ervaring. als je zelf een ander middel gebruikt en t gaat ontsteken of dergelijke, kan het zijn dat de gevolgen voor jezelf zijn en niet voor de tattoo artist. Vaseline houd zeker wel vet. Mijn huisarts heeft dit vanmorgen nog als advies gegeven bij een wond op de lip bij me zoon, zodat het niet uitdroogt en het soepel blijft. Of heeft de huisarts het hier ook al fout? :)

hier geen 1 tattoo maar ook meerdere. Je moet doen wat je zelf goed acht, maar advies van een tattoo artist zou ik niet zomaar in de wind slaan. Zij hebben tenslotte ervaring hierin.

Je huisarts heeft het fout....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:29

Vaseline werkt door 'occlusie' of te wel afsluiten, waardoor de huid van binnen uit hydrateert.
Vaseline komt uit de aardolie industrie, heeft lange vetketens en kunnen om die reden NIET opgenomen worden door de huid.

Anyway ik voel niet de behoefte hier mijn 6-jarige studie hier toe te lichten ;)

CharIsabella

Re: tattoo op me lies en springen voor 3 dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:33

vriendin van me 2 tattoo's laten zetten de eerste met vaseline ingesmeerd duurde veel langer dat deze genezen was
2de met bepathen ingesmeerd was sneller geheeld en jeukte ook minder zei ze ,,

allebei in hartje zomer gezet en beiden niet in de zon geweest

dus wanneer ik een tattoo laat zetten ga ik uiteraard ook voor bepathen

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:08

manie schreef:
Vaseline werkt door 'occlusie' of te wel afsluiten, waardoor de huid van binnen uit hydrateert.
Vaseline komt uit de aardolie industrie, heeft lange vetketens en kunnen om die reden NIET opgenomen worden door de huid.

Anyway ik voel niet de behoefte hier mijn 6-jarige studie hier toe te lichten ;)

Dit heb ik ook geleerd op de havo, of dat bij de stof hoorde of dat de docent het leuk vond dat soort dingen erbij uit te leggen weet ik niet meer maar zo heb ik het ook geleerd..

Heb zelf ook bepanthen gesmeerd en die is mooier geheeld als degene die ik met vaseline heb gesmeerd.. (nu was die met vaseline helaas ook nog eens te diep gezet maar dat terzijde.

Nicksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:57

Ik heb op mijn tattoo 3x per dag calendulan gesmeerd, en n dag of 2 nog t folie erop gehouden.
Hij begon namelijk af te geven op mn bh :') Ziet er nu - 3/4 jaar later- nog steeds prima uit. Doen wat voor jou goed voelt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:50

Eleionomae schreef:
Je topic staat verkeerd en er is en centraal topic

[MWS] [Centraal] Tattoo's

waarom heb je dit niet aan je artiest gevraagd? Hij/zij kan hier prima antwoord op geven.

Het lijkt me persoonlijk niet zo goed voor het herstel van je tattoo met oog op schuren vd stof van je kleding

En vandaar hier een slotje.