Paard&Lifestyle zoekt jullie input!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Straww_

Re: Paard&Lifestyle zoekt jullie input!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:55

Alvast bedankt voor alle input! Ga vooral zo door :D
Er zijn nog plekken vrij voor de gesprekken; mochten jullie mee willen doen, stuur mij dan een mail (zie openingspost) of een PB :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:11

Bokt is soms heel irritant, omdat het een afspiegeling is van het echte paardenwereldje, die best wel erg wreed kan zijn; dus soms worden mensen terecht en soms ook onterecht afgebrand, omdat er nu eenmaal altijd mensen blijven die denken het beter te weten en dit als een godsdienst denken te moeten gaan prediken... (zeg al, net het echte leven...)

Maar...

Zonder bokt en hun bokkers, waren ikzelf en mijn 2 meiden (paard en pony) er serieus niet meer geweest en dan overdrijf ik dus echt niet.

Niet in de laatste plaats, omdat ik altijd weer hier de kennis vandaan haal, als ik het zelf niet meer weet, qua ziektes van mijn paarden betreft, het is ook echt wel hartverwarmend, hoe dan iedereen zijn best doet om met je mee te denken en velen weten nu eenmaal meer dan 1...

Het zijn mijn mede paarden lovers, 40+pennymutsen, hoe je ons dan ook noemen wilt, die mij letterlijk uit een uitzichtloze situatie hebben getrokken, naar de andere kant van het land hebben verhuisd en mij en mijn meiden een nieuw tehuis hebben geboden, waar ik eindelijk aan mijn eigen herstel (hartpatient) kon gaan werken en daardoor ook veel beter voor mijn (cushing) pony en paard kan zorgen.

Ik ben daar bokt en hun bokkers dan ook eeuwig dankbaar voor _/-\o_

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:53

BOKT is leerzaam als het gaat om ziektes en andere medische zaken. Door te leren van ervaringen van anderen heb ik bij ziektes wel eens zaken in het stalmanagement aangepast.
Door BOKT heb ik mijn manier van rijden gewijzigd en rijd ik Duits Klassiek en gaat het heel goed met mijn paardje en mij. Een BOKT poster heeft mijn foto indertijd beoordeelt en me goed op weg geholpen om de dressuur anders aan te gaan pakken. Ben ik nog elke dag dankbaar voor.
Door BOKT heb ik een aantal mensen leren kennen die ook geëmigreerd zijn. Zelfs bezoekjes gedaan naar een aantal mede posters. Erg leuk.
Omdat ik al wat ouder ben voel ik ergens de verplichting om anderen te laten leren van mijn ervaring. Dus met name als jonge nieuwe BOKT posters vragen stellen probeer ik door mijn post ze te laten leren van mijn ervaringen. Dat is wat ik probeer te geven.
BOKT is een afspiegeling van de echte wereld en dat betekent dat er soms posters zijn die onaardig posten. Helaas. Temmen wordt altijd opgepakt en dat vind ik goed dat BOKT ook haar verantwoordelijkheid neemt voor de sfeer. Ook al is het internet.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:58

Dankzij Bokt heb ik voor mijn vorige pony een gouden huisje gevonden.
Ik had in februari 2013 besloten om de overstap te maken naar de paarden en besloot dit via bokt te doen.
Waarom ik voor Bokt gekozen hebt en niet voor marktplaats?
Bokt is voor mijn gevoel betrouwbaar en als er topics geplaatst worden van die mensen kan je het ook ook blijven volgen.

Dit sprak mij heel erg aan vandaar de keuze.
Ondertussen alweer bijna 2 jaar geleden en ben nog steeds tevreden over de werkwijze hiervan.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:09

Dankzij Bokt heb ik er een hoop vriendinnen bij gekregen en het belangrijkste; mijn vriend leren kennen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:18

Vivat schreef:
Dankzij bokt heb ik mijn droomhuis gevonden :D

Hier nog zo 1! *\o/*

Ook is bokt verantwoordelijk voor een heleboel vriendschappen, het vinden van mijn eerste eigen paard, het verkrijgen van heel veel kennis als nieuwe paardeneigenaar enzovoort.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:47

Bokt en Gij zult vinden ;-) Bokt is zo divers je hebt allerlei mensen die 1 passie delen en das dat monster op 4 benen.
Veel mensen irl ontmoet de ene leuker dan de ander.
En vervolgens ben je ceremonie-meesteres van je beste dinnetje die je via je Bokt hebt ontmoet :-)

Bizarste is een eigen bedrijf *D gestart dankzij Bokt, dat was wel het laatste wat ik meer dan tien jaar geleden dacht te vinden op een forumsite....

Stel je vraag op Bokt en je krijgt een reactie soms ongecensureerd.

Verder een keer een topic geopend wat meer dan 10 pagina's had over mijn. *\o/* ...verslaving.. *\o/* ..aan SUBWAY broodjes

Mijn huidige zwarte topper gevonden op bokt waar ik super blij mee ben. <3 Foto's gevonden van onze Welsh prinses en contact met de fokker.

Zo aardig wat open kaart gespeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:57

Bokt heeft invloed op zóveel! Naast de dingen die veel mensen hier al noemen (hele fijne vriendschappen, breder beeld van de paardenwereld) dringt bokt ook in de hele kleine dingen door, tot en met hoe ik mijn tanden poets aan toe :') --> [MWS] Niet spoelen na het tandenpoetsen!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:30

Dankzij Bokt heb ik een fijn pensioen plekje voor mijn oude paard gevonden, geholpen met het verzinnen van een slogan voor mijn aanzoek, en via Bokt ben ik aan mijn fantastische paard Mooni gekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:52

Quote uit een ander topic. :)
[naam] schreef:
- Zonder Bokt had ik nooit een relatie met mijn vriend gehad. <3
- Had ik mijn instructeur nooit leren kennen.
- En was ik alleen daardoor al nooit zover gekomen met mijn paard.
- Dankzij Bokt ben ik minder naief geworden w.b de goede bedoelingen van mensen.
- Maar zijn er ook een aantal waardevolle vriendschappen ontstaan. :j

Mijn band met Kim heb ik aan Bokt te danken en dat is het meest waardevolle dat ik in mijn leven heb. :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:15

Voor mij is de grootste meerwaarde van Bokt: kennis en ervaringen delen :) . Geen verkoopverhalen, maar echte (positieve en negatieve) ervaringen, tips, suggesties, het ontwikkelen / delen / uitproberen van zelfbedachte "wondermiddeltjes", het meedenken over soms schijnbaar onoplosbare problemen.
Dat het verder ook nog gezellig is in de vele huiskamertopics is mooi meegenomen :) !

Een valkuil op Bokt vind ik nog altijd de Bokt Markt. Min of meer betrouwbaar waar het aankomt op aanbiedende vaste gebruikers, maar ook helaas geregeld misbruikt door malafide verkopers die een mooi gratis medium gevonden hebben en elke keer een nieuw account aanmaken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:25

Voor mij is bokt de plek om info te delen en te vinden.
Het is fijn dat iedereen wel wat weet van elk onderwerp, wat ook fijn is dat de meningen vaak eerlijk en oprecht zijn van hoe mensen het hebben beleefd.
Er staan hier ook super veel handige tips en trics en dan niet alleen voor het paardrijden. Maar bijvoorbeeld ook lekkere gerechten en hoe je kan besparen op sommige dingen.
Wat ik ook erg leuk vind zijn de topics bij uit de kunst, daar kan je gluren bij de creatievelingen.
En zien aan welke projecten ze werken.
Bokt is in mijn ogen echt van alle markten thuis je kan hier dingetjes verkopen maar ook gezellige mensen leren kennen en met elkaar meeten en zo een groep opbouwen.
Wat ik jammer vind is dat sommige mensen hier de sfeer verpesten en bokt op ander fora een slechte naam heeft.
De sfeer op bokt is wel eens slechter geweest als nu ik vind echt dat het super verbeterd is de laatste jaren.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:34

Vooral toen ik mijn paard net gekocht had 5 jaar geleden, was bokt.nl mijn go-to plek voor tips, tricks, feiten en meningen. Nu nog steeds, als ik bijvoorbeeld twijfel of ik een deken op zal doen, kijk ik even op bokt, lees ik wat anderen doen en vorm dan uiteindelijk mijn eigen beslissing. :o

Zelfs als mijn vriend iets zoekt over auto's of iets anders "mannelijks", nouja iets wat niets met paarden te maken heeft in elk geval, dan komt hij regelmatig ook op bokt uit voor een antwoord :=

Ik heb hier ook ontzettend veel geleerd over fotografie en haal ook regelmatig inspiratie uit de foto's van andere fotograferende bokkers.
Daarbij heb ik ook onwijs veel goede herinneringen aan de vele fotomeetings waaraan ik heb mee mogen doen en natuurlijk de super leuke mensen die ik daar ontmoet heb.

Qua paardrijden zelf vertrouw ik, natuurlijk, over het algemeen meer op mijn instructie, maar ik heb hier wel wat, zoals Oprah Winfrey zou zeggen: "a-ha moments" ondervonden. :=

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:35

Het is erg leuk om jullie verhalen/ervaringen/gevoelens te lezen, heel verschillend ook!

Er zijn nog plekken in de gesprekken, om 15:00 of 19:00. Als je mee wil doen, stuur mij dan een PB of een mail (zie OP)! :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:39

Dankzij Bokt heb ik mijn grootste hobby gevonden, fotografie, en de kans gekregen daar mijn geld mee te verdienen.
Dankzij Bokt heb ik ontzettend veel leuke mensen leren kennen.
Dankzij Bokt ga ik misschien deze zomer op fotografie reis naar IJsland.
Dankzij Bokt heb ik mijn verzorgpaard gevonden.
Dankzij Bokt ben ik gaan inzien dat maneges niet perfect zijn en dat het ook anders kan.
Dankzij Bokt ben ik begonnen met vrijheidsdresuur.
Dankbij Bokt weet ik overal allerlei onzinnige onderwerpen van alles omdat hier de meest uiteenlopende topics voorbij komen.
Dankzij Bokt heb ik op dagen dat ik me verveel een dagbesteding :')

Bokt is top!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:44

Dankzij bokt heb ik geweldige mensen leren kennen, heb ik mijn beste vriendin leren kennen, kan ik dagelijks praten met mensen die ik vertrouw maar niet ken ( gek he? :P ), heb ik leren praten, hebben we nieuwe eigenaresse van ons oude paard leren kennen, heb ik op HE een clinic mogen rijden, ben ik z'n beetje slimmer geworden over alles!

Kortom, Bokt is geweldig!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:19

Dankzij Bokt heb ik twee keer voor een groepje Roemeense gedumpte paardjes goede baasjes gevonden.
En ook zijn we met 1 van deze paardjes met Annemarie vd Toorn naar Horse Event geweest, wat een geweldige ervaring was dat.

Ook niet paard gerelateerd is dat ik via een topic over zwanger worden, zwanger zijn en bevallen nu met mijn kleine mannetje ergonomisch draag, borstvoeding geef en ontzettend veel kennis heb opgedaan.

Rietje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:11

Toen ik voor het eerst bokt ontdekte ging er een wereld voor mij open. Er staat hier zoveel kennis en informatie en er zijn zoveel paarden mensen die je graag helpen of positieve reacties geven.

Bokt is een grote interactieve paardenencyclopedie in een forum dat altijd raad weet!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:15

Dankzij bokt heb ik een nieuwe passie gevonden. Nee geen paarden, maar schrijven!
Wat als geintje begon met het aanmelden voor de reporterfunctie op HE, bleek uiteindelijk heel serieus te worden. Nooit geweten dat ik talent had voor het schrijven van stukken, en nog vind ik het allemaal een beetje bijzonder en onwennig om te geloven.

Ik deed altijd maar een beetje van alles, en ach bij studieopdrachten liet ik mijn fantasie de vrije loop. Nooit gedacht dat ik nog eens zou eindigen in de nieuwsredactie van Bokt.nl :D

Maar ik weet 1 ding wel, nu ik met zoveel plezier schrijf zal ik er niet snel meer mee stoppen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:04

Heel erg veel vermaak...
Jaren geleden heel erg vies verraden via Bokt. Mijn relatie ging uit, ik luchtte mijn hart op Bokt, een druk en langlopend topic waar ik veel steun aan had. Maar waar er ook iemand een stiekem hyves account aanmaakte om mijn ex een berichtje te sturen met daarin het topic...
Ach, gelukkig maakte dat voor hem niets uit. We hebben nog altijd erg goed contact!!

De laatste jaren wat meer de anonimiteit in gedoken. Huiskamertopics zijn niet echt mijn ding.

Maar dankzij Bokt (eigenlijk dankzij een Bokker) heb ik na jaren ellende mijn plezier in het paardrijden weer teruggekregen... En er een hele goede vriendin aan over gehouden! Twee zelfs!!

Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 18:19

Leuk om al jullie reacties te lezen! :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:25

dankzij bokt heb ik veel meer geleerd over paarden. mensen geven je erg goede tips! en natuurlijk zijn de HK's heel erg gezellig! door bokt heb ik leuke mensen leren kennen en natuurlijk veel nieuwe info over paarden :D

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:53

Dankzij bokt ga ik vaak toch door wanneer ik eigenlijk op zou willen geven, vooral met betrekking tot de paarden. Als het een dag flink tegen zit lucht ik mijn hart even op bokt. Vaak komen er dan tips voorbij, maar vaak ook complimentjes over de kleine dingen die ik in de betreffende situatie wel goed deed. Dankzij die complimentjes zie ik dan toch in dat niet alles kommer en kwel is en ga ik de volgende dag weer vol goede moed naar mijn paard om de ontvangen tips uit te proberen!

Ook vind ik het super fijn dat bokt zo'n groot forum dat er eigenlijk altijd wel snel reactie op een vraag komt... Op die manier krijg je eigenlijk bijna altijd tips, steun of een complimentje wanneer je het echt nodig hebt.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:00

90% van mijn paardenkennis heb ik van Bokt. Toen ik begon op Bokt had ik eigen paarden die 24/7 op stal stonden, reed ik met hulpteugels en sporen en werden conflicten omtrent respect en vertrouwen nog met dwang opgelost. Ik wist niet beter, iedereen op mijn toenmalige manege handelde toen zo, alsook de maneges in de buurt. Met Bokt ging er een wereld voor me open. Ik leerde dat paarden dagelijks beweging en contact met soortgenoten nodig hebben. Dat je met grondwerk de band met je paard kan verbeteren en dat je je paard niet 'aan de teugel' moet rijden, maar alles op een andere, vriendelijke wijze kan bereiken.

En anderszijds de fotografie natuurlijk. Wat momenteel mijn grootste passie en hobby is, is ooit als klein zaadje ontsproten op dit forum. Ik heb al vele fotomeetings meegedaan en op die manier ongelooflijk veel lieve mensen kunnen ontmoeten. De meetinglist op mijn profiel zegt al genoeg geloof ik :D

Kortom: Bokt heeft mij grotendeels gemaakt tot wie ik ben. Zowel op vlak van paarden als op persoonlijk vlak. Het maakt groot deel uit van mijn leven. Af en toe zijn de Bokkers niet heel lief voor elkaar, maar ach, dat hoort er wat bij :+

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:48

Van een forum waar kennis over paarden gedeeld werd is het verworden tot een Penny-forum waar alleen "ja en amen" reacties getolereerd worden.
De echte kennis en ervaring is allang verhuisd naar andere fora; Bokt is er imo nog voor tieners met puistjes of vragen over de laatste mode.