Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AmoorM schreef:Oscar: Ik heb nog een vraag, Hoe gaan jullie om met alle negatieve kritiek over bokt?
Want eerlijk is eerlijk, het is wel wel, en niet z'n beetje ook. Mij wordt altijd geadviseerd om niet op bokt te kijken voor advies en tips. Er wordt altijd gezegd "typisch bokt"
Of er wordt op koudbloeden FB pagina gezegd: Het lijkt hier wel een bokt zweer. Of het is toch geen bokt?
Heeft de leiding wel door dat bokt z'n slecht daglicht staat?
Stephanie schreef:Hangt dat niet af van je kennis- /vriendengroep waar je in zit? Ik herken dit namelijk helemaal niet. Volgens mij is dat echt de beleving die je bij een merk hebt. Die negatieve toon valt mij namelijk al een aantal jaren bijna niet meer op. Maar misschien kijk ik dan juist in de 'leuke' topics en scan ik over de 'lelijke' reacties heen![]()
.
Iris82 schreef:Serious? Lees je wel eens op FZ dan? Daar zijn laatst toch nog meerdere discussies over geweest.
Hier in de omgeving is het voornamelijk: 'Gadver, dat zeikforum of gadver, dat Pennyforum'. Maar goed, daar hoef ik me niets van aan te trekken.
AmoorM schreef:Oscar: Ik heb nog een vraag, Hoe gaan jullie om met alle negatieve kritiek over bokt?
Want eerlijk is eerlijk, het is wel wel, en niet z'n beetje ook. Mij wordt altijd geadviseerd om niet op bokt te kijken voor advies en tips. Er wordt altijd gezegd "typisch bokt"
Of er wordt op koudbloeden FB pagina gezegd: Het lijkt hier wel een bokt zweer. Of het is toch geen bokt?
Heeft de leiding wel door dat bokt z'n slecht daglicht staat?
nine1987 schreef:Ik wil toch wel wat meer privedingen weten.. Zoals ik het begrijp heeft bart bokt dus opgericht.. Wat heeft hij dan met paarden? Rijdt hij? Heeft hij paarden? Rijdt hij wel een bentley?![]()
Vertel eens...
Citaat:Voorheen was ik beheerder van Bokt. Ik heb bokt samen opgericht met Bart. Die titel paste niet helemaal meer bij me. En dus werd het oprichtster. Maar hoe kwam dat nu? Ik zat eerst op horses. Dat was erg leuk. Toen mijn grote vriend Julius overleed was het twee dagen erg stil op dat forum. Erg indrukwekkend. Maar er was ook een groot nadeel. De opzet was echt bagger. En mensen konden berichten plaatsen onder een andere naam. Niet zo leuk want er waren altijd mensen die het wilden verzieken voor anderen. Dus ging ik Bart aan zijn kop zeuren wat er weer was gebeurt etc. Bart werd dat ‘gezeur’ een beetje moe en bedacht dat hij dat beter kon. En zo is Bokt.nl eigenlijk begonnen.
Waarom de naam Bokt.nl? Welnu ik had een pony (Julius) die best heel veel bokte. En nu leuk het me leuk om een e-mail adres te hebben zoals Julius@bokt.nl Dat domein naam hadden we dus al en omdat we toch ergens dat forum op moesten zetten is het daarop gekomen. We hadden nooit verwacht dat het zo druk en zo groot zou worden. Op dag 1 hadden we 18 leden. Op 10 januari kwamen daar 9 leden bij. Het liep langzaam op. Op 8 februari hadden we al 100 leden. 5 jaar later op 8 januari hebben we er meer dan 39000.
BartVB schreef:De kritiek kunnen we prima hebben, zijn we over het algemeen zelfs blij mee zolang we er iets mee kunnen. Dat Bokt niet perfect is dat weten wij waarschijnlijk nog beter dan jullieMaar wat dat punt betreft is het bijna meer een imago probleem dan een kwaliteitsprobleem. Wat hierboven ook wordt gezegd, er zitten vele duizenden mensen op Bokt. Daar zitten inderdaad drammerige, vervelende, domme, lompe en irritante types tussen. Maar diezelfde personen kom je ook tegen op je werk, op wedstrijd of langs de bakrand. Op internet wordt gedrag echter wat uitvergroot. Het is relatief anoniem, het is veel makkelijker om hard te zijn in een oordeel en je krijgt veel minder feedback over de reactie die jouw actie teweeg brengt. Dat zijn zaken waar we wel verder mee aan de slag willen. Ik heb het idee dat we op dat vlak de laatste jaren ook al wel verbetering hebben geboekt, maar veranderen hoe mensen reageren op internet is nogal een opgave
Overigens is sfeer/manier van reageren niet alleen iets dat een grote factor is in het imago-verhaal, het is ook een van de grootste punten die uit de bezoekersenquete komt. Heeft zeker onze aandacht dus
Het goede nieuws is dat 'Bokt' niet drammerig, vervelend, dom, lomp of irritant is. Er zitten vooral heel erg veel erg leuke mensen met het hart op de goede plek en met veel kennis over (o.a.) paarden. Nu nog zorgen dat deze nog wat meer de overhand krijgen
Wat de vragen betreft:
- Shadow0 is inderdaad ook (parttime) in dienst als programmeur (programmeuse?)
- Belangrijkste dat ik heb met paarden is Bokt.nlIn de afgelopen jaren behoorlijk wat geleerd over paarden, begaan met het welzijn van paarden, maar te weinig uren in een dag om ook echt een hobby te maken van paarden. Ik wil ook wel eens wat tijd doorbrengen met mijn vriendin b.v.
- Bokt.be staat helemaal los van Bokt.nl
- Ik rijd een inmiddels wat bejaarde Toyota Prius
- Wat Iris zegt idd; ik ben samen met mijn toenmalige vriendin (Heike), die wel een paard had, in 2001 begonnen met Bokt.nl. Begonnen als grappig project maar inmiddels krijg ik daar prima iedere dag mee gevuld