kun je je brood verdienen als beheerder en ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunneva

Re: kun je je brood verdienen als beheerder en ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:45

Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat bokt echt in een slecht daglicht staat. Het idee van bokt is prachtig, paardenmensen die elkaar helpen, tips geven en hun kennis delen. Niet iedereen op internet heeft zoveel verstand en gebruikt het ook. Hierdoor kunnen er inderdaad soms dingen misgaan maar hier zijn de mods dan weer goed voor.
Je mag zeker tips aannemen van iemand op bokt, je moet je alleen realiseren dat het mensen zijn met wie je praat en je dus reactie kan krijgen van iemand met genoeg kennis over jou vraag en iemand die maar wat in het wilde weg roept.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:16

AmoorM schreef:
Oscar: Ik heb nog een vraag, Hoe gaan jullie om met alle negatieve kritiek over bokt?
Want eerlijk is eerlijk, het is wel wel, en niet z'n beetje ook. Mij wordt altijd geadviseerd om niet op bokt te kijken voor advies en tips. Er wordt altijd gezegd "typisch bokt"

Of er wordt op koudbloeden FB pagina gezegd: Het lijkt hier wel een bokt zweer. Of het is toch geen bokt?
Heeft de leiding wel door dat bokt z'n slecht daglicht staat?

Hangt dat niet af van je kennis- /vriendengroep waar je in zit? Ik herken dit namelijk helemaal niet. Volgens mij is dat echt de beleving die je bij een merk hebt. Die negatieve toon valt mij namelijk al een aantal jaren bijna niet meer op. Maar misschien kijk ik dan juist in de 'leuke' topics en scan ik over de 'lelijke' reacties heen *\o/* :D .

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:24

Stephanie schreef:
Hangt dat niet af van je kennis- /vriendengroep waar je in zit? Ik herken dit namelijk helemaal niet. Volgens mij is dat echt de beleving die je bij een merk hebt. Die negatieve toon valt mij namelijk al een aantal jaren bijna niet meer op. Maar misschien kijk ik dan juist in de 'leuke' topics en scan ik over de 'lelijke' reacties heen *\o/* :D .

Serious? Lees je wel eens op FZ dan? Daar zijn laatst toch nog meerdere discussies over geweest.

Hier in de omgeving is het voornamelijk: 'Gadver, dat zeikforum of gadver, dat Pennyforum'. Maar goed, daar hoef ik me niets van aan te trekken. :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:25

Ja en als je vraagt een paar topics als voorbeeld te noemen wordt er niks meer gezegd. :')

Bij rijfotos kan het er best fel aan toe gaan maar dat is meestal als de TS die trots is op haar foto's niet openstaat voor tips. Het komt dan ook echt niet uit de lucht vallen ofzo.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:36

Iris82 schreef:
Serious? Lees je wel eens op FZ dan? Daar zijn laatst toch nog meerdere discussies over geweest.

Hier in de omgeving is het voornamelijk: 'Gadver, dat zeikforum of gadver, dat Pennyforum'. Maar goed, daar hoef ik me niets van aan te trekken. :+

Ja hoor, staat tussen mijn favorieten ;) . Ik had het dan met name over Facebook. Waar ik het niet herken. Alleen mooie poownieplaatje met vind-ik-leuks en kwijl reacties <3 .

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:45

AmoorM schreef:
Oscar: Ik heb nog een vraag, Hoe gaan jullie om met alle negatieve kritiek over bokt?
Want eerlijk is eerlijk, het is wel wel, en niet z'n beetje ook. Mij wordt altijd geadviseerd om niet op bokt te kijken voor advies en tips. Er wordt altijd gezegd "typisch bokt"

Of er wordt op koudbloeden FB pagina gezegd: Het lijkt hier wel een bokt zweer. Of het is toch geen bokt?
Heeft de leiding wel door dat bokt z'n slecht daglicht staat?

Men wil wel eens vergeten dat bokt bestaat uit ontzettend veel leden en dus ook meningen. Bokt is niet één ding met een mening, een sfeer of persoonlijkheid. Ik kan zelf nooit zo goed tegen dingen als "Bokt is normaal altijd tegen dit en nu vinden ze het goed." "Typisch bokt reactie." "Bokt doet dit" "Wat een bokt sfeer." Over het algemeen vind ik de sfeer prima. Zo af en toe zijn er wat dingen die minder zijn, maar dat is logisch op zo'n groot forum... Bokt reageert niet als één entiteit, maar als duizenden meningen. Daar is de één feller in dan de andere.. Maar een felle reactie betekend niet meteen dat "Ow typisch bokt weer die negatief is." Nee, die persoon is negatief. Bokt niet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:50

Ik wil toch wel wat meer privedingen weten.. Zoals ik het begrijp heeft bart bokt dus opgericht.. Wat heeft hij dan met paarden? Rijdt hij? Heeft hij paarden? Rijdt hij wel een bentley? ~~}>

Vertel eens... :D

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 15:51

Dat is zo ElineS en toch floept het ook wel eens uit mijn mond.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:04

ooh ik heb ook een vraag die in me op komt !
Wat hebben jullie te maken met bokt.be ? :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:33

nine1987 schreef:
Ik wil toch wel wat meer privedingen weten.. Zoals ik het begrijp heeft bart bokt dus opgericht.. Wat heeft hij dan met paarden? Rijdt hij? Heeft hij paarden? Rijdt hij wel een bentley? ~~}>

Vertel eens... :D

Hij heeft een hele stille auto hihi.
Hij had vroeger een vriendin die van paarden hield. That's all. ;)
Heel soms aait ie er wel eens een. :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:36

Is toch wel echte liefde dan. Een paardenforum maken voor je vriendin :D
En dan gewoon doorgaan als de relatie uitgaat.
Toch grappig dat de beheerder niks met paarden heeft.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:57

De kritiek kunnen we prima hebben, zijn we over het algemeen zelfs blij mee zolang we er iets mee kunnen. Dat Bokt niet perfect is dat weten wij waarschijnlijk nog beter dan jullie :) Maar wat dat punt betreft is het bijna meer een imago probleem dan een kwaliteitsprobleem. Wat hierboven ook wordt gezegd, er zitten vele duizenden mensen op Bokt. Daar zitten inderdaad drammerige, vervelende, domme, lompe en irritante types tussen. Maar diezelfde personen kom je ook tegen op je werk, op wedstrijd of langs de bakrand. Op internet wordt gedrag echter wat uitvergroot. Het is relatief anoniem, het is veel makkelijker om hard te zijn in een oordeel en je krijgt veel minder feedback over de reactie die jouw actie teweeg brengt. Dat zijn zaken waar we wel verder mee aan de slag willen. Ik heb het idee dat we op dat vlak de laatste jaren ook al wel verbetering hebben geboekt, maar veranderen hoe mensen reageren op internet is nogal een opgave :) Overigens is sfeer/manier van reageren niet alleen iets dat een grote factor is in het imago-verhaal, het is ook een van de grootste punten die uit de bezoekersenquete komt. Heeft zeker onze aandacht dus :j

Het goede nieuws is dat 'Bokt' niet drammerig, vervelend, dom, lomp of irritant is. Er zitten vooral heel erg veel erg leuke mensen met het hart op de goede plek en met veel kennis over (o.a.) paarden. Nu nog zorgen dat deze nog wat meer de overhand krijgen :)

Wat de vragen betreft:
- Shadow0 is inderdaad ook (parttime) in dienst als programmeur (programmeuse?)
- Belangrijkste dat ik heb met paarden is Bokt.nl :) In de afgelopen jaren behoorlijk wat geleerd over paarden, begaan met het welzijn van paarden, maar te weinig uren in een dag om ook echt een hobby te maken van paarden. Ik wil ook wel eens wat tijd doorbrengen met mijn vriendin b.v. :)
- Bokt.be staat helemaal los van Bokt.nl
- Ik rijd een inmiddels wat bejaarde Toyota Prius
- Wat Iris zegt idd; ik ben samen met mijn toenmalige vriendin (Heike), die wel een paard had, in 2001 begonnen met Bokt.nl. Begonnen als grappig project maar inmiddels krijg ik daar prima iedere dag mee gevuld :)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:02

Het hard op de goede plek? Grinnik. (Bokt-spellingscheck annex betweter meldt zich :P Dit zeg ik niet alleen op Bokt maar ook IRL, mag het dan wel? O:) )

Verder mooi verhaal, helemaal eens dat Bokt vooral een imagoprobleem heeft. Vrijwel niemand die ik ken (ok, op Jessica na ;) ) is er openlijk positief over, terwijl de mensen waar ik op doel vrijwel allemaal een account hebben. Best grappig, als je er zo over nadenkt.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:03

Waar komt de naam Bokt vandaan? Ik dacht altijd van "bokken", maar het bleek iets te maken hebben met een woonplaats oid?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:07

Ongeveer 1 of 2 jaar geleden stond er nog een vacature hier op bokt (voor bokt).
Wel leuk om daar een vleugje van mee te krijgen.
Was heel echt :D Als in serieuze functie eisen en serieuze functiebeschrijving. Niet een beetje forummen :D

[VN] Bokt.nl zoekt een Community Manager
Kun je een beetje een indruk krijgen over de invulling van zo'n baan.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 23-09-14 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:07

Van Heike's profiel geplukt:

Citaat:
Voorheen was ik beheerder van Bokt. Ik heb bokt samen opgericht met Bart. Die titel paste niet helemaal meer bij me. En dus werd het oprichtster. Maar hoe kwam dat nu? Ik zat eerst op horses. Dat was erg leuk. Toen mijn grote vriend Julius overleed was het twee dagen erg stil op dat forum. Erg indrukwekkend. Maar er was ook een groot nadeel. De opzet was echt bagger. En mensen konden berichten plaatsen onder een andere naam. Niet zo leuk want er waren altijd mensen die het wilden verzieken voor anderen. Dus ging ik Bart aan zijn kop zeuren wat er weer was gebeurt etc. Bart werd dat ‘gezeur’ een beetje moe en bedacht dat hij dat beter kon. En zo is Bokt.nl eigenlijk begonnen.

Waarom de naam Bokt.nl? Welnu ik had een pony (Julius) die best heel veel bokte. En nu leuk het me leuk om een e-mail adres te hebben zoals Julius@bokt.nl Dat domein naam hadden we dus al en omdat we toch ergens dat forum op moesten zetten is het daarop gekomen. We hadden nooit verwacht dat het zo druk en zo groot zou worden. Op dag 1 hadden we 18 leden. Op 10 januari kwamen daar 9 leden bij. Het liep langzaam op. Op 8 februari hadden we al 100 leden. 5 jaar later op 8 januari hebben we er meer dan 39000.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:14

Oh my, ik schreef idd echt hard :+ Meer slapen vandaag :j

Het is vooral erg makkelijk om te klagen. Van ondernemers hoor ik ook vaak dat Bokt bedrijven stuk maakt. Als je dan doorvraagt dan hebben ze dat gehoord van een kennis van een collega die ooit een probleem heeft gehad met een negatieve reactie op de site. En als het wel dichterbij is dan is het 9 van de 10x zo dat de ondernemer ook niet de moeite heeft gedaan om te reageren op de klacht of om de klacht op te lossen. Veel gemiste kansen op dat vlak en jammer dat het makkelijker is om te klagen dan om problemen op te lossen.

Overigens werkt dat laatste twee kanten op. We zien ook regelmatig gebeuren dat mensen wel op Bokt klagen over een ondernemer maar dat ze niet de moeite hebben genomen om eerst in gesprek te gaan met die persoon of dat bedrijf om tot een oplossing te komen.

Wat de naam betreft; Bokt is inderdaad een gehucht in de buurt van Brabant. Stomtoevallig erg dichtbij waar ik een groot deel van m'n leven heb gewoond. Maar de naam is vooral ontstaan door een actie van mij jaaaaren terug waarbij ik een NL woordenboek heb gepakt, alle woorden van 5 of minder letters heb gepakt en heb gekeken of dat domein nog vrij was. Uit de lijst die daaruit rolde heb ik een aantal domeinen geregistreerd.

Zie verder het verhaal van Lieveli :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:24

Oe oe k heb een vraag...jij/jullie hebben niet zoveel met paarden dus.
Hebben jullie wel eens gereden? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:31

Ik wil de beheerders van bokt niet beledigen hoor.
Ik constateer wat mij op valt, wat mij gezegd wordt in mijn omgeving.
Ik probeer zelf ook alleen naar de leuke topic's te kijken.
Het leek mij ook altijd erg leuk een topic te maken bij itp en dan vooral onder het zadel,maar bij nader inzien toch niet. ik zie dat er heel veel kritiek wordt gegeven, natuurlijk een opmerking over dat je je tenen naar binnen moet doen of dat je naar voren moet kijken zijn hartstikke leuk, maar iemand de les leren dat hij/zij de hulpteugel af moet doen, sporen af moet doen, nieuw zadel moet kopen... Nieuw zadel kan ik nog begrijpen.. Want dat zie je, maar veel dingen kun je niet beoordelen omdat de bokker achter de computer de combinatie op de foto niet kent. Als iemand in de B rijdt met sporen.(iemand zoals ik, 3 cm zelfs) wordt er gelijk gespeculeerd dat je de sporen om hebt omdat je paard niet goed voorwaarts is, er wordt gelijk opgedrongen om de sporen af te doen. Zelfde met de hulpteugels. Er is een reden dat je deze hulpmiddelen gebruikt, ze zijn er immers niet voor de sier. Natuurlijk kan het ook goed bedoeld zijn, maar veel om een andere de les te lezen. Ik vindt het leuk om op bokt te zitten, maar meer voor de kleine ditjes en datjes. Als ik echt rij technisch commentaar wil ga ik wel naar mijn instructeur. Verder vindt ik bokt erg leuk! Maar om iemand echt serieus rij technisch commentaar wil geven, moet je diegene en het paard kennen. Ik vindt het ook altijd erg sneu als ik leuke wedstrijd foto's zie en er wordt flink geklaagd door andere bokkers, ja als de ts er om vraagt kan ik het nog begrijpen, maar dat is dan weer niet handig van de ts omdat je immers wel snapt dat iemand achter een pc je geen gerichte informatie kan geven over iets dat een moment opname is. Zo denk ik tenminste... Verder is bokt top!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:32

BartVB schreef:
De kritiek kunnen we prima hebben, zijn we over het algemeen zelfs blij mee zolang we er iets mee kunnen. Dat Bokt niet perfect is dat weten wij waarschijnlijk nog beter dan jullie :) Maar wat dat punt betreft is het bijna meer een imago probleem dan een kwaliteitsprobleem. Wat hierboven ook wordt gezegd, er zitten vele duizenden mensen op Bokt. Daar zitten inderdaad drammerige, vervelende, domme, lompe en irritante types tussen. Maar diezelfde personen kom je ook tegen op je werk, op wedstrijd of langs de bakrand. Op internet wordt gedrag echter wat uitvergroot. Het is relatief anoniem, het is veel makkelijker om hard te zijn in een oordeel en je krijgt veel minder feedback over de reactie die jouw actie teweeg brengt. Dat zijn zaken waar we wel verder mee aan de slag willen. Ik heb het idee dat we op dat vlak de laatste jaren ook al wel verbetering hebben geboekt, maar veranderen hoe mensen reageren op internet is nogal een opgave :) Overigens is sfeer/manier van reageren niet alleen iets dat een grote factor is in het imago-verhaal, het is ook een van de grootste punten die uit de bezoekersenquete komt. Heeft zeker onze aandacht dus :j

Het goede nieuws is dat 'Bokt' niet drammerig, vervelend, dom, lomp of irritant is. Er zitten vooral heel erg veel erg leuke mensen met het hart op de goede plek en met veel kennis over (o.a.) paarden. Nu nog zorgen dat deze nog wat meer de overhand krijgen :)

Wat de vragen betreft:
- Shadow0 is inderdaad ook (parttime) in dienst als programmeur (programmeuse?)
- Belangrijkste dat ik heb met paarden is Bokt.nl :) In de afgelopen jaren behoorlijk wat geleerd over paarden, begaan met het welzijn van paarden, maar te weinig uren in een dag om ook echt een hobby te maken van paarden. Ik wil ook wel eens wat tijd doorbrengen met mijn vriendin b.v. :)
- Bokt.be staat helemaal los van Bokt.nl
- Ik rijd een inmiddels wat bejaarde Toyota Prius
- Wat Iris zegt idd; ik ben samen met mijn toenmalige vriendin (Heike), die wel een paard had, in 2001 begonnen met Bokt.nl. Begonnen als grappig project maar inmiddels krijg ik daar prima iedere dag mee gevuld :)

Jeetje Bart... dus jij rijd zelf eigenlijk niet? Ooit wel gedaan? Ik zou jou dan best eens een keer willen les geven op een van mijn paarden!!
of durf je niet?? :D :D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:51

Die kritiek op bedrijven enzo daar kan ik wel inkomen dat dit voor de onderneming of ondernemer vervelend kan zijn, maar hoe vaak waren deze woorden ook niet helemaal terecht en uit eerste hand. Dat vind ik net zo geweldig aan bokt dat ik soms alvorens een al dan niet domme aankoop te doen op bokt meningen kan vragen en dat is dan pech voor de odnernemer als zijn product of handelswijze bij ons bokkers niet aanslaat. Als 20 bokkers roepen dat die handelaar niet eerlijk is en dat ze opgelicht werden door die persoon dan ga ik daar ook niet gaan aankloppen. In mijn dorp zijn er ook restaurants waar ik van mijn vrienden vernam dat het duur en niet goed is. Dan ga ik er ook niet heen.
Eigenlijk zou bokt een puntensysteem kunnen gebruiken. Bokkers die positieve bijdragen leveren kunnen dan punten krijgen door medebokkers en degenen die vaak de boel verzieken kunnen dan hun negatieve punten gaan tellen :=
Dit systeem bestaat al op xooit dacht ik.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:00

Leuk topic! Interessant om zo eens de verhalen te horen(lezen) *\o/*

Ik merk dat in mijn omgeving bokt inderdaad als iets slechts wordt gezien. Terwijl het een super interessant forum is met interessante discussies, waar zowel liefde als leed gedeeld kan worden. En door de hoeveelheid mensen kan er inderdaad eens wat fout gaan, maarja ik merk dat een paar van die mensen in real life (lang leven meetings!) gewoon ECHT aardig zijn, dat is ook apart maar toch iets moois! Zo zie je dan weer dat het waarschijnlijk echt niet altijd zo bedoeld wordt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:36

aerdenhout1 schreef:
Jeetje Bart... dus jij rijd zelf eigenlijk niet? Ooit wel gedaan? Ik zou jou dan best eens een keer willen les geven op een van mijn paarden!!
of durf je niet?? :D :D

En dan mag zn vriendin ook wel mee toch?
Hebben ze samen een romantisch uitje. <<)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:38

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:38

Denk dat als Bart zegt 'ik wil leren rijden' er zo honderd bokkers hun paard aanbieden :')

Men kan veel klagen over bokt en slechte sfeer, maar vind wel dat de beheerders sympathieke mensen zijn :)