Bokkers die een topic verzieken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:51

Het gaat er mij om dat je kennelijk iemand wil bespreken maar geen naam wil noemen. Als betreffende persoon niet in dat topic opgedoken was, was dit topic ook niet gekomen. Dus vraag ik me af hoe 'algemeen' dit topic is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:53

In dit geval denk ik dat een onderwerp uit de context wordt getrokken en dat er iets ineens wordt besproken dat er totaal niets mee te maken heeft. Het is een leerzaam topic, ook erg netjes in geval van jeugdige meelezers en dan krijg je dat ineens op je boterham, dat het hele onderzoek en het onderwerp hypocriet is. Kan goed zijn dat je dat denkt, maar net in dat gesprek heeft dat helemaal niets te zoeken, omdat het niet gaat of het onderzoek hypocriet is omdat 90% zou liegen, maar hoe wij, als doelgroep waarnaar dat onderzoek gedaan is, ons kunnen vinden in de resultaten die ze naar voor schuiven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:54

Cinderella schreef:
Je bent nu de eerste die deze gebruiker noemt. Het gaat mij niet om hem, het is alleen een aanleiding.

Het gaat me om behoorlijk wat topics waarin de sfeer gewoon wordt verziekt. Ik vind het jammer dat je een naam noemt, je bent zelf mod geweest, dan weet je dat een topic zonder pardon op slot wordt gegooid.

Helemaal mee eens. Dat het een aanleiding was, is wel duidelijk. Maar die irritaties zijn ook in dat betreffende topic duidelijk gemaakt.

Het probleem wat TS noemt komt echter op Veel meer plekken voor dan alleen in dat topic. Het is soms echt kwetsend en beledigend waarop mensen vaak zeggen 'bespreek het in PB'. Vervolgens zijn er PB's in de inbox waar je u tegen zegt. Maar daar kan een Modje niks mee omdat het privé is. :n

Ik snap het kromme gedeelte waar TS op doelt volledig.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 28-08-14 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit quote verwijderd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:58

Varekaj schreef:
Hier ging het nu om een onderzoek dat bij een bepaalde groep mensen is gevoerd en de resultaten daarvan. Iedereen in dat topic behoort tot die doelgroep en dat geeft zeer leuke gesprekken, omdat er een gemeenschappelijk punt is.
Dan komt er ineens iemand aandraven met een geheel andere mening, wat op zich niet erg is natuurlijk, maar in dat topic heeft dat helemaal geen bijdrage! Want datgene waar het overgaat is een doelgroep waar die persoon gewoon niks mee te maken heeft. En die doet in ieder geval ook niet eens zijn best om gewoon gezellig mee te kletsen, nee, die gaat gewoon door met drammen en verkondigen, zelfs na vraag van andere topicgenoten om ermee op te houden en dat er in dat specifieke onderwerp geen interesse in is (omdat het niet relevant is mbt het onderwerp).

Je kan dat 1 keer vragen, 2x, door een paar andere mensen ook de vraag laten stellen maar als ze ze dan maar over blijven doorzeuren, ja dan is het op een bepaald moment gewoon genoeg is genoeg en nu opzouten alsjeblief.

Terwijl diezelfde persoon met zijn bepaalde visie in andere topics omtrent het zelfde kernwoord dan wél weer een leuke bijdrage kan leveren, omdat het daar wél to the point is.

oja die ken ik dan heb je het topic over een bepaald onderwerp klets je met die mede mensen die ook daar last van hebben.. komt er een die er geen last van heeft en dat iedereen zich maar aanmoet passen want het is nou eenmaal zo.. ( zo iritant heb je eindelijk mensen die ook extra problemen erdoor hebben en dan zit er zo een in een topic die zelfs als odnerwerp titel dat heeft.. en dan nog word er over door gedramd)

Iris82

Re: Bokkers die een topic verzieken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:09

Verzieken is in the eye of the beholder. Dat maakt het gewoon vreselijk lastig om daar op in te grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:17

Ik zit bijvoorbeeld ook in het topic waarom géén kinderen. Een groep van meiden en dames die absoluut geen kinderwens hebben en daarover met elkaar kunnen kletsen. Als daar dan een moeder ineens komt tussen stormen dat kinderen zoooo enig zijn, dat we niet weten wat we missen, dat je altijd op een roze wolk zit tussen de kakpampers etc etc etc, dan wordt die ook gevraagd om ergens anders dat heil te gaan verkondigen. Wij hoeven niet bekeerd te worden, dankjewel merci. Niks zo irritant als dat die persoon dan toch maar blijft doorhameren.

Wat later zie je een ander topic waarbij je op vakantie gaat zonder je kind. Wéér diezelfde dame, wéér diezelfde preken dat kindjes je levensgeluk zijn, dat het ongehoord is om ze alleen te laten si en la. Daar heb je dan toch geen boodschap meer aan?

Of iemand die in topics over flessenvoeding of kunstvoeding de hele tijd te horen krijgt "bv is véél beter" en ondanks alle tegenargumenten blijft men dat maar herhalen en de argumenten voor fv/kv negeren. Daar gaat het niet over! Dan verzieken die toch een topic, want ze drammen maar door over iets wat in dat topic gewoon NIET van toepassing is? En dan gewoon in elk topic waar het woord "flessenvoeding" maar valt zeg maar, alsof ze met de zoekmachine als een neuroot het forum afspeuren.

Beetje extreem voorgesteld en alle voorbeelden zijn fictief, maar ik hoop dat het wel beetje duidelijk maakt waar het om draait.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:24

Iedereen is toch welkom in elk topic? Het is toch niet zo dat een bepaalde groep "eigenaar" van een topic is en dus bepaalt wat er wel/niet besproken mag worden. In het geval van het sex topic vind ik de visie en aanvulling van deze gebruiker er prima tussen passen.

Ik vind het zeker niet het verzieken van een topic. Bokkers die er niet mee kunnen omgaan en dan persoonlijk worden, die verzieken het dan in mijn ogen. Als je het niks vind, lekker er overheen lezen en negeren zou ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 01-09-14 09:42, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:26

saroanda schreef:
Iedereen is toch welkom in elk topic? Het is toch niet zo dat een bepaalde groep "eigenaar" van een topic is en dus bepaalt wat er wel/niet besproken mag worden. In het geval van het sex topic vind ik de visie en aanvulling van hc er prima tussen passen.

ik vind dat iedergeval minder storend dan een bekerende moeder in een kinderloostopic :D

Ik lees gewoon over zijn posten heen....veel te veel moeilijke woorden voor mijn eenvoudige brein :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:29

Hahaha ik moest ook direct denken aan bekerende moeders en borstvoedingspromotors. Evenals sommige natuurlijke bekappers in topics over ijzers, dat is ook zo'n hit :') . Maar ja, als je gewoon niet reageert kan er ook geen discussie ontstaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:37

Iris82 schreef:
Verzieken is in the eye of the beholder. Dat maakt het gewoon vreselijk lastig om daar op in te grijpen.

Waarom zou dat lastig zijn? Er is een speciaal artikel, waarmee afscheid genomen kan worden van mensen die te pas en te onpas een afwijkende mening blijven verkondingen en daarmee (bewust of onbewust) een grote groep bokkers op de kast jaagt.

Het probleem is alleen dat het modteam te politiek correct geworden is. Die vinden namelijk dat iemand recht moet hebben op een afwijkende mening. En al hebben ze daar natuurlijk gelijk in, dat wil nog steeds niet zeggen dat die afwijking te pas en te onpas als een stokpaardje bereden moet worden. Want die regel is juist bedoeld om dit soort gedrag te voorkomen, juist omdat het de sfeer zo negatief beïnvloedt.

En nog even een tip voor TS, je kan de desbetreffende gebruiker ook gewoon links laten liggen en je hoeft niet flauw in topics van de desbetreffende gebruiker, zoals die over de bolhoed te reageren. Daarmee doe je namelijk zelf ook precies waar je bij hem over klaagt, namelijk topics verzieken.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 28-08-14 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:40

Mijn foei lijst zit in mijn hoofd. Er zijn altijd weer dezelfden die achterlijke posts neerplampen. Gewoon niet op in gaan, hebben ze ook geen lol.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:42

Ignoreren vind ik persoonlijk dan weer niet netjes en degene leert er helaas niet van. In het geval van de bekerende moeders dan. Anderen hebben dan weer de drang om iemand iets bij te brengen, en ergeren zich eraan dat er niet meer gelezen wordt dan het bericht aan het begin van het topic en men de tijd niet neemt om zich te informeren om zodoende een compleet beeld te krijgen, en kwakken meteen hun niet goed gefundeerde mening neer (zie rodeo topics) en zijn niet bereid om daarvan af te wijken.

Zelf klik ik de topics waar betreffende persoon waar ik vermoed dat ts op doelt, in reageert weg, ga daar nieteens aan beginnen....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:50

Sommige mensen weten van zichzelf ook niet hoezeer ze NIET gewaardeerd worden. Want je hebt Bokkers die hangen in ieder topic met de snavel ertussen... Zo irritant zo'n betweters. :n

En zijn Bokkers met diE bekend erom staan hoe bloedirritant ze zijn, maar dat hebben ze zelf waarschijnlijk niet eens Door. ;)

Due topics wat Verakaj noemt zijn er inderdaad een voorbeeld van.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:56

Die bokkers willen gewoon etteren, zoals ik al zei; negeren. Dan hebben ze simpelweg hun zin niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 01:08

Heeft deze gebruiker niet gewoon heel erg de behoefte om mensen te onderwijzen vanuit zijn onuitputtelijke bron van algemene wijsheid?
Ik denk niet dat hij opzettelijk zit te zieken. Hij ziet dat niet zo. Die man is gewoon zijn beroep misgelopen... Leraar.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 27-08-14 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:33

Ik zou 'm dan eerder naar de politiek sturen: die l*llen er ook maar op los, dikwijls rond de pot ipv op het onderwerp zelf, of het er nou mee te maken heeft of niet ach, zelfs al boeit het je geen reet je krijgt het toch te pas en te onpas bij elke kans door je strot geduwd :roll:
En die mannen gebruiken ook veel te dure woorden zodat uiteindelijk nog steeds geen kat begrijpt wat ze nou echt willen zeggen.

Om het even plat uit te drukken.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:47

Ook in het echte leven zijn er mensen die het verzieken, dus ook op bokt. Ik zit soms ook tenenkrommend te lezen, maar hou de eer aan mezelf en post dan niks in zon topic. Buiten dit heb je ook een groep mensen die algemene posts op zichzelf projecteren en hard in de aanval gaan. Soms terecht, soms onterecht. En je hebt ook nog mensen die niet zo goed tegen pittige en kritische discussies kunnen. Ik kom ook een hoop topics tegen waar keihard in gediscusseerd wordt, maar met goede onderbouwingen en reacties. Dan blijft de sfeer toch goed in zon topic.
Overigens heb ik geen flauw idee of je een bepaald iemand of topic bedoeld, dat maakt verder ook niet uit.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:59

Het probleem is dat men aan tunnelvisie lijdt op Bokt.

Ga eens kijken op BB. Hoe anti brok mensen en pro brok mensen elkaar wel niet in de haren kunnen vliegen zonder eens te gaan zitten, en te luisteren naar elkaar en open te staan voor elkaars visie. Het zelfde geldt voor bit en bitloos mensen. Men kijkt niet meer naar hun dier, nee men kijkt alleen naar wat men wilt en denkt er absoluut niet meer bij na dat elk dier een individu is en anders werkt.

Er is gewoon totaal geen respect meer voor elkaars mening en visie. En zo'n Bokker als HC, ja ik noem hem lekker bij naam, die voegt niks toe. Elke post is zowat doordrenkt met zijn visie en mening, en als mensen dan zeggen joh, wij hebben er geen behoefte aan, dan reageert hij nog zo'n 10x. En ja, na de 10x is er altijd wel een bokker bij wie het knopje omgaat. Negeren is een optie, maar eigenlijk moeten zulke mensen eens op de vingers getikt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:00

Eerlijk gezegd vind ik dit soort topics sfeerverziekender dan her en der een (al dan niet terechte of gepaste) nare post in andere topics. Van (bijna) alle posters lees je wel eens iets dat je denkt; jaaahaaa het is wel goed zo, of hey hallo het kan wel wat minder, of wow goed punt! Het lijkt het "echte leven" wel... :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:03

saroanda schreef:
Iedereen is toch welkom in elk topic? Het is toch niet zo dat een bepaalde groep "eigenaar" van een topic is en dus bepaalt wat er wel/niet besproken mag worden. In het geval van het sex topic vind ik de visie en aanvulling van hc er prima tussen passen.

Ik vind het zeker niet het verzieken van een topic. Bokkers die er niet mee kunnen omgaan en dan persoonlijk worden, die verzieken het dan in mijn ogen. Als je het niks vind, lekker er overheen lezen en negeren zou ik zeggen.

Iedereen is welkom maar voorbeeld:

Ik ben dol op Arabieren dan ga ik toch ook niet in een Friezen topic vertellen (preken) dat het harige monsters zijn en dat een Arabier veel leuker is.
Dat weet ik :D . Maar ik weet ook al dat ze het niet met me eens zijn. Dus kansloze discussie.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:10

Ik denk dat iedereen wel een paar bokkers heeft waarvan hij of zij denkt: _-:( :x . Hell, ik BEN ongetwijfeld zo'n Bokker :o . Ik denk dat Mods inderdaad in moeten grijpen als het té erg uit de hand loopt of er té erg op de man wordt gespeeld. Doen ze dat genoeg? Ik weet het niet. Aan de andere kant komt er ook vaak weer commentaar als ze wél ingrijpen. Ik denk dat het moeilijk is om zo'n grote groep mensen in toom te houden en iedereen tevreden te houden.

Wat ik me wel afvraag TS, wat hoop je uit dit topic te halen? Bewustwording? Of bijval misschien?

Geer, _O- dat heb ik met HC ook altijd. Ik begrijp inderdaad 9 van de 10x gewoon niet wat hij schrijft. Dat heeft echter met mijn gebrek aan intelligentie te maken en niets met hem.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:20

En anders misschien gewoon niet reageren op mensen die een topic verzieken.
of gemene reacties geven.
Dan is de lol er na een tijdje ook vanzelf.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:29

Het is soms echt belachelijk.. Nu is het wel zo dat je via "typen" geen emotie in de toon kan leggen en zinnen anders over kunnen komen, dan dat ze bedoelt worden (Dit is met Whatsapp ook heel erg vind ik).

Daarnaast vind ik wel dat daar rekening mee gehouden kan worden, en sommige gaan duidelijk in mijn ogen over de lijn.

Vaak Denk ik dat dat mensen zijn die in hun eigen wereld juist niet zo zijn. Maar achter een beeldscherm zit je erg veilig. Niemand die je kent en je kunt "eindelijk" je mening eens geven en er zijn mensen die dat in dagelijks leven niet durven en dus op Internet eens extra uit hun pan gaan..

Dan nog vind ik soms dat Bokt eerder en rechtvaardiger mag ingrijpen. Al is het voor hun misschien ook niet altijd even makkelijk.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:34

Voor mij is ook de grootste lol van bokt er allang af ik kijk nu bijna alleen nog maar...

Na een paar keer volledig afgezeken te zijn en dan ook nog eens zeggen dat het mijn schuld is bah ik open in elk geval geen topics meer en al zeker geen topics met foto's.

Ze doen dan eerst wat negatief en dan vatten ze je reactie verkeerd op en dan word het alleen maar erger en de enige manier om het terug tot vrede te kunnen krijgen is door ze gelijk te geven ookwel hebben ze dat niet altijd. Daar word ik zo ziek van...

Het is ook altijd 1 iemand die begint en dan begint de rest ook mee te doen en als iemand anders dan zegt dat het wel erg lijkt op jaloezie ojee dan barst het helemaal los. (niet dat dat altijd het geval is)

Ook op fb gebeurd het steeds meer dat mensen ook meisjes van 12/13/14 jaar die nog niet lang rijden en dan worden ze afgezeken dat hun houding slecht voor het paard is...
Dan denk ik: kon jij het dan allemaal al perfect vanaf de eerste keer dat je op een paard stapte?

Nee voor mij is de lol er af. -O-

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:41

Ik moet even zeggen dat de sfeer op bokt heel erg meevalt tov andere fora. Zo als ik een keer dat iemand reageerde "spring van een flat" . 8)7 :roll:

En ik denk juist dat de sfeer slechter is geworden door topics als deze. Als iedereen nou gewoon doorgaat met bokken zoals je eerder bezig was, en je het gewoon negeert zou (denk ik) allemaal ve relaxter zijn.