25 nuttige berichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YRT ook meerekenen in 25 nuttige berichten?

Ja
10 (35%)
Nee
18 (64%)

Totaal aantal stemmen: 28

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:08

Maar iedereen doet er zo moeilijk over..
álle berichten bij 'informatief' tellen toch? Dus ook die over harnachement en seizoensvragen?
Je hebt bij één van die topics vast wel iets te melden, desnoods te vragen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:08

MarlindeRooz schreef:
Bij KS-ITP tellen de posts ook geloof ik?
Nou 25 keer leuk & schattig zeggen en je hebt ze...

Ik geloof dat je wanneer je daar op "betrapt" wordt, dat je dan ook een mod aan je broek hebt...

scrappiecoco schreef:
nou TS dan maak je toch een poll

ik ben benieuwd wat het resultaat is

dit topic vormt sowieso oneindige discussies :P

Ik vind het een discussiepunt waar prima over gediscussieerd kan worden. Het is immers een discussieforum, als ik Google mag geloven.

Daffy02 schreef:
Joop, het was dat je onder het kopje ''Informatief'' op het forum 25 berichten moest plaatsen, niet perse de voorpagina.

Ik vind het idee van Djowel goed. Misschien per hoekje een leeftijdslimiet. Ik ben het hier in ieder geval mee eens.

Ah, precies. ;)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:09

Wat voor leeftijdsgrens wil je dan Ladybird? :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:09

MarlindeRooz

Re: 25 nuttige berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:10

JoopC ik bedoel natuurlijk niet dat je steeds hetzelfde zegt haha, maar gewoon in de bovenstaande subfora reageren en dan heb je ze zo.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:10

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:11

MarlindeRooz schreef:
JoopC ik bedoel natuurlijk niet dat je steeds hetzelfde zegt haha, maar gewoon in de bovenstaande subfora reageren en dan heb je ze zo.

't Wordt laat voor de blondjes zoals ik. :Y)

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:12

Relaatische leeftijdsgrenzen kun je niet maken. Aangezien er zat kinderen van 14 zijn die zich gedragen als 16 17 jarige of andersom. Dan zou je die ook buiten sluiten op iets waar ze graag in mee willen praten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:12

Ik zou het liever zien dat ze direct kunnen posten waar ze willen. Ipv dat ze aan hun 25 nuttige berichten proberen te komen maar in dat proces op diverse 'volwassene' subfora foute info posten, goed bedoeld maar incorrect door gebrek aan ervaring en kennis.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:14

Misschien een speciale intro voor kinderen jonger dan 13? Een apart scherm met tips en tricks? Zodat ze de regels leren en fora tegenkomen waar ze wat in kunnen brengen?

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:15

MarlindeRooz schreef:
Misschien een speciale intro voor kinderen jonger dan 13? Een apart scherm met tips en tricks? Zodat ze de regels leren en fora tegenkomen waar ze wat in kunnen brengen?

Dit vind ik wel een erg goed idee.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 23:15

MarlindeRooz schreef:

Vind ik wel iets hebben ja. En dat deze soort van rondleiding, niet kunnen overslaan.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 11-08-14 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Djowel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:15

Lara_Silver schreef:
Ik zou het liever zien dat ze direct kunnen posten waar ze willen. Ipv dat ze aan hun 25 nuttige berichten proberen te komen maar in dat proces op diverse 'volwassene' subfora foute info posten, goed bedoeld maar incorrect door gebrek aan ervaring en kennis.

precies dit.
verder is het ook gewoon heel dubbel. Als je een leeftijdsgrens doet sluit je mensen buiten, als je geen leeftijdsgrens neemt heb je trollen in fora waar je ze niet hebben wil.. elk voordeel heb z'n nadeel en elk forum heeft helaas trollen.. ik denk dat je dat moeilijk tegen kan gaan. Leeftijdsgrens/25 nuttige berichten of niet...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:17

En hoe willen ze die leeftijdsgrens invoeren?
Kids vanaf 12 (optie) toelaten? Wat doet Bokt dan met de kids onder de 12 die nu rondhobbelen op het forum?

MarlindeRooz

Ik heb ooit een paardenspel gespeeld vroegah waar ze ook zo'n scherm hadden, maar dan voor iedereen dus het is goed mogelijk.

Selina

JoopC schreef:
Kids vanaf 12 (optie) toelaten? Wat doet Bokt dan met de kids onder de 12 die nu rondhobbelen op het forum?

& iedereen kan een andere leeftijd instellen natuurlijk.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:19

Slina schreef:
JoopC schreef:

Precies. Daarom heeft zo'n leeftijdsslot ook weinig effect. Zie maar eens hoeveel meiden zich hier voordoen als 18 en stiekem heel stiekem 10 zijn.

Djowel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:20

ik vind niet dat er een leeftijdsgrens nodig is voor heel bokt. Paardenliefde zit er nou eenmaal in bij iedereen, of je nou 5 bent of 12, maar ik snap best dat het in sommige fora niet fijn is als er 12 jarige tussen posten. Je zou bijvoorbeeld wel een hoekje kunnen maken zoals er nu al young riders is en dan ook een hoekje voor de (jong) volwassenen waar je pas vanaf een bepaalde leeftijd in mag posten ofzo. Dat was eerder mijn gedachte gang.
Maar goed.. het blijft lastig.. het idee wat ik hierboven las van een uitleg voor jonger dan 13 vond ik ook een hele goede.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:20

Met een leeftijdsgrens kom je niet ver denk ik, je kan zo een andere geboorte datum invullen... Dan kloppen heel veel leeftijden opeens niet meer..
Het idee van Marlinde vind ik wel wat hebben.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:22

Maar... We hebben nu toch ook al JITP en YRT? De mods verplaatsen redelijk snel de topics die gemaakt zijn door mensen onder de 18 naar die topics.

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:24

JoopC, dat zeg ik toch

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 23:24

JoopC schreef:
Slina schreef:

Precies. Daarom heeft zo'n leeftijdsslot ook weinig effect. Zie maar eens hoeveel meiden zich hier voordoen als 18 en stiekem heel stiekem 10 zijn.

Ik moet eerlijk zijn dat ik vrij weinig naar leeftijd kijk, omdat leeftijd niets zegt. Kan ik leuk met die persoon praten, prima, lukt dat niet, dan niet.
Ik ken mensen van 15 die zich zeer volwassen gedragen, maar er zijn ook mensen van misschien wel 30 die zich nog als een puber gedragen. Dus ik denk dat zo'n leeftijdgrens vrij weinig effect zal hebben of zelfs averechts zal werken. Als gebruiker moet je vrijstaan om te reageren in een topic waarvan jij denkt dat je er een bijdrage aan kan voeren.

JoopC schreef:
Maar... We hebben nu toch ook al JITP en YRT? De mods verplaatsen redelijk snel de topics die gemaakt zijn door mensen onder de 18 naar die topics.

Correctie, 15 en jonger.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:24

Heel leuk dat jullie dat een leuk idee vinden, maar moet ook gebouwd worden. Bokt heeft natuurlijk ook andere (codeer) prioriteiten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:06

Nayomie schreef:
Wat vind jij de leeftijdsgrens?

Dat is dus het moeilijke. Ik weet ook wel dat er meisjes zijn die wel serieuze vragen hebben endaar ook heel graag antwoord op willen. daarom kun je ze niet weren.

Ik kijk ook niet in elke bokker haar profiel om te kijke hoe oud diegene is. maar meestal als ik me irriteer aan idiote aanstaande reltopics zijn ze toch onder de 15 (of bokkers die stomme topics willen openen om te rellen)

Dus als de jeugd onder ons gewone topics openen en serieus zijn, zal ik ze dr niet eens uitpikken als jong meisje.

Ik zit iig niet te wachten om nog meer jeugd. Bokt veranderd al zo! ik blijf erbij dat de 25 berichten een goed systeem is.
Maar ik begrijp dat ik heel veel mensen tegen de haren instrijk! sorry! dat was niet de bedoeling! :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:11

Ladybird schreef:
Nayomie schreef:
Wat vind jij de leeftijdsgrens?

Dat is dus het moeilijke. Ik weet ook wel dat er meisjes zijn die wel serieuze vragen hebben endaar ook heel graag antwoord op willen. daarom kun je ze niet weren.

Ik kijk ook niet in elke bokker haar profiel om te kijke hoe oud diegene is. maar meestal als ik me irriteer aan idiote aanstaande reltopics zijn ze toch onder de 15 (of bokkers die stomme topics willen openen om te rellen)

Dus als de jeugd onder ons gewone topics openen en serieus zijn, zal ik ze dr niet eens uitpikken als jong meisje.

Ik zit iig niet te wachten om nog meer jeugd. Bokt veranderd al zo! ik blijf erbij dat de 25 berichten een goed systeem is.
Maar ik begrijp dat ik heel veel mensen tegen de haren instrijk! sorry! dat was niet de bedoeling! :)

Na jouw post dacht ik, dat is iemand van 40 die zich ergert aan een 15-jarige.
Maar je bent zelf 21. Nou zeg, doe niet zo saai. Gezellig toch, al die jeugd.
En ik ken zelf 2 hele aardige en serieuze meiden van 13. Leeftijd zegt helemaal niks.