Bokt... je moet je schamen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:35

Maar Bokt is een internet forum... geen maatschappelijk werk... geen sociale instelling... iemand die eigenlijk geen Bokker is maar gewoon zomaar op een forum om hulp vraagt en dan door de goedheid van een mens wordt geholpen (het is nu dat het verhaal klopt) Is toch al best raar... Bokt kan super mooi zijn... maar zo'n hulpvraag (en dan van iemand die alleen heeft meegelezen en niet eens echt deelnemer is van de Bokt-gemeenschap) Het kan ook anders gaan...

Ik vind de 25 nuttige berichten om als nieuw lid een beetje te "bewijzen" dat je interesse hebt in paarden en bij de Bokt gemeenschap kan aansluiten. Pas dan hoor je over persoonlijke dingen te praten en misschien als je in problemen zit bij deze internet gemeenschap hulp te vragen (mocht je geen ander netwerk hebben)

Ik vind het dus wel goed dat het topic gesloten is... maar ik vind het ook wel super dat er Bokkers zijn die zoveel over hebben voor hun medemens.. (al is het heel sneu om te beseffen dat er dus mensen zijn met zo weinig netwerk dat ze alleen hulp kunnen vragen aan een internetforum waar ze niet eens lid van zijn)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:35

Maar daar zijn uitzonderingen nou eenmaal voor bedoeld, chocobroodje. Waar ligt de grens? Als TS dit topic niet had kunnen openen/ er eerder een slotje op was gekomen had ze nog een nacht op straat gestaan. Daar wil je toch niet aan denken?

De mod in kwestie die het topic heeft het gesloten is net nieuw en ik geloof best dat ze het goed heeft gedaan volgens de regeltjes, echt. Maar soms moet er gezegd worden 'nu even niet'.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:37

Wie zegt dat het geen paardenmens is, ik heb ook zeer lang meegelezen voor ik een account aan maakte...

En dat bokt hier niet voor bedoeld is geloof ik graag, maar heb je al eens in een situatie gestaan waar je geen raad meer weet? Dan is alles een goed hulpmiddel.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:37

TS had toch terecht gekund bij het leger des heils of de daklozenopvang? Of heb ik dat nu verkeerd gelezen? (* gaat snel teruglezen*)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:38

caroline_max schreef:
TS had toch terecht gekund bij het leger des heils of de daklozenopvang? Of heb ik dat nu verkeerd gelezen? (* gaat snel teruglezen*)

Dit was een noodkreet, TS wist niet waar ze naartoe kon, wat ze moest doen, dan is wat steun en hulp bij een forum erg fijn.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:38

chocobroodje schreef:
In dit geval heeft de moderator prima gehandeld. Bokt is in eerste instantie een paarden forum, en hoewel het begrijpelijk is dat de TS van het gesloten topic hier haar hart wilt luchten is het gewoon niet de bedoeling dat iedereen zomaar overal gelijk kan posten.

Iedereen... zomaar... overal... gelijk... Volgens mij klopt er iets niet aan deze zin :? wanneer je spreekt over 1 vrouw die al een nacht op straat heeft rond gezworven en daarom een goede reden heeft om hulp te vragen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:40

Maar Roosch hoe is Bokt daar (het op straat zwerven) verantwoordelijk voor... waarom niet alle andere tig internet fora? ... waarom wel Bokt?

Furrow.. maar wie zegt dat ze het wel is... dat valt helemaal niet te controleren... maar Bokt bestaat al zo lang... en als je meeleest hoeveel moeite is het om een account aan te maken en eens een vraag te stellen over paarden of eens iets paardgerelateerds te zeggen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:41

Bokt kan daar geen verantwoording in nemen. Wij zijn een internet forum en geen liefdadigheids instelling. Deze regels zijn ook bedoeld om jullie gebruikers te beschermen.. Op deze manier heb je een lichte controlle over wie zich aanmelden en dat het de juiste doelgroep is.. De TS had ook naar een politie buro kunnen lopen en daar om hulp vragen, dan was ze keurig doorverwezen naar een crisis opvang/daklozen opvang. Ik snap dat dat niet ideaal is maar we moeten ergens een lijn trekken. En de 25-berichten-regel is echt een hele belangrijke in onze ogen.

Roosch schreef:
Maar daar zijn uitzonderingen nou eenmaal voor bedoeld, chocobroodje. Waar ligt de grens? Als TS dit topic niet had kunnen openen/ er eerder een slotje op was gekomen had ze nog een nacht op straat gestaan. Daar wil je toch niet aan denken?

De mod in kwestie die het topic heeft het gesloten is net nieuw en ik geloof best dat ze het goed heeft gedaan volgens de regeltjes, echt. Maar soms moet er gezegd worden 'nu even niet'.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 20:41

chocobroodje schreef:
iedereen zomaar overal gelijk kan posten.

Iederen? = 1 persoon in nood
zomaar = op straat staan, al een nacht hebben gezworven en dringen hulp nodig hebben lijkt me niet zomaar

Maar nee, we zijn rechtlijnig, regels boven alles ... en een hart voor onze medemens hebben we niet.

Desnoods had je haar nu toegang gegeven voor dit topic, en als de situatie was opgelost of tot rust was gekomen die rechten weer ingetrokken tot ze die 25 nuttige posts wel had geplaatst.

Ik kan er gewoon niet bij dat bokt zo harteloos is, dat je iemand in nood zo laat stikken!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 27-07-14 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Re: Bokt... je moet je schamen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:44

Ik snap jullie punt daarover ook wel. Zelf heb ik ook even nagedacht van 'uh oh.. ik weet niet of ik hulp aan zou bieden aan iemand die echt letterlijk net nieuw op het forum is. Je weet niet wie het is, en je hebt geen posts of profiel die je kunt bekijken.'
Maar stel dat het wel degelijk die hulpeloze vrouw is die dit topic opende en om hulp schreeuwt.. Tsja.

Snap het standpunt wel wat betreft de 25-posts regel maar er zijn in het verleden ook uitzonderingen geweest wat betreft deze regel.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:45

Zoveel topics worden er nu ook weer niet geopend door mensen die totaal radeloos zijn en onderdak nodig hebben omdat ze niemand hebben om op terug te vallen.

Ik begrijp ook wel dat er regels nodig zijn, maar soms, heel soms moet je uitzonderingen kunnen maken of een (tijdelijke) oplossing zoeken zodat iemand weer even op gang geholpen kan worden. De 25 nuttige berichten komen dan vanzelf wel. Je kan ook een grote groene hulk neerzetten dan in dit geval een hele grote uitzondering wordt gemaakt. Klaar.

En voor diegene die vinden dat je je pas echt bewezen hebt met 25 paard gerelateerde berichten, lees de eerste 25 maar van de gemiddelde bokker, tja.... meestal voegen deze op z'n zachts niet zoveel toe. Zoveel bewijs je niet met deze regel.

Petpa

Re: Bokt... je moet je schamen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:49

Regels zijn er niet voor niets!

Bokt is en blijft een paardenforum. Voor mij zijn die 25 berichten om aan te tonen dat iemand echt een paardenliefhebber is.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:49

Bokt is geen maatschappelijk werker. Regels zijn er om nageleefd te worden. Hoe triest de situatie van TS ook is bokt is niet verantwoordelijk voor haar situatie en bokt moet zich ook aan de regels houden die ze zichzelf hebben opgelegd. Kant natuurlijk een uitzondering op gemaakt worden maar daar is hier niet voor gekozen.

Jammer maar begrijpelijk hoe naar de situatie ook is.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 27-07-14 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:50

Petpa, denk je nou serieus dat alleen echte paardenliefhebbers door die 25 posts heen komen? Ik kan je zo een handjevol mensen op noemen die niks met paarden hebben maar hier op Bokt zitten/zaten voor de gezelligheid en de niet-paardenforums.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:50

Dat dus, je weet niet wie het is.. Had TS al langer een meelees account gehad was het wellicht ook anders geweest. Maar nu heb je een gloed nieuw account, speciaal hiervoor aangemaakt, en dat is gewoon echt niet de bedoeling..

Roosch schreef:
Ik snap jullie punt daarover ook wel. Zelf heb ik ook even nagedacht van 'uh oh.. ik weet niet of ik hulp aan zou bieden aan iemand die echt letterlijk net nieuw op het forum is. Je weet niet wie het is, en je hebt geen posts of profiel die je kunt bekijken.'
Maar stel dat het wel degelijk die hulpeloze vrouw is die dit topic opende en om hulp schreeuwt.. Tsja.

Snap het standpunt wel wat betreft de 25-posts regel maar er zijn in het verleden ook uitzonderingen geweest wat betreft deze regel.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:52

Nee, dat denk ik niet Roosch!

Maar ik vind die drempel van 25 berichten wel goed om enige selectie toe te passen.

Hoe triest de situatie van de betrokkene ook is, ik vind het geen goed idee om bokt als hulpverleningsforum te zien.

Iemand die zich registreert op bokt en vervolgens een hulpvraag doet... Kan zich beter tot een hulpverlener richten, waar degene (wellicht) beter geholpen wordt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 20:53

Dus, als ze wel 25 nuttige posts had geschreven weet je wel wie ze is?

Er zijn hier al eens mensen met echt 1000den posts geweest die ontmaskerd zijn als leugenaars... Post aantal zegt helemaal niks over de betrouwbaarheid van iemand.

Maakt nog steeds dat deze actie volledig harteloos was.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 27-07-14 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:55

Wat zijn sommige mensen toch hard :=

Ik hoop in ieder geval dat vreemden elkaar blijven helpen, maakt de wereld een stuk mooier.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:56

Feit is en blijft dat een mens van vlees en bloed aan de noodrem trekt.

Ik snap wat jullie willen zeggen, want dat er hulp aangeboden zou worden was wel duidelijk met Bokt, maar als je niet weet wie je voor je neus hebt straks kunnen er rare dingen gebeuren.
Snap dat standpunt ook wel erg goed maar aan de andere kant.. deze dame zocht hulp, en niet zomaar..
Dat ze zich tot een hulpverlener moet richten, oke, goed punt. Maar wat voor hulpverlener? Waar kan ze die vinden? Ze zat gisteren met de handen in het haar, en dat topic was zo ontzettend nuttig voor haar.

Dat topic was daarnaast ook zo mooi. Bokt op zijn best, er werd gelijk hulp geboden en meegedacht. Dát is pas mooi.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:56

Ik snap je helemaal ts, schandelijk gewoon...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:57

Nee dan is het nog minimaal Shiloh... maar dan heb je wel beetje meer achtergrond dan alleen een hulpvraag... dan kan je nog beetje kijken wat degene de afgelopen tijd heeft gedaan... maar helemaal vanuit het niets zo'n hulpvraag op een forum zetten.
Ik vind dat Bokkers daar wel tegen beschermt mogen worden dat niet iedereen zomaar zijn problemen hier zo bespreekbaar maakt... en om hulp komt vragen omdat die paardenmeisjes altijd zo lief iedereen willen helpen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 20:58

Waarom moet bokt daar tegen beschermd worden. Lijkt me niet dat kinderen deze vrouw gaan helpen, aangezien daar altijd nog ouders bij te pas komen en volwassenen zijn oud en wijs genoeg om voor zichzelf te besluiten of ze dat risico willen nemen. Daar hoeft 1 of ander forum mij echt niet voor te beschermen, die beslissing kan ik (en vele anderen) zelf wel nemen.

Bokt is mijn moeder niet!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 27-07-14 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:59

*knip*
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 27-07-14 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:00

romyloverrr schreef:
Nou, nou, nou.
Regels zijn nu eenmaal regels.
Je kunt daar niet teveel van af gaan wijken want dan word het steeds gekker.
Ik die het al voor me:
Spoed: ''konijn loopt dakloos op straat, wie komt helpen hem te vangen?''
Moet zo'n topic dan ook open blijven?
Ik vind het net goed dat ze een duidelijke lijn trekken.
.

Die vergelijking vind ik, zelfs als enorme dierenvriend zijnde, ronduit respectloos.
Edit: ik zie het al, je bent nog jong(er dan ik zelfs) :D Het is je vergeven :(:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-14 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:00

Tis ook nooit goed. Eerst klaagt heel bokt dat het team meet met 2 maten om vervolgens te gaan klagen over het feit dat ze niet met 2 maten hebben gemeten.

Op bokt is de regel 25 nuttige berichten! Dat is nou eenmaal zo! Heb je die nieg? Dan heb je pech. Ze had ook een topic op fok oid kunnen opene waar ze niet doen aan nuttige berichten.

Bokt is er als paarden forum en niet als opvang. Hoe banketstaaf het ook is.

En is er een paar jaar terug niet zon topic geweest waarin ook iets ergs was gebeurt en dat het later bleek dat er geen drol van klopte? Toen ws ook iedereen boos

Afgezien van dit alles vindt ik de situatie van dat meisje heel vervelend! :(:)
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 27-07-14 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt