Waarom foto's eerst ergens anders uploaden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: Waarom foto's eerst ergens anders uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:41

Daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad :+ gebruik t zelfs via mobiel :j

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:45

terpentijn schreef:
Die eerste zin al: punt 1 is voor mij al koeterwaals. wat is Paint, waar zit dat op je PC en hoe doe je dat dan verder. Openen in een nieuw tabblad? wat is dat? Hoe gaat dat? Kortom: hopeloos.
Behalve 50plus ben ik ook errug digibeet. de jongere garde is met PC/digidingen opgegroeid, ik absoluut niet, ik kreeg in 2007 pas mijn allereerste computer en en er sedertdien in geslaagd de bare basiscs aan te leren.
En ja, ik vind het dus wel onoverkomelijk ingewikkeld.

Geweldig zoals je het omschrijft! Heeft niks met je leeftijd te maken hoor. Ik ben 30 en vind het ook irritant om alles via via te uploaden. De sites die genoemd worden om mee te uploaden zoals bijvoorbeeld tinypic hebben rechten op jouw foto's als je hem gebruikt en mogen ze dus voor andere doeleinden gebruiken. Staat in de hele hele hele kleine lettertjes. Daar zit in nou net weer niet op te wachten.

Ik zag dat bokt er mee bezig is om het gemakkelijker te maken _/-\o_ Net zoals op de bokt-markt bijvoorbeeld.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:46

Raad eens... zulke functies heb ik ook niet op mijn mobiel, whahaha. daar kun je net mee bellen, dan houdt het op.

Als het op Boktmarkt wel rechtstreeks kan moet dat toch ook op het gehele Forum kunnen. Ze zijn er al eeuwen mee bezig.

In het verleden lukte me het nog wel eens (nou ja, de ene keer wel, de andere keer niet), maar daar deed ik een halve of hele middag over, over een fotootje plaatsen. Dat ontneemt je de aardigheid wel.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 08-08-14 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:48

Hahah ach das toch helemaal prima! :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:55

terpentijn schreef:
Raad eens... zulke functies heb ik ook niet op mijn mobiel, whahaha. daar kun je net mee bellen, dat houdt het op.

Huphup, op naar tinypic.com

1. typ tinypic.com in de balk voor internet, als www.bokt.nl lukt dan lukt tinypic.com ook
2. 'Registreer nu', rechts boven
3. Typ je email adres in het vakje daarvoor (staat duidelijk aangegeven) en vul de rest in
4. Log in op de beginpagina van tinypic.com (heel simpel weer tinypic.com intypen)
5. Klik op 'uw materiaal' linksboven
6. Klik rechts op 'upload more', dit staat op 1/3 van de pagina
7. Klik op 'bestand kiezen' en kies je foto
8. Klik op 'normaal' (onder bestand kiezen) en klik op message board als je denkt dat de foto te groot is
9. Klik op 'uploaden' en wacht
10. Kopieer de IMG code (rechtermuisklik en 'kopieeren') en plak deze op bokt (rechtermuisknop en 'plakken').

De rechtermuisknop is de rechter knop van de twee knoppen op je muis.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:04

Dat ga ik eerst eens overschrijven, en naast de PC plakken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:16

Je kunt overigens stappen 7 en 8 telkens 5 keer herhalen voor je naar stap 9 gaat. Voor meer foto's dan 5 moet je dus na het uploaden (stap 9) en plaatsen (stap 10) opnieuw beginnen bij stap 5.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:18

BarryPlopper schreef:
het is niet heel moeilijk

1: resize je foto in paint
2: ga naar Imgur.com (openen in nieuw tabblad is het makkelijkst)
3: klik boven in op "Upload image"
4: klik in het nieuwe schermpje wat je krijgt "Browse your computer"
5: seleceer alle foto's die je wil uploaden (met linker control ingedrukt houden kun je er meer selecteren)
6: klik rechts onderin op openen
7: klik op "start upload"
8: zodra dat klaar is zie je rechts naast je foto alle opties, klik met de rechter muis op de gene onder "BBCode (message boards & forums)" en selecteer kopieren, (die heeft zijn eigen tags al)
9: ga terug naar het Bokt tabblad en dan CTRL+V en daar staat je plaatje

Het is niet heel moeilijk en vervolgens 9(!) handelingen neertypen!!
Moest wel even lachen.

Heb ook duidelijk in de enquete aangegeven dat ik dit anders zou willen zien.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:45

is er 1tje minder dan die van xSlvna :Y)
maar ik snap wel dat het lastig is voor mensen die het niet zo vaak doen. Ik denk ook dat als bokt die optie aanbied de servers van bokt zo vol staan met allerlei foto's wat ook weer nadelen heeft

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:49

Als je dadelijk kunt uploaden, kun je ze dan ook weer weghalen? Want ik wil niet dat mijn foto's tot in de eeuwigheid te zien zijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:56

Waarschijnlijk niet. Wat je niet tot in den eeuwigheid wil laten zien moet je niet op internet zetten...
Stel je kan 'm na 4 maanden nog verwijderen, kunnen er al tig andere zijn die 'm al hebben kunnen opslaan en/of verspreiden....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:56

BarryPlopper schreef:
het is niet heel moeilijk

1: resize je foto in paint
2: ga naar Imgur.com (openen in nieuw tabblad is het makkelijkst)
3: klik boven in op "Upload image"
4: klik in het nieuwe schermpje wat je krijgt "Browse your computer"
5: seleceer alle foto's die je wil uploaden (met linker control ingedrukt houden kun je er meer selecteren)
6: klik rechts onderin op openen
7: klik op "start upload"
8: zodra dat klaar is zie je rechts naast je foto alle opties, klik met de rechter muis op de gene onder "BBCode (message boards & forums)" en selecteer kopieren, (die heeft zijn eigen tags al)
9: ga terug naar het Bokt tabblad en dan CTRL+V en daar staat je plaatje

Vind ik erg omslachtig. Via Photobucket hoef ik alleen op upload te klikken, de foto aan de klikken, even wachten en dan linkje kopieren en plakken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:27

Warboel schreef:
Waarschijnlijk niet. Wat je niet tot in den eeuwigheid wil laten zien moet je niet op internet zetten...
Stel je kan 'm na 4 maanden nog verwijderen, kunnen er al tig andere zijn die 'm al hebben kunnen opslaan en/of verspreiden....

Ja maar dan is het niet meer in dezelfde context. Ik haal nu mijn foto's er doorgaans na een tijdje weer af en dan krijg je niet van die idiote pb's over een 3 jaar oud topic of iemand je mooie paardje mag komen verzorgen (dat heb ik dus in het verleden gehad).

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:33

Ik hoef nooit in te loggen op tinypic? :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:36

terpentijn schreef:
Die eerste zin al: punt 1 is voor mij al koeterwaals. wat is Paint, waar zit dat op je PC en hoe doe je dat dan verder. Openen in een nieuw tabblad? wat is dat? Hoe gaat dat? Kortom: hopeloos.
Behalve 50plus ben ik ook errug digibeet. de jongere garde is met PC/digidingen opgegroeid, ik absoluut niet, ik kreeg in 2007 pas mijn allereerste computer en en er sedertdien in geslaagd de bare basiscs aan te leren.
En ja, ik vind het dus wel onoverkomelijk ingewikkeld.

Ik moest hier stiekem toch wel even om lachen, sorry :(:) :P

Ik gebruik ook altijd tinypic, gewoon naar de website gaan, foto kiezen, uploaden, de link met [img] kopiëren en plakken en klaar is kees :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:42

Muurp schreef:
We zijn inderdaad bezig met een uploadsysteem op Bokt, maar dat kost nog wel wat werk. :)
Dus tot die tijd zul je je foto's helaas ergens anders moeten uploaden, maar we zijn er wel degelijk mee bezig.

Hm, met alle respect, dat duurt al heel lang. Ik kan me herinneren er minstens een jaar geleden een vraag over te hebben gesteld, en kreeg hetzelfde antwoord....
Wat is het probleem? Ik kom op een US hondenforum waar je probleemloos direct van de pc kunt oploaden. Het is dus niet zo dat jullie het wiel zelf hoeven uit te vinden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:13

Ik ben wel benieuwd inderdaad wat de stand van zaken is mbt de upload.
Zal Shadowfax eens een pb sturen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:20

Shadow0 ;)

De upload is bijna klaar, maar helaas hebben wij niet een goed kant-en-klaar systeem kunnen vinden dat goed leek aan te sluiten bij de bestaande infrastructuur. Er zijn dus toch een aantal dingen zelf gebouwd. Daarnaast hebben we de overstap gemaakt naar een nieuw systeem, in de hoop dat dit ook andere nieuwe functies makkelijker te implementeren maakt - maar nieuwe systemen kosten wel veel tijd om te leren kennen en op te zetten.

Daarnaast zijn er vaak andere dingen tussendoor gekomen. Ik ben slechts parttime beschikbaar voor programmeurswerk, en dan gaat de tijd heel snel voorbij helaas!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:22

O:)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:24

Ik heb er eigenlijk geen last van dat je eerst via tinypic.com een url moet verkrijgen. Het is max. 1 minuut werk, ik denk dat het niet veel sneller/makkelijker gaat wanneer je via Bokt foto's kunt uploaden.

Ik ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien wanneer het voor elkaar is.

Sabieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 16:18

Ben een tijdje niet weggeweest, maar wat een verrassing...pics uploaden..zomaar vanaf de pc..het kan nu _/-\o_
Bedankt bokt team!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:20

Ja ik vind het ook een ware verademing, op deze manier is het een fluitje van een cent! Super Bokt Team!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:26

Sizzle schreef:
Als je dadelijk kunt uploaden, kun je ze dan ook weer weghalen? Want ik wil niet dat mijn foto's tot in de eeuwigheid te zien zijn.

Bij imgur kun je als je geen account hebt de deletion links bewaren. Als je ergens een account hebt kun je ze volgens mij overal wel weer verwijderen.

Sabieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 15:06

terpentijn schreef:
Ja ik vind het ook een ware verademing, op deze manier is het een fluitje van een cent! Super Bokt Team!

:j