[Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:14

Jammer dat uitgelicht (tijdelijk) verdwijnt :( Is het geen optie om de verhoudingen van de foto's aan te passen zodat de foto's alleen maar verkleind worden en er ook geen logo's vanaf gesneden hoeven te worden?

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:42

Cayenne schreef:
Antoontje schreef:
Maar er wordt toch gelinkt naar het topic, waardoor je als fotograaf nog steeds je foto's mét naam laat zien?

Maar dat betekent nog niet dat je alsnog aan het bezit van iemand anders mag sleutelen.

Dat is waar. Als het logo stoort op het plaatje van uitgelicht kunnen ze beter een andere foto kiezen. Maar blijft wel jammer, want ik vond het altijd een leuk onderdeel van bokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:03

Simpele oplossing; Vraag de fotograaf om toestemming -> krijg je die niet plaats je het niet.
Lijkt mij geen rocketscience.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-07-14 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:09

Erg jammer dat het zo moet. Was altijd wel een manier om de fototopics die echt de moeite waard waren en snel uit te vissen. Erg jammer.....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:20

Bizzybijtje: het is in het andere topic ook voorbij gekomen. Het vragen van toestemming kost dusdanig veel tijd dat het niet te doen is. Het is echt onmogelijk om meer dan 35 keer per week mensen aan te schrijven. Al helemaal omdat Amanda ook altijd geprobeerd heeft om aan de andere wensen over Uitgelicht tegemoet te komen, dus niet te vaak hetzelfde soort paard, diversiteit qua foto's en takken van sport, afwisseling tussen hoofdfoto's en overzichtfoto's, etc.

Wat dat betreft moeten we ook niet vergeten dat Uitgelicht zeker ook bedoeld is als visitekaartje van de paardensport in al zijn facetten.

(En we moeten dus zeker ook het aandeel van de sporters die te zien zijn, of de paarden die gefokt zijn en netjes getoiletteerd, en de makers van heel mooi showtuig niet vergeten.)
Het is praktisch echt onwerkbaar om op individuele basis toestemming te regelen van alle betrokken individuen. Het is jammer dat dat wordt uitgelegd als onwil, want dat is het absoluut niet. Maar er zijn grenzen aan wat mensen (in hun vrije tijd ook nog) kunnen doen.

Cassidy: wij vinden het ook ontzettend jammer. Ik heb heel wat bijzondere topics voorbij zien komen die ik anders nooit gezien had, vooral ook van disciplines waar ik uit mezelf niet veel van weet. En voordat het vorige topic ontstond werd de service ook meestal erg gewaardeerd en zijn problemen en opmerkingen altijd serieus opgepakt om het te verbeteren. Het is echt jammer dat dat hier niet gelukt is.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:43

Jammer van dit gezeik. Ik vind uitgelicht wel cool. Snap dat je als fotograaf je credits wil, maar de foto is eigenlijk een link naar jouw (originele) foto's en dus gratis reclame.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:48

Jammer dat "wij" daar nu ook de dupe van worden.
Netjes van bokt voor de aanpassingen maar vind het zelf nog steeds echt onnodige drama.
Nu ga ik zeker topics missen omdat ik niet 24/7 op bokt zit en zoek naar leuke topics.
En er zitten altijd leuke topics bij die ik gemist heb zonder uitgelicht :(
En zonde voor de fotografen die er geen moeite mee hadden die zo ook gratis reclame mislopen.

Maar ja, het is nu eenmaal zo. En het is (gelukkig) tijdelijk!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:51

Zonde, vind het altijd een erg leuk gedeelte.
Een aantal fotografen maken ook echt geen positieve reclame voor zichzelf in het andere topic.
Begrijpelijk dat je je credits wilt als fotograaf, maar je zou toch als klant bijna bang worden om jouw duurbetaalde foto's ergens te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:58

En dat is ook een reden waarom ik geen foto's plaats.
Ik heb niet de behoefte om dingen met bokt te delen. Foto's heb ik voor mijzelf en ik bepaal zelf wie mijn foto's te zien krijgen en wie niet.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:05

Denk ik eindelijk een uitgelicht topic te hebben gaat uitgelicht eruit. Speciaal een foto zonder logo erop.
Ik snap dat er wetten zijn maar kan er dan niet gewoon worden gekozen voor fotos met een klein logo? Dat het niet opvalt.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:09

Of gewoon onder elke foto een naamsvermelding zetten? Of onder 'over uitgelicht' de bronnen vermelden? Weet niet of dat een mogelijkheid is?
Maar ja, dan zit je nog steeds met het logo wegsnijden natuurlijk...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:14

Oh, wat ongelofelijk zónde zeg, dat uitgelicht (hopelijk tijdelijk) verdwijnt. Heb het topic met daarin alle commotie gemist, maar vraag me werkelijk af: Welke "beroemde" fotograaf heeft hier nu imagoschade/financiele schade enz enz door plaatsing bij uitgelicht?

Begrijp zelf niet goed dat het kennelijk wél goed is dat er een topic geopend wordt met de bewuste foto's , en dit dus op bokt geplaatst mag worden, maar dat er op de voorpagina níet een "van een plaatje voorzien linkje"- naar het topic ( want meer is het niet) geplaatst mag worden.

Ok; snap dat er niet gesleuteld moet worden aan de foto's zoals ze in het topic staan, logo's weghalen kan natuurlijk niet. Maar als de boel intact blijft, en uitgelicht is niet meer dan een "fotoknop op de voorpagina" naar het topic, dan snap ik werkelijk niet waarom dat niet zou mogen?

En verder: je mag toch gewoon iets wat gepubliceerd is citeren, mits je dit doet met bronvermelding??

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:18

Beetje jammer. Een oplossing had achter de schermen toch al wel gevonden kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:32

Ik vind het bewonderingswaadig hoe je jezelf als fotograaf zo in je eigen voet kunt schieten. 8)7

Goed bezig dames +:)+

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:37

Ik vind dit echt heel erg jammer. Hoop dat uitgelicht snel weer terug is! Dit slaat écht nergens op, vind ik dan.

Ikzelf ben ook fotograaf en er staan aardig wat foto's van mij online hier op Bokt. Ook van andere Bokkers waarvoor ik gefotografeerd heb. Daar staat mijn logo ook op.
Mijn foto's hebben meerdere keren in uitgelicht gestaan. Ik voel mij dan alleen maar vereerd, dat mijn foto op de hoofdpagina van Bokt mag staan! En als iemand op de foto klikt komen ze bij het topic uit met de foto's waar wél een logo op staat, prima toch? Lijkt mij echt genoeg...

Misschien kunnen ze voortaan de foto's gewoon verkleinen en het logo erop laten staan? (tenzij een foto een logo door de hele foto heen heeft, die moet dan gewoon niet in uitgelicht komen)

En een fotograaf om toestemming vragen gaat echt niet lukken, weten jullie wel niet hoeveel werk dat gaat worden? Diegene dit uitgelicht regelt ziet leuke foto's die ze in uitgelicht wilt hebben, stuurt een PB naar de eigenaar van het topic. Misschien reageert die pas na een aantal dagen. En misschien moet die het ook nog eens gaan vragen aan de fotograaf van de foto's, wat niet altijd de TS is van het topic! Dat duurt toch allemaal veel te lang, dan ga je niet elke dag een vol uitgelicht krijgen.... Dat is echt geen optie denk ik.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:40

Wat jammer zeg.. 9 van de tien keer kijk ik het eerst naar uitgelicht en ik ben altijd benieuwd naar wie de fotograaf is.
Het logo staat overigens nog steeds gewoon op de foto's in het topic? Ik snap niet waarom het dan zo'n probleem moet zijn dat je logo er bij Uitgelicht niet op staat. De meeste mensen komen automatisch op het topic en zien dan alsnog de fotograaf. Lijkt mij geen probleem aangezien je sowieso publiciteit krijgt omdat jouw foto op de voorpagina staat. Mensen die echt geïnteresseerd zijn kijken wel in het topic voor je naam.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:44

voor mij maakte eigenlijk alleen dat logo uit, is wel zo netjes dat een uitgelicht foto niet word gefotoshopt. snap ook wel dat dat als reclame kan worden gezien, maar goed origineel is origineel, ik vind niet dat bokt dat zou mogen doen zonder toestemming. rest aan fotograaf enzo; dat zie je dan in het topic zelf wel als je dat wil weten. toestemming vragen om te plaatsen; 1 vraag, welke fotograaf wil dat niet ? (kan geen rede verzinnen waarom niet, anders reageer je die maar even)
Anders nieuwe regeling over de foto voor uitgelicht? een foto met niet over de hele foto het logo? weet dat de foto sowieso scherp moet zijn enz, dus dan dat erbij?
Vind het inderdaad ook erg jammer

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:45

Ligt het aan mij of zijn er nu net nieuwe uitgelicht fotos gekomen ? >;)

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:46

Ik baal nu echt, uitgelicht was mijn favoriete gedeelte op bokt. Daar staan de mooiste fotos.
Omdat weer wat mensen moesten zeuren....
Het lijkt mij alleen maar een werk als je daar staat, maarja. Hopelijk komt het snel terug!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:46

laraxXxemma schreef:

Dat ligt niet aan jou, viel mij ook op!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:47

laraxXxemma schreef:
voor mij maakte eigenlijk alleen dat logo uit, is wel zo netjes dat een uitgelicht foto niet word gefotoshopt. snap ook wel dat dat als reclame kan worden gezien, maar goed origineel is origineel, ik vind niet dat bokt dat zou mogen doen zonder toestemming. rest aan fotograaf enzo; dat zie je dan in het topic zelf wel als je dat wil weten. toestemming vragen om te plaatsen; 1 vraag, welke fotograaf wil dat niet ? (kan geen rede verzinnen waarom niet, anders reageer je die maar even)
Anders nieuwe regeling over de foto voor uitgelicht? een foto met niet over de hele foto het logo? weet dat de foto sowieso scherp moet zijn enz, dus dan dat erbij?

Zoals ik al zei, elke dag 4- 5 bokkers PB'en om te vragen of hun foto's in uitgelicht mogen gaat hem niet worden. Kost te veel tijd en waarschijnlijk is de TS van het topic niet eens de fotograaf en moet die het dus ook nog eens navragen bij de fotograaf. Hier kan dagen overheen gaan! Dat betekend dat we ook soms dagen zullen hebben zonder uitgelicht.
Ik denk dat als dit verwacht wordt, er geen uitgelicht meer terug komt.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:48

__Lauraa schreef:
laraxXxemma schreef:

Dat ligt niet aan jou, viel mij ook op!

Allemaal foto's zonder logo, ja.

Edit: Ohnee de eerste ( die van die kleine pony) staat wel een logo op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:50

Erg jammer..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:51

Celine_Famke schreef:
laraxXxemma schreef:

Zoals ik al zei, elke dag 4- 5 bokkers PB'en om te vragen of hun foto's in uitgelicht mogen gaat hem niet worden. Kost te veel tijd en waarschijnlijk is de TS van het topic niet eens de fotograaf en moet die het dus ook nog eens navragen bij de fotograaf. Hier kan dagen overheen gaan! Dat betekend dat we ook soms dagen zullen hebben zonder uitgelicht.
Ik denk dat als dit verwacht wordt, er geen uitgelicht meer terug komt.

Nee ik bedoel eigenlijk welke fotograaf moet nog gevraagd worden of hun foto op uitgelicht mag. Ik kan geen reden bedenken waarom een fotograaf zijn foto niet op de voorpagina van bokt zou willen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:52

Je kan toch gewoon als TS in het topic zetten dat ze voor uitgelicht mogen. Of een knopje maken bij het maken van het topic. Dat zou een mooie oplossing zijn :D