Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:steefvicky schreef:Ik heb ooit gelezen dat de foto's van uitgelicht geen logos morgen bevatten, althans niet het deel van de foto dat op de voorpagina komt. Maar ik zou zeggen, selecteer daar dan juist de foto's op en ga er dan geen logos afhalen.. Niet netjes!
Ze mogen geen groot logo bevatten.Citaat:- Geen grote copyright door de foto.
[FZ] [Uitgelicht] 'uitgelicht'
Citaat:Verder zijn er een aantal fototechnische voorwaarden:
- Scherpe foto's.
- Niet over-/onderbelicht.
- Geen grote copyright door de foto.
- Geen andere dieren dan paarden of ezels.
- Geen potentiële reltopics (denk aan opengesperde monden, grof spoorgebruik, enz.).
- Zoveel mogelijk liggende foto's, er moet een uitsnede gemaakt kunnen worden (na verkleining) van 280x150.
- Topics mogen maximaal 10 dagen oud zijn.
Brainless schreef:steefvicky schreef:Ik heb ooit gelezen dat de foto's van uitgelicht geen logos morgen bevatten, althans niet het deel van de foto dat op de voorpagina komt. Maar ik zou zeggen, selecteer daar dan juist de foto's op en ga er dan geen logos afhalen.. Niet netjes!
Ze mogen geen groot logo bevatten.Citaat:- Geen grote copyright door de foto.
[FZ] [Uitgelicht] 'uitgelicht'
Leverage schreef:Dus dit geeft hun automatisch toestemming om te gaan shoppen als er wel een logo zichtbaar is? Lekkere schendig van auteursrechten dit
Anoniem schreef:Leverage schreef:Dus dit geeft hun automatisch toestemming om te gaan shoppen als er wel een logo zichtbaar is? Lekkere schendig van auteursrechten dit
Maar waarschijnlijk heb je er wel voordeel aangehad. Je topic is namelijk veel meer bekeken. En daarmee ook meer publiciteit voor jou als fotograaf.
Anders hadden ze je foto niet gebruikt, en had je niks gehad...
Ik zou me er niet zo druk over maken...
Leverage schreef:Anoniem schreef:
Maar waarschijnlijk heb je er wel voordeel aangehad. Je topic is namelijk veel meer bekeken. En daarmee ook meer publiciteit voor jou als fotograaf.
Anders hadden ze je foto niet gebruikt, en had je niks gehad...
Ik zou me er niet zo druk over maken...
Haha, dat zeker!![]()
Ik vind dit een rare gang van zaken. Dat er geen groot, storend logo op mag staan, oke. Maar had mij dan op zijn minst een berichtje gestuurd met de vraag van "Hoi we willen je fototopic gebruiken voor Uitgelicht, is het mogelijk dat we een logo vrije thumbnail kunnen ontvangen?" Dan was er niks aan de hand geweest en waren beide partijen tevreden
GamblersCup schreef:Uitgelicht is niet iets waar je zelf voor kiest, dus moeten ze gewoon toestemming vragen als ze geen logo willen, klaar. Of het topic nou vaker bekeken wordt of niet, dat doet er niet toe. Dat is geen reden dat het ineens wel zomaar mag.
SAKKIA schreef:Nou dat ben ik toch niet met je eens Nini_roosje. Vaak zijn het andere gebruikers die temmen voor uitgelegd en dus niet de TS.
De mensen die hebben getemd voor het topic hadden de foto''s dus allemaal al gezien met het logo en waren dus al op de hoogte van de fotografiekunsten van de TS![]()
Het is gewoon niet netjes, dan kun je er net zo goed geen logo op plaatsen. Het logo is niet alleen bedoeld voor reclame maar ook om te voorkomen dat andere mensen onrechtmatig gebruikmaken van je foto's.