vijandige sfeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:49

@Sammie, Blijkbaar hebben wij beide een andere opvatting van vijandige sfeer en dat is helemaal prima, verder loop ik al een tijdje mee op bokt, dit is simpelweg een nieuw account ;) Ik zie het vooral bij rijtechnische topics, topics over gedragsproblematiek bij paarden, of andere edsiche klachten bij paarden.Lijkt me verder niet nodig met concrete voorbeelden te komen, aangezien Topic starters het waarschijnlijk ook niet waarderen als iedereen even komt lezen hoe hij/zij wordt verweten of bespot, dat lokt alleen maar nieuwe reacties uit.

Sammie

Re: vijandige sfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:03

Naam en toenaam hoeft toch ook niet? Mag volgens ook niet. Zomaar nieuw account aanmaken trouwens ook niet :D Maar goed nogmaals ik herken het niet en nogmaals je kan altijd temmen als je vindt dat iets niet door de beugel kan :)

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 21:04

Klopt, maar het andere account is ook opgeheven! :) Gelukkig dat jij er niets van merkt, houden zo!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:25

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:46

TS sorry maar ik vind je houding in dit topic ook niet al te gezellig nu tegen Sammie bijvoorbeeld.. En dit moet je niet opvatten als een rot opmerking. Maar ik vind je vrij defensief.. Als je je aanvals schoenen aantrekt en in de houding gaat staan kan het idd ongezellig worden op bokt.

Nogmaals ik denk dat het veel te maken heeft met hoe je je opstelt en hoe je dingen opvat. Probeer er een positieve draai aan te geven. Er open in te staan. Als je elke opmerking die je niet leuk vind zwaar op gaat nemen krijg je vanzelf ruzie.
En dat is jammer want er zijn genoeg leuke fora en topics. Open staan voor meningen anders dan de jouwe kan enorm leerzaam zijn :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:54

Ik heb juist het idee dat het de laatste maanden een stuk gezelliger is geworden op bokt. Het aantal zogenaamde reltopics is weleens groter geweest. Helemaal geen reltopics is niet te voorkomen aangezien je hier met zoveel verschillende mensen en meningen te maken hebt. Daarnaast zijn er zowel volwassenen, als onvolwassenen en niet iedereen kan (al) even goed nadenken over de reacties die ze plaatsen.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:03

Ik heb wel een concreet voorbeeld. In het nieuwste tattoo topic zijn de laatste pagina's nogal vijandig, en dat komt voornamelijk door één persoon die zich niet weet te gedragen. Meerdere bokkers zeiden in dat topic ook dat zij ook in andere topics zo doet. Dus als TS steeds in die topics terecht komt waar dan net die ene rotte appel tussen zit kan ik het me goed voorstellen dat dit haar mening is.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:08

antje_vip schreef:
Hoeveel topics over dit onderwerp gaan er nog komen :+

Geen idee 20 ofzo :')

LisaaBloem schreef:
Ik heb wel een concreet voorbeeld. In het nieuwste tattoo topic zijn de laatste pagina's nogal vijandig, en dat komt voornamelijk door één persoon die zich niet weet te gedragen. Meerdere bokkers zeiden in dat topic ook dat zij ook in andere topics zo doet. Dus als TS steeds in die topics terecht komt waar dan net die ene rotte appel tussen zit kan ik het me goed voorstellen dat dit haar mening is.

Als die persoon zelf heel raar doet kan je ook daar best op reageren zo

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:43

LisaaBloem schreef:

Berichten van dit soort bokkers kun je temmen middels het rode kruisjes bij het desbetreffende bericht.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:19

Is ook gebeurt hoor. Maar jullie vroegen om een concreet voorbeeld en dat gaf ik. In het topic is er al wat van gezegd tegen de betreffende bokker.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:22

Ik vind het niet netjes dat je dit zomaar hier neerzet. ;) In het desbetreffende topic is het eerlijk aangehaald jegens haar, als ze er nu niks mee doet zou je actie kunnen ondernemen. Maar het was wel allemaal 'recht in haar gezicht', en niet zo smerig achter de rug om...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:30

Inmiddels vind ik het mee vallen ik vind bokt nogal kinderlijk beleid hebben en wat mij betreft mag het veel harder

wil je weten hoe echt vijandig sfeer is, ga naar het viva-forum met name de forums over relaties en seks.... daar valt mijn mond geregeld van open daar is men pas grof en vijandig en is bokt een peulenschil of het grote fok-forum

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:35

Vaak is het gewoon miscommunicatie die voor zulke sfeer volgt. Je wee via een pc nooit op welke toon iets bedoeld kan worden, vandaar dat er dan al vaak misverstanden ontstaan over hoe iets nu iets bedoeld wordt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:35

tita schreef:
Inmiddels vind ik het mee vallen ik vind bokt nogal kinderlijk beleid hebben en wat mij betreft mag het veel harder

wil je weten hoe echt vijandig sfeer is, ga naar het viva-forum met name de forums over relaties en seks.... daar valt mijn mond geregeld van open daar is men pas grof en vijandig en is bokt een peulenschil of het grote fok-forum

Maar Fok is over het algemeen een forum waar niks van klopt. :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:42

tita schreef:

En juist dat 'kinderlijke' beleid zorgt ervoor dat Bokt niet zo wordt als het viva- of Fok-forum.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:44

Het gekke is dat het beleid een aantal jaren geleden wel degelijk harder was en veel meer lik op stuk. Dat was toen ook weer niet goed, want er werd te weinig rekening gehouden met omstandigheden, er werd te snel ingegrepen.. etc. etc. Op verzoek van de Bokkers is er toen dus het e.e.a. veranderd.

Een perfect forum bestaat niet.

Dat er nog mensen op Fok komen :D Alhoewel ook daar zijn gezellige topic's te vinden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:46

ik vind het wel meevallen, er zijn volgens mij wel meerdere topics geopend omtrent dit onderwerp. Daar waar veel mensen zijn, zijn er ook verschillende meningen. Soms staat het wel eens verkeerd maar mensen kunnen dingen ook anders opvatten dat is het nadeel van geschreven taal. Ik heb ook topics voorbij zien komen waar men echt elkaar steunt of even iemand uit een spiraal probeert te halen. De topics waar ik een negatieve sfeer merk, klik ik gewoon weg. Ik denk dat je moet opletten dat het je niet persoonlijk gaat raken dan is de ontspanning van bokt bij je weg....zou zonde zijn

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:48

Tja laatst een reactie in een topic waar iedereen vol trotst zijn bruine of zwarte paard laat zien, waarop een bokker reageert: Een enkeling springt eruit en verder is het een behoorlijke manege bij elkaar haha.

Dat soort reacties vind ik het jammer en wat mij betreft mag daar wel wat aan gedaan worden. :)

Verder vind ik bokt erg gezellig!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:51

Jolien87 schreef:
Ik heb juist het idee dat het de laatste maanden een stuk gezelliger is geworden op bokt. Het aantal zogenaamde reltopics is weleens groter geweest. Helemaal geen reltopics is niet te voorkomen aangezien je hier met zoveel verschillende mensen en meningen te maken hebt. Daarnaast zijn er zowel volwassenen, als onvolwassenen en niet iedereen kan (al) even goed nadenken over de reacties die ze plaatsen.

Ik ervaar dit ook, stuk gezelliger, weinig reltopics en Bokkers hebben meer begrip voor elkaar. Daarentegen houden veel Bokkers wel van een goede discussie en ik merk dat dit vaak als een 'naar sfeertje' ontvangen wordt. Helemaal onnodig.

Petrichor schreef:
Tja laatst een reactie in een topic waar iedereen vol trotst zijn bruine of zwarte paard laat zien, waarop een bokker reageert: Een enkeling springt eruit en verder is het een behoorlijke manege bij elkaar haha.

Dat soort reacties vind ik het jammer en wat mij betreft mag daar wel wat aan gedaan worden.

Verder vind ik bokt erg gezellig!

Tsja iedereen zijn mening, als je die reactie echt niet door de beugel vindt kunnen moet je erop Temmen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:53

Die persoon bedoelt het misschien wel gewoon grappig of misschien een beetje uit nijd/jalouzie.. Je zou zelfs kunnen beweren dat zij het grappig bedoelde, maar de eigenaren zich aangevallen voelen want 'hun paard zou misschien niet mooi zijn'

Dus wat zou je op een dergelijke reactie kunnen doen?

(overigens ook dáár kun je gewoon op TeM'men, zodat de mod's het zien en er verder naar kijken. Als blijkt dat die persoon soortgelijke reacties overal plaatst met echt een pesterige reden er achter is de kans vrij groot vermoed ik, dat er dus ook wat aan gedaan gaat worden)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:57

Ik vind het ook wel meevallen. Sommigen zien teveel het negatieve van alles in. Reacties, discussies, hele topics. Logisch dat je de sfeer dan niet zo leuk vind, maar dat ligt deels aan jezelf.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:04

Ik werd laatst voor domme geit uitgescholden alleen omdat ik niet deed wat hun wilde. Verder ook als ze hun zin niet krijgen drammen/zeuren ze erg.

Ik heb vaak geen eens zin meer om ergens op een topic te reageren.

-O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:06

Als jij echt letterlijk voor domme geit uitgescholden bent op dit forum moet je écht een TeM plaatsen. Dat kan namelijk echt niet door de beugel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:07

alltimapanda schreef:
Ik werd laatst voor domme geit uitgescholden alleen omdat ik niet deed wat hun wilde. Verder ook als ze hun zin niet krijgen drammen/zeuren ze erg.

Ik heb vaak geen eens zin meer om ergens op een topic te reageren.

-O-

Dat ging ik wel even aan een mod melden, moet toch niet zo wezen dat je op een forum waar het gezellig moet zijn uitgescholden word?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:10

Sammie schreef:
Als jij echt letterlijk voor domme geit uitgescholden bent op dit forum moet je écht een TeM plaatsen. Dat kan namelijk echt niet door de beugel.

Dat heb ik ook gedaan en hebben meerde mensen gedaan.. maar er werd niks tegen gedaan :(