Waar is de kennis gebleven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:00

Kala schreef:
Iolanthe schreef:
Uit nieuwsgierigheid: waarom dan? Om de manier van discussiëren?

Kennis niet passend bij de visie van Bokt is er wel echt eentje van.

Hoe moet ik dat voor me zien :?...

Iolanthe

Kala, maar wat is de visie van Bokt dan? Mogen juist op een forum niet alle meningen gedeeld worden? En als die op een deftige manier uitgelegd wordt, snap ik niet waarom zij geband zijn en de jongere onervaren mensen met een grote mond hier nog rondlopen :P

Buenootje

herkenbaar....ook ik was als hele jonge tiener hier al actief....met toendertijd mijn eigen Welsh K. Heel veel hulp gehad en later ook veel geschreven maar een aantal jaar geleden mijn account opgezegd. Juist vanwege de sfeer.

Nu merk ik het nog maar ben ik "ouder" en "wijzer" en filter gewoon zelf een beetje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:01

Ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat jongeren eerder achter de pc kruipen, jongeren worden mondiger en er rijden meer mensen. Het is moeilijk om eruit te filteren wat nou 'goed' of 'fout' is maar aan de andere kant zijn er verschillende wegen die naar Rome leiden dus wat voor de een niet werkt, werkt voor de ander wel.
Meer mensen, meer meningen.

Buenootje

Re: Waar is de kennis gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:03

Soms zelfs vind ik dat jongere "onervaren" ruiters wel eens heel scherp kunnen zijn. Nog meer met een open blik (dus niet technisch) naar een probleem kijken. Kan soms best verhelderend zijn.

Maar er zijn er ook bij....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:04

50% van de goede kennis heeft bokt verlaten vrijwillig of door een ban.
Mensen waren fanatiek, en daar kwamen vaak discussies van de mods stelden een TS vaak in het gelijk en hup weg was de kennis

Want disscussieren is verboden op bokt je moet vooral meelopen en meepraten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:09

Kala schreef:
Wat een onzin. Er is nog nooit iemand geband vanwege een visie die niet past bij Bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:12

tita schreef:
Mensen waren fanatiek, en daar kwamen vaak discussies van de mods stelden een TS vaak in het gelijk en hup weg was de kennis

Ben ik niet met je eens, discussieren mag best, maar je moet het netjes houden.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:13

Eens met Joolien....en dan vooral tegen nieuwelingen. (want heb al gekke opmerkingen gehad sinds ik een nieuw profiel heb aangemaakt ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:14

Urielle schreef:
Ik weet niet of ik val onder de mensen die weten waar ze het over hebben of dat ik dat alleen denk (op dressuurmatig gebied en het inrijden van jonge paarden dan, een mens kan niet alles weten ;) :P )
maar voor mij geldt iig dat ik bepaalde onderwerpen al zo veel langs heb zien komen en dat ik weet wie erop af komen en hoe een topic verder verloopt. Dus ik bespaar me vaak de moeite en de ergernis. En bepaalde antwoorden kun je op Bokt niet (meer) zetten dus dat doe ik ook niet meer (antwoorden als: geef dat paard alsjeblieft een keer een enorme knal voor zijn appel als hij bij het longeren weer eens bovenop je probeert te springen :Y) want nee, met dat paard 'moet je grondwerk doen' of die moet je 'wegbrengen naar een hotemetotige paardenfluisteraar' en het kan ook nog zijn dat hij protesteert in het vooruitzicht dat er ooit een niet passend zadel opkomt of hij heeft natuurlijk last van zijn tanden of rug := )

:')

en met rijden mag je ook niet zeggen dat het in 95% van de gevallen gewoon aan de ruiter ligt :=

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:15

Als ruiter dien je dat wel te weten he....dat is basiskennis hihi. Dat is er bij mij vroeger ingestampt het ligt niet aan het paard maar aan jou.....
Enne...die knal mag best eens :p

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:16

Billy schreef:
Een deel van de mensen met kennis is geband omdat ze te mondig waren.

Hadden die mensen echt kennis of leek het misschien alleen maar zo omdat ze het goed konden uitleggen?
Oprechte vraag hoor, want ik heb geen idee om wie het hier gaat.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:18

Ik merk het inderdaad ook, daarom filter ik gewoon de berichten eruit van bokkers waarvan ik denk :+ dat ze veel kennis en ervaring hebben. Maar soms kom ik dingen tegen :roll:. Daar distantieer ik mij dan maar van. De rijtechnische topics sla ik meestal al over.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:21

Billy schreef:
Een deel van de mensen met kennis is geband omdat ze te mondig waren. Die hebben zich nu op andere fora verzameld, oa poetsplaats idd, maar dat komt wat het rijtechnische gedeelte betreft niet echt van de grond helaas.
Deze trend, dat pennymeisjes de overhand krijgen op bokt, is al jaren aan de gang. Dat is blijkbaar boktbeleid. Vooral veel makke schaapjes, en mensen die wat te vertellen hebben zijn op bokt niet gewenst..

Daar noem je me wat, daar zit me wat lekker bij elkaar af en toe. :=

Meestal is het toch wel te zien wat tips zijn waar je daadwerkelijk iets aan hebt. Ik vind het erger dat je 11 jarigen hebt die continu one liners plaatsen om berichten te verzamelen... Vrijwel altijd herhalen ze de eerste of tweede reactie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:23

Joolien schreef:
tita schreef:

Ben ik niet met je eens, discussieren mag best, maar je moet het netjes houden.

Ja precies. Ik mag toch hopen dat dit niet gaat verzanden in "Boehoe de modjes hebben alle leuke mensen gebanned"... Dat is niet voor niets gebeurd.
Misschien zijn ze vertrokken omdat het te groot werd, tja, daar doe je niks aan. En ik merk zelf dat ik meer last heb van de volwassen penny's eigenlijk... Het jonge grut kom je wel eens tegen, tja, lekker interessant, daar lees je gewoon overheen. De helft van de keren zijn het toch trollen van Tweakers.net _O-
En sorry, maar sinds wanneer is het Boktbeleid dat Pennymeisjes de boel overnemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:25

Ik ben op ritp en haw eerlijk, dat is soms hard maar ik verkondig liever mijn mening zonder doekjes eromheen. Wordt niet altijd gewaardeerd, jammer dan. Ik mis steeds meer die eerlijkheid op rijtopics. Te kritisch mag niet, want nee het moet leuk zijn of iemand moet genieten en er lol in hebben. Maw, heb maar niet een te grote bek en houdt het leuk. Jammer want juist kritische meningen zijn de lol van het discussieren waard. Maar ik denk dat het daarbij wel verstandig is om altijd de volgende regel in acht te nemen; 'behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden'.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:28

Kala schreef:

De visie van bokt is dat iedereen hier z'n ei mag leggen en dat er níet wordt gemodereerd op inhoudelijke kennis.

Als iemand dus beweert dat je zomereczeem met afgewerkte motorolie moet behandelen, en dat wordt geloofd en verspreid, dan doet het team daar niets tegen. Dat is een bewuste keuze, omdat wél modereren op kennis zou betekenen dat het team dus die kennis boven enige twijfel verheven in huis zou hebben. En dat pretendeert niemand.

Mensen die bijvoorbeeld hier in het verleden tegen te zwaard trokken op een persoonlijke wijze en dat bleven doen ondanks verzoeken om netjes te blijven, zijn inderdaad uiteindelijk geband. Niet vanwege hun inhoudelijke kennis, niet vanwege 'beleid' dat 'de pennies' gelijk hebben en beschermd moeten worden, maar vanwege het feit dat, hóe stom iemand ook is, hun op persoonlijke wijze affakkelen niet de bedoeling is.

Daarnaast waren en zijn het juist degenen met veel kennis die ook elkaar fors in de haren vlogen en vliegen, omdat 'boven enige twijfel verheven' in het bezit zijn van dé kennis op welk gebied dan ook, ook meteen dé reden is om elkaar persoonlijk aan te vallen. Iedereen heeft inderdaad zijn eigen kennis, en denkt nogal eens dat dat de enige juiste is.
En ook dan is uiteindelijk (en echt niet na de eerste uithaal) geband worden het resultaat, als je je gedrag niet wilt of kunt aanpassen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:31

Joolien schreef:
Ik ben op ritp en haw eerlijk, dat is soms hard maar ik verkondig liever mijn mening zonder doekjes eromheen. Wordt niet altijd gewaardeerd, jammer dan. Ik mis steeds meer die eerlijkheid op rijtopics. Te kritisch mag niet, want nee het moet leuk zijn of iemand moet genieten en er lol in hebben. Maw, heb maar niet een te grote bek en houdt het leuk. Jammer want juist kritische meningen zijn de lol van het discussieren waard. Maar ik denk dat het daarbij wel verstandig is om altijd de volgende regel in acht te nemen; 'behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden'.

Jou vind ik bijvoorbeeld een van de betere voorbeelden met betrekking tot tips geven. Maar inderdaad wordt dat niet altijd gewaardeerd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:32

Joolien schreef:

Ik reageer niet eens meer op ritp of haw, het wordt niet gewaardeerd en het is nooit waar.

Verder ga ik mee met Kaja en Urielle. :j

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:35

ff offtopic....@MyWishMax....mooi onderschrift dat zou al een hele mooie voor RITP en HAW kunnen zijn :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:36

Overigens zie ik wel een oplossing, om de échte kennis, voor zover die bestaat, te accentueren, en dat is een systeem met 'kudo's'. Maw, dat je iemands posts 'punten' kunt geven voor goede inhoud. Op Tweakers gebeurt dat ook. De punten komen daar bij mijn weten overigens niet bij de individuele post, maar bij de schrijver ervan. Na verloop van tijd ga je dan de mensen met veel kudo's vanzelf zien/herkennen, en lees je hun reacties beter/neem je die eerder aan.

Aan de "kenniskant" kan het een stimulans zijn om weer meer inhoudelijk te reageren. Altijd leuk om wat waardering voor een bijdrage te krijgen tenslotte.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:37

Ibbel schreef:
Overigens zie ik wel een oplossing, om de échte kennis, voor zover die bestaat, te accentueren, en dat is een systeem met 'kudo's'. Maw, dat je iemands posts 'punten' kunt geven voor goede inhoud. Op Tweakers gebeurt dat ook. De punten komen daar bij mijn weten overigens niet bij de individuele post, maar bij de schrijver ervan. Na verloop van tijd ga je dan de mensen met veel kudo's vanzelf zien/herkennen, en lees je hun reacties beter/neem je die eerder aan.

Aan de "kenniskant" kan het een stimulans zijn om weer meer inhoudelijk te reageren. Altijd leuk om wat waardering voor een bijdrage te krijgen tenslotte.

Klinkt goed :j ik ben voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:39

Dat klinkt idd leuk Ibbel :j

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:39

tita schreef:

Dit laatste ben ik het mee eens.

Je mag ook vooral niet het beestje bij de naam noemen om het zo maar te zeggen. Een opvoedende schop mag niet, maar als je paard jou schopt, moet je klickeren en in de n-h een oplossing zoeken.
Tegen de tijd dat ik überhaupt heb uitgezocht wat er nou precies binnen Nh valt en wat binnen gewoon gezond paardenverstand, ben ik weken verder en is mijn paard al vergeten waarom ik nou met een touwtje loop te zwaaien.

Moet ook zeggen dat mensen niet meer kunnen lezen, en soms kan dat hele vervelende gevolgen hebben.

Nu weet ik ook wel dat ik meestal vrij duidelijk ben in m'n verwoording, maar ook suggestief en dubbelzinnig kan zijn, en dat niet iedereen daar tegen kan. Maar om nou het eerste dat je denkt te lezen als waarheid te beschouwen, ondanks dat er meerdere bokkers zijn die het wel lezen zoals ik het bedoelde hebben uitgelegd hoe het zit..
Om een lang verhaal kort te maken, heeft dat bijna m'n baan gekost, omdat mensen verkeerd lezen.

Dan de rel mentaliteit van sommige bokkers. En als je er dan wat van zegt, krijg jij een ow. Je mag namelijk niet zeggen dat iemand niet welkom is in je topic, ookal komen ze alleen maar ruzie zoeken.

Waarom zit ik dan nog op bokt?
Er zijn ook mensen die wel leuk en interessant zijn om de verhalen van te lezen, maar 90% van bokt sla ik over.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:42

Meet je met die kudo's niet eerder de populariteit van een bokker boven de kennis, laat staan de waarde van die kennis? Want wanneer is kennis goed? Wanneer ze in je straatje past?
De waarde van kennis is zo moeilijk te meten.