Kala schreef:Iolanthe schreef:Uit nieuwsgierigheid: waarom dan? Om de manier van discussiëren?
Kennis niet passend bij de visie van Bokt is er wel echt eentje van.
Hoe moet ik dat voor me zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tita schreef:50% van de goede kennis heeft bokt verlaten vrijwillig of door een ban.
Mensen waren fanatiek, en daar kwamen vaak discussies van de mods stelden een TS vaak in het gelijk en hup weg was de kennis
Want disscussieren is verboden op bokt je moet vooral meelopen en meepraten
Urielle schreef:Ik weet niet of ik val onder de mensen die weten waar ze het over hebben of dat ik dat alleen denk (op dressuurmatig gebied en het inrijden van jonge paarden dan, een mens kan niet alles weten![]()
)
maar voor mij geldt iig dat ik bepaalde onderwerpen al zo veel langs heb zien komen en dat ik weet wie erop af komen en hoe een topic verder verloopt. Dus ik bespaar me vaak de moeite en de ergernis. En bepaalde antwoorden kun je op Bokt niet (meer) zetten dus dat doe ik ook niet meer (antwoorden als: geef dat paard alsjeblieft een keer een enorme knal voor zijn appel als hij bij het longeren weer eens bovenop je probeert te springenwant nee, met dat paard 'moet je grondwerk doen' of die moet je 'wegbrengen naar een hotemetotige paardenfluisteraar' en het kan ook nog zijn dat hij protesteert in het vooruitzicht dat er ooit een niet passend zadel opkomt of hij heeft natuurlijk last van zijn tanden of rug
)
Billy schreef:Een deel van de mensen met kennis is geband omdat ze te mondig waren. Die hebben zich nu op andere fora verzameld, oa poetsplaats idd, maar dat komt wat het rijtechnische gedeelte betreft niet echt van de grond helaas.
Deze trend, dat pennymeisjes de overhand krijgen op bokt, is al jaren aan de gang. Dat is blijkbaar boktbeleid. Vooral veel makke schaapjes, en mensen die wat te vertellen hebben zijn op bokt niet gewenst..
Joolien schreef:tita schreef:50% van de goede kennis heeft bokt verlaten vrijwillig of door een ban.
Mensen waren fanatiek, en daar kwamen vaak discussies van de mods stelden een TS vaak in het gelijk en hup weg was de kennis
Ben ik niet met je eens, discussieren mag best, maar je moet het netjes houden.
Kala schreef:Kennis niet passend bij de visie van Bokt is er wel echt eentje van.
Joolien schreef:Ik ben op ritp en haw eerlijk, dat is soms hard maar ik verkondig liever mijn mening zonder doekjes eromheen. Wordt niet altijd gewaardeerd, jammer dan. Ik mis steeds meer die eerlijkheid op rijtopics. Te kritisch mag niet, want nee het moet leuk zijn of iemand moet genieten en er lol in hebben. Maw, heb maar niet een te grote bek en houdt het leuk. Jammer want juist kritische meningen zijn de lol van het discussieren waard. Maar ik denk dat het daarbij wel verstandig is om altijd de volgende regel in acht te nemen; 'behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden'.
Joolien schreef:Ik ben op ritp en haw eerlijk, dat is soms hard maar ik verkondig liever mijn mening zonder doekjes eromheen. Wordt niet altijd gewaardeerd, jammer dan. Ik mis steeds meer die eerlijkheid op rijtopics. Te kritisch mag niet, want nee het moet leuk zijn of iemand moet genieten en er lol in hebben. Maw, heb maar niet een te grote bek en houdt het leuk. Jammer want juist kritische meningen zijn de lol van het discussieren waard. Maar ik denk dat het daarbij wel verstandig is om altijd de volgende regel in acht te nemen; 'behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden'.
Ibbel schreef:Overigens zie ik wel een oplossing, om de échte kennis, voor zover die bestaat, te accentueren, en dat is een systeem met 'kudo's'. Maw, dat je iemands posts 'punten' kunt geven voor goede inhoud. Op Tweakers gebeurt dat ook. De punten komen daar bij mijn weten overigens niet bij de individuele post, maar bij de schrijver ervan. Na verloop van tijd ga je dan de mensen met veel kudo's vanzelf zien/herkennen, en lees je hun reacties beter/neem je die eerder aan.
Aan de "kenniskant" kan het een stimulans zijn om weer meer inhoudelijk te reageren. Altijd leuk om wat waardering voor een bijdrage te krijgen tenslotte.
tita schreef:50% van de goede kennis heeft bokt verlaten vrijwillig of door een ban.