Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:07

Ik hoop dat de moderators hier eens wat beter naar gaan kijken.
Ik las net ook een topic van een meisje van 12, net nieuw sinds vandaag en wilde graag advies over haar pony waar ze te groot voor is.
Die reacties daar sloegen echt nergens op :n. Meteen beginnen over de spelling (welkom op bokt...) en dat de pony hopelijk bij betere eigenaren terecht komt.

Naar mijn mening moet hier echt harder op ingegrepen worden. Bokt is een openbaar forum, voor iedereen toegankelijk, dus ook voor de jongere mensen.
Zeker jonge mensen zijn erg vatbaar voor negatieve prikkelingen. (puberteit, onzekerheid)

Natuurlijk zitten er onzin topics tussen en respectloze reacties van kinderen (maar daar heeft bijna iedereen wel een handje van op bokt, ik ben ook schuldig aan respectloze reacties zo nu en dan, helaas..) en natuurlijk mogen ze daarop worden aangesproken, maar niet ieder kind hoeft slachtoffer te worden door dit soort uitzonderingen.

Edit: en waarom moet iemand per se zo erg op spelling letten Cassidy? In vorige topic wilde jij graag ook even aanhalen dat ik 'wilt' typte ipv 'wil'. Bokt is een forum voor plezier, zolang je kan begrijpen wat iemand bedoelt, moet dat voldoende zijn en dan al helemaal voor de jeugd.
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 22-04-14 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:08

ik denk dat veel bokkers niet hélemaal bewust zijn dat ze het tegen een kind hebben, in het echt zouden ze heel anders reageren.

Ik vind het ook altijd maar raar hoor, en sneu voor de kids..

''op zijn plaats zetten'' wegens brutaliteit vind ik toch wel heel andere koek dan beledigende kwetsende opmerkingen maken om TS de grond in te boren.. het moet gewoon van beide kanten netjes gaan! en anders zijn er moderators die in moeten(!) grijpen, niet afwachten tot gros van de bokkers alweer aan het rellen is... er moet meer getemd worden! :) (en de modjes mogen wat strenger worden :j )

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:10

Cassidy schreef:
Op Bokt is er een speciaal beschermde jeugdafdeling, en als jeugdigen daarin blijven, ga ik er van uit dat ze idd beschermd zijn voor volwassen kritiek.

Dus niet. Dit topic stond in die hoek en toch werd ze met de grond gelijk gemaakt.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:12

monnikenburg schreef:
wel grappig dat de volwassenen van nu zo belachelijk kunnen reageren op die jonkies, ze hebben het alleen maar over die penny meisjes, maar hoe waren ze zelf pakweg 15 jaar geleden?
Waarschijnlijk precies hetzelfde.

Dan denk ik van kom op denk even na, hoe was je zelf op die leeftijd.

En juist dát is een goede reden voor volwassen om op een bepaalde manier te reageren op jongeren: om de jongeren te beschermen tegen zichzelf en acties waar jongeren spijt van kunnen krijgen.
Dan kunnen volwassen beter fel reageren waar jongeren misschien van schrikken en even een tweede keer nadenken voordat zij hun plan gaan uitvoeren.
Alleen het probleem is dat volwassen dit vaak op zo'n manier verwoorden waardoor een jongere het niet begrijpt.

Cassidy

Ik kijk zelden tot niet in profielen, dus als iemand van 12 in het volwassen gedeelte van Bokt ageert, dan krijgt hij/zij volwassen tegengas.

Hoezeer _lies_ dat niet te waarderen :D

Er is een speciaal jongerenforum, waarin deze jongvolwassenen beschermd kunnen plaatsen. Dan is die slachtofferrol helemaal niet nodig.

Yaemyn

Tegenwoordig gaan vele er maar van uit dat iedereen weet hoe een forum werkt en hoe je iets vind op dit forum. Zie jij een kind al honderden pagina's doorspitten op zoek naar een antwoord op zijn/haar vraag? Als ze uberhaupt al uitgevonden hebben hoe je iets zoekt op Bokt..

Volgens mij kunnen ze zich gewoon niet bedwingen en moeten ze kribbig reageren als ze een topic die hun stoort tegenkomen ofzo. :') Ongeacht wie het geschreven heeft.

Mensen zijn vergeten dat ze een topic ook gewoon weg kunnen klikken.
Laatst bijgewerkt door Yaemyn op 22-04-14 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:13

Diablo schreef:
Cassidy schreef:
Op Bokt is er een speciaal beschermde jeugdafdeling, en als jeugdigen daarin blijven, ga ik er van uit dat ze idd beschermd zijn voor volwassen kritiek.

Dus niet. Dit topic stond in die hoek en toch werd ze met de grond gelijk gemaakt.

Topic waar _Lies_ op doelt stond op SMP, dat is GEEN jongerenforum.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:15

Yaemyn schreef:
Tegenwoordig gaan vele er maar van uit dat iedereen weet hoe een forum werkt en hoe je iets vind op dit forum. Zie jij een kind al honderden pagina's doorspitten op zoek naar een antwoord op zijn/haar vraag? Als ze uberhaupt al uitgevonden hebben hoe je iets zoekt op Bokt..

Kom op zeg, de doorsnee jongvolwassene heeft meer ervaring met sociale media als facebook, hyves en ander fora waaronder Bokt dan menig oudere Bokker. Je verschuilen achter "ze weten niet hoe het werkt", is in mijn ogen een heel flauw excuus.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:15

Cassidy, ik heb het over het topic waar TS op doelt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:16

Ik moet heel eerlijk zeggen dat je altijd dezelfde professionele azijnpissers ziet reageren op dat soort topics..
Van die types die willen dat de jeugd op de kleuterschool blijft en niet met volwassenen in aanraking komt, want als ze dat toch doen, geeft dat de zgn "volwassene" een vrijbrief om het jong ongebreideld onder te schoffelen, zowel met belerende verhaaltjes als met verwijzingen terug naar het jeugdhonk en sneren richting onverantwoordelijke ouders en ponies die wel naar de slacht zullen gaan....En als je als 12 jarige nog geen foutloos nederlands schrijft, ben je ook een makkelijk doelwit.
Misschien dat dat soort forummers zichzelf eens goed aan moeten kijken in de spiegel en dan bedenken hoe zij waren op die leeftijd, en hoe zij het zouden vinden om op zo'n manier neergehaald te worden.
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze zich de ogen uit de kop schamen en hun gedrag veranderen, maar ik ben heel bang dat ze zichzelf perfect vonden op die leeftijd....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:16

Cassidy schreef:
Yaemyn schreef:

Kom op zeg, de doorsnee jongvolwassene heeft meer ervaring met sociale media als facebook, hyves en ander fora waaronder Bokt dan menig oudere Bokker. Je verschuilen achter "ze weten niet hoe het werkt", is in mijn ogen een heel flauw excuus.

Ik heb ook een dochter van elf en ik denk zomaar dat zij het ook niet geweten zou hebben, dat zijn echt nog kinderen hoor.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:17

Ik zal direct mijn hand in eigen boezem steken: ik heb inderdaad die opmerking gemaakt over dat de TS in het betreffende topic waarschijnlijk iets teveel de penny leest. Na het bericht van SaskiaKa heb ik hier nog eens over nagedacht en ben ik vervolgens teruggekomen op mijn opmerking. Openbaar, in datzelfde topic. Helaas kun je berichten na zoveel minuten niet meer aanpassen, maar ik heb ook uitgelegd waar mijn opmerking vandaan kwam. Hij was ondoordacht en het was eruit voor ik er erg in had.
Natuurlijk is er een bokt een aantal "pubers" dat op de plek moet worden gezet, maar er zijn ook genoeg jonge bokkers die je wel normaal kan aanspreken zonder dat je een grote mond kan terug verwachten.
Ondanks mijn eerdere opmerking van vanavond ben ik het wel met je eens hoor SaskiaKa, het mag allemaal best een tikkeltje minder fel. Op deze manier creëer je ook genoeg mensen die maar bij voorbaat op de achterste benen gaan om te voorkomen dat ze omver worden gewalst.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:18

Dat meisje is net nieuw op bokt. Dit was pas haar tweede berichtje. De kans is groot dat ze niet wist waar ze haar topic moest plaatsen.
Zo gebeurt dat vaker, mensen maken fouten. Daar hoeven ze niet zo hard op worden afgerekend.

Nogmaals bokt is een paardenforum, iedereen deelt hier een passie voor dieren (lijkt mij) en je hoort hier op te zitten in je vrije tijd, omdat je dat leuk vindt. Laat iedereen lekker in zijn of haar eigen waarde, ook met spellingfoutjes of verkeerde geformuleerde vragen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:20

Cassidy schreef:
Yaemyn schreef:

Dan nog kan er toch gewoon netjes een reactie geplaatst worden dat er al eerder topics over geopend zijn en dat die gevonden kunnen worden met de zoekfunctie?

Esther_Tommy

Vind sowieso dat er op bokt tegenwoordig alleen maar gezeur is
Idd vooral een goed voorbeeld met de kinderen maar volwassenen worden ook vaak door het slijk gehaald hoor
Vind het steeds minder gezellig op bokt
Ook vind ik dat er betere controle op zou moeten zijn zodat bokt voor jong en oud leuk blijft

Remy

Yaemyn schreef:
Volgens mij kunnen ze zich gewoon niet bedwingen en moeten ze kribbig reageren als ze een topic die hun stoort tegenkomen ofzo. :') Ongeacht wie het geschreven heeft.

Mensen zijn vergeten dat ze een topic ook gewoon weg kunnen klikken.

Inderdaad, een soort van zurigheid die je soms bij mensen ziet die zich niet in anderen willen inleven en verwachten dat iedereen net zo perfect is als zij en ze nemen zichzelf zo verschrikkelijk serieus.

De jeugd van vandaag zijn de volwassenen/bokkers van morgen, maar helaas zien veel mensen niet hoe leuk die "jongvolwassenen" eigenlijk zijn. Juist vanwege die onbevangenheid en enthousiasme.

ClaudiaDer

Ik heb het topic gelezen waar waarschijnlijk dit topic op gebaseerd is. Het is belachelijk hoe oudere, volwassen mensen reageren op een meisje van 11 die hartstikke blij is met het nieuws dat zij een pony mag.
Kinderen zijn enthousiast en draven soms iets door, dat weet de gemiddelde bokker neem ik aan wel. Zij zijn immers ook kind geweest denk ik.

De reacties die in sommige topics worden geplaatst beginnen, zoals eerder genoemd, op cyberpesten te lijken. Er reageren 20 mensen fel op je, kraken je af en maken je belachelijk.
De kans dat ze nog eens een topic opent met haar vragen is zeer klein.

Natuurlijk zijn er bokkers die heel geduldig en aardig reageren, daar ben ik heel blij mee :)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:22

Billy schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat je altijd dezelfde professionele azijnpissers ziet reageren op dat soort topics..
Van die types die willen dat de jeugd op de kleuterschool blijft en niet met volwassenen in aanraking komt, want als ze dat toch doen, geeft dat de zgn "volwassene" een vrijbrief om het jong ongebreideld onder te schoffelen, zowel met belerende verhaaltjes als met verwijzingen terug naar het jeugdhonk en sneren richting onverantwoordelijke ouders en ponies die wel naar de slacht zullen gaan....En als je als 12 jarige nog geen foutloos nederlands schrijft, ben je ook een makkelijk doelwit.
Misschien dat dat soort forummers zichzelf eens goed aan moeten kijken in de spiegel en dan bedenken hoe zij waren op die leeftijd, en hoe zij het zouden vinden om op zo'n manier neergehaald te worden.
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze zich de ogen uit de kop schamen en hun gedrag veranderen, maar ik ben heel bang dat ze zichzelf perfect vonden op die leeftijd....

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jolien87

Cassidy schreef:
Yaemyn schreef:

Ik was al aardig wat jaartjes ouder toen ik aan bokt begon, maar ook ik kwam er pas een paar jaar later achter dat er een speciaal deel voor de jonge bokkers was.
Noem het dan maar een flauw excuus, maar voor anderen bepalen hoe ze dingen moeten interpreteren vind ik mogelijk nog veel flauwer.

Remy

Billy schreef:

_/-\o_

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:23

Jolien87 schreef:
Ik was al aardig wat jaartjes ouder toen ik aan bokt begon, maar ook ik kwam er pas een paar jaar later achter dat er een speciaal deel voor de jonge bokkers was.

Misschien heb je het gemist, maar dat speciale deel voor de jongvolwassenen is idd pas later op Bokt ontstaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:25

Cassidy schreef:
Jolien87 schreef:

Misschien heb je het gemist, maar dat speciale deel voor de jongvolwassenen is idd pas later op Bokt ontstaan.

Ongetwijfeld. Maar zo zijn er nog wel meer delen van dit forum die mij in eerste instantie nooit zijn opgevallen, die er toch zeker weten al wel waren toen ik mij hier aanmeldde als Bokt-puber.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:25

Overigens niet alleen kinderen hoor. Ook genoeg volwassenen waarbij eerder aanvallend wordt gereageerd dan dat er advies wordt gegeven. En dan niet omdat ts brutaal is of iets, maar gewoon al vanaf de eerste reacties.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:26

11 en 12 jarigen zijn echt geen jong volwassenen hoor! Dat zijn gewoon kinderen. Met hun eigen kijk op de wereld. Een beetje meer respect zou menigeen die reageert niet mis staan. In welk topic dan ook.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:28

Cassidy schreef:
Jolien87 schreef:

Wat heb jij nou een probleem met die jongvolwassenen. WAt jij jongvolwassenen noemt, zijn kinderen. Jij schoffeert kinderen van een jaar of 12. Je bent de grootste bullebak van het schoolplein, omdat je zgn volwassen bent. Ik geloof dat ik op elk bericht van jou gericht op een kind ga temmen en een stalkverbod aanvraag, want je bent echt heel zielig bezig....
En dan zie ik iets van consciousnesscoaching in je onderschrift staan...dan krab ik me toch eens achter de oren...