Strakker beleid tegen bokkers die NB'ers de grond in trappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:02

Maartje1990 schreef:
Billy schreef:
Ik zou ijzers doen, van natuurlijk bekappen krijg je duidelijk lange tenen :D

:?

flauwe (bijna pesterige) reactie. Respectvol valt in dit bericht ver te zoeken.

in jou openingspost is respectvol ook ver te zoeken naar de andere ts toe ;)

Maartje1990

Re: Strakker beleid tegen bokkers die NB'ers de grond in trappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 17:03

Als je gekeken hebt, heb ik de link naar het topic verwijdert. Het ging overigens niet alleen over de reactie van TS, maar over meerdere reacties van meerdere bokkers in het topic aldaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:04

Maartje1990 schreef:
Billy schreef:
Ik zou ijzers doen, van natuurlijk bekappen krijg je duidelijk lange tenen :D

:?

flauwe (bijna pesterige) reactie. Respectvol valt in dit bericht ver te zoeken.

En dat is precies het lastige aan geschreven tekst, jij leest een pesterige opmerking, ik lees een (behoorlijk briljant) grapje. Jij vind dat je zelf rustig en netjes reageert, een ander vind je bits. Jij vind dat je de grond in getrapt word, een ander vind juist dat ze het keurig houd. Tja, dat zal je altijd houden ;)
Tem op de opmerkingen die je echt niet vind kunnen, en probeer het verder een beetje van je af te laten glijden. Je kan je er druk om maken maar daar word je alleen zelf maar gefrustreerd van.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:04

Billy :')

Ik heb het topic gelezen maar al in de OP wordt aangegeven dat ze niet zit te wachten op 'ijzers is slecht'. Vervolgens knal jij er meteen in met een, in mijn ogen, redelijk pittige reactie over wat ze dan wil horen.

Sorry, maar naar mijn idee wordt er idd gedramd en blijft ts netjes.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 17:06

pardon pittige reactie? := Ik vroeg alleen of het toevallig cyteck ijzers betrof. Niets pittigs aan en stelde toen gewoon NB voor. Niets meer, niets minder. Absoluut niet pittig. Nergens zeg ik ook ijzers zijn slecht.

Edit: Ik merk al wel weer dat hier de mensen komen die vermoedelijk zelfs altijd kritisch naar de NB'ers zijn. Net zoiets als pesten, de pesters zeggen ook dat ze niet pesten. Had ik natuurlijk kunnen weten, dom van mij.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 14-04-14 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:07

FZ is niet de plaats om dit te bespreken áls er al een plaats is om dit te bespreken. Het is namelijk niet netjes om iemand anders in een speciaal daarvoor geopend topic te bespreken. Ik meld dit even bij de collega's.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:08

Je opent met 'wat wil je dan voor reacties?!'. Ik vind dat een vrij negatieve toon zetten.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:09

Maartje1990 schreef:
pardon pittige reactie? := Ik vroeg alleen of het toevallig cyteck ijzers betrof. Niets pittigs aan en stelde toen gewoon NB voor. Niets meer, niets minder. Absoluut niet pittig. Nergens zeg ik ook ijzers zijn slecht.

Edit: Ik merk al wel weer dat hier de mensen komen die vermoedelijk zelfs altijd kritisch naar de NB'ers zijn. Net zoiets als pesten, de pesters zeggen ook dat ze niet pesten. Had ik natuurlijk kunnen weten, dom van mij.

Ga jezelf nou niet in een slachtofferrol plaatsen. :roll: Ik heb absoluut niks tegen natuurlijk bekappen. Sterker nog, het heeft meestal mijn voorkeur al vind ik dat het met name aan het paard ligt. Elk geval is anders.

Trek het je toch niet zo aan... ook ik vond jouw reacties in dat topic best fel. Beginnen met ?! zet toch meestal wel een bepaalde toon neer.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 14-04-14 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:09

amyz schreef:
Billy :')

Ik heb het topic gelezen maar al in de OP wordt aangegeven dat ze niet zit te wachten op 'ijzers is slecht'. Vervolgens knal jij er meteen in met een, in mijn ogen, redelijk pittige reactie over wat ze dan wil horen.

Sorry, maar naar mijn idee wordt er idd gedramd en blijft ts netjes.

:j Ik was al aan het zoeken naar de juiste woorden, maar dit inderdaad.
Mijn eerste gedachte bij de eerste zin, was: Zo, die is vast met 't verkeerde been uit bed gestapt.
Zonde, want met zo'n opening is de kans groot dat TS niet meer wil luisteren.

Je kan best meningen willen over wel of niet beslaan zonder dat je de behoefte hebt dat ijzers de grond in worden getrapt ;) . Dus niets raars aan de vraag van TS

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 17:10

chevax schreef:
FZ is niet de plaats om dit te bespreken áls er al een plaats is om dit te bespreken. Het is namelijk niet netjes om iemand anders in een speciaal daarvoor geopend topic te bespreken. Ik meld dit even bij de collega's.

In de regels staat dat als je een klacht hebt over bokt in het algemeen je hiervoor een topic moet openen op FZ, dat ervaringen uit eigen hand moeten komen. Het betreffende topic wat ik als voorbeeld gebruik om de ervaring te verduidelijken heb ik weggehaald. Het principe is dat er vaak ontzettend bovenop NB'ers wordt gestaan. Terwijl deze gewoon vriendelijk blijven.

Ik ben dus niemand anders aan het bespreken, ik ben de negatieve reacties die op bokt richting NB'erst worden geplaatst aan het bespreken.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:11

Maartje1990, je snapt denk ik heel goed wat er wordt bedoeld (door mij en door anderen). Ik denk dat je dit best kunt laten rusten en als je een discussie over traditioneel vs natuurlijk wilt voeren je daarvoor kunt aansluiten in één van de lopende topics of zelf een topic kunt openen op de daarvoor bestemde plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:11

Fiffill schreef:
Maartje1990 schreef:

Ga jezelf nou niet in een slachtofferrol plaatsen. :roll: Ik heb absoluut niks tegen natuurlijk bekappen. Sterker nog, het heeft meestal mijn voorkeur al vind ik dat het met name aan het paard ligt. Elk geval is anders.

Precies.
Ik heb ook echt niks tegen NB (rijd zelf ook boomloos en soms bitloos als je er een algemeen verhaal van wil maken). Je blijft steeds zelf fel reageren in plaats van met een open blik kijken naar de antwoorden, zonde :)

edit; fel reageren in dit topic bedoel ik dan met name
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-14 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:12

Toevallig had ik dat topic gelezen. Mijn Shetlander is zonder ijzers genezen van hoefbevangenheid maar het paard van een vriend van ons is wel op ijzers gezet. Paard liep snel veel beter. Vandaar dat de topic titel mij opviel. Wat mij totaal niet opgevallen is, is dat er iemand de grond in getrapt werd.

Heb het nog eens herlezen en nog zie ik dat nergens. Er is wel degelijk iemand wat opdringerig over NB.

In het verleden is hier op bokt er veel over te doen geweest omdat de voorstanders van NB nogal, eehm, drammerig overkwamen.

Maar als dit al de grond in trappen is?? Er wordt gewoon gezegd dat er geen interesse bestaat en dat kan toch? Deze week gaat ons paard met de zeer goede hoeven ook op ijzers. Zou er niet op zitten te wachten daar commentaar op te krijgen want SGW rijden is te link zonder ijzers i.v.m. uitglijden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 17:14

chevax schreef:
Maartje1990, je snapt denk ik heel goed wat er wordt bedoeld (door mij en door anderen). Ik denk dat je dit best kunt laten rusten en als je een discussie over traditioneel vs natuurlijk wilt voeren je daarvoor kunt aansluiten in één van de lopende topics of zelf een topic kunt openen op de daarvoor bestemde plaats.

Nee, ik wil geen topic over traditioneel vs natuurlijk. Wat ik ook vrij duidelijk in zowel titel als OP heb gemaakt. Ik wil een strakker beleid naar de respectloze manier van reageren naar elkaar hier op bokt. Gebruikte NB inderdaad als voorbeeld om dat dat precies is wat ik merk.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:14

*pakt de popcorn erbij want volgens mij wordt dit een echt reltopic* :')

Neen, even serieus. Trek het je niet zo persoonlijk aan TS, er worden hier op Bokt over zoveel dingen gezeikt, en om eerlijk te zijn heb ik hier eigenlijk nog nooit iets slechts over NB gelezen..
Een mening is als een kont, iedereen heeft er eentje :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:16

Het is toch handig als iemand aangeeft beslist geen interesse te hebben in een bepaalde methode? Dan kan jij je richten op iemand die daar mogelijk wel interesse in heeft.
En verder,...je kan niet iedereen van jou gelijk overtuigen dus lekker laten gaan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:17

Meerdere geven aan zich te storen aan jouw manier van reageren en nog moet het volgens jou aan de anderen liggen?????
Alleen dit topic al, respectloos.
En dan wil jij zelf dat er stenger op wordt gelet......
Wil je nb een goede naam geven?, dan en je zo totaal verkeerd bezig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:21

Maartje1990 schreef:
chevax schreef:

Nee, ik wil geen topic over traditioneel vs natuurlijk. Wat ik ook vrij duidelijk in zowel titel als OP heb gemaakt. Ik wil een strakker beleid naar de respectloze manier van reageren naar elkaar hier op bokt. Gebruikte NB inderdaad als voorbeeld om dat dat precies is wat ik merk.

Strakker beleid naar respectloos reageren gaat er denk ik niet komen. Tenminste, er was een tijdje geleden een grote enquete, en daaruit bleek dat de groep die wil dat er op bokt strenger gemodereerd word ongeveer even groot is als de groep die vind dat men juist losser gelaten moet worden.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:24

Ooit heb ik een topic aangemaakt met de vraag wat een goed biotinesupplement was. Ik kreeg meteen een hele brigade natuurlijk bekappen fans over me heen. Ik moest meteen de ijzers onder de hoeven vandaan halen. Toen ik zei dat ik geen zin had om mijn paard wekenlang op rust te moeten zetten (terwijl het net lekker ging!) wegens zere, blote voeten was ik een egoïst.
Wat dat aangaat mag het ook wel andersom respectvoller ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:25

Ach, dan moet er tegen álles streng opgetreden worden want tegenwoordig is iedereen bits, vervelend én lelijk naar elkaar als het niet in zijn of haar straatje past of als het antwoord niet zint...

Het zijn maar woorden hoor, en ieder zijn eigen ding toch. Vind een topic erover openen ook niet echt heel respectvol en om even wat quotes van jou erbij te pakken...
Citaat:

Weet je dat jij ook best bits over kan komen? En behoorlijk drammerig over kan komen? En nee, ik heb geen mening over natuurlijk bekappen of traditioneel bekappen, ik weet niet wat wel of niet goed is en ik laat mijn pony bekappen bij een hoefsmid en hoe hij bekapt moet hij weten, als mijn pony maar goed op d'r voeten staat. Dat staat ze, dus het zal mij aan m'n achterste oxideren hoe hij dat voor elkaar krijgt, als knol er maar geen last van heeft.
Maar uiteraard, iedereen die een andere mening heeft over een bepaalde kwestie is er gelijk tegen, had ik kunnen weten, dom van mij. >;)

Leuk dat je over regels van bokt begint, volgens de regels mag je andere bokkers ook niet bespreken. Net als dat je mensen niet zomaar openbaar mag beschuldigen op bokt of zwart mag maken.

En ach, jij vind Billy's opmerking dus pesterig, bits, vervelend, flauw. Ik vind jouw reacties erg nors. En dan heb ik het niet alleen over in dit topic, ik kom je wel vaker tegen en dan ervaar ik jou ook als licht opdringerig TS. Open ik ook geen topic over. Zou je sieren om het dan zelf ook niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:28

Dan ook een strakker beleid tegen NB'ers/naturals die "traditionals" de grond in trappen? :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:37

Ik heb het betreffende topic niet gelezen en ga daar inhoudelijk dus niet op in.

Ik heb dit topic wél helemaal gelezen, en TS: soms vind ik je best 'kattig' uit de hoek komen. Misschien bedoel jij het helemaal niet zo, maar het is nu eenmaal geschreven tekst. En hoeveel smileys men er ook bij zet, de emotie die erachter schuil gaat is niet te lezen. Daarom kan het voor de een als een bitse opmerking komen en voor de ander een heel normale opmerking zijn. Nogmaals, waarschijnlijk bedoel jij het niet zo (anders had je misschien wel door gehad dat het over kon komen als kattig of bits?), maar door bepaalde leestekens, bepaalde uitdrukkingen wordt het door anderen wél zo opgevat.
Jammer dat je je zo aangevallen voelt.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:48

Bizzybijtje schreef:
Dan ook een strakker beleid tegen NB'ers/naturals die "traditionals" de grond in trappen? :)

Waar is de "vind ik leuk knop" :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:53

Wat raar, waarom beleid tegen mensen met een andere mening? TS, je haalt trouwens in je OP twee dingen door elkaar, namelijk ijzerlozen en NB'ers. Ik ben niet tegen ijzerloos, sterker nog, ik denk dat 75% op Bokt van mening is dat je ijzers alleen moet gebruiken als het echt nodig is en anders niet.

Wat ik wel vind is dat je moeilijk jezelf dezelfde kunde van een hoefsmid kunt aanmeten met een korte cursus. Iets heel anders dus.

Even goed onderscheid maken voor je een groep aanvalt :) !

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:53

BernetteO schreef:
Ik heb het betreffende topic niet gelezen en ga daar inhoudelijk dus niet op in.

Ik heb dit topic wél helemaal gelezen, en TS: soms vind ik je best 'kattig' uit de hoek komen. Misschien bedoel jij het helemaal niet zo, maar het is nu eenmaal geschreven tekst. En hoeveel smileys men er ook bij zet, de emotie die erachter schuil gaat is niet te lezen. Daarom kan het voor de een als een bitse opmerking komen en voor de ander een heel normale opmerking zijn. Nogmaals, waarschijnlijk bedoel jij het niet zo (anders had je misschien wel door gehad dat het over kon komen als kattig of bits?), maar door bepaalde leestekens, bepaalde uitdrukkingen wordt het door anderen wél zo opgevat.
Jammer dat je je zo aangevallen voelt.

Je neemt me de woorden uit de mond.