bokker verbannen terwijl ik geld overgemaakt heb.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: bokker verbannen terwijl ik geld overgemaakt heb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:24

Ok, kan je ook een nieuw topic aanmaken :)

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:34

Shadow0 schreef:
caboclo schreef:
als je betaald heb via ideal (geloof ik kan ook een andere zijn) kan je je geld terug vorderen!!

Voor de duidelijkheid: met iDeal kan dit niet! IDeal is net als een gewone overboeking (geen automatische) of een contante betaling: je kunt deze niet terugdraaien, de ander moet jou het geld teruggeven. Het biedt ook geen enkele garantie voor jou als betaler dat degene waar je aan betaalt betrouwbaar is, het is alleen een manier voor de verkoper om meteen te weten dat het geld is aangekomen bij hem.

Met paypal kan het wel, daar is wel de mogelijkheid om een betaling terug te draaien.

melding doen bij je bank.
Die nemen contact op met betreffend persoon of de andere bank.
Is het bedrag na 2 weken niet teruggestort, dan kun je aangifte doen bij de politie omdat het dan gezien wordt als diefstal.

Succes!

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:46

Heb zoiets helaas al eerder meegemaakt, en de bank zei toen tegen mij dat die niks konden doen, dat ik gewoon aangifte moest doen

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:02

naja... lekker klantvriendelijke bank heb jij. Ik heb het ook een x gehad en toen hebben zij mij het uitgelegd zoals ik net zei.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:07

Ik heb totaal geen moeite met mijn bank en ben er zeer tevreden over. Maar waarom zal die het geld wel terug storten als de bank het vraagt, terwijl wijzelf, en de mods / bezwarencommissie het waarschijnlijk ook al hebben gevraagd?

De bank mag het toch niet automatisch zelf terugstorten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:08

Oh nou dan heb je geluk gehad. Ze mogen bij de bank namelijk niet veel in verband met privacy. Wat je wel kan doen is een mail sturen (voorbeeld staat op opgeletopinternet.nl) naar de bank waar de oplichter bankiert. Doen meer mensen dit dan wordt de rekening geblokkeerd. Verder kan je om te weten te komen van wie de rekening echt (is als diegene bij een andere bank bankiert als jij) iemand vragen die bij dezelfde bank bankiert als de oplichter om 1 cent over te maken. Diegene krijgt dan de echte tenaamstelling van de rekening te zien.

Succes!

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:10

Vond de dekjes al bizar goedkoop... :(

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:11

Hij bankiert bij dezelfde bank als ik. Alleen hij heeft een bankrekening bij die bank en ik een giro rekening. En dan wordt dat niet zichtbaar.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:12

xDaPhNex schreef:
Vond de dekjes al bizar goedkoop... :(

De eskadrons wel, maar de dralon deken en es vzh dekje waren maar een hele normale prijs zoals ze die op MP ook aangeboden worden.

Ik had het geld dus al overgemaakt voor die de eskadron dekjes erop had staan. Toen ik die zag, en ik vroeg of ze nog te koop waren en hij toen met ja antwoordde merkte ik inderdaad dat er iets niet klopte
Laatst bijgewerkt door moonwolf op 27-02-14 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:12

Kaitlyn schreef:
Gaat het om joost1995? Daar heb ik ook een bericht naar gestuurd voor de Eskadron dekjes, zo te lezen gelukkig dat hij niet gereageerd heeft. Ik zal wel teveel vragen hebben gesteld. :o

Heel erg vervelend voor je, hopelijk krijg je je geld nog terug. :j

Hier precies hetzelfde.. Halleluja dattie niet gereageerd heeft..
Maar juist omdat ik zelf al eens erin gestonken ben met bokker chocotoff (ofzoiets) een paar jaar terug, haal ik alleen nog maar op, of laat ik ophalen.. Verzend niets meer en laat ook niets verzenden.. Jammer dat er nog steeds van die rotte appels bij zitten..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:13

ok dan opzoek naar iemand met een bankrekening :) dan kan je de echte naam van diegene zien (en googelen)

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:13

Ik denk dat het geld weg is,
Ik heb het vorig jaar gehad, een tablet gekocht via Marktplaats ( dacht ik )
215 euro overgemaakt en geld weg, aangifte gedaan, maar nooit meer iets van gehoord.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:15

MarjanB schreef:
ok dan opzoek naar iemand met een bankrekening :) dan kan je de echte naam van diegene zien (en googelen)

Ik ken helaas niemand die een bankrekening heb via ING :(

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:17

Ik heb afgelopen week de Friese pad van deze meneer gekocht. In alle drukte niet bij stil gestaan dat ik mijn dekje nog niet heb ontvangen. Gaat wel lekker.... Ik wacht nog op mijn produkt/geld van de webshop van superhorse en dus op die van die Joost.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:18

Geld is meestal wel weg ja. Ik heb het ook al eens meegemaakt. Maar aangifte gedaan en toch echt na lange tijd papieren gekregen die ik helemaal in moet vullen en terug moet sturen, met het bericht dat ze er mee bezig zijn.

Ik heb toen via internet aangifte gedaan. Misschien waren er bij jou te weinig mensen die die had opgelicht of zo, of te weinig aangiftes tegen die persoon

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:18

Akke_sSpring schreef:
Ik heb afgelopen week de Friese pad van deze meneer gekocht. In alle drukte niet bij stil gestaan dat ik mijn dekje nog niet heb ontvangen. Gaat wel lekker.... Ik wacht nog op mijn produkt/geld van de webshop van superhorse en dus op die van die Joost.

Ik had het friese dekje ook gekocht van Joost. Op dat dekje hoef je niet te wachten, want die zal niet aankomen. Foto's zijn van internet gehaald heb ik vernomen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:21

Voor alle 2de hands kopers, vraag om naam en adres omdat je het artikel op wil halen, zeggen ze dat dat niet kan, direct afhaken, is gewoon een goede test. Mensen die zeggen je komt maar met adres en alles erbij daarvan mag je aannemen dat het ook via de post goed gaat.
Voor alle gedupeerden van deze persoon, aangifte doen, de politie doet er echt wel wat mee, vooral als er meerdere binnenkomen en daarnaast ben je een aangifte vaak nodig voor je bank om het geld terug te vorderen via de bank van de oplichter.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:23

heplt helaas ook niet altijd. Hij kan ghewoon vals adres opgeven he

In een andere topic vertelde iemand dat ze dekens in Harderwijk bij hem op zou halen. Ze moest 150 km rijden, en toen ze er bijna was stuurde die een berichtje met ik ben er niet, ik kom pas een uur later. Tevens gaf die aan mij woonplaats Gouda op
Laatst bijgewerkt door moonwolf op 27-02-14 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:25

bigone schreef:
Voor alle 2de hands kopers, vraag om naam en adres omdat je het artikel op wil halen, zeggen ze dat dat niet kan, direct afhaken, is gewoon een goede test. Mensen die zeggen je komt maar met adres en alles erbij daarvan mag je aannemen dat het ook via de post goed gaat.

Ik kan me juist ook heel goed voorstellen dat je geen "vreemde" mensen aan de deur wilt en dat je daarom geen mensen bij je thuis wilt laten komen om iets op te halen. Ik spreek hiervoor ook altijd af bij een parkeerplaats o.i.d. terwijl ik enkel goede bedoelingen heb. Waarmee ik maar wil zeggen dat de uitslag van deze 'test' absoluut niet hoeft te betekenen dat je met een onbetrouwbaar persoon hebt te maken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:29

moonwolf dat ging bij mij niet over Joost maar over iemand anders van MP :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:33

Ik heb een boze mail naar hem gestuurd en gedreigd met de politie. Bij de politie doe ik op dit moment aangifte.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:40

mijn excusse het is idd via PayPal dat dat terug gevorderd kan worden
ik zelf ben dus niet de genen die het gedaan heb maar na navraag was het dus PayPal ipv ideal ''stommm''

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:49

Alja schreef:
moonwolf dat ging bij mij niet over Joost maar over iemand anders van MP :)

Ow dat begreep ik eruit, omdat er bovenstond, ene Joost toevallig :o

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:50

Akke_sSpring schreef:
Ik heb een boze mail naar hem gestuurd en gedreigd met de politie. Bij de politie doe ik op dit moment aangifte.

Heb hem diezelfde avond ook al een mail gestuurd, maar daar reageerd die niet op helaas :(
Heb hem ook gezegt dat als die mijn geld niet terug zou storten dat ik aangifte zou doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:55

Rije schreef:
bigone schreef:

Ik kan me juist ook heel goed voorstellen dat je geen "vreemde" mensen aan de deur wilt en dat je daarom geen mensen bij je thuis wilt laten komen om iets op te halen. Ik spreek hiervoor ook altijd af bij een parkeerplaats o.i.d. terwijl ik enkel goede bedoelingen heb. Waarmee ik maar wil zeggen dat de uitslag van deze 'test' absoluut niet hoeft te betekenen dat je met een onbetrouwbaar persoon hebt te maken.

Ik zeg ook niet dat je de spullen dan persoonlijk haalt maar dan kun je alsnog zeggen: Stuur maar op.
Wij hebben en redelijk grote en zeer goed getrainde hond, slimme jongen die daar zonder toestemming langs komt dus bij mij mogen ze echt wel de spullen persoonlijk halen, ben ik er niet dan komen ze er niet in. Op een parkeerplaats zou ik dus echt nooit afspreken, juist omdat je niet weet wie er voor je neus komt te staan.