Slotje voor overleg ????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:41

Goede toepassing van de regels.
Opvallend dat er ook een moderator van het topic geniet.

Iemand roept iets en de rest doet vrolijk mee.
Terwijl de rest ts of de persoon in kwestie niet kent, of de siuatie van die man, en dus geen benul heeft over hoe en wat.
Maar dat maakt blijkbaar niet uit. Als we maar lol hebben.
Of het nu digitaal of persoonlijk gebeurt, zo ga je niet met mensen om.
Ik zie een groep kindjes voor me bij deze situatie, die op een kinderlijke manier lol hebben ten koste van een ander mens. Of die er nu van op de hoogte is of niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Slotje voor overleg ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:46

Mag dit topic ook een slotje krijgen? :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:25

Waarom? Ik vind het een hele goede van Boras...we spreken er allemaal schande van als iemand voor de trein springt, omdat ie zo gepest is op school...maar hier gebeurt precies hetzelfde...mensen die willen pesten vinden altijd wel een excuus en altijd ligt het aan degene die gepest wordt, want die maakt zich belachelijk...of het nu een bril, verkeerde kleur broek of wat gelieg is. Je kunt mensen met respect behandelen...gewoon tegen hem zeggen dat je weet dat ie liegt, of niet reageren, of desnoods in je eentje lol hebben erom..wat jij wilt...maar populair lopen doen over de rug van iemand die nietsvermoedend met jou aan het mailen is, is gewoon not done.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:43

Giolli schreef:

Mee eens... Wat kunnen mensen zich toch ongelooflijk druk maken om niks.. Alsof niemand dit ooit doet. Het is een grapje.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:47

MyHorseGirl schreef:
Giolli schreef:

Mee eens... Wat kunnen mensen zich toch ongelooflijk druk maken om niks.. Alsof niemand dit ooit doet. Het is een grapje.

Denk je dat die jongen er ook om kan lachen als hij het leest?
Ik heb altijd geleerd dat grapjes pas leuk zijn als iedereen erom kan lachen...
als je alleen maar grapjes kunt maken over de rug van anderen is dat gewoon triest en heet in grote mensentaal gewoon pesten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:49

maar...liegen mag wel?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:52

IHN schreef:
Denk je dat die jongen er ook om kan lachen als hij het leest?
Ik heb altijd geleerd dat grapjes pas leuk zijn als iedereen erom kan lachen...
als je alleen maar grapjes kunt maken over de rug van anderen is dat gewoon triest en heet in grote mensentaal gewoon pesten.

Als hij dit ooit al leest. Hij zet zichzelf al erg voor l*l bij haar, op bokt deelt ze dit. In eerste instantie zou hij hier helemaal niet over moeten/mogen liegen. Eerst bij jezelf beginnen, dan voorkom je dit ook. Liegen mag ook niet. Overigens kun je me niet vertellen dat je (en ook anderen hier) nooit over iemands rug lacht. En wie zegt dat ze dit alleen maar doet? Het is een keer gebeurd, so what..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:57

Dat het privécommunicatie is vind ik geen goed argument voor een slotje. Er staan immers talloze topics vol privécommunicatie, van positief tot verbijsterend negatief. Hoeveel partners weten dat ze uitgebreid op Bokt besproken worden? Dat hun relatieproblemen, seksleven, omgang met de schoonouders, of met hun pasgeboren kind met een grote groep vreemden wordt gedeeld en dat zij soms door die vreemden worden uitgescholden, beschimpt, en bespot? Dat de ruzie van gisteravond bijna woordelijk wordt herhaald in zo'n topic? Hoeveel kinderen weten dat hun grappige en minder grappige verhalen op Bokt staan? Hun verwondingen en ziektes? Of mag al wat privé is gedeeld worden, behalve als het geschreven is? Had dit topic open mogen blijven als de TS een face-to-face-gesprek van de avond ervoor beschreef? Of als het chatgesprek al was afgerond?

Hoe kan het dat je wél mag vertellen met welke woorden je partner jou heeft uitgescholden, maar niet wat voor grapje iemand maakt in een chatgesprek? En dat die partner vervolgens door tientallen Bokkers een vuile lafhartige klootzak genoemd mag worden, maar er niet gelachen mag worden om de doorzichtige leugens van een willekeurige jongen?

Ligt het aan mij of is dat een uiterst willekeurige grens?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:02

Hier word iemand die we niet kennen moedwillig in de zeik gezet'door iemand die we ook al niet kennen.
Het doel is iemand belachelijk maken en met z'n allen uitlachen.
In de andere topics waar jij het over hebt, is dat niet het doel. Daar zoekt iemand hulp.
Iemand zijn itentie maakt natuurlijk alle verschil.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:03

Boras schreef:
Hier word iemand die we niet kennen moedwillig in de zeik gezet'door iemand die we ook al niet kennen.
Het doel is iemand belachelijk maken.
In de andere topics waar jij het over hebt, is dat niet het doel. Daar zoekt iemand hulp.

Op het rare mensen op marktplaats topic worden ook constant mensen in de zeik gezet met informatie uit emails (dus prive berichten). Het is gewoon een beetje willekeur...
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 28-01-14 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:03

Boras schreef:
Het doel is iemand belachelijk maken en met z'n allen uitlachen.

moet hij maar niet zo fantaseren...doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:10

Geerke, ben het met je eens....liegen is ook al fout natuurlijk. Maar als hij nou denkt dat hij door gewoon te doen, gewoon niet interessant is/niemand iets met hem te maken wil hebben, whatever? Ik vind dat dus sneu.
Kijk, en als je zoiets meld...alla. Maar dat je dan bewust met een hele groep mensen dingen gaat verzinnen, om hem nog meer leugens te ontlokken...nee, ik kan er niet bij. Vind het een hele akelige eigenschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:13

Grappig, een hele tijd geleden zat ik in een topic waar een eigenaar van een paard helemaal zwart werd gemaakt, en die werd niet a la minute gesloten 'omdat de eigenaar dan zelf moest komen vertellen dat het niet zo was'.

En dat topic is alleen gesloten omdat de TS dat wilde, omdat er het een en ander uit was gekomen en dat eigenlijk helemaal niet handig was.

Dat hier een eigenaar die niet op bokt zat voor leugenaar werd uitgemaakt en zwart werd gemaakt, is niet in het slotje meegenomen, wat ik dan toch echt érg apart vind aangezien dit imo toch om hetzelfde gaat, maar dit wordt dan wel gesloten?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:16

Ja, ik ben echt een vreselijk mens. Bah! Dat mijn ouders me zo hebben opgevoed is ongelooflijk!
heb je er vannacht slecht van geslapen, IHN? Zo reageer je in ieder geval wel. Maak je lekker druk over je eigen leven... :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:23

Privécommunicatie plaatsen is zoals mijn collega eerder al aanhaalde nooit toegestaan. Als dat in andere topics ook gebeurd; daar mag het ook niet, als je zoiets ziet mag je er dus altijd een TeM op plaatsen. Immers kunnen de moderators niet alle berichten op Bokt mee lezen. TeMs zijn we dus heel blij mee :j

Bokt is geen platform om iemand die zich niet kan verweren te bespreken en zelfs bespotten. Of die jongen het er zelf naar heeft gemaakt of niet; dat is ondergeschikt aan wat we in het topic zien gebeuren en wat we kunnen scharen onder (cyber)pesten. Namelijk; lol hebben over de rug van een ander.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:25

Maar wat is dan de definitie van privécommunicatie?

Edit: ik bedoel het trouwens niet zozeer als kritiek op het slotje voor dit topic, maar ik ben gewoon benieuwd waarom deze wel en bepaalde andere topics niet.
Laatst bijgewerkt door Dani op 28-01-14 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:26

Dan sluit je het andere topic toch en deze er bij? Ik snap niet waarom er nu nog eindeloos gediscussieerd word terwijl iedereen het er over eens is dat het niet kan/mag?

Nou, hup. Sluiten dan... Lijkt wel of de mods zelf ook kicken op rellen, om deze discussie zo lang mogelijk gaande te houden. Punt is nu toch duidelijk? Waarom niet gewoon sluiten? Dat gemiep...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:30

Giolli, de mods hebben dit topic niet geopend en zijn de discussie niet begonnen natuurlijk.
Dat gemiep doen wij met z'n allen. Ook jij.....

Maar het lijkt me een goed idee om het te sluiten.
Al komt daar natuurlijk ook weer commentaar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:34

Temmen heeft echter niet altijd nut en er wordt soms gemeten met twee maten, erg jammer. Leo, ik heb je een PB'tje gestuurd over een imo soortgelijke situatie die heel anders is behandeld als het topic van Giolli.

Gooi dat topic open, er staat niet eens een woonplaats of wat dan ook; als het in een verhaalvorm was geschreven met de mededeling 'de namen zijn veranderd' hadden we met z'n allen gezegd dat ze boeken moest schrijven, want het is/was nou eenmaal een vermakelijk verhaal. Maar omdat het toevallig echt zo is en er niet eens namen worden genoemd, gaat ie dicht. Jammer hoor.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:35

Ik heb dit topic ook niet geopend maar er word nu wel over mij gediscussieerd en mij verteld wat voor akelige eigenschappen ik wel niet heb.

Dat mag wel?
bokt is zo krom als een hoepel en er word steeds anders beredeneerd of iets wel of niet mag.
De ene mod lacht mee in mijn topic, de ander vind me een pester.
Laat jullie het eerst eens met elkaar eens zijn voordat jullie iemand ergens op aanspreken.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:48

ik kan het slotje wel begrijpen, het is cyberpesten. Maar dat neemt niet weg dat er nergens namen/woonplaats/ andere persoonlijke informatie is genoemd waardoor wij de persoon in kwestie kunnen achterhalen. Waardoor ik het allemaal wel te relativeren vind. Vind ik het marktplaats topic ook niet kunnen. Giolli heeft de moeite gedaan om zelfs de berichten die ze van hem kreeg te veranderen zodat we niet de precieze communicatie weten. In het marktplaats topic komen gewoon complete mails voor.
Ook vind ik het bijzonder dat er een modje in het topic meerdere malen gereageerd heeft en daarna heeft een ander het topic gesloten.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:36

Giolli, ik zeg nergens dat je een akelig mens bent. Ik heb het ook niet over jouw akelige eigenschappen...of je je erin herkent of niet mag je zelf invullen.

Het enige wat ik zeg, is dat ik het een akelige eigenschap vindt wanneer mensen het nodig vinden over de rug van iemand anders lol te hebben. Dat is gewoon mijn mening...graag geen dingen invullen die ik niet zo gezegd heb. Dank u.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:20

Hmmm ik begrijp het idee achter dit slotje.
Maar ook hier weer een regel met vage grenzen.

Als ik mijn best doe kan ik zo 10 topics van afgelopen week opzoeken waar sprake is van prive communicatie waar de ander zich niet kan verweren.

Laatst bijvoorbeeld een bokker die helemaal aan het voorbereiden was om bij haar vriend weg te gaan (werd over het gedrag van haar vriend genoeg verteld).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:22

IHN schreef:
Giolli, ik zeg nergens dat je een akelig mens bent. Ik heb het ook niet over jouw akelige eigenschappen...of je je erin herkent of niet mag je zelf invullen.

Het enige wat ik zeg, is dat ik het een akelige eigenschap vindt wanneer mensen het nodig vinden over de rug van iemand anders lol te hebben. Dat is gewoon mijn mening...graag geen dingen invullen die ik niet zo gezegd heb. Dank u.

En dat doe ik toch volgens jou?

IHN schreef:
Geerke, ben het met je eens....liegen is ook al fout natuurlijk. Maar als hij nou denkt dat hij door gewoon te doen, gewoon niet interessant is/niemand iets met hem te maken wil hebben, whatever? Ik vind dat dus sneu.
Kijk, en als je zoiets meld...alla. Maar dat je dan bewust met een hele groep mensen dingen gaat verzinnen, om hem nog meer leugens te ontlokken...nee, ik kan er niet bij. Vind het een hele akelige eigenschap.

Je spreekt je zelf een beetje tegen. :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:28

Jemig Giolli, waarom reageer jij zo vreselijk op je teentjes getrapt?

Iemand noemt iets een vreselijke eigenschap en jij gaat meteen los.
Beetje heetgeblakerd of niet? :)

Ik rook. Vreselijke eigenschap.
Maakt me dat een vreselijk mens?
Beetje relativeren mag wel.