Hoe lang "slotje voor overleg"

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:23

Neonlight schreef:
Zoals al eerder is gezegd, waarschuwingstopics mogen niet, bokt heeft zich ook te houden aan de smaad en laster wetgeving.

Ceriadwen, wij weten precies hier wat wettelijk wel en niet mag. Je hoeft dus niet te gaan "dreigen" met dat wij ineens medeplichtig zouden zijn. Bovendien vind ik dat ook nog eens een zeer ernstige beschuldiging richting ons.

Nou dan zou ik maar eens naar een praatgroepje gaan ofzo want als je mijn waarschuwing ziet als dreigen en je ook nog eens vind dat ik jullie zeer ernstig beschuldig ergens van, dan is er iets niet goed in de manier van denken.

Ik zou het serieus echt goed uit laten zoeken en dat is een tip, geen dreigement.

Anoniem

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:36

Smaad geld toch niet als er een publiekelijk belang is? En dat is er wel, mensen worden gewaarschuwd en dat is wel belangrijk lijkt mij, maar misschien denk ik te makkelijk?
Dat het in andere gevallen moeilijk is snap ik, maar stel meneer zou hier een zaak van willen maken dan lijkt me dat hij geen poot om te staan heeft omdat het wel van belang is dat mensen op hun hoede zijn en gewaarschuwd worden voor deze man om misbruik te voorkomen

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:23

Neonlight schreef:
Zoals al eerder is gezegd, waarschuwingstopics mogen niet, bokt heeft zich ook te houden aan de smaad en laster wetgeving.

Ceriadwen, wij weten precies hier wat wettelijk wel en niet mag. Je hoeft dus niet te gaan "dreigen" met dat wij ineens medeplichtig zouden zijn. Bovendien vind ik dat ook nog eens een zeer ernstige beschuldiging richting ons.

Ik zit hier nog eens even over na te denken en de enige die onterecht beschuldigingen aan het uiten is ben jij. Ik geef aan hoe het sec juridisch gezien zou kunnen worden en jij beschuldigd mij van dreigen.

Vind ik eigenlijk buitengewoon onaangenaam en ik zou het helemaal niet erg vinden als hier een excuus voor kwam

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:24

Teller staat op vijf...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78629
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:54

Ceriadwen, ik ga je geen excuses aanbieden. Nogmaals,wij weten bij bokt hoe het juridisch in elkaar zit, dit heb ik al meermalen uitgelegd, en je blijft zelf erover doorgaan met waarschuwen dat bokt medeplichtig wordt. Terwijl dit juridisch niet zo is en wij niet meedoen aan een strafbaar feit, terwijl jij telkens zegt dat wij wettelijk strafbaar zijn. Die laatste bewering die je telkens maakt, noem het een waarschuwing, klopt gewoon niet, is juridisch niet juist, maar doordat jij dit zo telkens neerzet is dit wel een valse beschuldiging naar de kant van het moderatorteam, en, dan is het gewoon smaad en laster.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:07

Misschien Neonlight is bokt niet compleet genoeg geïnformeerd. Ik zeg nergens dat Bokt strafbaar IS, ik zeg alleen dat het WEL zo uitgelegd kan worden als het puntje bij paaltje komt.

Ik vind je overigens uiterst agressief als hoofdmoderator! En bijzonder onaangenaam aanwezig in deze discussie waar je op de man speelt in plaats van op de bal.

En met betrekking tot Smaad en Laster? Alleen al door deze opmerking kan ik afleiden dat je echt, echt niet weet waar je het over hebt.

Anoniem

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:54

Bijzonder ook dat er blijkbaar in andere topics wel gewaarschuwd mag worden voor deze man, zelfs al zegt het meisje in kwestie dat ze uitweek naar dat topic omdat het andere topic gesloten was :') Als jullie zo zeker weten dat het niet mag, waarom hebben jullie dan nog niet ingegrepen?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78629
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:25

Nouks, zoals al eerder gezegd, het moderatorteam is nog bezig een oplossing te vinden omdat we wel inzien dat er behoefte naar is, een oplossing die binnen de regels van bokt en binnen de juridische regels valt.

Ceriadwen, nogmaals, bokt is wel goed en compleet geïnformeerd. En nogmaals, het kan niet zo uitgelegd worden als puntje bij paaltje komt. Die uitleg maak jij ervan, maar is juridisch gezien niet waar. Ik adviseer je dan nogmaals om je te verdiepen in hetgeen je in deze post zegt: Ceriadwen @ [FZ] Hoe lang "slotje voor overleg". Die is namelijk incompleet, en zonder de juiste stukken erbij na te slaan is het totaal uit zijn verband gerukt.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:30

Zoals je kan lezen (ook Bart heeft daarin gereageerd) in de link die op de vorige pagina is geplaatst is het hele smaad en laster verhaal moeilijk tot niet aantoonbaar juridisch en liggen de verantwoordelijkheden heel anders dan dat het beleid dit interpreteert en uitvoert. Daarom zeg ik nogmaals, laat je breder informeren en in ieder geval updaten op juridisch gebied daar, zeker de wetgeving omtrent internet, vrij snel veranderd. Wellicht is er de laatste paar jaren geen quickscan meer uitgevoerd met betrekking tot aansprakelijkheden en juridische consequenties aangaande bokt en het beleid

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:59

Door het niet doen /nalaten medeplichtig:

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 2013:13982

hier wordt een bedrijf medeplichtigheid ten laste gelegd voor precies hetzelfde, alleen is de bewijsbaarheid lastig. De bewijsbaarheid mbt tot Bokt is aantoonbaar.

http://www.wetboek-online.nl/jurisprude ... M1453.html

Hier kan je het hele strafrecht uitpluizen. Als je dit gaat doen, doe dit dan vanuit het perspectief van diegene die Bokt kwaad wil, dus denk vanuit de vijand. Denk niet vanuit verdediging, maar vanuit aanval.

Succes!

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:23

Ceriadwen schreef:
Ja het doen (of het nalaten van) kan je een medeplichtige maken. Hier op bokt het weghalen of op slot zetten in dit geval van een waarschuwing voor een strafbaar feit geeft de dader meer mogelijkheid tot het plegen van dit feit.

Met het laten staan van de waarschuwing werkt Bokt actief mee aan het voorkomen hiervan, met het weghalen of op slot zetten werkt Bokt actief mee aan deze man de mogelijkheid geven om deze meisjes te benaderen.

Zoals ik al zei, het is maar net wat je wil als bokt.
Mijn vader zit bij de politie en weet behoorlijk wat af van dit soort zaken, en ook hij zegt dat het niet mogelijk is om bokt hierbij medeplichtig te maken :)

Ook al is het natuurlijk wel naar als iemand door het missen van het topic in problemen terechtkomt met deze man.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:30

Dat het niet mogelijk is wil nog niet zeggen dat het niet kan toch? Alleen al op bokt hebben zich in drie dagen vijf meisjes gemeld die door die man zijn benadert via mail. Dat betekent toch dat hij niet stil zit en aardig actief is. Lijkt me best rot als er dadelijk op de voorpagina nieuws komt dat deze man is verder gegaan omdat niemand ervoor was gewaarschuwd.

Maak op zijn minst dat topic wat ik eerder hier heb gemeld een sticky en zet bovenaan iets in de trant van dat er ene naam bezig is en dat ze daar voor uit moeten kijken. Daarmee kunnen, denk ik, veel incidenten mee voorkomen worden. Dit is een grote paardensite met vele meisjes die naar een paard zoeken om te verzorgen en ook werk. Deze man heeft zelfs al iemand van 20 benadert dus met een kleine waarschuwing die iedereen ziet kan je al heel veel voorkomen. Ik snap ook niet helemaal waarom dat niet zou mogen? Die man kan bokt niks doen toch, het is toch zijn eigen verantwoordelijkheid wat hij naar meiden stuurt?

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:31

Arc_En_Ciel schreef:
Ceriadwen schreef:
Ja het doen (of het nalaten van) kan je een medeplichtige maken. Hier op bokt het weghalen of op slot zetten in dit geval van een waarschuwing voor een strafbaar feit geeft de dader meer mogelijkheid tot het plegen van dit feit.

Met het laten staan van de waarschuwing werkt Bokt actief mee aan het voorkomen hiervan, met het weghalen of op slot zetten werkt Bokt actief mee aan deze man de mogelijkheid geven om deze meisjes te benaderen.

Zoals ik al zei, het is maar net wat je wil als bokt.
Mijn vader zit bij de politie en weet behoorlijk wat af van dit soort zaken, en ook hij zegt dat het niet mogelijk is om bokt hierbij medeplichtig te maken :)

Ook al is het natuurlijk wel naar als iemand door het missen van het topic in problemen terechtkomt met deze man.

Een bevriende strafrechtadvocaat deelt mijn stelling.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:43

Arc_En_Ciel schreef:
Ceriadwen schreef:
Ja het doen (of het nalaten van) kan je een medeplichtige maken. Hier op bokt het weghalen of op slot zetten in dit geval van een waarschuwing voor een strafbaar feit geeft de dader meer mogelijkheid tot het plegen van dit feit.

Met het laten staan van de waarschuwing werkt Bokt actief mee aan het voorkomen hiervan, met het weghalen of op slot zetten werkt Bokt actief mee aan deze man de mogelijkheid geven om deze meisjes te benaderen.

Zoals ik al zei, het is maar net wat je wil als bokt.
Mijn vader zit bij de politie en weet behoorlijk wat af van dit soort zaken, en ook hij zegt dat het niet mogelijk is om bokt hierbij medeplichtig te maken :)

Ook al is het natuurlijk wel naar als iemand door het missen van het topic in problemen terechtkomt met deze man.

Ik vind het niet gewoon 'naar'. Ik denk dat we allemaal wel weten dat deze man niet gezellig paarden wilt wassen maar hele andere dingen van plan is. Een familielied van een vriendin van mij is in haar jeugdjaren ook misbruikt en heeft op 43jarige leeftijd alsnog zelfmoord gepleegd omdat ze er nog steeds heel veel last van had. Therapieen zijn vaak niet genoeg om dat soort dingen te verwerken, ook al denken veel mensen van wel. Lees maar een paar reacties door in dat andere topic, zijn ook veel meiden op bokt die zijn misbruikt en er nog steeds last van hebben. :j

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:47

Misschien zou bokt een waarschuwing kunnen maken met daarin wat punten die alle ontvangen berichten van de man overeen komen, en daarbij een waarschuwing dat als een persoon zo'n soort bericht stuurt, je op je hoede moet zijn?
Zo word hij niet beschuldigd, en wordt er toch voor hem gewaarschuwd, weliswaar is het misschien minder effectief dan zijn naam noemen aangezien hij zijn berichtinhoud aan kan passen, maar zijn naam staat er niet bij en dus wordt hij niet 'zwart gemaakt' én kan hij het bericht misschien ook wel niet terugvinden gezien googlen op naam geen resultaat levert.
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 02-12-13 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:50

naomi_g1998 schreef:
Ik vind het niet gewoon 'naar'. Ik denk dat we allemaal wel weten dat deze man niet gezellig paarden wilt wassen maar hele andere dingen van plan is. Een familielied van een vriendin van mij is in haar jeugdjaren ook misbruikt en heeft op 43jarige leeftijd alsnog zelfmoord gepleegd omdat ze er nog steeds heel veel last van had. Therapieen zijn vaak niet genoeg om dat soort dingen te verwerken, ook al denken veel mensen van wel. Lees maar een paar reacties door in dat andere topic, zijn ook veel meiden op bokt die zijn misbruikt en er nog steeds last van hebben. :j

Sorry, ik bedoelde niet naar, ik vind het ook echt afschuwelijk :j dat is zeker.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:51

Zo iets lijkt me inderdaad wel het minste wat bokt hiertegen kan doen. Hij woont ook overal trouwens, als jij in Amsterdam woont staan zijn paarden daar, als jij in Emmen woont staan zijn paarden daar. Zonder zijn naam erbij word hij niet zwartgemaakt dus dit moet een goede oplossing zijn toch?

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:54

naomi_g1998 schreef:
Zo iets lijkt me inderdaad wel het minste wat bokt hiertegen kan doen. Hij woont ook overal trouwens, als jij in Amsterdam woont staan zijn paarden daar, als jij in Emmen woont staan zijn paarden daar. Zonder zijn naam erbij word hij niet zwartgemaakt dus dit moet een goede oplossing zijn toch?

Precies :j bovendien is het misschien ook handig om andere mensen met kwade bedoelingen te stoppen?
Vragen naar webcam etc. zijn toch dingen die dat soort mensen vaak doen.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:58

En misschien dat andere topic open houden voor mensen die twijfelen of ze het moeten vertrouwen? Het zal mij niet verbazen dat een elf jarig meisje het een goed aanbod vind, paarden wassen voor 20 euro per paard.

Lijkt me trouwens ook goed om te benadrukken dat niet iedereen nu iedereen moet wantrouwen, want er zijn ook goede eigenaren hoor, dat zeker! Ik heb bijvoorbeeld alleen maar goede ervaringen dus dat kan ook natuurlijk. En tips zoals nooit je telefoonnummer in een advertentie plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:02

Ik volg dit even, vind het een interessante kwestie. :)

Verder wordt de man sowieso niet zwart gemaakt, want er zijn geen gegevens over hem bekend. Alleen zijn nickname, en die kan heel gemakkelijk weer worden aangepast. Dat doet hij niet, maar hoe komen wij achter zijn echte naam? Woonplaats? Familie? Dat kunnen we niet, behalve als je genoeg kennis hebt. Zijn naam zou dus immers gewoon genoemd mogen worden. (Denk ik, ik weet het niet zeker. Maar vind het zeer interessant en ben ook benieuwd naar eventuele andere argumenten.).
Verder kennen veel mensen zijn naam, en anders wordt er in andere topics wel over gesproken. Hoe kan bokt dat aansprakelijk gesteld worden? (Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk) Bokt is namelijk niet diegene die de informatie deelt, dat zijn de mensen hier. Verder, moeten dan ook alle posts verwijderd worden die over hem gaan? Dat kan toch niet? Nederland is in principe een vrij land, en je mag je mening uiten etc. Dus dan zou dit toch ook mogen, je ervaringen delen en mensen waarschuwen? Of is dat een hele andere kwestie? :)

Verder denk ik inderdaad dat er een heleboel mensen mee gewaarschuwd kunnen worden. Immers is mond tot mond toch wel het snelste, en veel mensen zijn nu inderdaad al gewaarschuwd. Hij slaat veel en snel toe, heeft veel slachtoffers etc. Hij is strafbaar.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78629
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:16

Ceriadwen, ik zie geen enkele vergelijking met die zaak die jij plaatst. In deze zaak is er een meldingsplicht, dat ten eerste, ten tweede was de verdachte erbij betrokken omdat deze het geld ontvangen heeft. Bokt is geen ontvanger van dergelijke mails.
De eerdere link is van 2009, daar is in de loop van de jaren het een en ander achterhaald.

De uitspraken die eerder zijn gedaan over nalatigheid zijn geens van allen gebaseerd op nalatigheid omdat men ervoor kiest om aan de kant van de wet te blijven. Jij zegt dat wij wellicht nalatig zijn omdat we een topic op slot doen (die overigens nog steeds te lezen is door iedereen), maar een topic zoals jij graag wil zien is wettelijk niet toegestaan. Het is nog altijd niet de bedoeling om eigen rechter te spelen en misdaad met misdaad te bestrijden.
En helaas is het nog keer op keer gebleken dat bokkers zich niet aan de regels kunnen houden, waardoor wij genoodzaakt zijn om topics op slot te gooien. Dat slotje ligt niet aan ons, maar ook aan de gebruikers die keer op keer toch de persoonsgegevens vrij spelen (en daar horen nicknames en email-adressen ook bij), waardoor wij geen andere keuze hebben. Blame it on us, maar het zijn de gebruikers op bokt die het er zelf naar maken.

Als laatste wil ik zeggen dat er hier aangenomen wordt dat bokt niets doet. Bokt doet er wel degelijk iets mee, al is dat wellicht niet zichtbaar voor jullie.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:19

Ook ik vind het werkelijk gruwelijk dat er figuren in de wereld rondlopen die verkeerde bedoelingen hebben. Absoluut.
Binnen het team zijn er mensen die (veel!) verstand hebben van wetgeving (noem bv advocaat, jurist) en je kunt erop rekenen dat zij bepalend zijn in "waar ligt er wbt Bokt de grens".
En soms, zoals nu, ligt die gevoelsmatig volkomen anders dan wettelijk.

Daarnaast wil ik toch wel zeggen -hoe lastig het ook te beschrijven is- dat je echt heel, heel, heel erg voorzichtig moet zijn met het noemen van een naam.
Want vandaag is H. uit Woonplaats, die aanbiedt een paard te rijden, een heel vies figuur. Maar morgen is er een echte H. in Woonplaats die aanbiedt een paard te rijden. Er hoeft maar 1 iemand te zijn die dan zegt "hmmmm... daar zijn we pas voor gewaarschuwd..." en dan kan er desnoods 10x staan "deze meneer was het niet" maar waar rook is is vuur. Zo'n beste kerel heeft geen leven meer.
En dat heeft ab-so-luut niet te maken met "maar die meisjes dan, die hebben al helemaaaaal geen leven meer", want iedereen moet gewoon van kinderen afblijven. Heel erg simpel.

Alleen is het helder genoeg: het noemen van een naam, of het geven van een omschrijving kan niet. En ik heb wat moeite me de post op een neutrale manier voor te stellen: "belangrijke waarschuwing, er is een vieze man op internet en die biedt paarden aan".
Ik zie alle berichten met "dat is H. uit Woonplaats!" en "Bokt, jullie zijn verschrikkelijk want je moet gewoon kunnen zeggen dat het H. uit Woonplaats is anders maak je ons monddood" etc etc etc etc al voor me.

Ik zou zelf dan veel meer zien in een "hoe kom je veilig aan een verzorgpaard" op YRT met daarin onder andere een stukje over de gevaren van internet en een heel grote nadruk op "neem iemand mee!!!!!" en dingen over "als het te mooi is om waar te zijn is het ongetwijfeld ook niet waar" en "alles dat met foto's van bloot vel en laarzen en natte shirts en spierballen te maken heeft is reden om je computer even helemaal los te laten, nergens meer op te klikken en asap een volwassene erbij te halen".

Maar dan heb je het over precies een héél ander soort topic. En wellicht is het een heel prima idee om zoiets uit te schrijven :)

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:25

Ik geloof ook echt wel dat jullie wat doen, maar om het even 'bot' te zeggen mag het wel een beetje opschieten. Dat topic is nu drie (?) dagen gesloten, wie weet wat die man al voor slachtoffers heeft gemaakt of hoeveel meisjes hij heeft over gehaald om te komen.

Het e-mail adres had er inderdaad niet bij gehoeven, maar de naam zie ik de ernst niet van in aangezien hij die, net als de woonplaats, ook iedere keer verandert. Wel kwamen meerdere mensen via dat mail adres erachter dat hij sowieso andere dingen van plan is dan paarden wassen, want als je die naam intypte kwamen er een paar seksuele sites uit.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78629
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:30

Naomi, het topic is gesloten maar nog altijd zichtbaar voor iedereen. Ook niet leden kunnen dat topic gewoon lezen. Het openen van dat topic maakt geen verandering in de mails die die man stuurt en de mogelijkheid tot slachtoffers maken. Bovendien is er nog een ander topic, waarin gesproken wordt over "vieze mannen in de paardenwereld", die een stuk neutraler is maar ook een stuk informatiever.

En jij ziet de ernst niet in van de naam, heb je de post van Delerium gelezen wat het kan doen? Buiten dat is het dus ook verboden om op een dergelijke manier een naam op internet te plaatsen. Door mensen als jij, die er de ernst niet van inzien, zijn wij genoodzaakt topics op slot te gooien.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:31

delerium schreef:
Ik zou zelf dan veel meer zien in een "hoe kom je veilig aan een verzorgpaard" op YRT met daarin onder andere een stukje over de gevaren van internet en een heel grote nadruk op "neem iemand mee!!!!!" en dingen over "als het te mooi is om waar te zijn is het ongetwijfeld ook niet waar" en "alles dat met foto's van bloot vel en laarzen en natte shirts en spierballen te maken heeft is reden om je computer even helemaal los te laten, nergens meer op te klikken en asap een volwassene erbij te halen".
Dat is ook een goed idee inderdaad, maar ik vind dat andere topic toch wat meer nuttig. Mensen hier op bokt vertellen daar wat hun hebben meegemaakt en dat maakt op mij al veel meer indruk dan een verhaaltje met hoe je veilig aan een verzorgpaard komt. Nu lees ik dat uiteraard wel maar als elfjarige las ik dat soort dingen echt niet omdat ik 1. nooit zin had om lappen tekst te lezen en 2. ik altijd zoiets had bij waarschuwingen van ''het zal wel''. Ik weet ook zeker dat meerdere kinderen dit hebben dus een korte waarschuwing voor deze man en dat andere topic open houden (en eventueel een sticky van maken) lijkt mij eigenlijk de beste manier.