Zou je anders reageren als je onder je eigen naam schreef ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou je anders reageren als je hier onder je eigen naam schreef?

Ja.
22 (8%)
nee.
184 (68%)
soms.
30 (11%)
misschien.
10 (3%)
dan was ik geeneens lid
24 (8%)

Totaal aantal stemmen: 270

MissDD

Re: Zou je anders reageren als je onder je eigen naam schreef ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:50

Ik heb een nickname, gewoon omdat ik dat leuk vind en de nickname iets voor mij betekent. Echter kan je op mijn profiel precies zien wie ik ben en zal mijn naam, als mensen zouden willen, heel gemakkelijk te achterhalen zijn.
Ik ben heel selectief in wat ik plaats op het internet, dus iets schokkends van mijn hand zal er niet te vinden zijn. Ben sowieso flink saai dus heb niet eens schokkende dingen te vertellen. :D

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 02:48

In mijn profiel staat gewoon informatie over mij, dus nee. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 03:09

nee, ik zou absoluut niet anders reageren.

Wél probeer ik zorgvuldig mijn naam (met name mijn achternaam) af te schermen, aangezien het gaat om een geheel unieke achternaam waarvan er serieus maar een handjevol mensen over heel de wereld zijn die die naam dragen, en dat zijn wij.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 03:41

Aangezien mijn nickname ook mijn website naam is en overal op internet onder deze naam reageer is het niet anoniem. Mijn naam staat ook op mijn website. Ik reageer niet anders. :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 07:59

Gebruik mijn boktnaam ook elders en in profiel staat mijn echte naam. Daarbij denk ik dat alles te traceren is dus ben bewust dat de wereld mee zou kunnen lezen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:09

senna21 schreef:
Ik ben niet herkenbaar (tenzij mensen mij heel goed kennen). Ik sta helemaal achter wat ik schrijf en doe dit oprecht, maar weet ook hoe oncontroleerbaar het medium internet is. De sociale dynamiek is heel anders dan in een persoonlijk netwerk. De boodschap blijft staan, de context verandert. Interpretatie van de boodschap wordt gedaan door de ontvanger, wat weinig over mij zegt.
Ook wil ik niet gemakkelijk vindbaar zijn in sociale media... Big Brother kijkt al meer dan genoeg mee in het dagelijks leven. Ik hoef hem verder niet aan te moedigen.

Hier sluit ik me bij aan. :j

Ik zou overigens niets anders schrijven als ik onder mijn volledige naam zou schrijven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:27

Met 3 minuten googlen heb je mijn voornaam. En aangezien die vrij uniek is, heb ik niet de illusie dat ik anoniem ben hier. Als je kim jansen heet wordt dat een ander verhaal.
Ik zou dus ook niet anders reageren.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:47

Ik zou zeker niet anders reageren, ik sta ook vrij herkenbaar op mijn profiel. Enkel mij googlen als je mijn voornaam en achternaam weet gaat niet lukken want mijn achternaam staat nergens op bokt :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:10

LZP -> FZ

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:11

In mijn profiel staat mijn naam, leeftijd, bijbaan, opleiding en woonplaats.
Ook heb ik een super duidelijke foto van mij en mijn vriend.
Ik ben alles behalve anoniem dus nee, ik zou niet anders reageren dan dat ik nu al doe.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:11

Nee ik niet, ik maak mijzelf al bekend met naam en foto op mijn profiel

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:12

ik ben te herkennen met deze nickname en daardoor schrijf ik geen hele persoonlijke dingen. ik heb slechte ervaringen gehad met internet op dat gebied.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:15

Ik zou meer reageren, nu reageer ik vaak niet.
Als mensen je niet aardig vinden zullen ze ook niet bij je kopen, en soms vinden mensen je niet aardig als je een mening geeft (en dat hoeft niet eens onaardig te zijn hoor).
Dus vanwege mijn webshop reageer ik niet veel.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:15

Ik heb heel lang met mijn eigen (volledige) naam gepost. Dat kon prima, ik denk altijd goed na voordat ik iets post en schrijf niet te veel persoonlijke dingen in mijn posts. Ik denk altijd maar zo; plaats niks op Bokt wat je ook niet op de voorpagina van de krant wilt hebben.

In augustus heb ik mijn eigen naam gewijzigd in Animal, omdat ik dat wel een hele leuke naam vond als diergeneeskunde studerende drumster :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:19

Ik post onder mijn eigen naam :')

Maar ehm... in sommige gevallen zou het fijner zijn als je zeg maar "niet bekend" bent.... Want nu kon ik bijvoorbeeld niet alles op bokt zetten wat ik wilde omdat mensen die ik in het echt ken, mee kunnen lezen... Dus ik kon geen stoom afblazen hier terwijl ik echt chago was ;) Had soms graag wat meningen en/of advies gehad...

Nu hebben we gewoon zelf besluiten genomen in overleg met wat andere mensen... Maar op Bokt heb je net iets meer mensen die anders denken en er ook geen belang bij hebben ;) Dus had ik wat andere antwoorden verwacht, meer ervaringen...

Achteraf wel de juiste keuze gemaakt! Dat dan weer wel.. Maar soms zou 100% anoniem gewoon fijn zijn :p

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:22

Ik zou hetzelfde reageren, maar heb toch bewust voor een andere naam gekozen. Ga zo iets anoniemer door het leven, wel zo prettig en maakt mogelijke stalkers het iets lastiger. Vandaar ook geen woonplaats ingevuld en wat voorzichtiger met eigennamen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:27

Nee, ik ben bang dat mensen me anders herkennen :D

Grapje uiteraard, wilde niet een te moeilijke naam, Lizzy was al bezet, dus vandaar, dan maar een extra 'y'

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:30

Ik zou niet anders posten als ik onder mijn eigen naam schreef. Ik wil alleen zo min mogelijk terug te vinden zijn op internet :) Ik wil niet dat uitspraken die ik in een opwelling heb gedaan of door anderen verkeerd zijn geiïnterpreteerd me nog jaren gaan achtervolgen. Zeker met zicht naar een baan etc. Er zijn een aantal mensen op Bokt die me in real life kennen en die weten dan inderdaad ook dat ik het ben.

Ik zit op Bokt omdat ik dat leuk vind en om gezellig mee te praten. Daar hebben jullie mijn volledige identiteit echt niet bij nodig! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:40

Het is heel gemakkelijk om zomaar "nee" te roepen bij het geven van een antwoord op je vraag TS...
Maar ik denk dat veel mensen in werkelijkheid toch (misschien zelfs onbewust) iets anders zouden reageren of soms zelfs helemaal niet zouden reageren als hun volle voor- en achternaam erbij zou staan.

Iedereen kan een forum lezen. Je vrienden, familie, maar ook je baas en je toekomstige werkgever.
Je zal niet de eerste zijn die afgewezen wordt voor een baan, na een search op naam op internet.

Ik merk zelf dat ik het liefst die vraag ook met "nee" zou beantwoorden.
Ik post immers wel onder m'n eigen voornaam.

Maar...
Ik heb ook een eigen bedrijf. En ben daarmee best bekend.

En alles wat je dan privé post, wordt toch gezien als een mening van je bedrijf.
Dus eigenlijk kan ik niet zomaar mijn eigen mening posten, zonder dat dit direct effect heeft op m'n business.

Ik voel me dus inderdaad regelmatig bezwaard om dingen te posten, omdat mensen me kennen/herkennen en ook weer op een bepaalde manier op míj reageren, ómdat ik het ben.
Met een anonieme(re) nickname, zou ik me vrijer voelen op een forum.

Ik reageer nu op bepaalde topics niet eens meer. Omdat ik weet dat wat ik zeg gevolgen zou kunnen hebben voor m'n bedrijf.
En dat is best jammer. Ik mis die vrijheid wel eens.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:52

Femke schreef:
Het is heel gemakkelijk om zomaar "nee" te roepen bij het geven van een antwoord op je vraag TS...
Maar ik denk dat veel mensen in werkelijkheid toch (misschien zelfs onbewust) iets anders zouden reageren of soms zelfs helemaal niet zouden reageren als hun volle voor- en achternaam erbij zou staan.

Iedereen kan een forum lezen. Je vrienden, familie, maar ook je baas en je toekomstige werkgever.
Je zal niet de eerste zijn die afgewezen wordt voor een baan, na een search op naam op internet.

Ik merk zelf dat ik het liefst die vraag ook met "nee" zou beantwoorden.
Ik post immers wel onder m'n eigen voornaam.

Maar...
Ik heb ook een eigen bedrijf. En ben daarmee best bekend.

En alles wat je dan privé post, wordt toch gezien als een mening van je bedrijf.
Dus eigenlijk kan ik niet zomaar mijn eigen mening posten, zonder dat dit direct effect heeft op m'n business.

Ik voel me dus inderdaad regelmatig bezwaard om dingen te posten, omdat mensen me kennen/herkennen en ook weer op een bepaalde manier op míj reageren, ómdat ik het ben.
Met een anonieme(re) nickname, zou ik me vrijer voelen op een forum.

Ik reageer nu op bepaalde topics niet eens meer. Omdat ik weet dat wat ik zeg gevolgen zou kunnen hebben voor m'n bedrijf.
En dat is best jammer. Ik mis die vrijheid wel eens.

Waarom heb je er dan toch voor gekozen om onder je eigen naam te posten? :)
(gewoon uit interesse!)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:53

Genoeg mensen op bokt weten wie ik ben.
Als ik iets kwijt wil, zet ik dat gerust neer, maar wel tot zo ver, ik ga niet mijn hele privé leven neerleggen op internet, maar daar hou ik sowieso niet zo van :n.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:56

Nee!

Ik post gewoon onder mijn voor- en achternaam, heet Lena Baars.. heb niks te verbergen en schrijf (en zeg) nooit dingen die tegen me gebruikt kunnen worden. Dus het zal me een worst zijn wat wie dan ook op internet van me terug leest; behalve wat spellings fouten hoef ik me nergens voor te schamen.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:57

Ik heb wel een andere nickname, maar iedereen mag mn echte naam wel weten.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:58

Het maakt mij niet uit dat jullie weten wie ik ben (dat is uit mijn naam ook niet heel moeilijk te raden denk ik), maar het gaat mij meer om het andersom: als een toekomstige baas mijn naam intypt, zou ik niet willen dat hij alleen maar 'Bokt' in de zoekresultaten tegenkomt.

Ik schrijf geen dingen die ik niet openbaar wil, maar ik vind het toffer als je mijn naam googelt en dan allerlei commissies krijgt waar ik me voor heb ingezet, een verslag van een sportwedstrijd en een afgeschermd FB en Linkedin profiel. Dat geeft toch aan dat ik iets meer doe dan alleen op Bokt zitten :+

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:59

Ik zou anders reageren omder mijn echte naam, want ik ben heel erg verlegen vandaar. Onder mijn eigen naam zou ik ook veel verlegener zijn en nu onder mijn nickname weet niemand persoonlijk wie ik ben.