Ik ben heel selectief in wat ik plaats op het internet, dus iets schokkends van mijn hand zal er niet te vinden zijn. Ben sowieso flink saai dus heb niet eens schokkende dingen te vertellen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
senna21 schreef:Ik ben niet herkenbaar (tenzij mensen mij heel goed kennen). Ik sta helemaal achter wat ik schrijf en doe dit oprecht, maar weet ook hoe oncontroleerbaar het medium internet is. De sociale dynamiek is heel anders dan in een persoonlijk netwerk. De boodschap blijft staan, de context verandert. Interpretatie van de boodschap wordt gedaan door de ontvanger, wat weinig over mij zegt.
Ook wil ik niet gemakkelijk vindbaar zijn in sociale media... Big Brother kijkt al meer dan genoeg mee in het dagelijks leven. Ik hoef hem verder niet aan te moedigen.
Femke schreef:Het is heel gemakkelijk om zomaar "nee" te roepen bij het geven van een antwoord op je vraag TS...
Maar ik denk dat veel mensen in werkelijkheid toch (misschien zelfs onbewust) iets anders zouden reageren of soms zelfs helemaal niet zouden reageren als hun volle voor- en achternaam erbij zou staan.
Iedereen kan een forum lezen. Je vrienden, familie, maar ook je baas en je toekomstige werkgever.
Je zal niet de eerste zijn die afgewezen wordt voor een baan, na een search op naam op internet.
Ik merk zelf dat ik het liefst die vraag ook met "nee" zou beantwoorden.
Ik post immers wel onder m'n eigen voornaam.
Maar...
Ik heb ook een eigen bedrijf. En ben daarmee best bekend.
En alles wat je dan privé post, wordt toch gezien als een mening van je bedrijf.
Dus eigenlijk kan ik niet zomaar mijn eigen mening posten, zonder dat dit direct effect heeft op m'n business.
Ik voel me dus inderdaad regelmatig bezwaard om dingen te posten, omdat mensen me kennen/herkennen en ook weer op een bepaalde manier op míj reageren, ómdat ik het ben.
Met een anonieme(re) nickname, zou ik me vrijer voelen op een forum.
Ik reageer nu op bepaalde topics niet eens meer. Omdat ik weet dat wat ik zeg gevolgen zou kunnen hebben voor m'n bedrijf.
En dat is best jammer. Ik mis die vrijheid wel eens.