Een Penny bokt! Waarom is die er nog niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:10

Doanique schreef:
Nee eigenlijk niet KimD, misschien is het wat overdreven omschreven maar ik meen het wel.

Als je soms ziet wat voor reacties er worden gegeven in praktijkproblemen door penny's. ''Misschien werken hulpteugels wel.''

Neee....

Ik had het over het topic niet over jou reactie. ;)

Anoniem

Re: Een Penny bokt! Waarom is die er nog niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:12

Oh zo, ik dacht mijn reactie ja haha.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:16

12+ lijkt me ook niet echt een goed idee.... Gewoon een andere geboorte datum invullen.... Maar ik ben het eens met @Jaime_

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:24

Niet iedereen onder de twaalf jaar is meteen een penny, ik vind het dan ook raar dat sommige gelijk die stempel erop drukken. Niet dat ik me aangesproken voel, ik heb nagenoeg niks meer met paarden. Maar toen ik dat nog wel had en penny was heeft het volwassen gedeelte van Bokt mij zeker wel op weg geholpen, dus ondanks dat ik jullie logo leuk vind ben ik tegen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:25

Celiien schreef:
Vind je ons logo niet leuk -O-

Nee, sorry, ik vind het hele topic een beetje kinderachtig.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:25

neee in het logo MOET een zwarte arabische volbloed hengst.

DUHHHH

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:28

xNK schreef:
Doanique schreef:
Tegen, dan gaan al die beterwetende kindjes elkaar tips geven die nergens op slaan omdat ze er geen verstand van hebben. :n

Niet alleen jonge kinderen (penny's dus...) kunnen tips geven die nergens opslaan, volwassenen ook.

+1

Al vind ik het best een goed idee, helemaal als er weer schoolvakantie is....

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:30

Ik ben zo voor!!
Op bokt kan ik nooit goeie tips vinden!
En daar wel! Ik voel het aan m'n manen!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:32

tegen, dan kan ik geen lol meer hebben om uit de hand gelopen penny topics -O-

nee opzich lijkt het me wel goed, maar dan denk ik gewoon 15+ bokt (oftewel yrt het penny bokt)
sommige van 13/14/15 kunnen nog aardig penny zijn :j (15 dan al minder gelukkig)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:35

xZiva_ schreef:
tegen, dan kan ik geen lol meer hebben om uit de hand gelopen penny topics -O-

nee opzich lijkt het me wel goed, maar dan denk ik gewoon 15+ bokt (oftewel yrt het penny bokt)
sommige van 13/14/15 kunnen nog aardig penny zijn :j (15 dan al minder gelukkig)

idd soms zijn penny topics gewoon lol, vooral als er door diezelfde personen fake accounts worden gemaakt

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:50

Ik moet altijd zo lachen als meisjes van 15-16, meisjes van 11-12 gaan lopen verbeteren etcetera op zo'n 'ikweetallesbeter' toon. Ik zie het steeds vaker voorbij komen. :')

Joh, er zijn kinderen hier op Bokt. Dus?! Ik ben 9,5 jaar lid, destijds was ik ook 13 :D en zo zijn er meerdere met mij. We zijn allemaal jong geweest, kom op zeg. Je bent echt niet meer dan de jongere Bokkers van nu.

Een beetje meer respect naar elkaar zou fijn zijn. Dan kunnen dit soort topics ook wegblijven.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:53

xMendy schreef:
Ik moet altijd zo lachen als meisjes van 15-16, meisjes van 11-12 gaan lopen verbeteren etcetera op zo'n 'ikweetallesbeter' toon. Ik zie het steeds vaker voorbij komen. :')

Joh, er zijn kinderen hier op Bokt. Dus?! Ik ben 9,5 jaar lid, destijds was ik ook 13 :D en zo zijn er meerdere met mij. We zijn allemaal jong geweest, kom op zeg. Je bent echt niet meer dan de jongere Bokkers van nu.

Een beetje meer respect naar elkaar zou fijn zijn. Dan kunnen dit soort topics ook wegblijven.

ik voel me nu echt aangevallen :Y)

sommige 15/16 jarige zijn inderdaad zo, maar er zijn er ook die meer volwassen zijn voor hun leeftijd.
toen ik 11 was had ik ook bokt. maar ik opende geen topics waarin ik huilend vertelde dat ik boos was op mijn ouders dat ik geen paard mocht. of dat ik mijn paard groentesoep geef als ie ziek word.
ik durfde amper wat te plaatsen, en vaak kwam er dan iets uit als: mooi paard.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:00

Ik heb je post een paar keer opnieuw gelezen, maar ik kom er niet zo goed uit wat je precies wil zeggen. In ieder geval; je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, ik had het tegen niemand specifiek.
En ja, soms kom je zulke topics tegen. Lekker laten gaan dus, als het niet mag oid worden ze vanzelf gesloten. Geen reden om de jonge TS te gaan afkatten en dingen te roepen als 'je bent nog maar een kind' en 'je hebt er geen verstand van' etc. Daar heeft niemand wat aan.

Maargoed, dit is ook niet echt ontopic. Daarnaast voel ik een slotje aankomen hier haha..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:54

Dat logo is awesome :D! misschien leuk om als herkenning te kunnen dienen linksboven in beeld zodra je op YRT terecht komt? Herkenbaar voor kinderen, en ook voor volwassenen. Vooral handig dat je dan weet dat je met een kind te maken hebt en je je tekst daarop kan aanpassen, en dat je kan bepalen of je het bericht wel wilt lezen of niet.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:58

Het logo is gaaf, haha. Maar ik denk juist dat Bokt goed is voor Penny's, hoe irritant ze ook mogen zijn. Hier worden ze tenminste ook op hun fouten gewezen, en zoals eerder al gezegd werd: anders krijg je kids onderling die elkaar dingen gaan aanpraten.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 01:02

Summerfly schreef:
Niet iedereen onder de twaalf jaar is meteen een penny, ik vind het dan ook raar dat sommige gelijk die stempel erop drukken. Niet dat ik me aangesproken voel, ik heb nagenoeg niks meer met paarden. Maar toen ik dat nog wel had en penny was heeft het volwassen gedeelte van Bokt mij zeker wel op weg geholpen, dus ondanks dat ik jullie logo leuk vind ben ik tegen.

Ik sluit mij hier bij aan, die leeftijd grens zou hierdoor ook niet eerlijk zijn.

Ik vind wel dat er behoorlijk negatief wordt gedaan over penny's af en toe. Er zijn al zo veel topics over penny's, en eigenlijk geen één met een toevoegende waarde. Bijna iedereen is toch jong en penny geweest?

Maar goed, leuk logo, maar ik ben tegen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 01:05

Jaime_ schreef:
laten wij ons volwassenen ons dan ook eens volwassen gedragen en de jongeren onder ons op weg te helpen ipv af te kraken en ze naar een apart eiland te sturen :Z

Wij zijn zelf ook zo geweest, en juist doordat mensen hier actief zijn kan je van elkaar leren. Volwassen bokkers kramen ook genoeg onzin uit.

Dat stomme gezever over Penny's de hele tijd. Bah.

Groot gelijk. Als laat begonnen volwassene heb ik ook genoeg van Bokt geleerd. En: ook genoeg onzin getypt, achteraf.

Trouwens: als we het pubergedeelte van dit forum "Penny" noemen, krijgen we gedonder met het echte blad.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 01:28

Ik denk dat als het 12+ word, de penny's langer penny zullen blijven. Ik heb wel veel geleerd sinds ik heb geregistreerd op bokt! Vooral geleerd wat niet mag ~~}> toen ik registreerde was ik "penny" (kijk maar mijn prachtige gebruikersnaam!), maar ik deed geen kwaad en was niet gevaarlijk hoor :P En is het niet veel "veiliger" om penny's in de gaten te kunnen houden, wat niet kan als ze hun eigen forum hebben? :')
Wel is het jammer dat als mensen in je profiel kijken en zien dat je 12/13/14/15 jaar bent, een aantal meteen een vooroordeel hebben. Want ja als je jong bent, dan kan het niet anders dat je penny bent en droomt van een zwarte Arabische volbloed hengst! Oke, een paar penny's zijn doorgeslagen. Maar dat betekent toch niet dat iedereen die jong is penny is? Er zijn ook genoeg volwassen penny's :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:12

Veiliger zou het misschien inderdaad zijn om penny's in de gaten te houden, máár om nou eerlijk te zijn vind ik dat (ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf praten) niet mijn verantwoordelijkheid, dat wordt op deze manier wel als verantwoordelijkheid naar een ander opgedrongen. Een forum is geen speeltuin of naschoolse opvang, waarom zou een wildvreemde het kind van een ander dingen bij moeten leren, of in de gaten moeten houden, of op moeten vangen als er iets niet helemaal goed gaat. Ik heb daar geen zin in, ik kom op Bokt voor mijn eigen lol en niet voor die van een ander.

De ouders van een kind zijn verantwoordelijk voor zo'n kind, voor de huisdieren van zo'n kind, en voor het gedrag en het belonen/bestraffen daarvan. Niet ik.

Ik zie ook het argument 'maar op bokt leert een kind ook veel' voorbij komen. Ik denk bij mijzelf, waar een wil is daar is een weg. Internet is helemaal niet zo oud, vóór die tijd hebben kinderen ook altijd kunnen leren. Het gros van Bokt zal als kind niet eens een PC in huis hebben gehad, die mensen hebben zichzelf ook ingelezen en die kwamen ook niets te kort. Als iemand meer over paarden wil weten dan is een forum/internet niet de enige en imo ook niet direct de beste plaats. Wat ik bijvoorbeeld veel voorbij zie komen zijn kinderen die het wel durven om anoniem iets (wel of niet heel simpels) te vragen op een forum of om maar raak te klagen, maar die dus niet 'in het echt' een persoon aan durven te spreken met hun vraag of ongenoegen, of niet durven om contact op de nemen met een DA, lesgever, stal, of weetikwat. Ik vind dat zelfs neigen naar sociale vervreemding. Maar da's wellicht voer voor een heel nieuw topic.

In het kort, ik vind een forum géén plaats voor kinderen.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:13

Niet iedereen die onder de 12 is is een Penny. Ik vind knuffelen leuk, maar penny? Nee. Dat was ik 3 jaar geleden.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:15

de meeste penny's zeggen dat ze geen penny's zijn :)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:18

LiannePuthzy schreef:
de meeste penny's zeggen dat ze geen penny's zijn :)

Klopt, je kunt me geloven of niet, maar ik ben hier tegen want ik gebruik de wiki heel, heel vaak en verder vind ik het intressand om discussies te lezen en is het helemaal fijn als het ook leerzaam is. ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:22

Nee. Sorry maar slaat echt nergens op.

Ten eerste is niet iedereen onder de twaalf penny, zijn er genoeg die normaal zijn. Ten tweede is dat heel slecht voor hun paarden, want dan gaan ze elkaar alleen maar slechte tips geven zodat ze hun paarden nog meer verpesten. Gedraag je hier dan volwassen en geef ze op een normale manier, normale tips. Op bokt kunnen ze veel leren, mits je het ze uitlegt en niet alleen maar gaat afkatten.

16Denters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:26

Ik ben ook tegen,

Stel dat iedereen -15 jaar naar het 'Pennygedeelte' gestuurd wordt, dan kan een verstandige 14 jarige enkel wachten tot ze 15 wordt en de zogenaamde 'Penny's' volgen.
Of zullen we een 'Pennytest' invoeren? Fraude gegarandeerd. . .

We kunnen het beter zo laten vind ik :j

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:29

Dat mensen dit zwaar serieus opnemen, denk dat het meer als grapje bedoeld is.
Ik zou de penny's en de bijbehorende reltopics in de vakantie best missen -O- .