waarom op slot?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:49

Haha, leuk bedacht Delirium. Dus omdat jullie niet weten waar het moet staan en de TS een beetje onduidelijk en boos is moet het topic maar op slot?
Kom, beetje creatief zijn hoor.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:54

nynke55: ik vind het jammer dat je het op zo'n manier brengt.
Er wordt een vraag gesteld, er komt antwoord. Waarom kan een reactie niet op een wat minder denigrerende manier? Als er iets niet duidelijk is dan kun je toch gewoon verheldering vragen, of als je het er niet mee eens bent kun je toch aangeven welk deel van het beleid het is dat je niet aanstaat?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:10

Oh, het was niet denigrerend bedoeld hoor, jammer dat je het zo opvat. Het antwoord was heel duidelijk, ik begrijp het volkomen. Maar ik vind het raar om een topic op slot te gooien omdat jullie niet kunnen beslissen waar het komt te staan en omdat er misschien in de toekomst heibel over kan komen.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:16

Ok, helder :j
Het is niet zo dat we niet kunnen beslissen waar het komt te staan, het is dat het topic nu nergens op zijn plaats is. Als wij nu gaan bepalen dat het op een zekere plaats moet dan zijn wij voor de TS aan het invullen wat ze nou eigenlijk van het topic wil, waar haar focuss ligt. En da's niet correct. Liever overleg. Daar wordt niemand slechter van.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:44

Dan pb je de ts even?

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:46

Denken jullie niet dat de ts, als nieuwe bokker zich afgeschrikt voelt doordat haar topic direct gesloten is, waardoor de kans minimaal is dat ze een nieuw topic opent?
Wellicht is het inderdaad mogelijk om ts even te pb'en, te overleggen, topic aan te passen en te verplaatsen...

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:46

Daar heb je gelijk in, TS is, vooral in haar openingspost, niet erg duidelijk. Er is haar ook een aantal keren gevraagd wat ze met het topic bereiken wil. Desalniettemin komen er een aantal juridische antwoorden in voor welke wel interessant zijn, maar mogelijk niet helemaal juist en daar wilde ik graag nog even over door gaan. Jammer dat dat nu niet mogelijk is. En om daar nu een nieuw topic over op te starten....

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:57

Nynke: ik ben dat heel erg met je eens :j
We (maar ere wie ere toekomt: vooral Marga) zijn daarom aan het zoeken naar de best mogelijke oplossing met de minst mogelijke overlast en de meest waardevolle weg.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 10:35

Het is schijnbaar een moeilijke opgave?

@ revanches, je begrijpt waarom het PBen van Marga over het sluiten van het topic niet tot een antwoord had geleid die op wat voor een manier dan ook bevredigend was geweest met betrekking tot het hoe en waarom het topic gesloten is?

Ik had van Marga hetzelfde nikszeggende antwoord gekregen als hier in het topic, en daar had ik het dan mee moeten doen want van gedachte veranderen is er niet bij, zeggen dat er misschien een fout is gemaakt en dat er gekeken wordt naar een oplossing is er niet bij. Die wegen ben ik in het verleden al genoeg bewandeld en telkens met drogredeneringen met mijn kluitje naar het riet gestuurd. Een mod via PB wijzen op een fout die gemaakt is heeft tot nu toe echt nergens toe geleid behalve slap in elkaar gedraaide verhaaltjes waarom iets zo moet zijn.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:15

Zijn jullie nu boos op de moddies? -O- :(:) Sommige reacties zijn wel erg assertief. Ik begrijp het punt van TS wel, maar zij doen ook maar gewoon hun best om dit forum in goede banen te leiden

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:23

antje_vip schreef:
Zijn jullie nu boos op de moddies? -O- :(:) Sommige reacties zijn wel erg assertief. Ik begrijp het punt van TS wel, maar zij doen ook maar gewoon hun best om dit forum in goede banen te leiden



Assertief? Bedoel je niet agressief?
Sommige reacties gaan inderdaad te ver, dat ben ik met je eens.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:37

Ik niet, er word hier duidelijk en niet onvriendelijk aangegeven dat men het niet eens is met de beslissingen. Het ziet er nu naar uit dat het beleid is: eerst de boel op slot gooien en dan eens gaan kijken of het terecht is. En dan worden er redenen bedacht om de boel op slot te houden, terwijl daar geen enkele reden voor is. Het topic verloopt netjes en er worden waardevolle adviezen gegeven. Het staat alleen niet op de goede plek.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:37

De argumenten die worden aangehaald om het topic gesloten te houden worden zijn onzin argumenten die vluchtig uit de lucht worden gegrepen, gewoon omdat de mods niet willen toegeven een fout te hebben gemaakt en ze met die argumenten proberen het sluiten van het topic te rechtvaardigen.

Het PB'en van een mod als die in de fout zit, of op andere wijze een mod op een fout wijzen of ergens een klacht indienen, dat word altijd wel mooi gezegd door het team, maar ik heb het idee dat dit nooit vruchten afwerpt. Gebruikers worden niet gehoord, omdat het team te arrogant is in toe te geven dat er iets fout is gebeurd, hoe klein die fout ook was.

De eerste keer dat er word gezegd "Oké, ik heb om deze redenen deze actie gedaan (in dit geval topic gesloten), maar zie nu dat dit misschien voorbarig was, want jullie argumenten hebben mij overtuigd. Dan zal ik mijn actie terugdraaien (in dit geval topic weer openen)." moet nog gebeuren. Want ook al triomferen de argumenten van gebruikers in een discussie met de mods, ze worden weg gewuifd of afgedaan met een tegenargument die kant nog wal slaat en de gebruikers kunnen daar niets tegen doen. Al hebben ze 100 perfecte argumenten waarom iets zo is, het moderator team is een grote muur waar je al die argumenten tegen aan kan gooien, maar er doorheen breken zal niet gebeuren.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:53

Eline, jij hebt mijn gedachten perfect verwoord, dank je wel.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:10

Gisteren heb ik een bericht naar de topicstarter verzonden in de hoop dat we tot een oplossing kunnen komen waardoor het topic alsnog verplaatst kan worden.
Tot nu toe is daar geen reactie op gekomen dus graag nog even geduld. :)

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:41

ElineS schreef:
De argumenten die worden aangehaald om het topic gesloten te houden worden zijn onzin argumenten die vluchtig uit de lucht worden gegrepen, gewoon omdat de mods niet willen toegeven een fout te hebben gemaakt en ze met die argumenten proberen het sluiten van het topic te rechtvaardigen.

Het PB'en van een mod als die in de fout zit, of op andere wijze een mod op een fout wijzen of ergens een klacht indienen, dat word altijd wel mooi gezegd door het team, maar ik heb het idee dat dit nooit vruchten afwerpt. Gebruikers worden niet gehoord, omdat het team te arrogant is in toe te geven dat er iets fout is gebeurd, hoe klein die fout ook was.

De eerste keer dat er word gezegd "Oké, ik heb om deze redenen deze actie gedaan (in dit geval topic gesloten), maar zie nu dat dit misschien voorbarig was, want jullie argumenten hebben mij overtuigd. Dan zal ik mijn actie terugdraaien (in dit geval topic weer openen)." moet nog gebeuren. Want ook al triomferen de argumenten van gebruikers in een discussie met de mods, ze worden weg gewuifd of afgedaan met een tegenargument die kant nog wal slaat en de gebruikers kunnen daar niets tegen doen. Al hebben ze 100 perfecte argumenten waarom iets zo is, het moderator team is een grote muur waar je al die argumenten tegen aan kan gooien, maar er doorheen breken zal niet gebeuren.


:j inderdaad, precies goed verwoord!

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:00

ElineS schreef:
De argumenten die worden aangehaald om het topic gesloten te houden worden zijn onzin argumenten die vluchtig uit de lucht worden gegrepen, gewoon omdat de mods niet willen toegeven een fout te hebben gemaakt en ze met die argumenten proberen het sluiten van het topic te rechtvaardigen.

Dat je jouw mening/visie als een feit presenteert kan ik persoonlijk niet zo waarderen.
Er wordt gevraagd naar een "waarom" en er wordt antwoord gegeven.
Als het antwoord je niet aanstaat: dat mag. Als je het niet begrijpt: dat mag. Als je het er gewoon niet mee eens bent: prima!
MAAR: wat jij doet is een mod ervan beschuldigen te liegen. Het is heel simpel: er is geen fout gemaakt. Het toegeven van fouten is even moeilijk als makkelijk, maar geen probleem. Alleen niet van toepassing in deze situatie.

Citaat:
Het PB'en van een mod als die in de fout zit, of op andere wijze een mod op een fout wijzen of ergens een klacht indienen, dat word altijd wel mooi gezegd door het team, maar ik heb het idee dat dit nooit vruchten afwerpt. Gebruikers worden niet gehoord, omdat het team te arrogant is in toe te geven dat er iets fout is gebeurd, hoe klein die fout ook was.

Als je problemen hebt met het functioneren van een moderator dan staat het je altijd vrij om contact met diegene op te nemen. Wil je dat niet of kom je er niet uit: dan kun je diens (of een willekeurige) hoofdmod aanschieten. Kom je er dan nog niet uit dan stap je naar Jessica.
Maar op deze manier zo hier een stukje plaatsen omdat er kennelijk iets speelt is echt verre van constructief. In tegendeel.

Citaat:
De eerste keer dat er word gezegd "Oké, ik heb om deze redenen deze actie gedaan (in dit geval topic gesloten), maar zie nu dat dit misschien voorbarig was, want jullie argumenten hebben mij overtuigd. Dan zal ik mijn actie terugdraaien (in dit geval topic weer openen)." moet nog gebeuren. Want ook al triomferen de argumenten van gebruikers in een discussie met de mods, ze worden weg gewuifd of afgedaan met een tegenargument die kant nog wal slaat en de gebruikers kunnen daar niets tegen doen. Al hebben ze 100 perfecte argumenten waarom iets zo is, het moderator team is een grote muur waar je al die argumenten tegen aan kan gooien, maar er doorheen breken zal niet gebeuren.

Ontzettend onwaar, hoewel er gewoon voorzichtig gehandeld wordt in het plaatsen van slotjes en het verplaatsen van topics naar de mesthoop zijn ook mods maar mensen en worden er weleens fouten gemaakt. En rechtgezet.

Dat je/jullie je niet kunt vinden in het geplaatste slot en het daarop volgende overleg met de TS is jammer. Nogmaals: uitleg is altijd mogelijk. Maar als uitleg dan bestookt gaat worden met dit soort niet ter zake doende kritiekpunten en beschuldigingen dan denk ik het op een zeker moment lastig wordt om nog op een volwassen manier met elkaar verder te gaan. En dat is niet alleen gewoon jammer, het is ook gewoon onnodig.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 21:04

Hoe wil jij de uitleg van Marga dan classificeren, en dan in het bijzonder die waar Marga aanhaalt dat het topic o.m. gesloten is vanwege een conflict tussen twee mensen?

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 21:04

Marga schreef:
Het topic hoort in ieder geval niet op OV thuis. Behalve dat de openingspost en de topictitel niet aan de Regels en Richtlijnen van Opsporing Verzocht voldoet is OV alleen voor paarden zoeken waarvan niet bekend is waar ze staan.

Verder geeft de topicstarter zelf aan dat het paard gestolen is en daar is een centraal topic voor. Verder lijkt er sprake van een conflict tussen twee mensen en er is geen plaatst op Bokt om dat uit te vechten.Als de topicstarter echt gerichte vragen heeft mag ze dat natuurlijk wel in het centrale topic plaatsen.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:29

Ceriadwen, bespaar je de moeite. Zoals je zegt: fouten toegeven gebeurt toch niet. Zonde van je tijd...

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:46

secricible: het staat ook jou vrij om, als je twijfelt aan een moderator, contact op te nemen en er iets aan te doen. Dit soort post dragen ongeveer niets bij maar maken een verder gesprek gewoon naar. Ik vind het ook ronduit grof richting de mods die hier antwoorden.

Ceriadwen:
Je maakt het me heel erg lastig. Niet omdat ik bang ben mezelf klem te kletsen oid (sterker nog: ik sta er volkomen achter) maar de regel dat er niet gesproken wordt over andere gebruikers is vast wel bekend.

Wat er in het topic aan de hand was/is is dat als je het topic op een bepaalde manier leest de indruk kon wekken dat het puur gaat over het zoeken van een gestolen paard. En daarvoor is er inderdaad een centraal topic. Die verwijzing kan ik dan ook goed begrijpen en sta er achter.
Daarbij is er duidelijk sprake van een conflict. Ja. Het is wellicht niet helemaal duidelijk met wie (ofwel de moeder, ofwel de stalhouder, ofwel de koper) het conflict bestaat, maar op het moment dat er een post staat als "boeten zullen jullie, het is mijn baby zolang verstopt houden,hoe durf je" is dat gewoon openbaar ruzie uitvechten. En ik ben me zeker bewust van het eeuwige vraagstuk "waar ligt de grens", want je noemde al eerder ook posts waarin ook sprake was van een conflictsituatie. En het echt benoemen is zeker nog niet heel gemakkelijk. (en eerlijk? Ik krijg een beetje het gevoel dat er mensen/meelezers zijn die niet zozeer willen snappen hoe en wat, maar die een scheef woord zoeken om te kunnen zeggen "zie je wel! Het zijn allemaal varkens die mods en hebben een plaat van gewapend beton voor hun hoofd".)

Toch je rijtje er maar bij gepakt:
Topic rechtszaak, hoger beroep:
er wordt wel een zaak besproken, maar e.e.a. is gewoon heel netjes geschreven. Er staat geen vraag in (maar op LZP hoeft dat ook niet) en er is zeker wel een conflict dat besproken wordt, maar geen "ik zal jullie krijgen"-gehalte.
Impliceert dat dat als TS haar topic op eenzelfde wijze had geschreven "mijn paard is gestolen, dit en dit is er gebeurd en ik baal" het topic naar bv VvdD of PP was gegaan? Ja. Dan had het verplaatst geworden.
Honden en schapen:
Veel emotie :j Maar: het doel van het topic is duidelijk. Er is met de OP niets mis. Er staat al in dat het een waarschuwing is van "dit kan er gebeuren, dit zijn de gevolgen, dit kun je doen als je in de problemen komt doordat hondlief waus wordt".
Relatie naar de maan:
er wordt een advies gevraagd over de relatie, niet meer niet minder. Had er gestaan "bijna-ex, ik krijg je nog wel" dan had het topic ook gesloten.
Ongeluk door tractoren:
heel heldere vraag met "dit en dit is er gebeurd, wat zijn mijn rechten".
Had de TS van Heinkenszand haar topic zo geplaatst "dit en dit is er gebeurd, wat zijn mijn rechten" dan had het niet gesloten geworden.
Ouderlijk gezag:
wordt ook neutraal een situatie beschreven en duidelijk gevraagd om "wat is de recht van de vader in dit geval".
Ook hier geldt: had de TS het zo gedaan dan was er niets aan de hand geweest.


Het voornaamste jammere is dat het topic zo lang (hoe lang is een paar uur... maar je begrijpt denk ik wel wat ik wil zeggen) open heeft gestaan. Was het sneller gespot dan was er sneller overleg met de TS geweest en had ze adviezen gekregen over hoe verder, en had het maar gewoon kort gesloten geweest.
De hulpvaardigheid van verschillende Bokkers is echt super. Zondermeer. En daarmee is het ook gewoon te hopen dat er een goede oplossing komt. Zowel voor TS als voor iedereen die voor haar klaar staat en zoveel werk in de antwoorden heeft gestoken.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:00

Als ik dit zo lees is het het door TS genoemde: jullie zullen boeten, enz, de voornaamste reden geweest om het topic te sluiten? Dat kan ik me op zich wel voorstellen, maar daar is door niemand op gereageerd en is eigenlijk een stille dood gestorven. Ik heb het idee dat iedereen wel in de gaten had dat ze dat in haar emotie gezegd heeft.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:06

Het is niet alleen dat. Het is de combi van het geheel. Zoals het er nu stond kon het gewoon niet, daarom is er een slot gekomen en is er contact met de TS gezocht.

Anoniem

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 06:13

Nou Delerium, m'n complimenten over je uitgebreide reageren hier. Ik heb me totaal niet in de materie van het topic verdiept, maar vind dat je je erg netjes houdt, en helder uitlegt hoe of wat.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 08:41

Ten eerste vind ik het buitengewoon jammer dat een vraag waarom een topic op slot gaat met de bijbehorende argumentatie als kritiek gezien wordt en sterker nog dat men blijkbaar vind dat dit niet gezegd mag worden of geuit mag worden in het openbaar maar dat het allemaal via PB moet.

Daarnaast vind ik het ontzettend vervelend dat als ik dan de argumenten van het modteam naar mijn mening als drogredeneringen uiteenzet, dat ik dat blijkbaar ook niet openbaar mag doen want dan wordt dat gezien als kritiek en respectloos. Ook dit moet via PB.

Volgens mij was de TS een beginnende bokker (in iedergeval geregistreerd op 11-11-2013) Had het niet in de lijn van het beleid gelegen om die bokker te helpen door bijvoobeeld de openingspost aan te passen, en dan het topic te verplaatsen naar het goede forum? Het gewraakte zinnetje had er best uitgesloopt kunnen worden bijvoorbeeld. (en kom nou niet met het is TS haar post, dus kunnen we dat niet zomaar aanpassen, want als deze nieuwe bokker diens account wil wissen met al diens posts zijn het ineens bokts posts en kan dat niet)

Dat deze nieuwe bokker nooit meer terugkomt dat kan ik mij enigszins wel voorstellen.

Wat ik denk dat er gebeurd is, is dat Marga de topictitel zag, dacht dit hoor hier niet. Crosswise de openingspost heeft gelezen, gezien heeft dat het een vrij actief topic is, niet verder gelezen heeft en de boel op slot gegooid heeft zonder zich er verder in te verdiepen of verder over na te denken.

En dat geeft helemaal niks, helemaal niks. Mods zijn mensen, mogen fouten maken hebben het ook wel eens te druk om zich goed in te lezen voordat ze een beslissing en daarnaar handelen. Zeg dat dan gewoon, pas de post aan, verplaats het en zeg "stomme ik, ik heb een foutje gemaakt, sorrie" Dan is het klaar.

Nogmaals ik vind het bijzonder jammer dat dit als kritiek op de mods gezien wordt want het is kritiek op de situatie die hier aangehaald is en hoe hierop gehandeld en gereageerd wordt door het team. Voordat er straks weer geroepen wordt dat het ongefundeerde kritiek is kan ik alvast vertellen dat de opmerkingen die er in dit topic gemaakt zijn allemaal goed onderbouwd zijn en gefundeerd.