Hoe verwijder je je account?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:57

Cassidy schreef:
Het is de beslissing van de oprichters en beheerders van Bokt om geen berichten te verwijderen. En ik vind het wel storend: ik heb andere fora meegemaakt waar meer dan de helft van de topics niet meer te volgen was nadat een aantal hun berichten hadden gewist. Ik ben blij dat het op Bokt niet zo gaat.
En als je echt dingen hebt waarvan je wilt dat ze verwijdert moeten worden, dan kan daar gehoor aan gegeven worden. Maar nogmaals, daar zal een goede reden voor moeten bestaan.

Ik weet iemand waarvan de posts zijn verwijderd. Diegene had nog al wat dingen verzonnen (schijnt) en daarna zijn alle posts verwijderd.
Dus de ene keer kan het wel en de andere keer niet .. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:03

Aan de ene kant vind ik dat je je account zou moeten kunnen laten verwijderen.

Helaas kan dat niet, evenals posts verwijderen.

Maar wat wel even gezegd kan worden. Je kunt jezelf wel anoniem laten maken. Ik heb een enorme lijst van woorden en namen gestuurd die ik uit mijn berichten heb laten halen. Waardoor ik niet meer aan de hand van die dingen gevonden kan worden. En ik in feite relatief anoniem ben.
Natuurlijk zijn er nog mensen die mij wel kennen, maar niet alles staat meer op Bokt. :) Daar hoef je niet eens een enorm goede reden voor te bedenken, was geen enkel probleem om dat te laten gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:58

Dat is fijn Jeanine dat dat zo makkelijk ging :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:38

VivaLaVida schreef:
Cassidy schreef:
Het is de beslissing van de oprichters en beheerders van Bokt om geen berichten te verwijderen. En ik vind het wel storend: ik heb andere fora meegemaakt waar meer dan de helft van de topics niet meer te volgen was nadat een aantal hun berichten hadden gewist. Ik ben blij dat het op Bokt niet zo gaat.
En als je echt dingen hebt waarvan je wilt dat ze verwijdert moeten worden, dan kan daar gehoor aan gegeven worden. Maar nogmaals, daar zal een goede reden voor moeten bestaan.

Ik weet iemand waarvan de posts zijn verwijderd. Diegene had nog al wat dingen verzonnen (schijnt) en daarna zijn alle posts verwijderd.

Als hele topics worden verwijdert vallen er ook geen gaten in discussies.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:40

Kuggur schreef:
Ben eigenlijk ook beniewd, vind het een rare reden dit te weigeren.
Ik vind het trouwens sowieso raar dat dit niet gewoon mogelijk is, zonder dat je daar "goede redenen" voor hoeft aan te voeren (en wie legt daar wat voor criteria aan?).
Nogal een aanmatigende opstelling van het bokt beheer in mijn opinie.

Bij het aanmelden op Bokt ben je accoord gegaan met de voorwaarden van Bokt. Denk je daar nu anders over, by all means, neem contact op met het beheer en laat je usernaam anonymiseren, en ga de discussie aan of ook je berichten verwijdert kunnen worden. Al het anderen (dus ook het roepen dat Bokt aanmatigend bezig is zonder daar consequenties aan te verbinden) is in mijn ogen rellen op niets af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:56

Die vielen er dus wel in cassidy, zat laatst eens te lezen het het (hk) topic klopt inderdaad niet meer. Toch apart.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:40

Cassidy schreef:
Bij het aanmelden op Bokt ben je accoord gegaan met de voorwaarden van Bokt. Denk je daar nu anders over, by all means, neem contact op met het beheer en laat je usernaam anonymiseren, en ga de discussie aan of ook je berichten verwijdert kunnen worden. Al het anderen (dus ook het roepen dat Bokt aanmatigend bezig is zonder daar consequenties aan te verbinden) is in mijn ogen rellen op niets af.

Ach Cassidy, wat voor club of vereniging dan ook kan wat voor regels dan ook voor zichzelf opstellen, als die niet legaal zijn zijn ze het papier waar ze op geschreven zijn niet waard.
En wat jij "rellen" vindt interesseert mij geen fluit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:42

Kuggur schreef:
Cassidy schreef:

Ach Cassidy, wat voor club of vereniging dan ook kan wat voor regels dan ook voor zichzelf opstellen, als die niet legaal zijn zijn ze het papier waar ze op geschreven zijn niet waard.
En wat jij "rellen" vindt interesseert mij geen fluit.

Maar het is compleet legaal, zie mijn post bovenaan de pagina. Anoniem maken is mogelijk, verwijderen hoeft niet mogelijk te zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:48

Is het ook, maar (als ik het goed begrepen heb) behoudt het bokt beheer zich het recht voor je account niet te anonimiseren. (als ze je redenen niet "goed" genoeg vinden).
Dat vind ik aanmatigend (en als ik jou goed begrepen heb hebben ze daar dus het recht niet toe)..
Dat ze niet al je berichten willen laten verdwijnen vind ik om de genoemde redenen best redelijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:55

Dat zou idd niet toegestaan zijn. Mijn ervaring is dat dat wel gebeurt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:25

Op Bokt worden geen accounts verwijderd, dit kan inderdaad voor 'gaten' zorgen in topics. Ook oude(re) topics komen in zoekresultaten naar voren (niet alleen op Bokt zelf, maar ook bij zoekmachines zoals Google), welke dus nog steeds kunnen worden gelezen. Als een account volledig wordt verwijderd, mist er (misschien wel cruciale) informatie in het topic.

Wel kunnen we de gebruiker op andere manieren tegemoet komen, zoals het anonimiseren van een account of het verwijderen van bepaalde (delen van) berichten/topics, mocht hier een goede reden voor zijn. Wij overleggen met het team of de reden die de gebruiker opgeeft een geldige reden is. We kunnen nu eenmaal niet zomaar voor elke gebruiker berichten gaan verwijderen omdat ze bijv. per ongeluk een 'dom' foutje in hun bericht hebben staan.

Mocht je berichten willen laten verwijderen, kun je een mail sturen naar support@bokt.nl, hier wordt je aanvraag bekeken en wordt er gekeken of wij als team wat voor je kunnen betekenen.

Anoniem schreef:
Nee hoor :n , ik had enige tijd terug ook mijn account willen wissen maar omdat ik schijnbaar ooit een waarschuwing heb gehad kwam ik er niet voor in aanmerking.

Ik zal je hierover even een pb sturen, ik kan namelijk geen informatie vinden over jouw aanvraag.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:23

Muurp schreef:
Wel kunnen we de gebruiker op andere manieren tegemoet komen, zoals het anonimiseren van een account of het verwijderen van bepaalde (delen van) berichten/topics, mocht hier een goede reden voor zijn. Wij overleggen met het team of de reden die de gebruiker opgeeft een geldige reden is. We kunnen nu eenmaal niet zomaar voor elke gebruiker berichten gaan verwijderen omdat ze bijv. per ongeluk een 'dom' foutje in hun bericht hebben staan.

Ten eerste het dikgedrukte deel; Waar hebben jullie "een goede reden" voor nodig?
Omdat de gebruiker het wil zou goed genoeg moeten zijn voor het anonimiseren.
Ten tweede rechtvaardig je dit vreemd genoeg met een totaal irrelevant argument, namelijk het verdwijnen van berichten, wat bij anonimiseren alleen niet aan de orde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:34

Muurp schreef:
Anoniem schreef:
Nee hoor :n , ik had enige tijd terug ook mijn account willen wissen maar omdat ik schijnbaar ooit een waarschuwing heb gehad kwam ik er niet voor in aanmerking.

Ik zal je hierover even een pb sturen, ik kan namelijk geen informatie vinden over jouw aanvraag.

Bedankt. ik heb de aanvraag ook naar support@bokt gestuurd. Is een maand of 2 geleden geweest.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:39

De reden dat wij vragen om een reden is omdat wij nu eenmaal niet zomaar berichten/topics verwijderen. Als wij zouden toestaan dat iedereen voor elk wissewasje berichten zouden kunnen laten verwijderen, dan zouden wij fulltime bezig zijn met het verwijderen van berichten/topics. Dat is niet haalbaar. Dan zouden we extra mensen moeten aanstellen, alleen voor dat soort werk.
''Omdat de gebruiker het wil'' is dus niet goed genoeg. We hoeven echt geen 4 pagina's lang betoog te hebben, we vragen gewoon om een kleine uitleg waardoor de reden duidelijk is voor ons als team.

Hoezo is dat een irrelevant argument? Voor beide aanvragen vragen wij om uitleg. Het voorbeeld wat ik geef is puur om het te verduidelijken. Bij het anonimiseren van een account gelden precies hetzelfde regels. Alleen dit doen wij minder snel.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:42

Ik meng me er ook even in... Muurp, waarom moet er dan per se een goede reden zijn om je account te laten anonimiseren? Want daarmee vallen er geen gaten in discussies lijkt me.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:45

Nogmaals, het is niet zo dat men hele betogen moet opsturen. :D
Wij willen graag weten waarom mensen de beslissing nemen om hun account te laten anonimiseren, en er niet voor kiezen om bijvoorbeeld berichten te laten verwijderen.
Het anonimiseren van een account is eigenlijk de laatste stap die er kan worden genomen om anoniem(er) te worden op Bokt. Wij willen dus kijken of er eerst andere stappen kunnen worden ondernomen (bijvoorbeeld dus het verwijderen van berichten) om de gebruiker tegemoet te komen.

Er vallen geen gaten in discussies, maar het is een stap die we niet snel willen nemen omdat het wordt gezien als de laatste stap die er op Bokt kan worden genomen als het gaat om anonimiseren.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:51

Ik snap de hele ophef niet.. Als je als bokt geen grenzen stelt, blijf je bezig met nutteloze dingen als een penny berichtje van een gebruiker van vroeger verwijderen. Het is onbegonnen werk om steeds maar enkele berichtjes te moeten verwijderen, kom zeg!

Je gaat akkoord met voorwaarden, maar op het moment dat je daar even niet aan denkt, moet iemand anders het maar voor je weghalen of onzichtbaar maken dat het jouw berichtje/uitspraak is? Zo gaat dat in real life ook niet, daar is er ook niet iemand die terugneemt wat jij zegt, dus daarom ook hier, denk na voordat je iets op internet kwakt. ;)

Anonimiseren kost hierin OOK tijd, tijd die jij van een ander verdoet door iets op internet te zetten waar je achteraf toch wel spijt van hebt. Ik vind het nog steeds ergens wel jammer van bokt dat ze meewerken aan anonimiseren of verwijderen van berichten.. :o Iets met consequenties van je eigen acties aanvaarden...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:56

Eh Sok, van mij was het maar een vraag hoor, vanuit oprechte interesse. Niet omdat ik de intentie heb om van Bokt te verdwijnen, of omdat ik zou spijt hebben van berichten. Ik begrijp heel goed dat dit soort dingen tijd kosten en dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze plaatsen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:58

Ik bedoelde het ook niet specifiek op jou hoor! :D Was meer een algemene reactie!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:02

Oh oke :o

Ik snap het op zich best. 'Een goede reden' is natuurlijk een rekbaar begrip waar iedereen anders over kan denken. Ik kan me er ook wel in vinden dat mensen zoiets hebben van 'als ik dat nou wil, dan moet dat kunnen', maar ik begrijp ook wel weer dat de mods er dan een fulltime baan bij zouden hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:08

Wat ik persoonlijk heel raar vind is dat mijn zusjes geblokkeerd zijn op hun account omdat bokt beweerd dat het schaduwaccounts van mij zouden zijn. Slaat echt helemaal nergens op.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:08

Kleiduiker, ik stuur je een pb. Dit heeft niets te maken met dit topic. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:17

Dit heeft inderdaad niet zoveel met dit topic te maken maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat bokt wel kan beslissen,zonder geldige reden dat iemand geblokkeerd wordt, maar dat je zelf niet kan beslissen dat je je account wilt verwijderen, of sommige berichten.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:20

VivaLaVida schreef:

ik weet meteen over wie je het hebt :')