ongepaste Reclame banner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majolen

Re: ongepaste Reclame banner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:26

Waarom krijg ik nou nooit van die spannende reclames??? :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:29

Google herenstrings en jij hebt ze ook ;)

Hier heb ik ook zalando jurkjes of vakanties in beeld... mss toch een op knappe kerels googlen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:30

_Daniella schreef:
Waar kan je je druk om maken :')

En het is idd je eigen schuld, beslist is site waar je alles op kunt vinden, alles wat online te koop is.
Waarschijnlijk heb je iets in die richting eens gegoogled en dit is je resultaat :+

Dit is dus niet waar, Omdat de reclame ook komt op wat er in het topic werd besproken. Kijk maar naar het topic over sjonei het bewegende ei. alles wat zo`n beetje werd gemeld, aan welke reclame er was te zien, kreeg ik later ook eens in beeld. terwijl ik niet op die banners had geklikt, of een site had bezocht.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:31

Af en toe je cookies (gna) verwijderen en niks viezes googlen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:37

Ik gok dat het reageert op de babes in de topictitel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:42

Majolen schreef:
Waarom krijg ik nou nooit van die spannende reclames??? :')

Je googlet op te weinig spannende dingen _O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:53

Ik krijg nooit herenstrings in beeld. :Y)
Al gecheckt wat hij onder zijn misschien wel skinny jeans heeft zitten? :D

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:57

:D

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:57

Minder googlen :-)

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:00

Gooo Gooogle *\%/*

Ik kijk trouwens nooit naar die reclames, ik vind ze hier op bokt eigenlijk op een hele nette / niet storende plaats staan

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:03

Ik weet niet wat ik grappiger vind... de OP , de reclame of de reacties hier :D

Edit ik krijg nu een advertentie voor t starten van een bedrijf. ... zou dat een hint zijn :j Is vast een gat ( ;) ) in de markt !

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:05

_Mondy_ schreef:
Ik weet niet wat ik grappiger vind... de OP , de reclame of de reacties hier :D

De reacties!
Ieder zijn mening vind ik ook, maar wat mij betreft een beetje overtrokken.
Wat mij betreft ook niet persoonlijk naar TS dus, don't take it too serious. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:35

Ik heb nu een reclame hieronder van Gaastra over iets van zeilen, prijs vanaf €765.
Voor zover ik weet heb ik niks met zeilen en is mijn budget als arme student ook niet toereikend :') Niet alle reclames komen dus ergens vandaan.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:40

Air schreef:
Ik heb nu een reclame hieronder van Gaastra over iets van zeilen, prijs vanaf €765.
Voor zover ik weet heb ik niks met zeilen en is mijn budget als arme student ook niet toereikend :') Niet alle reclames komen dus ergens vandaan.

Precies die reclame heb ik nu ook! :j
En ik heb ook niets met zeilen, iedereen in dit huishouden niet. Dus niet alle reclames komen inderdaad uit je cookies en internetgeschiedenis..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:48

Ik heb nu als tegenhanger van de (te) kleine stukjes textiel een reclame voor Grote Partytenten -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:53

dito schreef:
zodiacje schreef:
Hoop voor ts dat het niet manlief was die hier op ge-googled heeft :=

:oo dat zou ook nog wel eens kunnen

_O-

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:57

Ik krijg nu een reclame over grote party-tenten, vind ik ook een beetje overdreven.... :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 01:01

Misschien tijd voor een nieuwe kledingstijl Nynke?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 01:03

lieveli schreef:
Misschien tijd voor een nieuwe kledingstijl Nynke?

_O- _O- _O-

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:31

Ik heb nu iets over een huwelijksnacht :')
Gezellig zonder vriend. Mss is het wel een teken <<)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:06

tja en ik nu over Monuta...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:04

Er zijn een aantal soorten banners op Bokt. Ten eerste (maar dat is het kleinste deel) zijn er de banners die we zelf op de site zetten. Dat zijn banners van paardgerelateerde bedrijven waar wij direct geld van krijgen. Alle gebruikers waarvan wij denken dat ze iets met paarden hebben krijgen die banners te zien. Verder af en toe banners voor een actie die wij hebben (prijsvraag, enquete, horse event).

De banners die we niet zelf invullen worden ingevuld door Google. Via Google heb je een aantal soorten advertenties:

- Context gerelateerde advertenties. Deze worden op een pagina gezet a.d.h.v. de inhoud van die pagina. Dus advertenties over hypotheken bij een topic over het kopen van een huis b.v. Dit staat los van jouw eigen zoek en internetgedrag.
- Interesse gerelateerd. Op basis van de sites die je bezoekt en je zoekopdrachten in Google probeert Google uit te vinden wat voor jou interessante banners zouden kunnen zijn. Hier: http://www.google.com/ads/preferences/ kan je zien wat Google over jou gegokt heeft. Daar kan je ook aangeven dat je banners krijgt op basis van je interesses.
- Retargeting. Deze categorie banners is de laatste 2 jaar behoorlijk populair gevonden. Beslist.nl, Zalando en Wehkamp zijn voorbeelden van bedrijven die hier veel gebruik van maken. Je bezoekt de site van Zalando, bekijkt daar een jurkje en vervolgens krijg je op andere sites (zoals Bokt.nl) aanbiedingen te zien voor die jurk en jurken die daar op lijken. Dit is een behoorlijk effectieve manier van adverteren, zie je steeds vaker voorbij komen.

In dit geval gok ik dat de topicstarter of iemand ander die gebruik maakt van de computer van de topicstarter een linkje aan heeft geklikt naar de mannenstrings pagina op Beslist.nl. Beslist.nl ziet dat er wel iets bekeken wordt maar er wordt nog niets gekocht/doorgeklikt, dus herinneren ze je aan het feit dat je bij Beslist.nl herenstrings kan vergelijken. Zou handig zijn als je een herenstring nodig had :D Ik heb even gekeken en beslist.nl heeft geen banners draaien specifiek voor herenstrings, ik kan ze dus ook niet blokkeren helaas. Of ja, de enige manier voor mij is om alles van beslist.nl te blokkeren maar 99.99% van hun banners (inclusief de retargeting banners) is gewoon OK.

Wat betreft het gebruik van Ad Blockers; die dingen zijn voor ons behoorlijk funest. We merken dat steeds meer mensen ze gebruiken en dat merken we ook in de inkomsten. Ik snap dat banners op sommige sites soms erg vervelend zijn, maar stuur op zo'n moment een mail om je ongenoegen te laten blijken of bezoek die site vervolgens niet meer. Door naar aanleiding van eenn negatieve ervaring met banners vervolgens overal alle banners te blokkeren wordt veel kapot gemaakt. Heel veel is compleet gratis op internet, dat kan alleen maar doordat site-eigenaren reclameinkomsten binnenkrijgen. Als men die reclame gaat blokkeren krijgen de mensen die niet blokkeren meer reclame te zien, er geen meer mensen blokkeren en vervolgens komt alles achter een 'betaalmuur' of gaan normale content en reclame naadloos door elkaar heen lopen. Dat lijken me geen positieve ontwikkelingen :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:11

ik google mij de hele dag de rambam maar dit ik heb nooit vreemde reclames...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:34

Grrr, zoals ik al eerder schreef heb ik de adblock er niet zomaar op gezet.
Een werkelijk paginagrote advertentie die mijn hele beeldscherm vulde en ook alleen maar met heel veel kunst en vliegwerk te verwijderen viel heeft mij doen besluiten om rigoreuze maatregelen te nemen.
Mocht iemand mij aan instellingen voor Adblock kan helpen om bepaalde sites wel toe te laten, hou ik mij aanbevolen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:41

Morganlefay schreef:
Grrr, zoals ik al eerder schreef heb ik de adblock er niet zomaar op gezet.
Een werkelijk paginagrote advertentie die mijn hele beeldscherm vulde en ook alleen maar met heel veel kunst en vliegwerk te verwijderen viel heeft mij doen besluiten om rigoreuze maatregelen te nemen.
Mocht iemand mij aan instellingen voor Adblock kan helpen om bepaalde sites wel toe te laten, hou ik mij aanbevolen.

Was die advertentie op bokt? Want dat mag niet en hoort niet. Als die advertentie was aangegeven bij het beheer was hij heel snel verwijderd, zoals dat gaat met alle advertenties die regels overschrijden (zoals het afspelen van geluid, etc.).
Volgens mij kan je bij AdBlock inderdaad aangeven op welke websites hij reclame wel en niet blokkeert, maar geen idee hoe...