''Zoek gebruikers berichten'' functie weghalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

'zoek gebruikers berichten' wel of niet verdwijnen?

Wel
90 (31%)
Niet
200 (68%)

Totaal aantal stemmen: 290

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:29

Ik vind het een slecht idee. Er zijn sommige gebruikers die niet zoveel posten, dus die ik ook niet snel in topics tegen zal komen, maar wier berichten ik wel graag lees. Ik vind het dan fijn dat ik gericht op hun berichten kan zoeken. Ik vind het ook tamelijk overtrokken. Alles wat je op Bokt schrijft wordt gelezen, en reken maar dat iemand die kwaad wil die berichten hoe dan ook wel gaat vinden. En andersom, hoeveel kwaadwillenden zullen er nu helemaal zijn? En hoeveel kwaad kunnen ze nu helemaal met je berichten? Als er werkelijk gevoelige informatie in staat moet je je mijns inziens sowieso afvragen of dat wel in de openbaarheid hoort.

Daarnaast is er ook nog de zoekfunctie waarbij je op auteur kan zoeken, en kan je in ieder topic alle berichten van een gebruiker tonen. Het voorstel van TS zou pas effectief worden als je die mogelijkheden eveneens verwijdert, en dat lijkt me ten koste gaan van de gebruiksvriendelijkheid van het forum.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:29

Kentaro schreef:
fargo"
[quote="Kentaro schreef:
Ik vind dat een hele goeie, dat je zelf in kunt stellen aan of uit.
Ik zie er zelf ook echt totaal het nut niet van in. Als je iets terug wilt zoeken, kun je ook op iets van topic zoeken :P

In het cushings topic wordt bijvoorbeeld heel veel informatie geplaatst. Soms weet ik dat ik of iemand anders iets over bijvoorbeeld een belangrijk onderzoek of een bepaald middel heeft geplaatst. Dan is het heel fijn om in mijn eigen berichten of in andermans berichten (op zoekwoord) te kunnen zoeken.[/quote

Ik wist niet eens dat je dan ook een zoekwoord kon gebruiken :P Die optie zou ik nog wel zien.
Anders zou ik zeggen als iemand weet wie wat gepost heeft, kun je die persoon een pb'tje sturen :)
(ik mis wel heel erg de zoekoptie in je eigen berichten, of kijk ik nu heel erg verkeerd?!?)

Als je alle berichten op je scherm hebt van de persoon via profiel dan staat er rechtsboven weer een zoekvenster en daarmee kan je binnen de getoonde berichten zoeken. Er staat bij "doorzoek de resultaten" Super handy ;-)
Laatst bijgewerkt door fargo op 09-10-13 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:30

Ik vind het een hele handige functie en hoop dat hij blijft.
Gebruik het wel eens om iets op te zoeken. Niet alleen van iemand anders, maar ook van mezelf als ik iets geschreven heb maar anders tig pagina's moet doorbladeren om het te kunnen vinden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:30

Ik vind het erg handig; als ik twijfel aan de echtheid van een verhaal, kom je vaak een heel eind met de berichten geschiedenis. Als Henkie eerst 1 is, dan 10 en nu opeens 5 jaar, dan vind ik het wel best :+

En ook om alleen de berichten van iemand weer te geven in een topic, ipv alles door te lezen alleen even 'van deze gebruiker' doorlezen. Of ik weet wel de bokker met een bepaald advies dat ik zoek, maar niet het topic dan is het zo gevonden in de eigen berichten + zoekopdracht.

Maar als het er niet meer zou zijn, zou ik het niet erg missen, gebruik het zeer zelden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-13 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:31

Dat is ook wat ze eruit wil hebben, dat je op auteur kunt zoeken.
T staat mij niet in de weg, ik volg niemand, en als ze mij willen volgen, laat ze er gelukkig mee zijn. Kan er echt geen seconde wakker van liggen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:31

Dani schreef:
Ik vind het een slecht idee. Er zijn sommige gebruikers die niet zoveel posten, dus die ik ook niet snel in topics tegen zal komen, maar wier berichten ik wel graag lees. Ik vind het dan fijn dat ik gericht op hun berichten kan zoeken. Ik vind het ook tamelijk overtrokken. Alles wat je op Bokt schrijft wordt gelezen, en reken maar dat iemand die kwaad wil die berichten hoe dan ook wel gaat vinden. En andersom, hoeveel kwaadwillenden zullen er nu helemaal zijn? En hoeveel kwaad kunnen ze nu helemaal met je berichten? Als er werkelijk gevoelige informatie in staat moet je je mijns inziens sowieso afvragen of dat wel in de openbaarheid hoort.

Daarnaast is er ook nog de zoekfunctie waarbij je op auteur kan zoeken, en kan je in ieder topic alle berichten van een gebruiker tonen. Het voorstel van TS zou pas effectief worden als je die mogelijkheden eveneens verwijdert, en dat lijkt me ten koste gaan van de gebruiksvriendelijkheid van het forum.

Niet alleen gebruiksvriendelijkheid maar ook de informatieve waarde van Bokt; dan is het dus niet meer mogelijk om bepaalde posts terug te vinden van iemand...

Het uit iemands profiel halen gaat het niet oplossen omdat het gewoon via de zoekfunctie kan en het zou belachelijk zijn het ook uit de zoekfunctie te halen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:32

vuurneon schreef:
Ik vind het erg handig; als ik twijfel aan de echtheid van een verhaal, kom je vaak een heel eind met de berichten geschiedenis. Als Henkie eerst 1 is, dan 10 en nu opeens 5 jaar, dan vind ik het wel best :+

En ook om alleen de berichten van iemand weer te geven in een topic, ipv alles door te lezen alleen even 'van deze gebruiker' doorlezen.

Maar als het er niet meer zou zijn, zou ik het niet erg missen, gebruik het zeer zelden.

:D ideaal om te kijken of iemand zit te liegen of iets verzint.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:32

Maartje1990 schreef:
Ik heb in principe niks te verbergen. Maar vind het gewoon niet prettig dat mensen mij zo makkelijk kunnen volgen en mijn berichten kunnen bekijken. Vind ik, ondanks dat het een openbaar forum is waar ik me zeker wel van bewust ben, toch een beetje inbreuk op mijn privacy.

En dan dus niks posten, kom nou. Jij mag die functie dan lekker laten voor wat het is, maar als ik dan toch gewoon kan aangeven die niet te willen is dat toch prima? Heb jij toch geen last van? Waarom zou jíj namelijk in mijn berichten willen/moeten neuzen? Nergens voor nodig :n

Misschien zou ik wel wat willen weten wat jij over iets te zeggen hebt als ik je mening bijv ergens interessant vond of het me aansprak. Dan is het idd wel handig.
Dus ja, dan vind ik het wel ergens voor nodig.

Tsja, forum is openbaar. Simple as that. Mensen kunnen je sws ook nalezen met de zoekoptie. Nothing has changed.

Idd LM, zo denk ik ook. Lekker laten volgen. Ga je echt niet dood van. Men moet ook opletten wat men plaatst.

@Geerke, dát idd ook.
Misschien willen sommige het mede daarom ook wel weg hebben :))

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:34

Nee hoor, via de normale zoekfunctie is het alleen mogelijk als je gequote bent of genoemd.

Maar ik bedoel dus gewoon een functie waarin je dit zelf kunt aangeven of je dit wel of niet in je profiel zichtbaar wilt hebben. Dus die bokkers die het wel prettig vinden hoeven dit dus niet aan te geven in zijn/haar profiel.

Het is niet persé kwaadwillige mensen hoor. Maar bijv. je hebt een sollicitatie, mensen reageren vaak anders op het internet dat irl dan is dat ook vrij makkelijk om te zoeken. En vind persoonlijk niet dat dat maar enige toegevoegde waarde heeft op het sollicitatiegesprek.

Anoniem

Re: ''Zoek gebruikers berichten'' functie weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:34

Bij de normale zoekfunctie kan je ook op auteur zoeken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:35

Diane_ schreef:
Zelf gebruik ik die optie best wel regelmatig eigenlijk, ik zou het dus ook niet handig vinden als die wegging. Ik gebruik hem vooral als ik een interessant (informatief) bericht lees van iemand, ik ben dan benieuwd wat die persoon daar nog meer over heeft gezegd. Als iemand bijvoorbeeld een rechtricht-oefening beschrijft die ik heel goed vind, zoek ik in de berichten of die persoon misschien nog meer oefeningen heeft beschreven. Dan kan je ook wel de reguliere zoekfunctie gebruiken, maar dan krijg je ook allemaal berichten van anderen die ik helemaal niet nuttig vind. Ook gebruik ik de functie bij een eventuele nieuwe instructrice om te kijken hoe ze over dingen denkt en of die overeen komen met mijn visie.

Zo gebruik ik de functie ook :j
Ik vind m zeker handig en hoop dat hij blijft :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:35

Jans schreef:
Bij de normale zoekfunctie kan je ook op auteur zoeken :)

verrek, nooit gezien, nou, net zo vreselijk!!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:36

Maartje1990 schreef:
Het is niet persé kwaadwillige mensen hoor. Maar bijv. je hebt een sollicitatie, mensen reageren vaak anders op het internet dat irl dan is dat ook vrij makkelijk om te zoeken. En vind persoonlijk niet dat dat maar enige toegevoegde waarde heeft op het sollicitatiegesprek.

Kwestie van nadenken voor je iets op openbaar internet zet...
Ze kunnen hoe dan ook toch zat vinden.. denk alleen al aan google.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:39

Ik heb iig liever de "zoek in eigen berichten" knop terug. Die mis ik echt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:39

Maar dat is meteen al een stuk lastiger. Het punt is gewoon dat het zó ontzettend makkelijk gemaakt wordt. Ook voor de jongere bokkers.

uhm ladymadonna: Die is er nu toch gewoon en die zou ik graag (bij mezelf ;) ) weg willen hebben. Niet omdat ik iets te verbergen heb, maar het gewoon niet prettig vind dat ik zo makkelijk na te zoeken ben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:40

LadyMadonna schreef:

Ik dacht al dat ik kippig was!!
Die mis ik ook echt!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:40

Die is er toch gewoon??? Als je naar je eigen profiel gaat kun je toch in je eigen berichten zoeken? :+

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:42

Maar dan is dus de hele functie van de zoekfunctie en dit informatieve forum weg, als het niet meer mogelijk is om op auteur te zoeken...
Zoals eerder genoemd, mensen die veel verstand van een bepaald onderwerp hebben etc etc etc..

Als je niet gevonden wilt worden, moet je hier niets posten.

Ik vind dit eigenlijk gewoon een énorm stom idee, dit is een informatief forum dus lijkt het me niet meer dan handig dat alles terug te zoeken is. En als je het niet terug kunt zoeken via bokt, kom je er ook wel via google...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:42

Kentaro schreef:
LadyMadonna schreef:

Die mis ik ook echt!

Zoals ik al typte, is die er gewoon.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:45

Kentaro schreef:
Die mis ik ook echt!

Zoals ik al typte, is die er gewoon.[/quote]

'Gewoon' zoals voorheen is het niet meer. Je kunt inderdaad (ben ik net achter :+ ) via je profiel, maar het witte balkje rechts bovenin (onder het zoekbalkje voor het gehele forum) is nu weg en gebruikte ik best veel.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:47

Profiel?

Nee gewoon op eigen berichten zoeken, dan op het vergrootglas, 'eigen berichten' aanklikken en zoeken...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:51

Je hebt je aangemeld op dit forum met deze functionaliteit en hebt de voorwaarden van dit forum geaccepteerd. Als je prijs stelt op je privacy dan onderzoek je eerst hoe het forum in elkaar steekt voordat je uitgebreid gaat posten.
Niemand verplicht je gebruik te maken van dit forum en ik vind het een beetje raar dat je nu na 7 jaar gaat klagen over een functionaliteit die er altijd al geweest is.
Als je in die 7 jaar van inzicht bent veranderd is dat je goed recht, maar niemand verplicht je gebruik te blijven maken van dit forum.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:54

Nee, die is er niet. Eerder ging je baar "eigen berichten" en had je daar een zoekbalk. Die is weg, helaas...

Kentaro

Dorus, nou, nou. Ze kwam erop door bovengenoemd topic.
En het gaat er niet om dat mensen de berichten niet mogen lezen, maar dat sommige de meerwaarde er totaal niet van inzien en graag zouden zien dat je er zelf voor zou kunnen kiezen.
Sommige hebben laatst bezocht ook blanco. Waarom kan dat wel?!
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 09-10-13 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

LadyMadonna schreef:
Nee, die is er niet. Eerder ging je baar "eigen berichten" en had je daar een zoekbalk. Die is weg, helaas...

Nu moet je even bij de zoekbalk op eigen berichten klikken.. 1 klikje meer dan eerst.