Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:fargo"
[quote="Kentaro schreef:Ik vind dat een hele goeie, dat je zelf in kunt stellen aan of uit.
Ik zie er zelf ook echt totaal het nut niet van in. Als je iets terug wilt zoeken, kun je ook op iets van topic zoeken
In het cushings topic wordt bijvoorbeeld heel veel informatie geplaatst. Soms weet ik dat ik of iemand anders iets over bijvoorbeeld een belangrijk onderzoek of een bepaald middel heeft geplaatst. Dan is het heel fijn om in mijn eigen berichten of in andermans berichten (op zoekwoord) te kunnen zoeken.[/quote
Ik wist niet eens dat je dan ook een zoekwoord kon gebruikenDie optie zou ik nog wel zien.
Anders zou ik zeggen als iemand weet wie wat gepost heeft, kun je die persoon een pb'tje sturen![]()
(ik mis wel heel erg de zoekoptie in je eigen berichten, of kijk ik nu heel erg verkeerd?!?)
Dani schreef:Ik vind het een slecht idee. Er zijn sommige gebruikers die niet zoveel posten, dus die ik ook niet snel in topics tegen zal komen, maar wier berichten ik wel graag lees. Ik vind het dan fijn dat ik gericht op hun berichten kan zoeken. Ik vind het ook tamelijk overtrokken. Alles wat je op Bokt schrijft wordt gelezen, en reken maar dat iemand die kwaad wil die berichten hoe dan ook wel gaat vinden. En andersom, hoeveel kwaadwillenden zullen er nu helemaal zijn? En hoeveel kwaad kunnen ze nu helemaal met je berichten? Als er werkelijk gevoelige informatie in staat moet je je mijns inziens sowieso afvragen of dat wel in de openbaarheid hoort.
Daarnaast is er ook nog de zoekfunctie waarbij je op auteur kan zoeken, en kan je in ieder topic alle berichten van een gebruiker tonen. Het voorstel van TS zou pas effectief worden als je die mogelijkheden eveneens verwijdert, en dat lijkt me ten koste gaan van de gebruiksvriendelijkheid van het forum.
vuurneon schreef:Ik vind het erg handig; als ik twijfel aan de echtheid van een verhaal, kom je vaak een heel eind met de berichten geschiedenis. Als Henkie eerst 1 is, dan 10 en nu opeens 5 jaar, dan vind ik het wel best
En ook om alleen de berichten van iemand weer te geven in een topic, ipv alles door te lezen alleen even 'van deze gebruiker' doorlezen.
Maar als het er niet meer zou zijn, zou ik het niet erg missen, gebruik het zeer zelden.
Maartje1990 schreef:Ik heb in principe niks te verbergen. Maar vind het gewoon niet prettig dat mensen mij zo makkelijk kunnen volgen en mijn berichten kunnen bekijken. Vind ik, ondanks dat het een openbaar forum is waar ik me zeker wel van bewust ben, toch een beetje inbreuk op mijn privacy.
En dan dus niks posten, kom nou. Jij mag die functie dan lekker laten voor wat het is, maar als ik dan toch gewoon kan aangeven die niet te willen is dat toch prima? Heb jij toch geen last van? Waarom zou jíj namelijk in mijn berichten willen/moeten neuzen? Nergens voor nodig
Diane_ schreef:Zelf gebruik ik die optie best wel regelmatig eigenlijk, ik zou het dus ook niet handig vinden als die wegging. Ik gebruik hem vooral als ik een interessant (informatief) bericht lees van iemand, ik ben dan benieuwd wat die persoon daar nog meer over heeft gezegd. Als iemand bijvoorbeeld een rechtricht-oefening beschrijft die ik heel goed vind, zoek ik in de berichten of die persoon misschien nog meer oefeningen heeft beschreven. Dan kan je ook wel de reguliere zoekfunctie gebruiken, maar dan krijg je ook allemaal berichten van anderen die ik helemaal niet nuttig vind. Ook gebruik ik de functie bij een eventuele nieuwe instructrice om te kijken hoe ze over dingen denkt en of die overeen komen met mijn visie.
Maartje1990 schreef:Het is niet persé kwaadwillige mensen hoor. Maar bijv. je hebt een sollicitatie, mensen reageren vaak anders op het internet dat irl dan is dat ook vrij makkelijk om te zoeken. En vind persoonlijk niet dat dat maar enige toegevoegde waarde heeft op het sollicitatiegesprek.
Kentaro schreef:Ik dacht al dat ik kippig was!!
Die mis ik ook echt!