Abboneren op een bokker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij de knop 'Abonneren' handig vinden?

Ja, lijkt me handig
64 (34%)
Nee, nergens voor nodig
112 (60%)
Ik snap het niet helemaal
2 (1%)
Ik weet het nog niet
8 (4%)

Totaal aantal stemmen: 186

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:19

joeluna schreef:
melody7 schreef:
Ik vind het maar niks, dan krijg je weer zo'n wedstrijd gebeuren van 'wie heeft de meeste volgers?' enz. dat lijkt me helemaal niks :n

Het is ook helemaal niet de bedoeling dat die persoon die je 'volgt' (zo noem ik het maar even) dat die kan zien wie hem/haar allemaal volgt. Dat is inderdaad niet handig. Dan is het idee toch al een stukke beter? :D

Azo, dan vind ik het een prima idee ja!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:20

En oh, wat zijn stalkers daar blij mee. Iemand kunnen volgen zonder dat die persoon het weet.

joeluna

Re: Abboneren op een bokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 18:21

Maar wat is daar erg aan dan, dat iemand je volgt en berichtjes in je topic plaatst. Daar plaats je toch een topic voor? :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:22

Ik plaats geen topic om als persoon achtervolgt te worden hoor :=
Ik open een topic om het topic, heb geen behoefte aan die stalkers die met je meeverhuizen en reageren om mij ipv om het onderwerp.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-10-13 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Stalkers volgen je om die informatie elders (bv. IRL) tegen je te gebruiken. Om te roddelen, je zwart te maken, je lastig te vallen. Ik weet vrij zeker dat bokt hier niet aan mee gaat werken :D

Mjetterd

Ik vind het een goed idee :D

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 18:25

Misschien dan alleen abboneren op foto, verhaal, teken topics etc.?
Dan kan er toch niet veel gestalkt worden?

ANDER IDEE:
Iemand wil een bokker volgen, die klikt op abboneren. Dan moet die bokker kiezen of die iemand hem mag 'volgen'. Als iemand dan opvalt dat iemand stalkt kun kiezen dat diegene je niet meer kan volgen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:28

Ook (of misschien wel juist) met fototopics kan gestalkt worden. Je kunt zo er zelfs soms wel achter komen waar iemand woont om hem IRL te gaan lastig vallen.

Goedkeuren dat iemand je volgt, ja dat is een optie. Maar het volgen van iemand is typisch twitter en facebook, en niet typisch een forum, dus ik ben er redelijk zeker van dat zo'n optie niet ingevoerd gaat worden op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:30

Gelukkig maar. :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:37

Ibbel schreef:
Ook (of misschien wel juist) met fototopics kan gestalkt worden. Je kunt zo er zelfs soms wel achter wonen waar iemand woont om hem IRL te gaan lastig vallen.

Goedkeuren dat iemand je volgt, ja dat is een optie. Maar het volgen van iemand is typisch twitter en facebook, en niet typisch een forum, dus ik ben er redelijk zeker van dat zo'n optie niet ingevoerd gaat worden op bokt.

heel fijn dat bokt daar niet aan gaat meewerken.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:41

Nee dankje... Stalkers zijn echt niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:45

Als je wilt volgen, dan maak je twitter, facebook, of hyves aan, of ga je een studie voor detective volgen.

Nee hoor, laat die functie maar lekker weg.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:03

Wat is t verschil dan met vriendje zijn, dan kan je toch zo diegene aanklikken en kijken of die nieuwe topics heeft geplaatst? Beetje moeite om je favoriet te volgen mag wel :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:09

Ach, als ze er via bokt achter willen komen waar je woont komen ze daar toch wel achter...
Dan moet je het er zelf maar niet op zetten. mensen kunnen die info van jou toch wel zien, of ze je nou volgen of niet. Alleen als ze niet kunnen volgen dan moeten ze via je profiel je berichten doorzoeken.

Eigenlijk bedoel je dus gewoon een soort stipjesfunctie, maar dan op bokkers ipv topcis?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:10

Ik ben het met de rest eens maar ik vraag me nu toch wel af wie TS dan zou gaan volgen <<)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 19:11

Maar ik noem het maar 'volgen', dat is het natuurlijk niet.
Weet alleen niet hoe ik het anders moet noemen hahaha

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 19:12

Ik zou zowiezo Eva Roemaat van Nalanta gaan volgen :D
En uhm..... weet zogauw niemand anders hahaha

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:13

Ibbel schreef:
En oh, wat zijn stalkers daar blij mee. Iemand kunnen volgen zonder dat die persoon het weet.

Maar dat kan toch al als je gewoon op gebruikers berichten klikt in hun profiel :? . Als je iemand echt aan het stalken bent neem je echt die tussenstap wel lijkt me....

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 19:15

liedje89 schreef:
Ibbel schreef:

Maar dat kan toch al als je gewoon op gebruikers berichten klikt in hun profiel :? . Als je iemand echt aan het stalken bent neem je echt die tussenstap wel lijkt me....

Dat is ook weer zo, mij lijkt dat dat stalken allemaal wel meevalt.... zoveel word er toch niet geroddel en gestalkt op bokt? Of heb ik dan een verkeerd beeld van bokt?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:18

Ik vind een volgknop geen goed plan

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:29

Als je wil volgen wat een bepaalde bokker elke dag plaatst is de makkelijkste manier om even de zoekfunctie te gebruiken. klik de naam van de bokker aan die je wil volgen en BINGO!!
Kijk dan op haar of zijn eigen berichten en je kan alles volgen.... beetje ziek om dat elke dag te doen, maar ja, ieder zijn ding.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:30

liedje89 schreef:
Ibbel schreef:

Ja, dat kan, maar dat betekent niet dat je het stalkers nog makkelijker moet maken. En ja, er wordt best wel eens hinderlijk gestalkt (of in mildere vorm: 'meegelezen') op bokt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:36

Ik denk dat de echte stalkers toch wel naar je profiel gaan en door ál je berichten kijken. Heb er zelf ook "last" van. Nou lijkt mij dat je niets op internet zet wat niet iedereen mag weten dus ik zou er geen bezwaar tegen hebben. Het nut zie ik er alleen ook niet van en het lijkt me ook net nodig dat je straks bij foto topics van mensen die vaak foto's posten eerst 5 pagina's met fanclub reacties krijgt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:38

Dat dit gezien word als stalken :')...
Als je een bepaald paard gewoon leuk vind en graag foto topics er over wil zien, heeft dat in mijn ogen niets met stalken te maken.
Een echte stalker heeft daarvoor zo'n optie niet nodig hoor.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:11

Ibbel schreef:
liedje89 schreef:

Ja, dat kan, maar dat betekent niet dat je het stalkers nog makkelijker moet maken. En ja, er wordt best wel eens hinderlijk gestalkt (of in mildere vorm: 'meegelezen') op bokt.

Iemand met kwade wil laat zich niet door een of twee muisklikken extra tegen houden. Andersom is het voor iemand die eigenlijk bijv alleen geïnteresseerd is in iemands paard/kunst/trainingsvorm misschien juist verleidelijk om (al dan niet hinderlijk) te gaan meelezen in iemands berichten omdat je daar door moet om bijvoorbeeld zijn/haar werk te vinden. Als je een volgsysteem maakt met bijv alleen geopende topics in ITP of UK zou dat in die zin misschien juist positief kunnen uitvallen.