Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Als ik overweeg een bepaald merk te gaan verkopen, mag ik daar geen topic over openen.
Als ik overweeg een bepaalde kleur in mijn collectie op te nemen en wil weten welke kleur men mooi vind, mag ik daar geen topic over openen.
De link die verwijdert is in get hk topic waarin ik actief ben, wat notabene een markt link was, wordt verwijdert... Terwijl het niemand van de actieve users in dat topic in de weg stond.
Als je commercieel bent, is er op bokt gewoon geen plaats voor je, buiten de markt om.
Maar mijn topic vorig jaar over nail art kinderfeestjes bleef dan weer wel staan
Prrrr schreef:@ LadyMadonna: waarom zou je niet gewoon een algemene vraag stellen naar ervaringen met dat bepaalde type tuig? Waarom moet daar meteen de mededeling bij dat je ook tuigen verkoopt?
Prrrr schreef:Dat is dan weer een andere vraag dan een vraag naar de ervaringen ermee. De suggestie 'voor een nieuwe collectie' maakt de vraag commercieel, en dus niet geschikt voor alle topics buiten de eerdergenoemde topics op STW.
Prrrr schreef:Voor een ondernemer in paarden en paardenspullen is Bokt uiteraard goud waard als informatiebron. Houd er alleen rekening mee dat Bokt geen visvijver is en niet iedereen ervan gediend is met enige regelmaat geconfronteerd te worden met vragen met een commerciële achtergrond.
leonie87 schreef:ik als totale leek en non commerciële heb veel liever topics van mensen met een webshop of iets dergelijks die proberen een goed aanbod te creëren dan al die honderden topics van kinderen met al die onzin waar bokt mee vervuild word (erger me groen en geel daaraan, kan daar niet wat aan gedaan worden als we het toch over vervuiling hebben?). Ik vind zulke topics wel heel interessant om op de hoogte te blijven van nieuwe dingen en ontwikkelingen en om mee te discussiëren over waarom ik zelf iets wel of niet zou willen.
Misschien een speciaal plekje maken voor deze mensen en enkel toegang naar x aantal postst om het visvijver gehalte weg te halen? Met bijvoorbeeld een maximum van 1 topic per maand?
Duhelo schreef:Maar een particulier zal een of een paar keer een topic maken over ervaringen met product X. Terwijl commerciele gebruikers iedere week wel een nieuw product willen (of zouden willen) lanceren. Dan wordt het informatieve gedeelte van bokt overspoeld door commerçanten die ervaringentopics openen (ook door commerçanten die dus énkel gaan aanmelden op bokt om zo gemakkelijk enquêtes te verspreiden)
Als ik me niet vergis hebben we daarvoor min of meer de markt ontwikkeld, zodat gewone gebruikers die niks zoeken en niks willen kopen niet tussen de verkoopsadvertentie's moeten gaan ploegen op zoek naar iets écht informatiefs.
@Annash, dit hangt er ook vanaf waar die vraag gesteld wordt. Stel die vraag passeert in een HK topic, over het algemeen knijpen we daar wel een oogje voor toe (uitgezonderd als je eerste en enige post in dat topic die vraag is, maar dan wordt er vooral gemodereerd op het feit dat het niet toegelaten is om zomaar een HK topic binnen te vallen met iets dat er niets mee te maken heeft, zonder de intentie om daadwerkelijk mee te kletsen).
In een informatief topic past een dergelijke vraag een stuk minder, omdat dat dan simpelweg offtopic gaan is.
Duhelo schreef:leonie87 schreef:ik als totale leek en non commerciële heb veel liever topics van mensen met een webshop of iets dergelijks die proberen een goed aanbod te creëren dan al die honderden topics van kinderen met al die onzin waar bokt mee vervuild word (erger me groen en geel daaraan, kan daar niet wat aan gedaan worden als we het toch over vervuiling hebben?). Ik vind zulke topics wel heel interessant om op de hoogte te blijven van nieuwe dingen en ontwikkelingen en om mee te discussiëren over waarom ik zelf iets wel of niet zou willen.
Misschien een speciaal plekje maken voor deze mensen en enkel toegang naar x aantal postst om het visvijver gehalte weg te halen? Met bijvoorbeeld een maximum van 1 topic per maand?
een soort van huiskamer waar bv iedere commerçant 1 topic mag aanmaken en in dat topic zijn updates/vragen kan stellen, zoiets?
Prrrr schreef:Dat is dan weer een andere vraag dan een vraag naar de ervaringen ermee. De suggestie 'voor een nieuwe collectie' maakt de vraag commercieel, en dus niet geschikt voor alle topics buiten de eerdergenoemde topics op STW.
Voor een ondernemer in paarden en paardenspullen is Bokt uiteraard goud waard als informatiebron. Houd er alleen rekening mee dat Bokt geen visvijver is en niet iedereen ervan gediend is met enige regelmaat geconfronteerd te worden met vragen met een commerciële achtergrond.
leonie87 schreef:ik als totale leek en non commerciële heb veel liever topics van mensen met een webshop of iets dergelijks die proberen een goed aanbod te creëren dan al die honderden topics van kinderen met al die onzin waar bokt mee vervuild word (erger me groen en geel daaraan, kan daar niet wat aan gedaan worden als we het toch over vervuiling hebben?). Ik vind zulke topics wel heel interessant om op de hoogte te blijven van nieuwe dingen en ontwikkelingen en om mee te discussiëren over waarom ik zelf iets wel of niet zou willen.