Upload mogelijkheid op Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Re: Upload mogelijkheid op Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 16:27

De webservers hebben nog dezelfde namen als een aantal jaren terug maar hebben inmiddels een aantal transplantaties achter de rug :) Het grootste deel van de tijd staan ze zich redelijk te vervelen :) De webservers gaan een redelijk deel van het werk doen maar dat zou geen invloed moeten hebben op de snelheid van de site.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:01

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:04

Misschien automatisch een copyright toevoegen zoals je boktnaam? Of als optie? Aangezien heel veel mensen problemen hebben met het kopieren van hun foto's?

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:09

Ja automatische copyright met boktnaam of bokt eronder lijkt me ook wel fijn.
Zo kan je snelle verspreiding van foto's voorkomen voor zover dat gaat.

Denk dat het een heel goed idee is.
Ik namelijk zelf plaats eigenlijk geen foto's puur omdat ik het allemaal maar ingewikkeld vind.
Door dit systeem lijkt me dat vele malen handiger.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 17:36

Een melding toevoegen aan de foto's is iets dat ook redelijk wat voeten in de aarde heeft. Wel een goed idee lijkt me, gaat op de lijst voor versie 2 (of later).

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:39

Of je zou een kopieer blokkade op moeten stellen. Dat het indrukken van de rechtermuisknop geen zin heeft op de foto (Of een pop-up naar voren laten komen zodra het geprobeerd wordt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:40

Automatisch copyrightmelding toevoegen is niet handig... want t gaat heel vaak juist om eigenaren vh paard die fotos van n shoot met fotograaf uploaden. Rechten liggen bij de fotograaf in dat geval, niet bij de bokker die een topic van zn paard maakt.

Maar een bescherming tegen hotlinken is wel super.... zodat ze alleen op bokt zelf zichtbaar zijn. Scheelt ook weer data voor de servers.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:43

Femke schreef:
Automatisch copyrightmelding toevoegen is niet handig... want t gaat heel vaak juist om eigenaren vh paard die fotos van n shoot met fotograaf uploaden. Rechten liggen bij de fotograaf in dat geval, niet bij de bokker die een topic van zn paard maakt.

Mijnalbum zet ook gewoon automatisch mijnalbum.nl op de foto's. Waarom zou dat het fotografen-copyright bijten?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:44

Maar is erg irritant als je (zoals nu) een voorbeeldfoto wilt nemen van bokker die en die, wat veel voorkomt en waar bokkers niet vaak problemen mee hebben.

Wanneer kunnen we het verwachten?
Ik vind het een superidee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:56

Ibbel schreef:
Femke schreef:

Mijnalbum zet ook gewoon automatisch mijnalbum.nl op de foto's. Waarom zou dat het fotografen-copyright bijten?

Ja, mijn-album krijgt ook t recht op fotos om gratis onbeperkt te gebruiken als je ze daar upload. Sowieso n foute tent dus. Heeeeeel ver weg blijven bij mijnalbum, zowel als hobbyist als fotograaf.

Maar het is verwarrend als er C miepje_lover op een foto komt te staan als miepje_lover er geen rechten op heeft.
Wettelijk gezien is dat zelfs plagiaat.... lijkt me niet echt de bedoeling. Bovendien voegt t niets toe.
In nl heb je als fotograaf toch al auteursrechten op je foto, ook zonder een vermelding ( wat in sommige andere landen wel noddzakelijk is!).
Een vermelding voor mogelijk de verkeerde persoon is gek. En niet nuttig.
Mensen zien toch al wie de topic starter is. En als de fotos van een fotograaf is, staat diens logo er toch meestal al op, dus zoun vermelding dubbelop zijn.

En mensen die fotos willen jatten laten zich niet afschrikken door n tekstje of rechter muisknop beperking.
Dat is met n printscreen in 1 klik altijd simpel te omzeilen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:58

Er hoeft toch ook geen (C) miepje te staan? Een tekst als "Upload bokt.nl door Miepje" is duidelijk en doet niets af aan verdere copyrights.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:00

Nachtlampje schreef:
Maar is erg irritant als je (zoals nu) een voorbeeldfoto wilt nemen van bokker die en die, wat veel voorkomt en waar bokkers niet vaak problemen mee hebben.

Wanneer kunnen we het verwachten?
Ik vind het een superidee!

Hotlinken is t plaatsen van fotos buiten de server, dus buiten bokt om. Geen enkel probleem dus binnen bokt.
Maar ook daar moet je toch altijd eerst toestemming voor vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:05

Ibbel schreef:
Er hoeft toch ook geen (C) miepje te staan? Een tekst als "Upload bokt.nl door Miepje" is duidelijk en doet niets af aan verdere copyrights.

Dat kan inderdaad, maar er werd gesproken over een copyright regeltje waar ik op reageerde. Niet een tekst over wie t geupload heeft.

Dat is inderdaad geen probleem, maar in mijn ogen ook helemaal niet nuttig.... ts is 99 vd 100x degene die upload en verder is de uploader niet echt interessant voor iets. Behalve opsporen als er rechten zijn geschonden door iemand die geen recht/toestemming had om ze te uploaden.

En als de uploader vrijwel altijd ook de plaatser is, is t alleen maar vervelend om n lelijk stuk tekst in/door een foto te hebben.
Heeft meer irritatie waarde dan functie/nuttigheid

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:05

Klinkt goed!
Maar blijft het wel mogelijk om via overige sites de foto's te uploaden? Stel de kwaliteit via bokt zou me niet direct aan staan en over mijn huidige site waar ik de foto's upload zeer tevreden ben zou ik daar toch liever gebruik van blijven maken.
Laatst bijgewerkt door Rudina op 06-08-13 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:07

top! *\o/*

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:10

klinkt heel goed :j , ik zit soms zo te klieren met die upload sites...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:18

Femke schreef:
Dat is inderdaad geen probleem, maar in mijn ogen ook helemaal niet nuttig....

Nee, maar als een foto elders opduikt, is het wel meteen duidelijk waar hij vandaan komt, wat met een copyright van een fotograaf niet altijd het geval is. Logo's zijn niet altijd terug te leiden naar een website. Plus dat de 'gestolen' foto niet per se ook op de site van de fotograaf hoeft te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:19

Dus hotlinken niet toestaan, dan kunnen ze ook niet via de boktserver op andere sites gebruikt worden.
En mensen die bewust illegaal kopieren, snijden dat regeltje tekst er gewoon vanaf ;-)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:34

Hotlinken lijkt me inderdaad een beter idee. Zo'n copyright door de foto lijkt me zonde. Vaak staat de naam van de fotograaf er al in en dan krijg je overlapping, kun je beiden niet meer goed lezen etc.

Maar dit lijkt me sowieso nog niet aan de orde, eerst maar eens zien of het allemaal werkt :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:35

toppie :D

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:43

Jeej :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 23:18

Rudina schreef:
Maar blijft het wel mogelijk om via overige sites de foto's te uploaden? Stel de kwaliteit via bokt zou me niet direct aan staan en over mijn huidige site waar ik de foto's upload zeer tevreden ben zou ik daar toch liever gebruik van blijven maken.

Ik neig er eigenlijk naar om uploaden via andere sites niet meer toe te staan. We hebben nu regelmatig problemen met afbeeldingen die van andere sites af komen. Aan de ene kant foto's die wegvallen omdat ze automatisch verwijderd zijn bij de uploadsite. Maar ook regelmatig (onterechte, maar goed) malware meldingen omdat iemand b.v. een plaatje van een vage smiley of avatar-site heeft gebruik.
Wat kwaliteit betreft moeten we vooral zorgen dat die op Bokt.nl meer dan voldoende is :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:19

check :D

Edisons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:21

Toppie! +:)+

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:26

Ja!!! Geen geklooi meer met uploaden wat niet werkt enzo! *\o/*