Indelen van fotomeetings per deel van Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Indelen van fotomeetings per deel van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:00

Dat van de Tags vind ik inderdaad een erg goed idee!

Wat betreft het hele gemiep rondom 1 fotomeeting per maand.. Sorry hoor.. maar wie gaat dan bepalen wie de fotomeeting mag organiseren en waar... :+ Zitten toch niet meer in de kleuterklas.. En markt die eraan 'kapot' gaat.. Fotomeetings waren gratis toch.. Welke markt gaat er dan kapot?
Ja je hebt enkel dat als mensen niet worden uitgekozen, dat er dan inderdaad ongetwijfeld een andere fotomeeting uit de grond schiet. Maar ja, als er aanmeldingen en dus genoeg animo voor is, wie gaat er dan vertellen dat het niet mag? Dan heb je trouwens net zo goed kans dat die fotomeetings verder besproken worden via PB of via een Facebook groep.. Tegengaan doe je het toch niet.. En de sfeer.. ach.. die maak je zelf :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:03

chelle_dora schreef:
Dat van de Tags vind ik inderdaad een erg goed idee!

Wat betreft het hele gemiep rondom 1 fotomeeting per maand.. Sorry hoor.. maar wie gaat dan bepalen wie de fotomeeting mag organiseren en waar... :+ Zitten toch niet meer in de kleuterklas.. En markt die eraan 'kapot' gaat.. Fotomeetings waren gratis toch.. Welke markt gaat er dan kapot?
Ja je hebt enkel dat als mensen niet worden uitgekozen, dat er dan inderdaad ongetwijfeld een andere fotomeeting uit de grond schiet. Maar ja, als er aanmeldingen en dus genoeg animo voor is, wie gaat er dan vertellen dat het niet mag? Dan heb je trouwens net zo goed kans dat die fotomeetings verder besproken worden via PB of via een Facebook groep.. Tegengaan doe je het toch niet.. En de sfeer.. ach.. die maak je zelf :+

Ik weet niet of je op de hoogte bent, maar er worden steeds meer natuurgebieden als het ware dichtgegooid voor meetings :=

Welke markt er kapot gaat? Iedereen die foto's wil van zn paard gaat gewoon naar een meeting, mooi meegenomen die gratis foto's natuurlijk.... Iedereen die foto's wil van zn paard gaat nu een meeting organiseren. Heb nog weinig meetings gezien die niet door een 'model' zijn opgericht :=

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:06

Ik vind ook dat fotomeetings geminderd moeten worden, vanwege de link hierboven van Fading. Gewoon ontzettend zonde dat ze die gebieden dicht moeten houden voor fotomeetings. En ben bang dat er nog meer gaan volgen.
Laatst bijgewerkt door horsieslii op 05-08-13 17:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:07

Ben ik van op de hoogte hoor. Maar wie gaat er dan politie agentje spelen om te bepalen wie er wel en geen meetings mogen organiseren? Dat kan altijd.
Dat het wordt dichtgegooid is heel jammer, maar daar kan niet half bokt wat aan doen, daar ben je zelf bij als meetinggroep.

T gaat niet iedereen om gratis foto's hoor, ik heb er hele leuke vriendschappen aan overgehouden en vind het leuk om meerdere mensen te leren kennen, en paarden zorgen nou eenmaal wel voor een verbinding tussen mensen. En tja, als je op die manier hobbies kan combineren.. Wie doet het dan kwaad?

Voor de nabestellingen betaal je ook sowieso. En er zullen ook wel betaalde reportages uit voortkomen, als je eenmaal weet hoe iemand in de omgang is door zo'n fotomeeting zal iemand eerder geneigd zijn om een reportage bij iemand te boeken. :)

Maar wat ik al zei; wie gaat er politie agentje spelen om ervoor te zorgen dat er maar 1x per maand een meeting wordt georganiseerd? Is dat dan in zijn geheel, of per locatie, of wat?
En wie gaat er dan bepalen wie er mee mogen en wie niet?

Wat ik al zei, we zitten toch niet in een kleuterklas...

Heb dat topic gelezen hoor, maar wat ik al zei, daar ben je als meetinggroep zelf bij, bij het vernielen van de natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:08

horsieslii schreef:
Ik vind ook dat fotomeetings geminderd moeten worden, vanwege de link hierboven van Fading. Gewoon ontzettend zonde dat ze die gebieden dicht moeten houden voor fotomeetings. En ben bang dat er nog meer gaan volgen.

Momenteel: De Lommelse Sahara & Loonse en Drunense duinen ! -O-

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:12

VisibreTeam schreef:
Poiuytrewq schreef:
Je ziet heel vaak dat ze nog fotograven zoeken dus whats the problem :+

Vind het een beetje onzin om alles in subgroepen te zetten, dan beter een tag met [ZH] of [GR] of zo. Maar dat is een keus voor ieder voor zich. Opzoeken is ook maar een kleine moeite.. haha..

Nou, dat die fotografen wss heel veel tijd en energie er in stoppen en dat fotografen die normaal betaald krijgen voor een shoot écht geen uren in fotograferen en nabewerken gaan steken voor gratis foto's :=

Ja als je betaald wilt worden moet je niet naar een fotomeeting gaan he ...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:16

chelle_dora schreef:
T gaat niet iedereen om gratis foto's hoor, ik heb er hele leuke vriendschappen aan overgehouden en vind het leuk om meerdere mensen te leren kennen,

Dit is wat fotomeetings voor mij ook betekenen.. maar toch, om de natuur te sparen zal er toch echt geminderd moeten worden.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:18

Cynn_x schreef:
chelle_dora schreef:
T gaat niet iedereen om gratis foto's hoor, ik heb er hele leuke vriendschappen aan overgehouden en vind het leuk om meerdere mensen te leren kennen,

Dit is wat fotomeetings voor mij ook betekenen.. maar toch, om de natuur te sparen zal er toch echt geminderd moeten worden.. :)

Ik denk niet zozeer geminderd, maar wat netter ermee omgaan. :) Als je paarden door de hei laat denderen als een idioot.. Ja dan is het logisch dat het beheer op hun tenen getrapt is. Maar het zijn nog steeds mensen, in overleg zal er heus wel wat te doen zijn. Maar ik ga hier in het park bijvoorbeeld ook m'n paard niet losgooien op het grasveld, zorgt ook voor gaten. Worden echt nooit meetings gehouden daar, maar ben er toch zuunig mee omdat er meerdere mensen komen :)

Tuurlijk, ik vind het jammer dat de natuur kapot gaat erdoor, maar ik zou het ook jammer vinden als het dalijk heel beperkt en alleen voor de 'uitverkorenen' is, naar mijn weten waren de fotomeetings voor iedereen en dat kap je dan wel in 1x af..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:19

Misschien voor die discussie even een andere topic openen? Hier gaan lopen mierenneuken heeft geen zin, want daar gaat het hier niet om.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:21

ALS het er zou komen vind ik ook dat er een onderdeel van België moet komen :j want geloof mij, ik moet harder zoeken als jij TS _O-

verder vind ik het eigenlijk ook niet echt een superidee.. Zoals al gezegd: topics worden verkeerd gezet, ... :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 17:29

Topics die verkeerd worden gezet hou je toch altijd, tja het is wat meer werk voor de mods, maar dan kunnen ze misschien nog een nieuwe mod nemen oid, denk niet dat dat echt een probleem is. Maar tags vind ik eigenlijk ook wel een heel goed idee.

@Bellatrix: Klopt maar dat weet je niet als je bij actieve onderwerpen kijkt.

Wat betreft groot aantal fotomeetings, dat is nu gewoon even een 'hype' ik denk dat dat wel weer af gaat nemen, want je merkt al vaak zijn er fotografen tekort, en als het zo door gaat dan moet er wel geminderd worden want zonder fotografen geen foto's. Ik begrijp de discussie wel maar ik denk toch dat je het moet laten gaan..

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:29

Als de fotomeetings minder worden, heb je ook kans dat vooral de fotografen met grote hoeveelheden opgeven, waardoor er gekozen moet worden. Het gevolg daarvan is dat de onervaren/nog oefenende fotografen minder kans meer hebben.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:06

De tags zouden eventueel handig kunnen zijn.. Maar als er bijvoorbeeld een meeting is in Noord-Oost Brabant (tag dus NB) komt daar niemand van Noord-West Brabant heen omdat het gewoonweg veelte ver is.. Maar voor mensen uit bijvoorbeeld Limburg is dat veel dichter bij, maar die zullen zich daar dan waarschijnlijk niet tot aangetrokken voelen omdat er [NB] staat..

Over het verminderen van de fotomeetings.. Ik zou zeggen alleen laten organiseren door fotografen, want wat Cynthia inderdaad al eerder zei, als je als model zelf een meeting organiseerd ben je gewoon een foto-geil persoon die geen geld wil uitgeven aan een shoot..

Het verminderen zou eventueel kunnen door het te overleggen met Ann_moi (moderator van de fotomeetings).. Je laat je OP eerst aan haar zien, en als zij het goedkeurd dan kan je em plaatsen? Zo kun je in ieder geval de model-organisatoren elimineren!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:08

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:08

Timo_040 schreef:
De tags zouden eventueel handig kunnen zijn.. Maar als er bijvoorbeeld een meeting is in Noord-Oost Brabant (tag dus NB) komt daar niemand van Noord-West Brabant heen omdat het gewoonweg veelte ver is.. Maar voor mensen uit bijvoorbeeld Limburg is dat veel dichter bij, maar die zullen zich daar dan waarschijnlijk niet tot aangetrokken voelen omdat er [NB] staat..

Over het verminderen van de fotomeetings.. Ik zou zeggen alleen laten organiseren door fotografen, want wat Cynthia inderdaad al eerder zei, als je als model zelf een meeting organiseerd ben je gewoon een foto-geil persoon die geen geld wil uitgeven aan een shoot..

Het verminderen zou eventueel kunnen door het te overleggen met Ann_moi (moderator van de fotomeetings).. Je laat je OP eerst aan haar zien, en als zij het goedkeurd dan kan je em plaatsen? Zo kun je in ieder geval de model-organisatoren elimineren!

Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar vergeet niet dat waar een wil is... een weg is... dus mensen kunnen ook bokkers benaderen en vervolgens op facebook of via pb alles afspreken... En dan heb je alsnog meetings...

Mensen zijn creatief hoor als het gaat om dat soort dingen :j

Daarnaast zijn de meetings voor mij ook een moment om nieuwe mensen te leren kennen, een dag lol te hebben en er van te leren :j

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:18

Anoli schreef:
Daarnaast zijn de meetings voor mij ook een moment om nieuwe mensen te leren kennen, een dag lol te hebben en er van te leren :j

Precies! Dit is het belangrijkste! :D

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:35

FM -> FZ