Waarom niet snel twee berichten kunnen plaatsen na elkaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waarom niet snel twee berichten kunnen plaatsen na elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:48

Ik snap wat je wilt zeggen, maar een discussie is natuurlijk niet echt vergelijkbaar met chatten. En op andere fora kan het ook, dus waarom op Bokt niet :)?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:58

_San87_ schreef:
Ik snap wat je wilt zeggen, maar een discussie is natuurlijk niet echt vergelijkbaar met chatten. En op andere fora kan het ook, dus waarom op Bokt niet :)?

Als heel veel mensen in een snelle discussie zitten is het qua technolgie dus vergelijkbaar met chat.
Daarnaast heeft bokt veeeeeel meer actieve leden dan het gemiddelde andere forum, vergelijk maar eens het ledenaantal op die andere fora met bokt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:05

Ik vergeleek in deze even met FOK!, waar het regelmatig hard op hard gaat en dus ook als een sneltrein. Waarom moet er dan technologie zijn die eerst de nieuwe berichten laat zien voor je je eigen bericht kunt plaatsen? Er is geen verschil in eigenlijke snelheid qua posten, enkel kun je zelf niet snel posten wat je wilt omdat per se eerst de nieuwste posts getoond moeten worden.

Ik heb het dus niet over het wachten tot een nieuw bericht kan worden geplaatst, dat snap ik helemaal. Ik snap alleen niet waarom de nieuwe posts ertussen moeten voor je je bericht kunt plaatsen :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:14

De vraag is dan eigenlijk: waarom zou je heel snel willen posten? :)
Bokt is opgezet als (discussie)forum. In een discussie is het altijd van belang wat anderen te melden hebben, daarom is het immers een forum.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:22

Omdat het soms gewoon haast onmogelijk is ergens tussen te komen, zo snel gaat het :). Eerlijk, ik heb vrij weinig zin om nog te posten wanneer ik tien keer op invoeren moet drukken, en het komt in drukke topics vaak voor dat het zo snel gaat dat je vaak moet drukken om eindelijk je eigen bericht te kunnen plaatsen.

Waarom is het zo lastig om mensen eerst te laten posten, daarna lees je de posts terug en pas je eventueel je bericht aan. Ik vraag me ook serieus af hoeveel mensen hun bericht aanpassen naar aanleiding van de nieuwe posts.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:28

Zoals jij het beschrijft, zo was het in een ver en grijs verleden ook. De nieuwe functie waarbij ook recente berichten worden getoond was toendertijd een grote vooruitgang ten opzichte van het oude systeem.
Het bewerken van posts is iets wat de discussie meestal niet ten goede komt. Op het moment dat je op iemand reageert of iemand quote, dan is het niet handig als er later nog een wijziging op komt. Je krijgt dan een erg rommelige discussie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:31

Dus dat is, de rommelige discussie, de reden dat eerst nieuwe posts worden getoond?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:33

In de tijd dat je een bericht aan het typen bent, kan er (zeker in drukke topics) een hoop informatie geplaatst zijn. Als je die berichten niet meekrijgt, dan is de kans vrij groot dat dingen dubbel gezegd/gevraagd worden. Door die berichten weer te geven heb je als plaatser van een bericht altijd nog de mogelijkheid om je bericht te wijzigen op basis van informatie die in tijd geplaatst is. Dat is de achterliggende gedachte :) Dus deels om de actuele discussie weer te geven en deels ook om de mogelijkheid te geven om een bericht wel of niet te plaatsen, of nog te bewerken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:35

Ik snap het. Zelf maak ik er geen gebruik van, en zoals ik zei vraag ik me af hoeveel mensen wel. Ik vind het voornamelijk erg irritant :D.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:42

Dat mag, we leven gelukkig in een vrij land :))

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag hoeveel mensen er gebruik van maken, ik weet alleen dat er gebruik van gemaakt wordt en dat het destijds bij de introductie erg goed ontvangen is.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:21

Ik gebruik het vaak niet, maar soms bij een inhoudelijke discussie vind ik het echt wel nuttig om je antwoord aan te kunnen passen voor je het bericht plaatst.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:59

Die 'er zijn nieuwe berichten' functie is er idd voornamelijk om te voorkomen dat de post die je plaatst helemaal uit context is of achterhaald is. Zeker als je reageert op de persoon voor je kan het erg verwarrend zijn als er ineens een bericht tussendoor komt. Dan is voor de lezers niet meer duidelijk op wie/wat je nu doelt.

Het zou zo moeten zijn dat in Huiskamer topics (op de HK forums of met een topictitel die met [HK] begint) de 'niet zo snel' en 'nieuwe berichten' meldingen niet ziet. Als dat wel zo is dan hoor ik het graag, liefst met een link naar een voorbeeldtopic.