Voor iedere scheet een topic..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:35

Nynke1 schreef:
Ik doelde eigenlijk meer op de topics waarin mensen voor zichzelf medisch advies willen. Paarden snap ik overigens ook niet, maar goed.

Ik snap paarden weer wel.
Ik zag er van de week nog een daar was al 3 x een DA bij geweest en de DA stond voor een raadsel.
Dan snap ik dat je toch even op bokt rond vraagt.

En heb zelf ook z'n topic.

Mijn paard krijgt onder het rijden soms spontaan bultjes (lijkt net op bubbeltjes plastic)
Het zakt na 2 a 3 minuten ook zo weer weg.
Hij reageert ff een beetje geïrriteerd.
Vorig jaar heeft hij het 5 x gehad en vorige week weer 1 x.

Ik ga daar geen DA voor bellen, die kan toch alleen maar gokken in z'n geval.

Maar dingen als mijn paard heeft koorts en wil niet eten.. Ja dan zeg ik bel eerst een DA.
Dat zijn meer nutteloze topics.

Maar dan nog vindt ik het nou niet bepaald een probleem of erger ik mij blauw en geel.
Nee hoor, er zijn ergere dingen.
En we zijn een openbaar forum.
Hier komen mensen van allerlei soorten en maten en met allerlei uit een lopende vragen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:41

Vandaag stond er nog iemand op met een paard met bultjes aan het been. Daar een dierenarts voor laten komen, dat is zonde van het geld, maar niets doen kan ook niet.
Als ik als bokker een paard heb die dit regelmatig heeft en ik de oplossing heb, dan heb je mooi gratis advies wat uit de oorsprong toch bij een dierenarts wegkomt.
En ja dat zorgt ervoor dat een dierenarts deze klant niet krijgt, maar zolang ze voor alleen even kijken al de hoofdprijs vragen, heb ik geen medelijden met ze.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:43

Tendance schreef:
Vandaag stond er nog iemand op met een paard met bultjes aan het been. Daar een dierenarts voor laten komen, dat is zonde van het geld, maar niets doen kan ook niet.
Als ik als bokker een paard heb die dit regelmatig heeft en ik de oplossing heb, dan heb je mooi gratis advies wat uit de oorsprong toch bij een dierenarts wegkomt.
En ja dat zorgt ervoor dat een dierenarts deze klant niet krijgt, maar zolang ze voor alleen even kijken al de hoofdprijs vragen, heb ik geen medelijden met ze.

Nou ja als mijn paard die bulten langer dan een uur houdt dan bel ik heus wel.
Maar 3 minuten en dat 1x in de 3 maanden.
Ja wat kan een DA daar mee?

Misschien herkent iemand zich in dat verhaal.
Dan is dat mooi meegenomen.
Ik vermoed dat het irritatie is van de hitte (omdat het alleen gebeurt in de zomer)
Maar zeker weten doe ik het niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 08:31

Even voor de duidelijkheid: een topic als "hoeveel van dit heb jij" is niet erg nuttig maar in principe wel functioneel voor een forum. Daar heb ik het dus ook niet over.
Ook topics op medisch over wat heb ik oid zijn niet erg handig als het ernstig is, maar imo nog wel functioneel, mensen kunnen ideeeen geven en meningen.
Ik doel idd op topics zoals roosch zegt, die niet nuttig zijn. Topics waarvan de kans minimaalis dat er iemand een antwoord op kan geven omdat ze zo extreem op jou situatie inspelen (vooral bij school en werk zie je die veel), bijvoorbeeld "ik heb een stageachterstand van 2 weken maar wel 9van de 10 vakken gehaald, zou ik het jaar over moeten doen". Hierover kun je geen mening hebben (vaak wil ts die ook niet eens), maar ts wil dan een feit dat bokt haar niet kan geven. Deze topics zijn niet functioneel en imo zou daar best op gemodereerd mogen worden want ze eindigen vaak zeer offtopic (wat wil je ook...) en niemand heeft er wat aan.
Dit topic is bedoeld om meningen te peilen en misschien de mods eens ergens over te laten denken. Dus hoewel sommige het misschien zeikerig vinden is dit topic zeker functioneel.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:36

luckyboy5 schreef:
Moet je voor deze scheet oók al een topic openen ??

Je hoeft die scheet toch niet te lezen, wat voor jouw niet belangrijk lijkt is voor een ander wel belangrijk en waar jij het antwoord weet, weet een ander dat misschien niet.
Ik stoor me alleen aan toppics, waar mensen denken dat Bokt dierenarts is en de dierenarts pas komt na veel aandringen door Bokkers.
Maar ja , je houd het toch, het is een open forum, dus niet druk om maken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:37

secricible schreef:
Even voor de duidelijkheid: een topic als "hoeveel van dit heb jij" is niet erg nuttig maar in principe wel functioneel voor een forum. Daar heb ik het dus ook niet over.
Ook topics op medisch over wat heb ik oid zijn niet erg handig als het ernstig is, maar imo nog wel functioneel, mensen kunnen ideeeen geven en meningen.
Ik doel idd op topics zoals roosch zegt, die niet nuttig zijn. Topics waarvan de kans minimaalis dat er iemand een antwoord op kan geven omdat ze zo extreem op jou situatie inspelen (vooral bij school en werk zie je die veel), bijvoorbeeld "ik heb een stageachterstand van 2 weken maar wel 9van de 10 vakken gehaald, zou ik het jaar over moeten doen". Hierover kun je geen mening hebben (vaak wil ts die ook niet eens), maar ts wil dan een feit dat bokt haar niet kan geven. Deze topics zijn niet functioneel en imo zou daar best op gemodereerd mogen worden want ze eindigen vaak zeer offtopic (wat wil je ook...) en niemand heeft er wat aan.
Dit topic is bedoeld om meningen te peilen en misschien de mods eens ergens over te laten denken. Dus hoewel sommige het misschien zeikerig vinden is dit topic zeker functioneel.

En wie weet wordt dat topic zo gezellig dat het een huiskamer topic wordt.
Dan was ie toch functioneel :+

daantjuhhh

Re: Voor iedere scheet een topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:39

@TS.
Je moet niet vergeten dat dit een openbaar forum is waar mensen vanaf ong 10 jaar tot er met 60 jaar op zitten.
Met allerlei verschillende achtergronden.
Wat voor jou niet nuttig kan zijn, kan een ander heel leuk vinden.
En dat maakt bokt tot wat het is.

We zijn allemaal mensen en openen topics met de goede intenties.
Wie ben jij om te beoordelen wat nuttig is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:46

Ik ben het wel met de TS eens. Ten eerste is het een paardenforum toch?
Verder denk ik dat Bokt de bokkers wat beter in bescherming mag nemen. Er zijn nogal wat bokkers die hun hele privéleven op internet kwakken en die er totaal niet bij stil staan wat dat voor gevolgen op termijn kan hebben. En dan kun je wel zeggen dat de bokkers hun eigen verantwoording hebben, Ja, de meeste wel maar er zitten hier behoorlijk veel bokkers die een beperking hebben in hun denken. (autisme, bokkers die een stukje sociale vaardigheid missen enz.) Dus ik vind dat Bokt op topics die over privézaken gaan wel eens wat goede moderators mag zetten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:51

turquoises schreef:
Ik ben het wel met de TS eens. Ten eerste is het een paardenforum toch?
Verder denk ik dat Bokt de bokkers wat beter in bescherming mag nemen. Er zijn nogal wat bokkers die hun hele privéleven op internet kwakken en die er totaal niet bij stil staan wat dat voor gevolgen op termijn kan hebben. En dan kun je wel zeggen dat de bokkers hun eigen verantwoording hebben, Ja, de meeste wel maar er zitten hier behoorlijk veel bokkers die een beperking hebben in hun denken. (autisme, bokkers die een stukje sociale vaardigheid missen enz.) Dus ik vind dat Bokt op topics die over privézaken gaan wel eens wat goede moderators mag zetten.

Mensen met beperkingen als autisme weten heus de consequenties ook wel.
En daarnaast hebben we gewoon het subforum Leven zonder paarden.
Dus ik snap het probleem niet zo.

Wie ben jij om te bepalen dat dat niet nuttig is?
Mensen moeten gewoon vaak even hun ei kwijt.
Net als dit topic eigenlijk.
Voor mij is dit een nutteloos topic.
Maar ik ga daar ook niet over klagen.
TS vond dit nuttig om te melden.
Prima toch?

Mensen waar maken we ons druk om.
Hoeveel leden heeft bok?
Hoeveel persoonlijkheden zijn dat wel niet?

Leven en laat leven...

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:52

luckyboy5 schreef:

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:55

De gustibus (et coloribus) non est disputandum.

Wat voor de één irritant en overbodig is, is voor de ander nuttig of vermakelijk, of anders in ieder geval een vorm van soiaal contact.
Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het te maken heeft met het jonger geworden publiek van Bokt. Maar na het lezen van meerdere fora, ook die waar voornamelijk volwassenen op zitten, ben ik er van overtuigd dat het vooral met internet an sich te maken heeft.

Je hebt dubbel geluk: je hoeft dingen niet te lezen, en je hoeft ook niet te reageren :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:57

Sonja schreef:
De gustibus (et coloribus) non est disputandum.

Wat voor de één irritant en overbodig is, is voor de ander nuttig of vermakelijk, of anders in ieder geval een vorm van soiaal contact.
Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het te maken heeft met het jonger geworden publiek van Bokt. Maar na het lezen van meerdere fora, ook die waar voornamelijk volwassenen op zitten, ben ik er van overtuigd dat het vooral met internet an sich te maken heeft.

Je hebt dubbel geluk: je hoeft dingen niet te lezen, en je hoeft ook niet te reageren :)

AMEN _/-\o_

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 08:58

Volgens mij denken veel mensen dat ik klaag over topics die ik niet interessant vind, maar daar doel ik niet op. Het gaat mij puur om topics waarbij de kans nihil is dat bokt een antwoord weet.

Dus " ik heb maar 5 vakken van de 6 gehaald, maar ben erg ziek geweest, zou ik toch over mogen?"
Ik heb het niet over
" ik heb maar 5 van de 6 vakken gehaald maar was ziek, wie heeft er ook wel eens dispensatie voor zoiets aan moeten vragen?" Oid

Het eerste zorgt of voor allemaal berichten in de vorm van " dat zul je toch met je leraar moeten bespreken" of het wordt compleet offtopic. Beide heeft 0 zin en is ongewenst. Daar doel ik op. Dus niet op interessant of niet, dat is toch persoonlijk wat jullie allemaal al zo mooi opmerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:00

secricible schreef:
Volgens mij denken veel mensen dat ik klaag over topics die ik niet interessant vind, maar daar doel ik niet op. Het gaat mij puur om topics waarbij de kans nihil is dat bokt een antwoord weet.

Dus " ik heb maar 5 vakken van de 6 gehaald, maar ben erg ziek geweest, zou ik toch over mogen?"
Ik heb het niet over
" ik heb maar 5 van de 6 vakken gehaald maar was ziek, wie heeft er ook wel eens dispensatie voor zoiets aan moeten vragen?" Oid

Het eerste zorgt of voor allemaal berichten in de vorm van " dat zul je toch met je leraar moeten bespreken" of het wordt compleet offtopic. Beide heeft 0 zin en is ongewenst. Daar doel ik op.

Dat snap ik wel, maar BLIJKBAAR heeft die persoon tóch behoefte het (eerst) hier te delen.
En wat voor jou en mij (als ouwetjes) heel logisch is (om het meteen aan de juiste persoon te vragen), is voor de ander nog niet logisch. Of misschien wel 'eng' ofzo.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:04

Ben het op zich wel met TS eens. Veel vragen in topics zijn simpel te beantwoorden door even te te zoeken op google... Maar goed, daar hebben we dan weer een standaard reactie op:

http://www.lmgtfy.com/

Niet iedereen kan hem waarderen, maar ik moest de eerste keer toch wel hard lachen ;)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:31

daantjuhhh schreef:
@TS.
Je moet niet vergeten dat dit een openbaar forum is waar mensen vanaf ong 10 jaar tot er met 60 jaar op zitten.
Met allerlei verschillende achtergronden.
Wat voor jou niet nuttig kan zijn, kan een ander heel leuk vinden.
En dat maakt bokt tot wat het is.

We zijn allemaal mensen en openen topics met de goede intenties.
Wie ben jij om te beoordelen wat nuttig is?

Helemaal gelijk

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:15

daantjuhhh schreef:
Tendance schreef:

Nou ja als mijn paard die bulten langer dan een uur houdt dan bel ik heus wel.
Maar 3 minuten en dat 1x in de 3 maanden.
Ja wat kan een DA daar mee?

Misschien herkent iemand zich in dat verhaal.
Dan is dat mooi meegenomen.
Ik vermoed dat het irritatie is van de hitte (omdat het alleen gebeurt in de zomer)
Maar zeker weten doe ik het niet.

Ik bedoelde jou er ook niet mee hoor, maar een meisje met een paard met harde bultjes aan het been.

Danieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:17

luckyboy5 schreef:

+ 1 ben het met luckyboy5 eens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:19

Tja, wat voor jou een scheet is kan bij de ander wel heel dwars zitten.
Heb zelf ook wel eens gemerkt dat mensen hier mijn topic ook onnodig vonden om te plaatsen.
Maar als mij iets hoog zit dan zet ik het gewoon op bokt, als iemand er problemen mee heeft leest hij/zij er maar overheen :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:32

Dus al ik het goed begrijp lucht jij je frustratie hier dat mag wel maar een ander mag geen frustraties luchten op bokt... Typisch geval van.... De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet als je het mij vraagt... de een zal het nut van jou topic wel inzien de ander niet. *\%/* Lang Leve Bokt *\%/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 19:36

Boompje1985 schreef:
Dus al ik het goed begrijp lucht jij je frustratie hier dat mag wel maar een ander mag geen frustraties luchten op bokt... Typisch geval van.... De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet als je het mij vraagt... de een zal het nut van jou topic wel inzien de ander niet. *\%/* Lang Leve Bokt *\%/*

Misschien moet je mijn verdere berichtjes lezen voor je gaat zeiken door mis-interpretatie? Je mag van mij je hard luchten tot je erbij neer valt. Lezen is lastig voor sommige mensen, ga je frustraties lekker ergens anders botvieren.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:42

Ik heb er niet zo'n last meer van. Heb laatst besloten om me niet meer te druk te maken over (voor mij) nutteloze topics. Ik lees ze niet meer, ik reageer er niet meer en ik moet zeggen dat het een hoop frustratie scheelt! :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:30

Ik kom ook wel eens topics tegen waarvan ik denk "waarom..." , maar die klik ik dan ook weer gewoon weg. Maar ik vraag het wel eens af waarom iemand zulke vragen op een paardenforum moet stellen in plaats van gewoon eens te bellen of vragen aan mensen die er rechtstreeks mee te maken hebben ja :D . Dan denk ik, is het niet makkelijker om gewoon rechtstreeks te gaan ipv je vraag te stellen op een paardenforum en je honderd meningen krijgt van mensen die niet eens weten waarover ze praten? Want meestal als je dan zegt "kan je beter daar eens vragen" krijg je iets van "oh ja dat kan ik ook doen, maar ik wilde ook even de mening van iemand anders weten" :?

Het zijn zo van die dingen als (fictief, maar kan gerust dat het al eens is gepasseerd). "Help, is winkel X geopend op zaterdag?" Dan denk ik, bel de winkel?
"Help, ik studeer zus en zo, heb ik recht op dit en dat?" Dan denk ik, vraag aan je school of wat voor instelling daarmee bezigis?
"Help, rijden er rechtstreekse treinen tussen Amsterdam en tierelala?" Dan denk ik, kijk eens op de site van het openbaar vervoer?
Van die kleine heel vaak niet-paardgerelateerde vragen die je met één telefoontje of een mailtje kan oplossen ipv hier te moeten neerzetten en geduldig wachten tot er eindelijk iemand komt met het juiste antwoord.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:33

Ligt ook aan waar het wordt geopend; bij YRT past het wel bij de leeftijd om over alles maar wat te openen. Nu ben ik niet opgegroeid met internet en opende je geen topics maar ging je vriendinnen ermee lastig vallen :') (en ouders opzadelen met hoge telefoonrekeningen :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:39

Kwaniyn.
Ik denk dat dit met het begrip sociale media te maken heeft. Alles moet op of over Facebook
gewoon face to face kletsen even googlen of een belletje plegen is er niet meer bij.
Vriendlief "mishandeld" Google door t toe te spreken ipv zoekterm in te tikken en dan vind ie het raar als er niets normaals uitkomt.

Soms kom je inderdaad op Bokt rare dingen tegen. Zag laatst een reactie van iemand een jaar later reagerend op iets. Reactie sloeg ook nog eens kant nog wal. Was ook niet meer actueel, ging nl over gedragsproblemen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-13 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt