[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:27

Ik vind het super!! :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Nieuwe layout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:37

ik heb het ook veranders! vind hem echt mooi! :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:41

op mijn mobiel is het probleem wel het zelfde als op de vorige pagina! :P ook allemaal van die bolletjes!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 14:43

Ladybird en Bellatrix: daar ben ik blij om :j

Maar Ladybird, welke bolletjes bedoel je precies?

Air: als de lettertjes op tablet te klein zijn dan kijken we daar zeker naar. Zijn er anderen die dat ook zo ervaren?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:44

Bokt5 op mn galaxys4 is qua layout super fijn :)
Alleen als ik naar beneden wil scrollen scrolt hij ook een heel eind naar rechts waardoor je een leeg scherm krijgt.. Als ik in een topic zit bij de overzicht v eigenberichten etc doet ie dat niet.

Op de ipad heb ik geen problemen verder.
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 03-07-13 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:45

die dingen die ook te zien zijn op het plaatje van maureen95 op de vorige pagina, die dingetjes, envelopjesgevallen waar je een stipje bij zet als je het topic bewaren wilt zeg maar.. op mijn mobiel ziet dei er net zo uit als van maureen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:46

Even een vraagje, als je op je mobiel met de nieuwe layout gaat bokken: kost dat niet veel meer MB's?
Voor de rest ziet het er goed uit! :)

Geryon

Re: [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:50

Das wennen zeg!

Vind alleen het verschil tussen topic waar nieuwe berichten in zijn geplaatst en topics waarin niet (bij eigen berichten) een stuk onduidelijker dan eerst. Geen idee waarom :+ Wel een domper.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:51

Eleionomae schreef:
Alleen als ik naar beneden wil scrollen scrolt hij ook een heel eind naar rechts waardoor je een leeg scherm krijgt.. Als ik in een topic zit bij de overzicht v eigenberichten etc doet ie dat niet.

Dat lege scherm wat jij bedoelt heb ik ook, komt door de reclamebanners :(

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:51

ziet er goed uit! wel even wennen hoor!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:53

Geryon schreef:
Das wennen zeg!

Vind alleen het verschil tussen topic waar nieuwe berichten in zijn geplaatst en topics waarin niet (bij eigen berichten) een stuk onduidelijker dan eerst. Geen idee waarom :+ Wel een domper.

Dat is omdat er eerst een pijltje bij stond en nu is het pictootje alleen oranje :)

disclaimer: is de mening van een leek. Ik weet het niet maar dat heb ik ook inderdaad. Al zal het wel snel wennen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 14:58

Ladybird: dat is wel ongeveer hoe het er ook hier uitziet, het zijn dezelfde icoontjes die ook in Bokt4 gebruikt worden.
Wat zou je daar liever / anders hebben?

DeniseBobby: de pagina zelf is wat groter maar dat is nog te overzien, een deel daarvan kan gecachet (plaatselijk opgeslagen) worden. Afbeeldingen en dergelijke hebben wel invloed, we gaan hier nog naar kijken. In de tussentijd is het verstandig om het in de gaten te houden en bij twijfel m.bokt nog te gebruiken als je op een datalimiet zit.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:01

Ik heb hier op m'n iPhone ook even de layout veranderd. De kaders met de namen van de posters zijn bijna even groot als de posts zelf, ik heb het dus snel weer omgeswitched aangezien ik liever duidelijk kan lezen wat mensen posten dan hoe ze heten. Misschien is het een iPhone probleem?

Edit: ok niet even groot maar wel 1/3 van m'n scherm ongeveer. Misschien moet ik er gewoon aan wennen :j
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 03-07-13 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:05

Als je iets dikgedrukt doet in een quote dan is het amper zichtbaar dat het dikgedrukt is, viel me op :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:06

xStephanie schreef:
Eleionomae schreef:

Dat lege scherm wat jij bedoelt heb ik ook, komt door de reclamebanners :(

Dat was me nog niet zo opgevallen, maar verklaard het nu wel haha

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:12

De banners op mobiele apparaten zijn nog een punt van aandacht :j Wordt aangewerkt.

m.bokt.nl blijft nog wel even bestaan maar zal op termijn worden uitgefaseerd. Een groot voordeel van de layout die nu getest wordt is dat deze veel makkelijker te onderhouden is voor ons. We hoeven hierbij maar 1 layout up to date te houden die werkt op alle apparaten.

De nieuwe layout is iets groter (wat MBs betreft) dan m.bokt.nl maar dat komt voor een groot deel door de extra functionaliteit. M.bokt.nl is gemaakt in de tijd dat mobiel internet net op aan het komen was en verbindingen en telefoons erg langzaam waren. Daarom zie je daar nu geen banners, geen avatars, geen foto's, alles is super kaal. Dat is kleiner (en dus sneller) maar daarvoor wordt ook behoorlijk wat weggelaten. Als de nieuwe layout goed getest is gaan we nog een flinke slag maken om deze layout sneller/kleiner te krijgen door het een en ander te optimaliseren. Wij houden zelf ook erg van een snelle site, ook op mobiel :)

@Ine23; als het goed is is dat kopje met avatar/naam maar iets van 2.5 tekstregel hoog:

Afbeelding

Dat lijkt me niet heel extreem hoog?

@Lifaya; Jammer, maar we staan erg open voor suggesties. Erg benieuwd waarom je het niets vind?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:16

Laatst bijgewerkt door Ine23 op 03-07-13 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:17

Shadow0 schreef:
Ladybird: dat is wel ongeveer hoe het er ook hier uitziet, het zijn dezelfde icoontjes die ook in Bokt4 gebruikt worden.
Wat zou je daar liever / anders hebben?

je snapt me niet, of ik jou niet :+

Afbeelding

Dit is de foto van maureen. bij haar boven eigen berichten en actieve berichten staan icoontjes, die er, lijkt mij, niet horen.

verder doet bij mij trouwens het pijltje naast oranjegedrukte forum het ook niet. daar staat een hokje..

Ik kan het alleen zo uitleggen, ik heb nml geen idee hoe ik hier een printscreen krijg..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:18

Ik vind het mooi, werkt goed op mijn Windows Phone!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:19

Ik weet wat Ine bedoelt, als je op iPhone je telefoon liggend houd krijg je een soort van oude layout met de gebruikersnamen enz. aan de linkerkant van het bericht.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:24

ik weet niet of dit door de nieuwe layout komt, maar hij zegt steeds dat ik een pb heb, maar als ik hem dan open, heb ik hem niet :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 15:25

Ladybird: het is de bedoeling om daar alleen de icoontjes te tonen (zonder tekst dus). De rechter met het zwarte stipje staat voor eigen berichten, en de twee bolletjes achter elkaar is actieve onderwerpen.

Ine, ah, ok, dat is inderdaad onverwacht. Ik ga kijken of ik kan achterhalen waar dat aan ligt. Ook liggend zou de iphone nog precies de mobiele layout mee moeten pakken.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:26

Ik ben niet direct enthousiast, maar denk dat dat een kwestie van wennen is.
Ik vind het "laatst bewerkt" icm sommige onderschriften wel heel druk en onoverzichtelijk, maar dat zegt waarschijnlijk meer over die onderschriften dan over de plek van het "laatst bewerkt" tekstje.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:27

@ Bart, ik weet het niet precies, het lijkt alsof de letters kleiner/krapper zijn en dat er nu veel meer (onnodige) ruimte is :') maar het zal ook een kwestie zijn van wat je gewent bent. Weet nog dat de huidige layout ook vreselijk wennen was maar nu kan ik niet meer zonder <3

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:28

xStephanie schreef:
Ik weet wat Ine bedoelt, als je op iPhone je telefoon liggend houd krijg je een soort van oude layout met de gebruikersnamen enz. aan de linkerkant van het bericht.

Jup bij mij ook,