Puntjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:51

Ik begrijp het probleem eigenlijk niet zo. Als je niet wil dat iedereen weet dat jouw paard Pietje heet, schrijf je gewoon 'mijn paard' (of desnoods 'me paard', brrrr :D )
Het heeft totaal geen nut T.otilas te schrijven, omdat dat simpelweg een BP is (bekend paard), dus om puntjes in bekende namen te zetten is helemaal waanzin.

Idem voor werk zoeken. Óf het maakt je geen zak uit en je schrijft dat je bij Philips hebt gesolliciteerd, óf je schrijft dat je bij die bekende gloeilampentoko in Eindhoven wilt gaan werken. Waarom moeilijk doen met puntjes? Of je wil het niet op internet hebben, of het kan je geen reet schelen. In dat laatste geval waarom puntjes? In dat eerste geval, waarom de naam uberhaupt noemen?

Anoniem

Re: Puntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:16

Google negeert leestekens inderdaad. Dus ook met puntjes wordt het bericht gevonden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:36

Jans schreef:
Google negeert leestekens inderdaad. Dus ook met puntjes wordt het bericht gevonden.

Maar de Bokt zoekmachine niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:52

Klopt, en daar komt wat Oscar zei weer om de hoek: de informatie op Bokt wordt zo moeilijker te zoeken. Je moet maar net weten welk leesteken er is toegevoegd.

Er geldt al jaren op Bokt dat je niet moet posten wat je ook niet in de krant zou zetten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:57

Jans schreef:
Klopt, en daar komt wat Oscar zei weer om de hoek: de informatie op Bokt wordt zo moeilijker te zoeken. Je moet maar net weten welk leesteken er is toegevoegd.

Er geldt al jaren op Bokt dat je niet moet posten wat je ook niet in de krant zou zetten.

Ene kant wel makkelijk: als jij weer een vacature hebt voor 'ons', hoef ik niet eerst door alle punten door te lezen om te zien wat er staat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:58

Ja ik zal die ook zonder punten plaatsen :) of desnoods pben als ik het niet zo wil posten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:34

Ik vind het persoonlijk erg ver gezocht dat de moderators de puntjes gaan corrigeren. Persoonlijk vind ik die puntjes niet vervelend lezen. Het wordt ook niet zonder reden geschreven met puntjes.
Ik vind dat de moderators zich beter druk kunnen maken met relevante zaken zoals bijv, het sneller antwoorden op een Tem. Ik moet er wel bij zeggen dat de moderators op een enkeling na altijd correct naar zijn is en je altijd terug antwoord. En weer op die enkeling na.
Maar om zich nu druk te maken over puntjes.

Ik zou er geen punt van maken :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:33

Ibbel schreef:
Ik begrijp het probleem eigenlijk niet zo. Als je niet wil dat iedereen weet dat jouw paard Pietje heet, schrijf je gewoon 'mijn paard' (of desnoods 'me paard', brrrr :D )
Het heeft totaal geen nut T.otilas te schrijven, omdat dat simpelweg een BP is (bekend paard), dus om puntjes in bekende namen te zetten is helemaal waanzin.

Idem voor werk zoeken. Óf het maakt je geen zak uit en je schrijft dat je bij Philips hebt gesolliciteerd, óf je schrijft dat je bij die bekende gloeilampentoko in Eindhoven wilt gaan werken. Waarom moeilijk doen met puntjes? Of je wil het niet op internet hebben, of het kan je geen reet schelen. In dat laatste geval waarom puntjes? In dat eerste geval, waarom de naam uberhaupt noemen?

in Hk topic praat het toch fijn om met punt in naam te typen ik zit bijv in het het bv topic en zo kan ik toch over me zoontje praten zonder dat iemand er iets op terug kan vinden op internet. toch wat persoonlijk op bokt maar niet voor de hele wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:40

Als je niet wil dat een naam gevonden wordt dan gebruik je de naam toch niet?

Vind het een gouden regel. Sommige topics ben je meer puntjes aan het lezen en woorden aan elkaar aan het knopen dan dat je lekker vlot door kan lezen. Vind de vergelijking met de krant dan ook erg leuk gevonden want 't is wel zo; wil je niet dat iets bekend wordt, noem het dan ook niet bij de naam.. Probleem opgelost :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:44

snap ik hoor maar in een hk topic praat het zo een stuk socialer en persoonlijker. dus zou ik de regel verdelen.
de rest inderdaad net als hengstennamen etc tja dat leest inderdaad niet makkelijk of qua zoekwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:46

Berichten in de huiskamer zijn ook niet via google terug te vinden, dus daar zou een . al niet nodig moeten zijn toch? :)

Overigens gaat het echt om de informatieve, dus via google terug te vinden topics. De HK valt daar buiten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:48

oh echt dat wist ik niet dan snap ik het wel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:51

Omdat de zoekmachine niet automatisch zoekt in HK, gaan we in de HK's niet modereren op puntjes, maar bedenk wel dat die puntjes in Google niet worden meegenomen dus daar zal Johan als J.ohan ook gewoon gevonden worden.
Wil je echt vrij zijn van herkenning in de HK kan je beter alleen de voorletter gebruiken, HK -genoten zullen toch wel weten welke naam daar bij hoort.

Vervelende van de puntjes gebruiken is toch wel dat als iemand ervaringen zoekt met een bepaalde hoefsmid (ik zeg maar iets) en over Jan Janssen is niet bekend terwijl blijkt dat er onder J.an J.anssen wel een hoop negatieve ervaringen zijn dat toch heel echt zonde is.
Datzelfde geldt voor ervaringen met hengsten of handelaren.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:21

zonnebloem18 schreef:
Vervelende van de puntjes gebruiken is toch wel dat als iemand ervaringen zoekt met een bepaalde hoefsmid (ik zeg maar iets) en over Jan Janssen is niet bekend terwijl blijkt dat er onder J.an J.anssen wel een hoop negatieve ervaringen zijn dat toch heel echt zonde is.
Datzelfde geldt voor ervaringen met hengsten of handelaren.

maar dan typ je toch op google in ''jan janssen bokt'' en heb je het ook gevonden.
De google zoekmachine werkt toch veel beter als je iets op bokt wil vinden dan die van bokt zelf.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:24

Dat is wat jij zou doen maar veel gebruikers en vooral nieuwe gebruikers zullen eerder de zoekfunctie op Bokt gebruiken en door de puntjes mogelijk belangrijke dingen niet kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:35

zonnebloem18 schreef:
Dat is wat jij zou doen maar veel gebruikers en vooral nieuwe gebruikers zullen eerder de zoekfunctie op Bokt gebruiken en door de puntjes mogelijk belangrijke dingen niet kunnen vinden.

Ik zet juist die puntjes omdat ik het juist niet door iedereen gevonden wil hebben. :)*
Ik schrijf het op dat moment alleen voor de mensen in dat bewuste topic en die puntjes hebben wat mij betreft dus wel een doel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:51

En daarvoor staat in de regels:

Bokt.nl is een openbare site, dit betekent dat de berichten die je op het forum plaatst door iedereen gelezen kunnen worden. Vraag je dus voordat je iets op het forum plaatst af of dat iets is wat je met de hele wereld wilt delen: houd er rekening mee dat je zelf geen berichten van Bokt kunt verwijderen.

En daar ben je bij het lid worden mee akkoord gegaan. Dus als je persé iets wil delen, bedenk dan goed of je het wel op het internet wil zetten.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:55

chelle_dora schreef:
Als je niet wil dat een naam gevonden wordt dan gebruik je de naam toch niet?

Vind het een gouden regel. Sommige topics ben je meer puntjes aan het lezen en woorden aan elkaar aan het knopen dan dat je lekker vlot door kan lezen. Vind de vergelijking met de krant dan ook erg leuk gevonden want 't is wel zo; wil je niet dat iets bekend wordt, noem het dan ook niet bij de naam.. Probleem opgelost :)

Amen _/-\o_

Hier ben ik het volledig mee eens, ik erger me ook dood aan die puntjes in namen.
Als je niet wil dat een naam terug kan gevonden gebruik je deze gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:10

Jans schreef:
En daarvoor staat in de regels:

Bokt.nl is een openbare site, dit betekent dat de berichten die je op het forum plaatst door iedereen gelezen kunnen worden. Vraag je dus voordat je iets op het forum plaatst af of dat iets is wat je met de hele wereld wilt delen: houd er rekening mee dat je zelf geen berichten van Bokt kunt verwijderen.

En daar ben je bij het lid worden mee akkoord gegaan. Dus als je persé iets wil delen, bedenk dan goed of je het wel op het internet wil zetten.

Feit is wel dat niemand weet wie ik ben. Iedereen kent mij alleen van mijn forumnaam.
Dus jouw regel gaat bij mij niet op. 8-)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:44

Dan gaat die regel ook op, je geeft zelf al aan dat je het niet door iedereen gevonden wil hebben:

turquoises schreef:
Ik zet juist die puntjes omdat ik het juist niet door iedereen gevonden wil hebben. :)*
Ik schrijf het op dat moment alleen voor de mensen in dat bewuste topic en die puntjes hebben wat mij betreft dus wel een doel.

Bokt is een openbare site, dus voor iedereen, en niet alleen voor de mensen in dat bewuste topic. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:12

Neonlight schreef:
Dan gaat die regel ook op, je geeft zelf al aan dat je het niet door iedereen gevonden wil hebben:

turquoises schreef:

Bokt is een openbare site, dus voor iedereen, en niet alleen voor de mensen in dat bewuste topic. :)

Is dat zo? Je moet wel ingelogt zijn om alles te kunnen lezen.
En dan nog ben ik slechts een onbekende gebruiker met enkel een accountnaam.

Ik krijg een beetje het gevoel dat bokt geen forum is voor gelijkgestemden maar een internetsite met commerciele belangen.
Persoonlijk vind ik het te ver gaan dat vrijwilligers (mods) op dit soort zaken gaan moderaten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:18

@turquoises: volgens mij ben jij net als iedereen bij het registreren akkoord gegaan met de regels. Dan had je dit allemaal al van tevoren door kunnen lezen. Er zijn regels, en die worden door moderators gehandhaafd. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar dan is aan jou de keuze om wel of niet naar bokt toe te komen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:19

turquoises schreef:
zonnebloem18 schreef:

Maar als je dat wilt dan zet je het toch in een PB en niet in het topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:27

Anoeska schreef:
@turquoises: volgens mij ben jij net als iedereen bij het registreren akkoord gegaan met de regels. Dan had je dit allemaal al van tevoren door kunnen lezen. Er zijn regels, en die worden door moderators gehandhaafd. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar dan is aan jou de keuze om wel of niet naar bokt toe te komen.

Je hebt helemaal gelijk. Wat doe ik hier eigenlijk. Op je vingers worden getikt voor een paar puntjes _O- :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:28

Het klopt dat je ingelogd moet zijn om overal te kunnen lezen, maar dat geldt niet voor de informatieve fora, zoals tabblad Informatief en tabblad Kantine. Deze gedeeltes zijn, vanwege de informatieve waarde, ook via google te vinden voor de niet-leden om informatie te halen. Als ik het goed heb begrepen gaat het hier ook om een bericht uit een topic wat op tabblad Informatief stond. Er wordt ook niet op alle subfora op gemod.