Die van vandaag heb ik gezien, voor die andere moet ik even verder even in het systeem zoeken (en even bij de anderen navragen).
Het klopt dat het op dit moment niet mogelijk is om als Bokker je ingezonden bericht (status e.d. ) daarvan in te zien. Ik kan ook nu niet zeggen of dit op korte termijn zal veranderen. Dat komt omdat het op een soort van e-mailbasis werkt en bij ons in een (externe) ‘postvak’ komt. Ook alle andere persberichten en ander nieuws komt daarop binnen.. De TeR is namelijk ook geschikt voor mensen die niet op Bokt zitten, maar wel een nieuwtje/persbericht willen aandragen. En om die laatste reden is het ook niet mogelijk om op dit moment op elk bericht terug te reageren met een reactie. (Als het geplaatst wordt zie je het op ON of VN verschijnen). Het systeem werkt dus niet hetzelfde als een TeM, als we aanvullende vragen hebben krijg je deze via de e-mail of eventueel via de pb. Worden er via concrete vragen gesteld dan wordt hier wel antwoord/ reactie opgegeven (dit kan hooguit een paar dagen duren). We krijgen heel veel persberichten binnen (ook over niet-paardendingen), waarbij het binnen de journalistieke wereld niet standaard is om terug te reageren dat het wel/niet geplaatst wordt. Dat is ook niet te doen ook, want dan kunnen we zeker 4 man extra ‘aannemen’. Ter illustratie. Het is 11.40 uur en we hebben vandaag al ruim 30 berichten binnen.
Ik ga even kijken of ik je bericht van vorige week kan vinden! Dus daar kom ik nog op terug.
Waar ik net ook aan dacht, is dat je dan ook met het probleem komt te zitten dat velen dezelfde artikelen insturen waardoor het uitzoeken nog irritanter wordt Want alles komt er niet direct op te staan.
Wellicht verklaard dat wel de hoeveelheid berichten, die Sammie al eerder aangaf.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 02-07-13 11:50
Ook dat nog, ik heb als ik zo lees niet het idee dat het echt een verbetering is lijkt onoverzichtelijker en meer werk te zij . Er worden zelfs nieuwe nieuwsredactie mensen gevraagd. Of staat dat er los van?
Ik zie er serieus meer problemen in dan voordelen, voor gebruikers noch nieuwsredactie.
Sammie
Geplaatst: 02-07-13 12:00
Haha nee die 30 berichten is ‘los’ en zeker niet dubbel, waardoor je er maar 10 overhoudt. Anders had ik dat er bij gemeld. Er komt wel eens wat dubbel binnen, maar dat gebeurde vroeger ook. Via pb, ON, TeR en e-mail. Dat waren allemaal verschillende kanalen en daardoor dus onoverzichtelijker. Nu krijgen we het in 1 overzicht en dat werkt echt makkelijker, de kans dat we het dubbel plaatsen wordt geminimaliseerd. We blijven echter wel mensen, dus ik kan niet garanderen dat er nooit meer iets dubbel wordt geplaatst
De nieuwe nieuwsredactieleden staat hier echt los van, trouwens. We zijn al een tijd onder bezet en er zijn er recent ook weer twee mee gestopt. Daar hebben we echt aanvulling voor nodig. We hebben alleen even met de nieuwe ‘vacature’ gewacht tot het nieuwe systeem up and running was. Het heeft nl. geen zin om andere mensen hiermee kennis te laten maken als we het zelf nog niet onder de knie hebben.
Het is allemaal onderdeel van de nieuwe aanpak/systeem/werken, waar jullie nu nog niet zoveel van mee krijgen (voornamelijk achter de schermen nog). Maar het is straks wel de bedoeling dat straks het nieuws (nog) sneller, breder en uitgebreider te zien op de Nieuwspagina(s).
En tegen de tijd van plaatsen na shiften, uitzoeken, en toestemming controleren is het allang geen nieuws meer...... Jammer..... zit er dus maar 1 ding op: nieuws in andere (verkeerde) topics plaatsen.
Dat lijkt mij niet logisch, want dan wordt het straks gesloten. Ik kan mij voorstellen dat het voor jullie moeilijk is om er een voorstelling van te maken. Maar geloof me, ik zit al heel lang bij de nieuwsredactie. Als ik ook maar 1 moment het idee zou hebben dat dit systeem trager en slomer werkt dan de ‘oude’ manier had ik dat écht wel aangegeven. Maar dat is echt niet zo. Alles komt op 1 centraal punt binnen (en her en der nog een verdwaalde pb), terwijl dat voorheen dus niet zo was. Toen kwam het via tenminste drie kanalen binnen.
Overigs werken we hier al wel een tijdje mee hoor. Het is nu alleen zo dat ook ON er op ‘aangesloten’ is.