klacht markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 01:35

Wat een gedram ... plaats gewoon een advertentie op de Marktplaats o.i.d. in plaats van hier persé je zin door te willen drijven .

En ook wel apart dat dit dier dreigt bij de slacht te belanden terwijl je zelf tegelijkertijd op zoek bent naar een pony :?

Vreemd verhaal.

simone9288

Re: klacht markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 06:35

Slotje.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 06:59

TS als je iedere keer zo in PB ook naar een mod reageert kan ik mij heel goed voorstellen dat er niet meer op jou gereageerd wordt.
Je komt namelijk heel aanvallend over, dan zou ik als lezer van jouw pb ook in de remmen gaan.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:41

Ik reageer ook even. Ik ben een bekende van de man. En deze kan idd niet meer alleen voor de pony zorgen. Daarom heeft ts dit opzich genomen. Er lopen nog 2 pony's van deze man en de verzorging van 3 pony's word gewoon teveel. De andere 2 pony's hebben inmiddels bijrijders dus krijgen hun beweging alleen de desbetreffende pony waar het over gaat is niet geschikt voor beginners vandaar dat er naar een geschikt ander huisje gezocht word. Dit is allemaal met toestemming van de eigenaar omdat hij zelf ook geen computer heeft. Vandaar dat die dit door ts laat regelen.

Ts zoekt idd zelf ook een paardje omdat gewoon de klik er niet is met deze pony anders zou zij deze zelf rijden. Maar we willen gewoon graag dat ze naar een liefdevol huisje gaat die met haar kan omgaan. Want zo stilstaan word ze niet gelukkiger van.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:07

Kijk , dat is nu een heel andere toon !
Met zo'n verhaal bereik je waarschijnlijk meer dan met het gestampvoet van TS, maar feit blijft dat het hier een verkoop voor derden betreft, wat gewoon niet is toegestaan op Bokt ...

Als TS zo begaan is met het lot van dit paardje en blijkbaar tijd genoeg heeft voor een eigen paard, is het wellicht een optie om toch lekker met haar aan de slag te gaan en zo de kansen op het vinden van een fijn thuis te vergroten ?

En met dat ongelukkige zal het wel meevallen ;)
De meeste paarden hebben niks tegen lekker in de wei staan met soortgenoten ...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:00

Shirley schreef:
Wat een gedram ... plaats gewoon een advertentie op de Marktplaats o.i.d. in plaats van hier persé je zin door te willen drijven

Ik zet mijn paard ook liever op Bokt dan op marktplaats, bwv.
Hier zijn mensen bekend, je kunt al voor je überhaupt een afspraak maakt hun posten bekijken, hun profiel, foto's, kijken 'wie' diegene is.
Tja, hoef niet iedereen over het erf 'om kennis te maken met' dus ik snap de TS wel.

Ondanks de post van Maratjesammy mag de TS alsnog geen advertentie plaatsen, want ja, het is alsnog niet haar paard hè.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:07

Maar als TS deze man nu helpt om een account aan te maken, en dat er dan in de advertentie staat dat zij de contactpersoon is, dan lijkt me dat toch niet zo'n punt?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:09

Arme man is 90, zal nieteens kunnen tiepen, geen Hotmail hebben etc.

Moet die een mail maken, later een account, om vervolgens eindelijk de pony op de site te zetten (en dan nog hopen dat bokt het gelooft).

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:12

Dan plaats je toch een advertentie op marktplaats, Sporthorses, etc.?
Waarom moet het persé op Bokt? :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:12

Ik snap de regel wel maar volgens mij schiet de regel op dit moment het doel voorbij.
Op regels kunnen ook uitzonderingen worden gemaakt en dat lijkt me in dit geval zeker goed. Erg flauw dat het mod-team zegt ''ja maar het is nu eenmaal de regel, straks gaan 12-jarige pennymeisjes ook pony's van anderen proberen te kopen''. NEE, want je hoeft de regel niet te veranderen, alleen maar een uitzondering maken voor dit geval. Kom op zeg, bokt wordt echt een bureaucratie zo. Beetje flexibiliteit en solidariteit graag!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:13

Volgens mij is het niet verboden dat TS het account klaarzet als de man het ermee eens is dat het van hem is. Hoeft hij alleen maar op een OK knopje te drukken, kan zelfs vanaf een telefoon dus PC is dan niet nodig.
Het gaat er volgens mij niet om wie de gegevens typt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:17

Maw de ts kan de account net zo goed zelf aanmaken en zeggen dat hij het heeft gedaan, waarmee bokt dus alsnog niks bereikt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:18

Ben het eigenlijk wel met TS eens... Natuurlijk snap ik dat je niet zo maar het paard van een ander kunt verkopen, maar het moet wel kunnen voor een ander.

Stel ik raak morgen in coma (nouja, in mijn geval zouden mijn mams en zusje hem houden... ) maar stel dat we alle3 in coma raken :') en het is bijna zeker dat we er niet meer uitkomen, dan moet toch ook iemand anders de pony kunnen verkopen?? Lijkt mij diegene die verantwoordelijk is voor de pony's, dat die dat in overleg gewoon zou moeten kunnen doen.

En ja, als penny kun je sowieso altijd een pony op bokt verkopen.. Ik kan bij wijze van nu ook een plaatje uitkiezen en mijn "paard" te koop aanbieden :) Dit is toch gewoon iets wat tussen koper/verkoper geregeld moet gaan worden... Neem aan dat neppers geen afspraken maken om te gaan proefrijden...

In mijn ogen voorkomt het niets dat bokt nu de advertentie sluit.. maar ok..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:21

xSlvna schreef:
Maw de ts kan de account net zo goed zelf aanmaken en zeggen dat hij het heeft gedaan, waarmee bokt dus alsnog niks bereikt.

Alsof Bokt kan controleren wie er getypt heeft.... Als het account maar wel van de man zelf is lijkt me, dus hij zal zich ervan bewust moeten zijn dat hij op Bokt is aangemeld. In topics posten zal niet lukken, dus dan is het enige wat hij doet de advertentie plaatsen. Als daar in staat dat voor vragen over de pony het best contact opgenomen kan worden met TS lijkt me daar niks mis mee. Volgens mij kan het dan nooit een schaduwaccount zijn.
Modjes, please correct me if I'm wrong.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:25

Nee maar kijk, ze zeggen de man moet zelf een account maken. Nu maak ik een Hotmail en daarop een account, man ligt lekker in bed en weet hier niks van, ik zet het paard via dit account te koop en zeg dat ik de meneer zelf ben, geef de TS op als contactpersoon...
Daarom vind ik de regel ook een beetje 'onnozel', snap je wat ik bedoel te zeggen?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:27

xSlvna schreef:
Nee maar kijk, ze zeggen de man moet zelf een account maken. Nu maak ik een Hotmail en daarop een account, man ligt lekker in bed en weet hier niks van, ik zet het paard via dit account te koop en zeg dat ik de meneer zelf ben, geef de TS op als contactpersoon...
Daarom vind ik de regel ook een beetje 'onnozel', snap je wat ik bedoel te zeggen?

Eens. Lijkt me ook volstrekt oncontroleerbaar als er niet hetzelfde IP-adres wordt gebruikt. Is meer een gentlemens agreement dan waterdichte regel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:30

Joh, laat die man even zeggen dat hij de pony aan jou geeft, klaar. Jouw pony, dus mag je zelf verkopen. Bokt is weer lekker bezig, stijf vasthouden aan de regels! Op dit moment dan, als puntje bij paaltje komt wordt er met twee maten gemeten en worden er wél uitzonderingen gemaakt. Open en bloot.

En wie vroeg waarom het persé op bokt moet? Denk eens na.... een paardenforum, beestje moet verkocht worden, waar kun je beter adverteren dan op bokt... tuurlijk is mp leuk, en speurders (die laatste waar geen hond op kijkt als je serieus zoekt). Maar hier zit al het paardenvolk.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 11:33

Ik wil niet banketstaaf doen maar hoeveel mensen van oudere leeftijd hebben een computer en kunnen er mee om gaan. Laat staan internet hebben.
Dubbele acounts mag je niet hebben dus dan zijn we nog geen stap verder.

Het gaat niet zomaar om een pony verkopen.
Het is een pony met een verleden en willen we dus een zo passend mogelijk tehuis zoeken.
Niet dat de pony bij iemand in handen komt die er niks mee kan maar juist bij iemand die er ervaring mee heeft. DAAROM BOKT.

En hou aub op met dat gezeur over mijn toon. Het zijn letters op een scherm. Wat verwacht je allemaal toeters en bellen? Tuurlijk ben ik geïrriteerd. Mensen die het beste met een pony voor hebben worden gewoon niet serieus genomen. Waar gaat het over.

Tevens is het geen optie om langer met haar aan de slag te gaan. Ik kan geen 4 paarden en pony's bijhouden en verzorgen. Ik heb ook gewoon een leven erom heen.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 11:35

Oh ja stom haha banketstaaf XD

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:23

Het gaat er om dat je volledig beschikkingsbevoegd bent, en dat is TS niet. Even een hypothetisch voorbeeld, TS verkoopt de pony via een advertentie hier, en er blijkt iets niet goed te zijn met die pony, een verborgen gebrek. Pony wordt teruggebracht onder het mom "verborgen gebrek". Kan de TS dan meteen en goed handelen door de pony terug te nemen en het geld terug te geven? Nee, want ze moet dat geld krijgen van de 90-jarige man en is daarvan afhankelijk. Als die man nee zegt is de transactie niet naar behoren verlopen. Daarom moet iemand volledig beschikkingsbevoegd zijn en maken we geen uitzonderingen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:24

Maar uiteindelijk komen die mensen toch ook bij die man terecht en niet bij TS? De man verkoopt toch, TS zet alleen een advertentie.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:27

Als die man haar zijn zaakwaarnemer maakt voor de verkoop van de pony met volledige beschikkingsbevoegdheid moet het wel degelijk kunnen dus.

En wat nu als de zoon van die man (stel even dat hij een zoon heeft) de verkoop in overleg met zijn vader wil regelen?

Wat verwacht Bokt, een notariele akte?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:32

En dit is nu precies de schijnveiligheid die gecreëerd wordt dan waar ik het eerder over had, bokkers denken met iemand van doen te hebben en voelen zich "veiliger" in de transactie omdat het een bokker is, en dan blijkt dat niet zo te zijn.

Wat verwacht bokt? Bokt verwacht dat de eigenaar een advertentie zet om de leden te beschermen, en heeft die regel ingesteld om niet alles contractueel etc na te hoeven lopen. Kun je daar niet aan voldoen zijn er nog voldoende andere advertentie-sites en biedt bokt je de mogelijkheid om die advertentie in de kijker te zetten door middel van het onderschrift.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:34

Ik snap het uitgangspunt maar zolang een Boktaccount voldoende is om een advertentie op de markt te kunnen plaatsen is dat punt toch achterhaald?
Het idee om pas na x posts op de markt te kunnen is daarom veel nuttiger om dat vertrouwen te wekken.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 12:41

Lianne86 schreef:
Maar uiteindelijk komen die mensen toch ook bij die man terecht en niet bij TS? De man verkoopt toch, TS zet alleen een advertentie.

Zoals al eerder beschreven. Ts zet niet alleen de advertentie maar regelt ook de verkoop.
Dus mocht er een afspraak gemaakt worden wordt die met mij gemaakt en niet met meneer.