Topics op slot wanneer TS dat wil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:50

saskiakefie schreef:
Tja hoe wil je dat tegen houden in deze tijd.. Is toch de verantwoordelijkheid van de ouders wat hun kind op de computer en internet doet

Ja en nee. Als er bij het aanmelden op Bokt een leeftijdsgrens staat (dat was vroeger zo, en ik doe nu een aanname dat dit nog steeds het geval is) dat dienen de Moddies daar ook in te grijpen als iemand wel als 10/11 jarige een account aanmaakt en een topic opent. Vooralsnog merk ik daar weinig van.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 01:42

Dit staat er in de regels:

Citaat:
Bokt is een forum waar mensen van alle leeftijden welkom zijn.

Het lijkt me dus stug dat er een leeftijdsgrens is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 08:07

Karl66 schreef:
Wettelijk gezien mag je als je jonger dan 18 bent alleen reageren met toestemming van je ouders of voogden. Dat geldt dus helemaal voor het openen van een topic. Bokt is juridisch verplicht om zo'n topic te sluiten of te verwijderen als daar een verzoek toe komt.

En als de ( jeugdige) bokker zijn/haar hele account met alle bijbehorende berichten wil laten verwijderen dan is dit niet mogelijk heb ik begrepen. Dat vind ik dan vreemd.

Karl66

Re: Topics op slot wanneer TS dat wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:51

Dan heb je dat denk ik verkeerd begrepen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:09

Gelden er dan andere regels voor volwassenen dan voor kinderen? Berichten worden toch niet verwijdert, de naam van de user toch alleen maar aangepast naar "gast + nummer"?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:13

Karl66 schreef:
Dan heb je dat denk ik verkeerd begrepen.

Wat heb ik dan precies verkeerd begrepen?

Ik weet niet beter, dan dat een bokker niet zijn/haar account met bijbehorende berichten kan laten verwijderen. Het argument is, dat er dan "gaten" in (oude) topics vallen en deze niet meer leesbaar zijn. Zoals Cassidy al schreef je kan wel je account om laten zetten naar gast+cijfers, maar met een beetje speurwerk kan je dan toch achterhalen welke bokker het betreft. Immers als berichten zijn gequoted, dan staat de oorspronkelijke naam in dat bericht.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:18

Het is wel mogelijk je berichten te laten verwijderen maar daar moet je een hele goede reden voor hebben.

Ik ben het met TS eens, vind dat er te snel een slotje volgt wanneer een discussie niet naar iemands zin gaat..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:22

xTammyy schreef:
Het is wel mogelijk je berichten te laten verwijderen maar daar moet je een hele goede reden voor hebben.

Ik ben het met TS eens, vind dat er te snel een slotje volgt wanneer een discussie niet naar iemands zin gaat..

Mmmmmmmmmmmm......... ik wil zelf mijn account niet verwijderd hebben, maar ik heb toch echt begrepen, dat er verschillende ex-bokkers zijn, die hun account met bijbehorende berichten niet verwijderd kregen.

Wat zou dan een plausibele reden kunnen zijn? En dan spreek je over enkele berichten. Maar als ik morgen mijn account met al mijn 7323 berichten wil laten verwijderen is dat niet mogelijk. Hypothetische vraag, natuurlijk :D

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:23

:+
Laatst bijgewerkt door Caelum op 01-06-13 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 11:24

Dit gaat niet alleen over jouw onderwerp maar over het algemeen :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:25

Ik ken een bokker die dat heeft laten doen, die had daar goede redenen voor. Iets in de privé sfeer dus ik weet er het fijne niet van maar ze heeft toen ook haar boktnaam laten veranderen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:26

Skyliner schreef:
Dit is gedaan vanwege het feit dat het opgelost is deze reden mocht niet op het internet komen, :+

Waarom is dit het tweede topic dat over mijn onderwerp gaat,.. dit was totaal niet de bedoeling om heel bokt overhoop te halen door mijn probleem :\

Je hoeft niet te schreeuwen. Ik reageerde niet in jouw topic, het gaat mij om de principiële vraag gesteld door de TS van dit topic. :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:26

Je kunt je Boktnaam wel laten veranderen, maar als ander bokkers berichten van je hebben gequote of je aanspreken met je usernaam staat dat nog wel in de topics zelf.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:27

xTammyy schreef:
Ik ken een bokker die dat heeft laten doen, die had daar goede redenen voor. Iets in de privé sfeer dus ik weet er het fijne niet van maar ze heeft toen ook haar boktnaam laten veranderen.

Boktnaam laten veranderen (weinig nut, zoals eerder aangegeven) is iets anders dan je gehele account opzeggen met bijbehorende berichten. :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:28

Skyliner schreef:
Waarom is dit het tweede topic dat over mijn onderwerp gaat,.. dit was totaal niet de bedoeling om heel bokt overhoop te halen door mijn probleem :\

Je hoeft je niet aangesproken te worden, jouw topic heeft iets bij de ts losgemaakt en het is een terechte vraag die hier gesteld wordt.

Caelum

,,
Laatst bijgewerkt door Caelum op 01-06-13 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:53

Je hoeft ook helemaal niet alle berichten te verwijderen om volledig onherkenbaar te worden. Het onderstaande, al dan niet in combinatie met je account verwijderen, maakt je echt wel anoniem. Je moet er alleen zelf wat werk voor doen:

Citaat:
Als je enkele berichten verwijderd wilt hebben, kun je een privébericht (PB) sturen naar één van de moderators. Voorbeelden van informatie die we altijd voor je kunnen verwijderen:
je volledige naam uit een aantal berichten (denk aan wedstrijduitslagen),
een topic dat hebt geopend over een ziekte waarvan je niet wilt dat een leidinggevende hierachter komt, met wat losse berichten in topics van anderen over hetzelfde onderwerp,
je woonplaats uit een reactie op een advertentie.
alle keren dat je de naam van een kind, je woonplaats, et cetera, genoemd hebt op Bokt.

Als je in die PB de directe link naar de berichten meestuurt en een korte motivatie geeft voor je verzoek waarin je aangeeft waarom je de berichten verwijderd wilt hebben, kunnen de moderators dit over het algemeen binnen korte tijd voor je in orde maken.

Gaat het om veel berichten (30+) of om namen uit al je berichten, dan kun je het beste contact opnemen met support@bokt.nl. Je hoeft in dit geval nog geen links mee te sturen, maar enkel duidelijk uit te leggen wat het probleem is zodat we kunnen kijken wat de beste oplossing is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:35

Ik geloof best Karl, dat dit allemaal zo beschreven is, maar jij en ik weten natuurlijk best dat dit niet het antwoord is op mijn vraag. Je account inclusief alle berichten verwijderen, kan dit of kan dit niet?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:37

Electra63 nee dat kan niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:42

Ladybird schreef:
Electra63 nee dat kan niet.

Dat weet ik, maar Karl weet het (nog) niet, geloof ik :D ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:48

Omdat het niks toevoegt om alle berichten te verwijderen. Het is voldoende om de berichten te verwijderen die naar de persoon te herleiden zijn. Maar als het puntje bij het paaltje komt en de ouders van een minderjarige bokker eisen dat alle berichten verwijderd moeten worden, dan worden ze allemaal verwijderd. Dat is namelijk gewoon wettelijk verplicht. Dus om op jouw vraag terug te komen, ja in het geval van een minderjarige bokker is het mogelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:13

Karl66 schreef:
Omdat het niks toevoegt om alle berichten te verwijderen. Het is voldoende om de berichten te verwijderen die naar de persoon te herleiden zijn. Maar als het puntje bij het paaltje komt en de ouders van een minderjarige bokker eisen dat alle berichten verwijderd moeten worden, dan worden ze allemaal verwijderd. Dat is namelijk gewoon wettelijk verplicht. Dus om op jouw vraag terug te komen, ja in het geval van een minderjarige bokker is het mogelijk.

De vraag Karl, is niet of het verwijderen van berichten iets toevoegd! De vraag is: is het mogelijk om berichten (en je account) te laten verwijderen? Ik begrijp dus in het geval van een minderjarige bokker wel, maar van een volwassen bokker niet? In het geval van minderjarigen, moet dit dan aangevraagd worden door de ouders/voogd? Ik neem aan met schriftelijke bewijzen? Want anders kunnen wij allemaal wel zeggen, dat we minderjarig zijn/waren :D :D ;)
Dit zijn hypothetische vragen, maar het lijkt mij nuttig, om dit helder te hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 06:57

Jullie gaan nogal offtopic. De vraag is of het nieuw beleid is dat het topic op slot gaat wanneer TS dat wil, en niet of berichten en accounts verwijderd mogen worden :) Open anders een nieuw topic?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:27

Cayenne schreef:
Jullie gaan nogal offtopic. De vraag is of het nieuw beleid is dat het topic op slot gaat wanneer TS dat wil, en niet of berichten en accounts verwijderd mogen worden :) Open anders een nieuw topic?

Je hebt gelijk. Jammer, ik was wel benieuwd nog naar het antwoord van Karl.

Ontopic: ik vind het sluiten van topics sowieso irritant, zeker als het niet op verzoek is, maar om bepaalde vage " bokt-regels" :D