Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
glenstorm schreef:Sorry, wist het niet helemaal goed te verwoorden.
Maar het is meer met schoolniveau's. Ik zit nu bijvoorbeeld HAVO examens te maken en zou dus eigenlijk volgend jaar HBO kunnen doen. Mensen van het VMBO zitten daar 4 jaar +(ongeveer) 2jaar MBO en dan pas HBO. Dus eigenlijk soortvan gelijk aan mensen van 2 jaar ouder.
Ik bedoelde het zeker niet banketstaaf of opschepperig, sorry als dat zo overkwam
Ladybird schreef:glenstorm schreef:Sorry, wist het niet helemaal goed te verwoorden.
Maar het is meer met schoolniveau's. Ik zit nu bijvoorbeeld HAVO examens te maken en zou dus eigenlijk volgend jaar HBO kunnen doen. Mensen van het VMBO zitten daar 4 jaar +(ongeveer) 2jaar MBO en dan pas HBO. Dus eigenlijk soortvan gelijk aan mensen van 2 jaar ouder.
Ik bedoelde het zeker niet banketstaaf of opschepperig, sorry als dat zo overkwam
Ik vind dit zelfs eigenlijk kwetsend over komen.
Ik doe nu MBO en ik zal van zn lang zal ze leven niet op het HBO komen. maar dat houd niet in dat ik NU al dommer ben als jij ofzo..
Fennee schreef:idd, als je vragen hebt moet je ze maar ergens anders kwijt, je bent toch maar 14. Alsof elke 14 jarige een shetlander heeft met alleen roze spullen (even heel plat gezegd, niets mis mee natuurlijk)Ik wil als 14jarige inderdaad geen eigen hoekje. Ik wil wel een keer reacties van ouderen ivm toch wel serieuze dingen. Maar dat kan niet omdat ik maaaar 14 ben...
Fennee schreef:Juist, en laat ik qua rijden nou ook advies willen hebben van volwassenen. Maar nee hoor, je bent onder de 16 dus moet je het maar doen met reacties van jongere mensen.
Fennee schreef:Inderdaad, voor mooi paard reacties ga ik wel een rondje buiten stappen in de woonwijk haha! Maar op Bokt wil ik serieuze reacties.
Het word tijd dat ik 16 ben...
Percy schreef:Vroeger.......was er geen jeugdgedeelte en een groot van de jeugd was aardig en enthousiast maar de "ouderen" ergerden zich soms wat aan het andere grote deel wat soms wat storend was. Er is toen een jeugdgedeelte gekomen en ik denk nog steeds dat dat wel prima is. De jongeren hebben hun eigen plek en er reageren zat volwassenen bij de jongeren. Ik ben een oudere bokker, wat betreft tijdsduur op bokt en leeftijd en ik heb een dochter van 15 op bokt.
Mij is het ook opgevallen dat ze soms niet serieus wordt genomen met haar 15 jaar, heel soms, vaak ook wel. Ligt eigenlijk wel een beetje aan de manier waarop ze dingen zegt en schrijft. Als ze lelijke reacties kreeg was het vaak van andere jongeren en niet van mensen met verstand van zaken.
Zij is jong en schrijft op haar eigen manier, beleeft dingen op haar eigen manier. Op paardengebied weet ik door mijn jarenlange ervaring meestal meer dan zij maar niet altijd meer sinds ze een paardgerelateerde opleiding volgt.
Een leeftijd bereiken wil niet zeggen dat je opeens alles beter weet maar ervaring telt ook en jongeren gebruiken internet soms net even anders w.b. spreektaal etc.
eilleen333 schreef:Nou ja, in de wet is het toch ook zo? Als ik 15 jaar en 364 dagen oud ben, mag ik ook geen alcolhol kopen... Ik had het in Amerika... Ik was op 2 weken na geen 21, maar ik kreeg daar echt geen bier, ookal mocht ik in Nederland al bijna 5 jaar alcohol drinken...
Ze 'moeten' ergens een grens trekken, en ik vind het wel goed dat er een aparte sectie is voor de jeugd (waar ik soms met veel plezier rondneus), omdat veel (ik zeg niet allemaal) van de topics daar wel minder serieus zijn dat de topics in de andere gedeelten.
Bovendien krijgen kinderen soms commentaar, en dan wordt er gezegd dat we niet zo hard moeten zijn, want TS is 'pas 13'....
eilleen333 schreef:Nou ja, in de wet is het toch ook zo? Als ik 15 jaar en 364 dagen oud ben, mag ik ook geen alcolhol kopen... Ik had het in Amerika... Ik was op 2 weken na geen 21, maar ik kreeg daar echt geen bier, ookal mocht ik in Nederland al bijna 5 jaar alcohol drinken...
Ze 'moeten' ergens een grens trekken, en ik vind het wel goed dat er een aparte sectie is voor de jeugd (waar ik soms met veel plezier rondneus), omdat veel (ik zeg niet allemaal) van de topics daar wel minder serieus zijn dat de topics in de andere gedeelten.
Bovendien krijgen kinderen soms commentaar, en dan wordt er gezegd dat we niet zo hard moeten zijn, want TS is 'pas 13'....
Fennee schreef:Ik weet niet of je mij hier ook mee bedoelt @Nies_ maar ik DENK dat ik wel alle recht heb om dat te zeggen i.v.m. levenservaring.
lifaya schreef:Fennee schreef:Ik weet niet of je mij hier ook mee bedoelt @Nies_ maar ik DENK dat ik wel alle recht heb om dat te zeggen i.v.m. levenservaring.
maar dat betekent nog steeds niet per definitie dat je je ook ouder gedraagt. Ik had een vriendin vroeger (nog steeds goede vriendin) en die had ECHT veel meegemaakt. Laten we zo zeggen dat het een wonder was dat ze leefdemaar zij kon zich soms ook echt behoorlijk kinderlijk en koppig gedragen hoor
lifaya schreef:Fennee schreef:Ik weet niet of je mij hier ook mee bedoelt @Nies_ maar ik DENK dat ik wel alle recht heb om dat te zeggen i.v.m. levenservaring.
maar dat betekent nog steeds niet per definitie dat je je ook ouder gedraagt. Ik had een vriendin vroeger (nog steeds goede vriendin) en die had ECHT veel meegemaakt. Laten we zo zeggen dat het een wonder was dat ze leefdemaar zij kon zich soms ook echt behoorlijk kinderlijk en koppig gedragen hoor