Op bokt wordt op je neer gekeken. Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:28

Ik zit ook op VMBO 3TL maar qua levenservaring ben ik wel degelijk ouder. Redenen zet ik niet in topic, enkel via pb mocht iemand het willen weten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:29

en als diegene nou dingen uitkraamt als "ik ben gelijk aan sommige mensen van 18 jaar!" dan kun je verwachten dat er een hele discussie zal ontstaan :') ze wil als een 18 jarige behandeld worden? dan kan je het krijgen bij wijze van spreken :P ik denk dat JITP er ook vooral is zodat (volwassen) mensen rekening kunnen houden met de leeftijd :) toen ik 14 jaar was maakte ik ook op een forum een topic aan met dat ik een ranch wou hebben met hengsten en merries en dierenarts zou worden :') komop. Je hebt dan over het algemeen een heel andere kijk op de wereld :P

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:30

glenstorm schreef:
Sorry, wist het niet helemaal goed te verwoorden.
Maar het is meer met schoolniveau's. Ik zit nu bijvoorbeeld HAVO examens te maken en zou dus eigenlijk volgend jaar HBO kunnen doen. Mensen van het VMBO zitten daar 4 jaar +(ongeveer) 2jaar MBO en dan pas HBO. Dus eigenlijk soortvan gelijk aan mensen van 2 jaar ouder.

Ik bedoelde het zeker niet banketstaaf of opschepperig, sorry als dat zo overkwam

Ik vind dit zelfs eigenlijk kwetsend over komen.

Ik doe nu MBO en ik zal van zn lang zal ze leven niet op het HBO komen. maar dat houd niet in dat ik NU al dommer ben als jij ofzo..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:31

Ladybird schreef:
glenstorm schreef:
Sorry, wist het niet helemaal goed te verwoorden.
Maar het is meer met schoolniveau's. Ik zit nu bijvoorbeeld HAVO examens te maken en zou dus eigenlijk volgend jaar HBO kunnen doen. Mensen van het VMBO zitten daar 4 jaar +(ongeveer) 2jaar MBO en dan pas HBO. Dus eigenlijk soortvan gelijk aan mensen van 2 jaar ouder.

Ik bedoelde het zeker niet banketstaaf of opschepperig, sorry als dat zo overkwam

Ik vind dit zelfs eigenlijk kwetsend over komen.

Ik doe nu MBO en ik zal van zn lang zal ze leven niet op het HBO komen. maar dat houd niet in dat ik NU al dommer ben als jij ofzo..

Nee dat je minder volwassen bent :')

Anasha

Fennee schreef:
Ik wil als 14jarige inderdaad geen eigen hoekje. Ik wil wel een keer reacties van ouderen ivm toch wel serieuze dingen. Maar dat kan niet omdat ik maaaar 14 ben...
idd, als je vragen hebt moet je ze maar ergens anders kwijt, je bent toch maar 14. Alsof elke 14 jarige een shetlander heeft met alleen roze spullen (even heel plat gezegd, niets mis mee natuurlijk)

eilleen333

Nou ja, in de wet is het toch ook zo? Als ik 15 jaar en 364 dagen oud ben, mag ik ook geen alcolhol kopen... Ik had het in Amerika... Ik was op 2 weken na geen 21, maar ik kreeg daar echt geen bier, ookal mocht ik in Nederland al bijna 5 jaar alcohol drinken...

Ze 'moeten' ergens een grens trekken, en ik vind het wel goed dat er een aparte sectie is voor de jeugd (waar ik soms met veel plezier rondneus), omdat veel (ik zeg niet allemaal) van de topics daar wel minder serieus zijn dat de topics in de andere gedeelten.

Bovendien krijgen kinderen soms commentaar, en dan wordt er gezegd dat we niet zo hard moeten zijn, want TS is 'pas 13'....

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:32

Fennee schreef:
Ik zit ook op VMBO 3TL maar qua levenservaring ben ik wel degelijk ouder. Redenen zet ik niet in topic, enkel via pb mocht iemand het willen weten.

ik zit ook op VMBO 3TL maar ik ben ook gewoon (sinds eergister alweer) 15.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:32

Juist, en laat ik qua rijden nou ook advies willen hebben van volwassenen. Maar nee hoor, je bent onder de 16 dus moet je het maar doen met reacties van jongere mensen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:33

Vroeger....... ;) was er geen jeugdgedeelte en een groot van de jeugd was aardig en enthousiast maar de "ouderen" ergerden zich soms wat aan het andere grote deel wat soms wat storend was. Er is toen een jeugdgedeelte gekomen en ik denk nog steeds dat dat wel prima is. De jongeren hebben hun eigen plek en er reageren zat volwassenen bij de jongeren. Ik ben een oudere bokker, wat betreft tijdsduur op bokt en leeftijd en ik heb een dochter van 15 op bokt.

Mij is het ook opgevallen dat ze soms niet serieus wordt genomen met haar 15 jaar, heel soms, vaak ook wel. Ligt eigenlijk wel een beetje aan de manier waarop ze dingen zegt en schrijft. Als ze lelijke reacties kreeg was het vaak van andere jongeren en niet van mensen met verstand van zaken.

Zij is jong en schrijft op haar eigen manier, beleeft dingen op haar eigen manier. Op paardengebied weet ik door mijn jarenlange ervaring meestal meer dan zij maar niet altijd meer sinds ze een paardgerelateerde opleiding volgt.
Een leeftijd bereiken wil niet zeggen dat je opeens alles beter weet maar ervaring telt ook en jongeren gebruiken internet soms net even anders w.b. spreektaal etc.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:35

Fennee schreef:
Juist, en laat ik qua rijden nou ook advies willen hebben van volwassenen. Maar nee hoor, je bent onder de 16 dus moet je het maar doen met reacties van jongere mensen.

dat is wel zo al open je een topic om gewoon goede kritiek te krijgen waar je wat aan heb dan krijg je alleen maar van mooi paard en ziet er goed uit enzo tja ik heb liever goed comentaar waar ik wat aan heb zodat ik zelf ook beter kan worden snap je :D

Fennee

Re: Op bokt wordt op je neer gekeken. Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:36

Inderdaad, voor mooi paard reacties ga ik wel een rondje buiten stappen in de woonwijk haha! Maar op Bokt wil ik serieuze reacties.
Het word tijd dat ik 16 ben...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:38

je krijgt op JITP ook genoeg leuke reacties hoor. Geef gewoon DUIDELIJK aan dat je ook rijtechnisch commentaar wilt. Ik kom ook in JITP, niet dat ik nou zo'n denderende amazone ben, maar als ik ergens in reageer en ze vragen om rijtechnisch commentaar wil ik dat best geven hoor.

renskesanne

Fennee schreef:
Inderdaad, voor mooi paard reacties ga ik wel een rondje buiten stappen in de woonwijk haha! Maar op Bokt wil ik serieuze reacties.
Het word tijd dat ik 16 ben...

o bij ons hoefd dat niet eens buiten :') maar de bak ligd aan het water en ben je net lkkr aan het rijden hoor je zo van hee het paard van pipi langkaus of het paard van sinterklaas :')

glenstorm

Percy schreef:
Vroeger....... ;) was er geen jeugdgedeelte en een groot van de jeugd was aardig en enthousiast maar de "ouderen" ergerden zich soms wat aan het andere grote deel wat soms wat storend was. Er is toen een jeugdgedeelte gekomen en ik denk nog steeds dat dat wel prima is. De jongeren hebben hun eigen plek en er reageren zat volwassenen bij de jongeren. Ik ben een oudere bokker, wat betreft tijdsduur op bokt en leeftijd en ik heb een dochter van 15 op bokt.

Mij is het ook opgevallen dat ze soms niet serieus wordt genomen met haar 15 jaar, heel soms, vaak ook wel. Ligt eigenlijk wel een beetje aan de manier waarop ze dingen zegt en schrijft. Als ze lelijke reacties kreeg was het vaak van andere jongeren en niet van mensen met verstand van zaken.

Zij is jong en schrijft op haar eigen manier, beleeft dingen op haar eigen manier. Op paardengebied weet ik door mijn jarenlange ervaring meestal meer dan zij maar niet altijd meer sinds ze een paardgerelateerde opleiding volgt.
Een leeftijd bereiken wil niet zeggen dat je opeens alles beter weet maar ervaring telt ook en jongeren gebruiken internet soms net even anders w.b. spreektaal etc.

Helemaal mee eens. Maar degenen die wel al zo ver zijn worden eigenlijk benadeeld door degenen die dat nog niet zijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:39

eilleen333 schreef:
Nou ja, in de wet is het toch ook zo? Als ik 15 jaar en 364 dagen oud ben, mag ik ook geen alcolhol kopen... Ik had het in Amerika... Ik was op 2 weken na geen 21, maar ik kreeg daar echt geen bier, ookal mocht ik in Nederland al bijna 5 jaar alcohol drinken...

Ze 'moeten' ergens een grens trekken, en ik vind het wel goed dat er een aparte sectie is voor de jeugd (waar ik soms met veel plezier rondneus), omdat veel (ik zeg niet allemaal) van de topics daar wel minder serieus zijn dat de topics in de andere gedeelten.

Bovendien krijgen kinderen soms commentaar, en dan wordt er gezegd dat we niet zo hard moeten zijn, want TS is 'pas 13'....

Ik kreeg met 18 + 1 dag wel bier, nananananana.

Nu even serieus. Ik kan me rot ergeren aan kinderen/jeugd die zegt 'eigenlijk ouder te zijn', dat zeggen ze namelijk allemaal. Ik zou zeggen haal je leeftijd uit je profiel en als je echt zo wijs bent = probleem opgelost (ik heb nooit mijn leeftijd zichtbaar gehad, nergens niet). Daarnaast heb ik op het gymnasium gezeten en ik vond een goeie 80% echt 'dom', daarentegen ken ik ook VMBO'ers die heel wijs overkomen. Dus dat je VWO doet gaat imo ook niet op.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:40

maar het is ook al vaak genoeg gebleken dat juist mensen onder de 16 er per definitie al heen zet: net commentaar want ik ben nog maar .... jaar. of dat als de commentaar heel scherp word dat er dan ineens gebruld word van jaaaaaaa ik ben nog meer *** jaar...

Je moet er ook rekening mee houden als jongere zijnde dat je op RITP zelden gespaard word in je commentaar en gruwelijk hard kunnen zijn..

WAar ik het me dan wel weer ik nan vinden is dat je wel mag posten op RITP als je bijvoorbeeld M2 bent.. dan ben je IMO wel al een heel stuk serieuzer bezig met de sport en dan kan ik me wel goed voorstellen dat je 'volwassen' commentaar wilt.

DesireeK

eilleen333 schreef:

Mee eens..

Er moeten grenzen gesteld worden.. Dat is overal en altijd. Doe je niets aan..

Fennee

Ik weet niet of je mij hier ook mee bedoelt @Nies_ maar ik DENK dat ik wel alle recht heb om dat te zeggen i.v.m. levenservaring.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:41

Idd, toen ik 15 was vond ik mezelf ook al oud en wijs hoor :') ik vond ook dat ik wel even om 11 uur snachts alleen naar huis kon fietsen... echt wel :j was immers al 15 en voelde me veeeeel ouder!

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:42

lifaya schreef:
Idd, toen ik 15 was vond ik mezelf ook al oud en wijs hoor :') ik vond ook dat ik wel even om 11 uur snachts alleen naar huis kon fietsen... echt wel :j was immers al 15 en voelde me veeeeel ouder!

weetje ik voel me nog gewoon hetzelfde hoor :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:42

Als ik mijn reactie van een half jaar geleden terug kijk denk ik.
Wow ik ben echt veel volwassener geworden. Waarom heb ik die dingen ooit gezegd.
Maarja nog 4 maandjes doorbikkelen en dan wordt ik eindelijk serieus genomen....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:43

Fennee schreef:
Ik weet niet of je mij hier ook mee bedoelt @Nies_ maar ik DENK dat ik wel alle recht heb om dat te zeggen i.v.m. levenservaring.

maar dat betekent nog steeds niet per definitie dat je je ook ouder gedraagt. Ik had een vriendin vroeger (nog steeds goede vriendin) en die had ECHT veel meegemaakt. Laten we zo zeggen dat het een wonder was dat ze leefde :) maar zij kon zich soms ook echt behoorlijk kinderlijk en koppig gedragen hoor :')

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:44

lifaya schreef:
Fennee schreef:

maar dat betekent nog steeds niet per definitie dat je je ook ouder gedraagt. Ik had een vriendin vroeger (nog steeds goede vriendin) en die had ECHT veel meegemaakt. Laten we zo zeggen dat het een wonder was dat ze leefde :) maar zij kon zich soms ook echt behoorlijk kinderlijk en koppig gedragen hoor :')

Kinderlijk ben ik al niet meer, voel me er niet genoeg kind voor...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:44

lifaya schreef:
Fennee schreef:

Wellicht dat ze een deel van haar jeugd gemist heeft.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:45

Ik vind dat iedereen wel eens de kind mag uithangen, toch? Zolang je maar op de momenten daar waar nodig is wél serieus kunt wezen.