What's up met p.un.tjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:47

Ik lees het steeds vaker bij bokker F_orumster :+ Ik neem aan het dat iets met het mobieltje is :j

xManon_

Re: What's up met p.un.tjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:51

Ik vind het niet zo gek eigenlijk, eerder slim.
Tegenwoordig wordt alles gecheckt en gevonden.
Zo kun je toch dingen bespreken zonder alle consequenties.

Een paardennaam lijkt me dan weer minder belangrijk, maar een bedrijf ofzo snap ik wel.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:51

phormicola schreef:
Ik lees het steeds vaker bij bokker F_orumster :+ Ik neem aan het dat iets met het mobieltje is :j

Ho ho, F._orumster bedoel je! :')

Nee, ik vind het zo'n onzin. Ik snap dat men liever niet heeft dat negatieve verhalen over personen gevonden worden, maar vermeld er dan gewoon geen naam bij. Net zo makkelijk!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:55

Ik dacht dat ik gek werd! Mij viel het ookal op haha!

Idd wel een logische verklaring om Google te omzeilen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:55

Ik zie het ook steeds vaker, vind het ook storend! Neem dan gewoon even de moeite om je puntje op lettergrootte 1 te zetten, dan zie je 'm namelijk zo goed als niet.

punt.je

Code
punt[size=1].[/size]je

punt.je

Die . staat er nog steeds, maar het leest niet zo irritant. Wel meer moeite :+
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 04-05-13 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:56

Klopt, die puntjes staan er omwille van de traceerbaarheid. Als ik niet wil dat elk wissewasje, wat ik over mijn paard op Bokt zet, teruggevonden kan worden, los ik dat zo op.
Eveneens als ik me uitlaat over één of andere handelaar, zowel in positieve als negatieve zin, heb ik liever niet dat éénieder dat terugvindt als ze diezelfde naam gaan googlen.
Is maar net zo veilig, want wat je ook op het www plaatst, het blijft er staan tot in de eeuwen der eeuwen. -:)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:58

Ik zie het ook heel vaak, en ik erger me er ook altijd aan :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:00

xSwanHeart schreef:
phormicola schreef:

Nee, ik vind het zo'n onzin. Ik snap dat men liever niet heeft dat negatieve verhalen over personen gevonden worden, maar vermeld er dan gewoon geen naam bij. Net zo makkelijk!

Scherp :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:46

Op mijn mobiel wordt een dubbele spatie automatisch een punt.
Maar midden in een woord zal wel zijn ivm de diverse zoekfuncties/zoekmachines.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:22

xSwanHeart schreef:
phormicola schreef:

Jep, ik ben ernstig schuldig :D :+ Sorry!
Ik haat touchscreen. Het typt zo belabberd. Het vervelende is dat je op de telefoon niet ziet wat je typt, je hebt geen venster.
Corrigeren probeer ik soms wel, maar het is gokken of de cursor landt waar je je vinger neerzet om te corrigeren.

Thuis is de pc nu eenmaal vaak bezet en zit ik op de telefoon.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:26

Ja het is idd irritant! Ik doe het alleen bij woorden die bokt niet kan hebben.. wt f.uck ofzo :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:27

ik heb t eig nog nooit gezien op bokt haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:30

Vivian__ schreef:
Ja het is idd irritant! Ik doe het alleen bij woorden die bokt niet kan hebben.. wt f.uck ofzo :+

Dan kan je toch gewoon de censuur uitzetten? Kan je al die woorden gewoon typen zonder dat ze veranderd worden :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:32

Kabayo schreef:

F_Orumster schreef:
Mizora, ben.de schoonste.niet maar dat van jou vind ik wel vies hoor. En je hebt vooral jezelf.ermee want het zit dan helemaal vastgekoekt...

Even een voorbeeld uit eigen doos ;)

@ Phormo, als je klikt op mijn berichten valt het best mee hoe vaak het voorkomt :+ Waarschijnlijk net een paar keer voorgevallen in topics waar we elkaar tegenkomen. Heb het vooral op de plaats van een spatie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:42

Bij bedrijven en mijn eigen naam gebruik ik wel puntjes. Voor de rest van namen van buren etc gebruik ik initialen. :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:46

Keet schreef:
Vivian__ schreef:

Dan kan je toch gewoon de censuur uitzetten? Kan je al die woorden gewoon typen zonder dat ze veranderd worden :+

Dat weet ik tocht niet... :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:55

F_Orumster schreef:
Kabayo schreef:

F_Orumster schreef:
Mizora, ben.de schoonste.niet maar dat van jou vind ik wel vies hoor. En je hebt vooral jezelf.ermee want het zit dan helemaal vastgekoekt...

Even een voorbeeld uit eigen doos ;)

@ Phormo, als je klikt op mijn berichten valt het best mee hoe vaak het voorkomt :+ Waarschijnlijk net een paar keer voorgevallen in topics waar we elkaar tegenkomen. Heb het vooral op de plaats van een spatie.

Ja, had ik door dat er puntjes stonden ipv een spatie :D Geeft verder niet hoor, het viel me alleen op :)

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:59

Omdat je zo over namen kan praten zonder dat als die gene het intikt in google of de bokt zoekmachine zijn naam ziet daar =om doen ze bijv. B.abbelbet in plaats van Babbelbet dan is het moeilijker terug te vinden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 20:40

Ik snap het waarom, maar kom op, als je een naam al niet meer normaal wilt schrijven, kan je misschien beter helemaal niks op internet zetten :?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:30

Ik ben het nog nergens tegen gekomen :+
Heb je niet het veulen topic nog?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:36

ben ik nu de enige die het behoorlijk nutteloos vind om puntjes in namen te zetten om zo de zoekmachine van google te omzeilen?
Ik bedoel; als er niks gevonden wordt met het puntje in de naam dan wordt het heus wel opnieuw ingevoert, maar dan zonder het puntje. Althans dat zou ik doen. Dus gevonden worden, gebeurt dan toch wel.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:45

Ik vind het ook wat overdreven in veel gevallen. Mijn eigen naam en naam van mijn paard zet ik gewoon voluit neer. Eventuele kopers mogen best lezen wat ik over haar vertel, want ze mankeert niks. De naam van mijn trainster zet ik wel met puntjes, vind ik naar haar toe wel zo netjes.

ApplePappleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:59

Zwaar irritant...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 00:00

xxCYNNxx schreef:
ben ik nu de enige die het behoorlijk nutteloos vind om puntjes in namen te zetten om zo de zoekmachine van google te omzeilen?
Ik bedoel; als er niks gevonden wordt met het puntje in de naam dan wordt het heus wel opnieuw ingevoert, maar dan zonder het puntje. Althans dat zou ik doen. Dus gevonden worden, gebeurt dan toch wel.

Je snapt het niet, geloof ik.
Het gaat erom dat Google het topic waarin de naam, met puntje, vernoemd wordt niet in de lijst toont wanneer iemand willekeurig de naam van het paard of de persoon in geeft.
Bijvoorbeeld als jij (in een HK topic) eens goed wilt roddelen over een bepaalde instructeur die je hebt zien lesgeven ofzo, en die jou niet beviel. Dan vernoem je hem met puntje als je het niet gepast vindt dat de hele wereld zomaar jouw mening over hem kan nalezen.
Een willekeurig iemand die misschien les wil volgen bij betreffende instructeur en als check zijn naam in geeft in Google, zal jou roddel-bericht dan niet te zien krijgen.
Het is dus een beetje uit 'goed fatsoen' zodat je mensen niet ongewild schade berokkent.

En met een paard/veulen kan je zo ook wel redenen bedenken. Inderdaad ivm een eventuele verkoop ofzo.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 00:34

oh ik snap het wel. Begrijp dat het omgekeerd ook kan, zoals in je voorbeelden.

Alleen: dat gebruik van puntjes is heus niet alleen bekend bij de gebruikers ervan (van het idee erachter) en ook niet beperkt tot bokt. Zie ze laatste tijd ook wel voorbij komen op bv youtube en zelfs gameforums( waar het dan ook nog eens om screennames gaat ook nog :+ )

Met andere woorden; dit gebruik wordt al zo veelvuldig toegepast dat in ieder geval mensen die bij wijze van spreke geboren zijn binnen het internet dit geen geheimen meer heeft. En als je dus je onderzoek naar iemand/paard doet er ook aan denkt om even te zoeken op naam met puntje. En tuurlijk zijn er vele combinaties mogelijk, maar aangezien de meesten er voor kiezen om H.et zo te doen, zal die invoer je al heel wat op kunnen leveren.

En tuurlijk zullen sommige personen en of paarden/ bedrijven whatever inderdaad zo verborgen kunnen blijven, maar dat zal heus niet altijd op gaan. Bovendien is de paardenwereld niet zo heel erg groot dus kans dat de verhalen, die verborgen moesten blijven, uiteindelijk toch boven water komen er toch wel is. En dan bezorg je jezelf alleen maar een slechte naam...ongeacht of datgene wat iemand verborgen wilde houden niet eens zo heel erg was. Mensen denken al snel; hmmm als je al zoiets geheim wilde houden, wat houd je dan nog meer geheim.

En bedoel daar heus niet mee dat ik gelijk zo zou denken; ligt eraan wat het uiteindelijke verhaal is...of was