testament

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wissen of niet

Wissen.
31 (54%)
Niet wissen.
26 (45%)

Totaal aantal stemmen: 57

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:16

Amable schreef:
Ik zou het juist heel jammer vinden als alles wat ik geschreven heb verwijderd zou worden, net alsof ik uitgewist wordt ofzo. Nee hoor, lekker laten bestaan, laat men maar weten dat ik ook op deze aardbol rondgelopen heb *\o/*

Zo denk ik er ook over. Er staat een hoop onzin van mij op het internet, maar het geeft wel aan dat ik er was en wat ik zoal deed. Misschien kan iemand nog herinneringen aan mij ophalen aan de hand van mijn posts op bokt. :) Bovendien heb ik er na mijn dood toch geen last van wat iemand met mijn internetonzin doet, bokt, social media, etc.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:29

papagroom schreef:
De vraag is hier dus....moet een forumbeheerder een laatste wil respecteren,en opvolgen?

Is tot nu toe nog niet voorgekomen, maar zouden we wel doen maar dan wel binnen de regels van Bokt. Wat dat betreft is er tegenwoordig ook behoorlijk wat mogelijk. Met het verwijderen van individuele berichten zijn zelden problemen, dat is vrij makkelijk te doen. Ook bij verzoeken voor het verwijderen van meer posts of het anonimiseren van alle berichten zijn behoorlijk wat mogelijkheden, zie o.a. hier:

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen

Bij een dergelijk verzoek via nabestaanden gelden dezelfde richtlijnen, ik denk dat we daarmee in de meeste gevallen een flink eind komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:08

papagroom schreef:
Suusie22 schreef:
als je alles wilt wissen wat diegene ooit op internet heeft gedaan ben je denk ik nog wel even mee bezig.
zelf mag alles van mij wel blijven bestaan, waarom niet? misschien kan ik anderen nog helpen met mijn goede kennis van alles 'kuch'. Alleen op fb is mijn echte naam bekend in een account. verder laat ik op alle andere sites mijn naam onbekend. waarom zou je trouwens gegevens op internet willen laten wissen als je overleden bent?

Of juist niet....stel je nabestaanden willen het weg hebben,maar jij juist pertinent niet.
De vraag is hier dus....moet een forumbeheerder een laatste wil respecteren,en opvolgen?

Wat mij betreft: Nee.

De laatste wil is mijns inziens niet zwaarder wegend dan de op 12.009.342e na laatste wil die je op dit moment zou kunnen hebben en waarvoor alles ook niet verwijderd wordt :P

Gewoon een beetje nadenken wat je online gooit, want zodra je dat doet op een openbaar forum wordt het een soort publiek bezit.

Bovendien kunnen echt schadelijke uitspraken alsnog wel verwijderd worden, dat wil men heus wel doen.
Maar eigenlijk had je dergelijke dingen gewoon niet moeten plaatsen :=

Als je je gewoon normaal gedraagt online dan is het helemaal niet nodig dat al je posts verwijderd worden.
Dat je je naam op gast xxxxx kunt laten zetten, en een handjevol gevoelige posts kunt laten verwijderen is ruim voldoende vind ik.

Er blijft overigens wel steeds gezeurd worden over dit onderwerp, wellicht iedere keer als iemand een reactie wil plaatsen, even een waarschuwings pop-up laten verschijnen Bart? :')