Fotomeetings niet meer bij nieuwe berichten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Fotomeetings niet meer bij nieuwe berichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:08

Tof dat er over meegedacht word!

Ik denk alleen Bart, dat het ' meer dan 5 pagina's' , een lastige is. Er zijn namelijk reuze boeiende topics die echt binnen twee dagen vol staan met 5 pagina's terwijl het geen slowchat is.

Kan je niet een 'aanvink' idee maken, net als bij zoeken, dat je dus de actieve onderwerpen krijgt op de subfora die jij leuk vind?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 06:53

ruitje schreef:
Tof dat er over meegedacht word!

Ik denk alleen Bart, dat het ' meer dan 5 pagina's' , een lastige is. Er zijn namelijk reuze boeiende topics die echt binnen twee dagen vol staan met 5 pagina's terwijl het geen slowchat is.

Kan je niet een 'aanvink' idee maken, net als bij zoeken, dat je dus de actieve onderwerpen krijgt op de subfora die jij leuk vind?

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Heel veel mensen lezen toch niet die 5 pagina's door, waardoor er soms aparte reacties komen
En juist als het zo interessant is, kan je daar wel een stipje zetten.
Denk ook toch wel dat heel veel topics met meer dan 5 pagina's centraal/slowchat zijn.

Dat aanvink idee ben ik helemaal voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:40

Ik denk het geen gek idee is om topics met meer dan een bepaald aantal pagina's uit de actieve pagina's op de voorpagina te halen. Wat namelijk ook nog wel eens gebeurt, met name bij een topic dat emoties oproept, is dat het elke keer weer op de voorpagina komt, en er elke keer mensen nieuw binnenvallen. Die komen dan op pagina 43 binnen met een reactie die alleen op de openingspost ingaat, en de toelichting die al minstens 10 keer langs is gekomen wordt dan niet gelezen. Dat verstoort de discussie ook nogal. Dus een grens op het aantal pagina's lijkt me wel nuttig.

De 'actieve onderwerpen'-pagina binnen het forum vind ik minder een probleem: die lijst is veel langer. Hoewel een koppeling met je favoriete forums als optie natuurlijk ook best mooi is, zou dat voor mij niet zoveel uitmaken.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:20

Tussen actieve berichten vind ik juist handig. Zo heb ik de meetings gevonden waar ik aan deel heb genomen of nog ga nemen. Misschien in de toekomst ooit zou er wel eens een filter een goed idee zijn van wat je wel of niet wil zien, het aanvink idee.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:43

Goed punt, Shadow0. De lijst op de voorpagina (kort, geen filtermogelijkheid) en de 'actieve onderwerpen' lijst zijn twee redelijk verschillende dingen.
Ik ben op zich wel een voorstander van het limiteren van het overzicht op de hoofdpagina tot topics met 5 pagina's of minder. De hoofdpagina gebruik je vooral voor het vinden van nieuwe interessante topics, je gebruikt die lijst minder om populaire topics terug te vinden. Eens?
In een later stadium kunnen we kijken of we die lijsten wat meer af kunnen stemmen op individuele gebruikers/interesses.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:48

Heel erg eens met de pagina scheiding. Alleen sommige topics exploderen in korte tijd tot meer dan 5 pagina s terwijl ze wel pas een paar uur lopen. Hoe ga je die erin houden dan?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:56

BartVB schreef:
Goed punt, Shadow0. De lijst op de voorpagina (kort, geen filtermogelijkheid) en de 'actieve onderwerpen' lijst zijn twee redelijk verschillende dingen.
Ik ben op zich wel een voorstander van het limiteren van het overzicht op de hoofdpagina tot topics met 5 pagina's of minder. De hoofdpagina gebruik je vooral voor het vinden van nieuwe interessante topics, je gebruikt die lijst minder om populaire topics terug te vinden. Eens?
In een later stadium kunnen we kijken of we die lijsten wat meer af kunnen stemmen op individuele gebruikers/interesses.

Helemaal mee eens :D

@karuna, ik denk dat je die dan alsnog redelijk eenvoudig kan vinden, zeker als hij op een sub staat waar je vaker kijkt, toch?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:27

Op sommige subs kom ik nooit, daar kom ik alleen maar vanwege de actieve berichten.

Gaan die 5 pagina's + topics dan alleen van de voorpagina af, of ook uit de actieve berichten?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:04

Ook een goed punt van Karuna, misschien die 5 pagina limiet alleen instellen voor topics die meer dan een of twee dagen oud zijn?
Wat mij betreft komen die limieten alleen op het lijstje met 'Laatste berichten' op de hoofdpagina.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:14

Bart ik denk een limiet van 2 dagen ivm bijvoorbeeld een weekend en geen internet. Dan vang je de meeste wel af denk ik.

Edit ik kom soms ook alleen maar ergens vanwege de actieve topics zoals lzp en mensenwelzijn. Daar kom ik anders echt nooit.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:39

Is nu (als het goed is) aangepast. Uiteindelijk nog best een complex verhaal geworden :+ Laat het weten als ik hier toch de mist in ben gegaan.

De theorie is dat er nu topic staan die:

- Niet in een van de huiskamers staan (HK, SK, JHK, etc)
- Geen topic zijn dat langer dan twee dagen geleden gestart is en meer dan 250 reacties heeft

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:58

Gaat dit om de home page of de actieve onderwerpen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 12:43

Bart, je bent een held! *\o/* _O_

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:21

Ik heb alleen de hoofdpagina van Bokt aangepast. De lijst met 'actieve berichten' is een heel stuk langer/overzichtelijker en kan al gefilterd worden op wel/niet paardgerelateerd.
@Captain; dank :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:55

Superbedankt Bart!
Fijn dat het ook zo snel gaat :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:56

Heel fijn Bart nu past er meer nuttigs op een stukje. Wat was er nu complex aan, ben wel benieuwd hoe je het hebt opgelost.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:46

Vooral wat gestoei met Drupal die wat moeite heeft met lastige vragen aan de database. Moest daardoor zelf hard aan het nadenken over dingen die wel/niet gefiltered moeten worden. En dat op de vroege ochtend..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:53

Moet je ook niet op de vroege ochtend doen. Hoe heb je uiteindelijk gefilterd? Echt per uitzondering omschreven onder het mom as topic > 250 enz... of kon je groeperen of eenvoudiger uitsluiten?