Sfeer op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 19:27

Citaat:
Als je bang bent om kritiek op bokt te krijgen weet je dus dat je zelf iets niet goed doet En dat je dat dus kan verbeteren in ieder geval.

Dat is vaak het 'probleem'. Je doet in andermans ogen hier op Bokt altijd wel iets niet goed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:30

Vivian__ schreef:
Citaat:
Als je bang bent om kritiek op bokt te krijgen weet je dus dat je zelf iets niet goed doet En dat je dat dus kan verbeteren in ieder geval.

Dat is vaak het 'probleem'. Je doet in andermans ogen hier op Bokt altijd wel iets niet goed.

Als ik met 2 handen en shank rijd (billy allen) dan krijg ik ook regelmatig commentaar hoor :') Dat dit slecht is, dat het niet hoort en weet ik veel wat. Terwijl 80% van de westernruiters wel eens met 2 handen rijd met een shank. Vind het erg jammer want hierdoor heb ik nu geen zin meer in foto's plaatsen

Eline_S_S

Inderdaad. Ik vroeg ooit wie er nog meer een vlotte pony had, had een foto van mij en dandy neer gezet, en kreeg direct allemaal reacties van vind je het gek dat je pony druk is? Je hangt veel te veel in de mond dit dat blablabla! Echt niet leuk. Vooral als je zelf jonger bent als de meeste andere bokkers.

bromfiets

Ach, als ik sommige mensen op bokt mag geloven hou ik niet van mijn paard en is het mishandeling als ik er op ga zitten :+ Dat ze mijn echte naam niet eens kennen zegt mij genoeg, wat dat betreft kan ik dat soort "opbouwende kritiek" prima naast me neerleggen :D

Nayomie

Re: Sfeer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:54

Soms gaat het er inderdaad niet zo lief aan toe, maar soms is het wel nodig, om het in iemands oren goed te knopen. Helaas gebeurd dit ook wel eens op een kinderachtige of gemene manier, maar uiteindelijk bedoelen ze het vaak goed :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:57

Ik denk eerder dat mensen zich vaak uiteindelijk verliezen in het per se gelijk willen hebben :P

Als iemand er voor kiest om niks met bepaald commentaar te doen kun je er ook gewoon over ophouden ipv echt door gaan drammen en het persoonlijk gaan spelen. Als het echt over mishandeling gaat moet je 114 bellen, dan heeft geen enkel commentaar zin.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:00

bromfiets schreef:
Ik denk eerder dat mensen zich vaak uiteindelijk verliezen in het per se gelijk willen hebben :P

Als iemand er voor kiest om niks met bepaald commentaar te doen kun je er ook gewoon over ophouden ipv echt door gaan drammen en het persoonlijk gaan spelen. Als het echt over mishandeling gaat moet je 114 bellen, dan heeft geen enkel commentaar zin.

Dat klopt. Het blijft TS's verantwoordelijkheid en keuze :j

Waar ik wel eens aan stoor is dat als TS wenst geen commentaar op het eea te krijgen, men hier tóch commentaar krijgt.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:02

Als ik een topic open komen er meteen reacties van mensen die denken dat ze meteen weten
wat ik fout doe terwijl ze mijn pony's niet eens kennen. Iedereen blijft maar door zeuren en ze
zeggen steeds hetzelfde, na 1 keer snap ik het ook wel.. Zelfs als ik uitleg wat er aan de hand is,
blijven sommige er over doorgaan.. Ik durf nooit een topic te openen, heb er laatst wel 1 geopend
maar meteen weer commentaar op álles. Ik vind het geen fijne sfeer, in sommige topics wel.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:48

Overigens nog iets waar ik me aan erger... fototopics waarin iemand bijvoorbeeld geen goed schoeisel aan heeft en in d'r topic zegt: "Ik weet dat mijn schoenen niet goed zijn, ik heb nieuwe besteld en die worden nu verzonden, dus daar hoef ik geen commentaar op", en dat dan de helft van de mensen over de schoenen gaan klagen.

Waarom kunnen mensen dat soort dingen niet gewoon accepteren van mensen, dat iemand daar niet over wil praten? :) Waarom vindt iedereen dat zo moeilijk?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:49

Ik snap je :j
Ik had op een foto mijn teugels ietsje te los hangen,
had zelf al gezegd dat ik meer contact moest hebben maar dat dat op deze foto
niet te zien was, en serieus iedereen begon erover.. Snap dat echt niet :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:53

Mette1998 schreef:
Ik snap je :j
Ik had op een foto mijn teugels ietsje te los hangen,
had zelf al gezegd dat ik meer contact moest hebben maar dat dat op deze foto
niet te zien was, en serieus iedereen begon erover.. Snap dat echt niet :P

Ik denk soms wel dat als je juist ergens de aandacht op vestigt, mensen er veel eerder over zouden beginnen. Dus als je zegt 'teugels hangen iets te los' dan vestig je daar de aandacht op en letten mensen erop. Ik denk dat anders er maar een paar over waren begonnen :j
Als iemand zegt: ik wil geen commentaar op dit of dat, dan let je toch eerst op dat dit of dat :')

Nayomie

Aleeneh schreef:
Overigens nog iets waar ik me aan erger... fototopics waarin iemand bijvoorbeeld geen goed schoeisel aan heeft en in d'r topic zegt: "Ik weet dat mijn schoenen niet goed zijn, ik heb nieuwe besteld en die worden nu verzonden, dus daar hoef ik geen commentaar op", en dat dan de helft van de mensen over de schoenen gaan klagen.

Waarom kunnen mensen dat soort dingen niet gewoon accepteren van mensen, dat iemand daar niet over wil praten? :) Waarom vindt iedereen dat zo moeilijk?

He-le-maal mee eens!

Sadira

Ja tuurlijk let je er dan eerst op, maar dat betekent niet dat iedereen er in het topic dan ook een duit over in het zakje hoeft te doen, toch? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:54

Aleeneh schreef:
Ja tuurlijk let je er dan eerst op, maar dat betekent niet dat iedereen er in het topic dan ook een duit over in het zakje hoeft te doen, toch? :)

Ben ik zeker met je eens :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:58

Ik vraag mij of dit iets van tegenwoordig is hoor.. vroeger stond bokt al zo bekend. :+

Aleenah: Weet je dat het heel vaak gebeurd dat er als een kudde schapen over iemand met een ande mening wordt heen gevallen? En daar pagina's lang op door wordt gegaan?
Dan lijkt het inderdaad alsof er door die persoon de hele tijd slecht commentaar wordt geplaatst, terwijl dat helemaal niet zo is.

Mensen kruipen overigens snel in een slachtofferrol. Maar bedenken zich niet dat als er fijne foto's te zien zijn, en je goed omgaat met het commentaar, er ook geen gezeik komt. :)
Er zijn zat topics die wel goed lopen, puur omdat de TS wat met het commentaar doet ipv. direct te roepen dat ze het beter weet, dat ze haar paard het beste kent of dat ze goed les heeft van iemand die Z rijdt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:58

Normaal geef ik niet zo gauw commentaar op bokt.
Maar wel als iemand een shet een ton geeft waar die zijn hoofd in steekt en het dier met de ton op zijn hoofd laat lopen.
Dan geef ik commentaar, dat is echt zielig en je weet niet wat er kan gaan gebeuren.
Als ik een verzorgmeisje had en ik kwam erachter, hoefde ze echt niet meer terug te komen.

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:59

Als nieuw komer vind ik het nog wel gezellig. Maar heb ook topics gelezen of pb gehad waarvan ik dacht...ajuuu ciao ben weer weg hier.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:00

Air schreef:
Aleenah: Weet je dat het heel vaak gebeurd dat er als een kudde schapen over iemand met een ande mening wordt heen gevallen? En daar pagina's lang op door wordt gegaan?
Dan lijkt het inderdaad alsof er door die persoon de hele tijd slecht commentaar wordt geplaatst, terwijl dat helemaal niet zo is.

Eh.... Ik snap eigenlijk niet wat je wil zeggen :o je zin klopt geloof ik niet helemaal. Wat bedoel je?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 22:01

En dit bedoel ik nou! (vrouwke) dat met die ton is goed gegaan, heel grappig hoe die op pony daarop reageert. En ja, het had ook anders gekund, maar dat is niet gebeurd. Dus, begrijp ik niet waarom gelijk de sfeer verpest moet worden in een topic..

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:05

Ik vind de sfeef ook soms iets te ver gaan, gelukkig heb ik bij mijn topics nooit echt afgebrande reacties gekregen, ook meestal niet eens heel veel reacties. Neem ik altijd maar op als een compliment, want het lijkt erop dat mensen die niet goed rijden pagina's lang worden afgebrand.
Mensen die super goed rijden krijgen pagina's lange complimenten.

En mensen die niet slecht en ook niet geweldig rijden krijgen gewoon een aantal reacties ;)
Maar k vind het verder wel gezellig, mis alleen een huiskamer topic waar ik me kan inmengen.
Die zijn meestal zo besloten al, dat je niet echt word " geaccepteerd " dat vind ik wel jammer.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 22:09

Sammy_xxs schreef:
Maar k vind het verder wel gezellig, mis alleen een huiskamer topic waar ik me kan inmengen.
Die zijn meestal zo besloten al, dat je niet echt word " geaccepteerd " dat vind ik wel jammer.

Ja, ook jammer.. die groeperingen. Maargoed dat ga je niet tegen denk ik :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:10

Air schreef:
Mensen kruipen overigens snel in een slachtofferrol. Maar bedenken zich niet dat als er fijne foto's te zien zijn, en je goed omgaat met het commentaar, er ook geen gezeik komt. :)

Dat is wat te simpel: de TS kan daar zeker invloed op hebben (heel defensief reageren helpt niet) maar ook bij een perfect reagerende TS kan het mis lopen. Er zijn zeker wel topics waar de TS een goede openingspost heeft, positief en vriendelijk reageert op kritiek, vragen beantwoordt, en waarbij men toch op een bepaalde manier blijft reageren. (Vaak lezen de mensen die reageren dan nauwelijks, en zien ze bv alleen een opmerking van iemand anders en daar haken ze op aan - ook al heeft de TS allang uitgelegd hoe het zit.)

Dat vind ik toch wel jammer. Je ziet toch wel regelmatig dat iemand gewoon een hele normale vraag stelt over iets simpels, maar dat ze 3 pagina's later ineens halve dierenmishandelaars zijn. Ik weet overigens niet goed hoe je dat moet oplossen: ingrijpen van hogerhand maakt de situate vaak alleen maar erger. Maar jammer is het wel. Er zijn heel wat internetplekken die minder leuk worden door de felle reacties van deelnemers.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:13

soms heb ik het idee dat ik erg op mijn teentjes moet lopen zodat ik geen rot opmerkingen krijg. Wel bedenk ik altijd voor ik een topic open dat de 'tips' die gegeven worden je soms maar beter met een korrel zout kan nemen :D . heb ook gewoon veel leuke topics voorbij zien komen maar ook minder leuke. Complete ruzie's of onzin topics... ga maar door. Zal eerlijk zijn dat ik ook niet altijd even aardig reageer maar probeer het zo net en leuk mogelijk te houden. Vindt trouwens soms wel dat er te veel doorgedramt wordt als een pony er in hun ogen niet goed uit ziet of in hun ogen iets mis is ze staan er niet naast kunnen dus niet goed oordelen vindt ik :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:18

Ik mijn ogen is er een wereld van verschil tussen onderbouwd kritiek geven en je mening door iemands strot te willen duwen.
Ga je hier niet in mee, nou dan ben je nog helemaal niet klaar......

En dan de topics waar er een legio mensen de TS willen helpen en goede adviezen hebben, alles gaat netjes.
Maar NEE daar wenst TS niets van te weten, want dat kan niet....TS reageert zelf abnormaal.....slaat alle adviezen in de wind......Tja dan denk ik ook wel eens...zoek het lekker uit.

Maar er zijn gelukkig nog genoeg leuke en gezellige topics!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:20

kiki1976 schreef:
En dan de topics waar er een legio mensen de TS willen helpen en goede adviezen hebben, alles gaat netjes.
Maar NEE daar wenst TS niets van te weten, want dat kan niet....TS reageert zelf abnormaal.....slaat alle adviezen in de wind......Tja dan denk ik ook wel eens...zoek het lekker uit.

dat denk ik dan inderdaad ook toch zijn er mensen die hun mening door blijven duwen :roll: . Ook als zo'n discussie topic eindelijk rustig is zijn er nieuwe mensen die weer van voor af aan beginnen. Ook vooral nog over beginnen terwijl TS bijv al bezig is met oplossen en dit meermalen zegt is ook erg irritant! >;)