Opgelicht op bokt markt, wat kan ik nu doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Opgelicht op bokt markt, wat kan ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:31

Oei.. Niet netjes :=
Denk inderdaad dat je ex er even langsmoet. Vaak doet dat toch voor de motivatie best veel :+

Oscar
Forumcoördinator

Re: Opgelicht op bokt markt, wat kan ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:25

Shelby, er is op Bokt een mogelijkheid om te bemiddelen in mislukte transacties die via de Markt gelopen zijn. Daar zitten een aantal voorwaarden aan, zie: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waar_ ... transactie
De leden van de bezwaarcommissie zijn degenen die een bemiddelingsaanvraag in behandeling nemen. In jouw geval is dat reeds gedaan. Nadat er contact is opgenomen met de 'tegenpartij' doen de leden van de bezwaarcommissie een bindend voorstel om tot een oplossing te komen.
Lukt dat niet, dan wordt de zaak overgedragen aan de moderators van de Markt en zij doen dan nog een laatste poging.
Mocht het uiteindelijk tot een ban van de 'tegenpartij' leiden, dan adviseren we altijd om contact op te nemen met de politie en aangifte te doen.

Marije_, voor jouw vraag geldt eigenlijk hetzelfde als wat hierboven staat. Als het echt zo is dat je een jaar geleden geld overgemaakt hebt, dan kan de bezwaarcommissie helaas niet meer bemiddelen. Bemiddelingszaken moeten altijd binnen 2 maanden na de transactiedatum aangemeld worden.

Overigens wil ik nog even aangeven dat het prima is om hier algemene informatie in te winnen over wat te doen wanneer een transactie niet gelopen is zoals het zou moeten. Een topic mag nooit bedoeld zijn om eigen rechter te spelen en bijv. namen te noemen van andere partijen. Dit is voorbehouden aan de moderators omdat we altijd eerst 2 kanten van het verhaal willen horen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:41

Bah wat een rotstreek zeg _-:( Ik snap niet dat mensen hier lol in hebben..Inderdaad gewoon langsgaan bij haar en of je geld of het zadel :j

Shelby2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 20:12

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, mijn dochtertje is er ook heel verdrietig om (en ik ook want ik heb het natuurlijk voor haar betaald..) vervelend ook om te horen dat dit soort dingen vaker voorkomen.. Nee mijn ex is niet echt een rustig type en die zou ik ook niet zomaar op iemand afsturen (ik weet ook met wat voor types hij omgaat en stel dat hij die meeneemt) dus vandaar mijn twijfel over andere opties.

Haar mail leest ze niet op bokt en ik heb geen gewoon emailadres, alle contact is via bokt gegaan. En zolang ze hier niet inlogt leest ze het natuurlijk niet want je krijgt alleen een mailtje dat je hier een bericht hebt en van wie, maar niet wat erin staat. Anders had ik idd wel gemaild dat ik haar adres heb en mijn ex wel even langsstuur, al is het maar om te kijken hoe ze reageert. Kun je via alleen de mail op bokt ook achter een IP-adres van iemand komen of alleen via de "gewone" mail? Altijd handig om te weten voor volgende keren :)

Ik kreeg net van een van leden van de bezwaarcommissie het verzoek om dit topic te sluiten i.v.m. de bemiddeling die nog loopt (die moet ik eerst even afwachten) dus dat ga ik vanavond even doen als dat lukt. Ik wil iedereen in elk geval wel heel erg bedanken voor de reacties!