Berichten later editten, Idee; HK-topics wissen na bep tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Berichten later editten, Idee; HK-topics wissen na bep tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:01

Want?
Ik blijf dat écht onzin vinden..
Laat een bokker zelf besluiten of hij zijn/haar oude posts wil verwijderen..

En ik ken de alternatieven,ben er ooit eens flink mee bezig gegaan maar het is een dagtaak om bij elke oude post een 'tem'te klikken,uitleg te geven,af te wachten,verder te zoeken..
Snap niet dat jullie als beheer hier zo ontzettend star in blijven,bah.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:10

Zou je anders voor mij je verzoek nog eens naar support@bokt willen sturen met mijn naam in de aanhef ? Zonder alles op te zoeken, zonder tems, maar ik ga je toch vragen om de reden voor je verzoek, en als ik me goed herinner was dat persoonlijker dan in een topic op FZ past (maar corrigeer me als dat niet zo was).

Het is absoluut niet mijn bedoeling om posts die mensen echt van Bokt af willen hebben koste wat kost op Bokt te houden. Als je last hebt van wat er op Bokt staat, als je er problemen door krijgt of een andere goede reden hebt, dan zijn we zeker niet star. Daarvoor begrijpen we te goed wat voor consequenties informatie online kan hebben.

Maar alles verwijderen waarvan mensen zeggen: "mwoah, ik zou het liever weghebben' of 'tja... ik denk er nu gewoon net eventjes anders over" is ook geen optie. Bokt is in dat opzicht om twee redenen slecht te vergeleken met een site als Facebook waar je volledige controle hebt over je posts: het is een openbaar medium waar de posts die je achterlaat integraal onderdeel van een discussie worden. Daar waarschuwen we al sinds de oprichting van Bokt voor. In de eerste versie van de regels uit 2001 stond al dat we aanraden om geen dingen online te zetten die je "Niet op de voorpagina van de lokale krant" zou willen hebben.
Daarnaast zijn de oude posts voor ons belangrijk omdat veel bezoekers daar informatie in vinden, leuke dingen lezen, foto's kijken, et cetera. En daar komen advertentieinkomsten uit die we nodig hebben om Bokt in de lucht te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:32

Ik zou het best fijn vinden als HK topics na bijvoorbeeld 2 jaar automatisch gewist worden :j
Zie de toegevoegde waarde er ook echt niet van die allemaal voor altijd te bewaren.
Zoals al eerder is gezegd, toen ik op internet begon had ik de impact er van ook nog niet zo door en heb ik ook zat dingen gedeeld die ik nu nóóit meer zou delen en liever niet op internet heb staan. Je wordt ouder en wijzer zeg maar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:34

Ik zou het erg fijn vinden als de HK >2 jaar naar de mesthoop gaan :)
Zeer weinig HK bevatten daadwerkelijk echt zinvolle informatie (maar wel persoonlijke info) en zal daardoor ook niet gemist worden.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:46

Van mij mogen oude hk topics ook verdwijnen.
Daar staat toch niks in qua belangrijke informatie, lijkt mij.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:01

Ik vind het ook wel een goede dat oude HK topics (2 jaar of ouder) automatisch verwijderd worden....

HK is toch ook niet zichtbaar voor mensen die geen lid zijn van bokt? En mocht je het om wat voor reden dan ook graag willen bewaren, uitprinten! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:24

Heel goed idee! En dan inderdaad na twee, drie jaar ofzo.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:09

Eline schreef:
Het kan inderdaad goed dat je een aantal jaar geleden die reactie krijgt, maar het beleid op dit punt is de afgelopen jaren flink aangepast. 'Vroeger' was het standaardantwoord wat je kreeg op een vraag of een bepaald bericht aangepast of verwijderd mocht worden inderdaad: 'nee, daar had je van te voren over na moeten denken'. Op dit moment is er veel meer mogelijk omdat ook wij heel duidelijk zien dat de online wereld veranderd is. Van googlen tot exen die tot in den treure meelezen tot mensen die de afgelopen 10 jaar veranderd zijn en bepaalde dingen niet meer online willen hebben.

Als je berichten verwijderd wilt hebben van Bokt en je hebt daar een duidelijke reden voor (ik vond het stoer om drugs te gebruiken, heb daar nu last van / ik heb m'n ex een klootzak genoemd en vind het rot dat dat nog online staat / er staat een fototopic online waar ik zelf herkenbaar opsta en dat wil ik niet meer ), kun je contact opnemen met één van de moderators of met support@bokt - afhankelijk van je verzoek. Meer daarover kun je lezen op: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen

Het probleem uit de openingspost dat je beschrijft, dat je bepaalde dingen niet deelt omdat Bokt openbaar is, is ook bij ons bekend. We zijn daar al een tijd mee bezig, maar daar een goede oplossing voor verzinnen, zonder alleen het gevoel van 'schijnveiligheid' te vergroten is een lastige.

Ik weet niet of dit naar mij bedoeld was, maar ik heb destijds een goede reden aangegeven.

Namelijk dat ik al mot had met mijn stalhouder en dat IEMAND ANDERS dus de stalnaam had neergezet. Wetende dat hij ook op bokt zat en dit ook in mijn PB vermeld, kreeg ik alsnog terug "kwestie van eerst denken, dan doen.'' Dus oftewel: als iemand anders mijn staleigenaar zwart maakt en ik al wat mot heb met de staleigenaar en hij dit dus best als privékwestie had kunnen zien, met nog ergere gevolgen dat ik misschien wel mijn spullen had moeten pakken daar (ja, die staleigenaar had een kronkel, dit is serieus niet zwaar overdacht), werd er na de uitleg alsnog zoiets belachelijkse door een mod gezegd. Ik had hier totaal niks mee te maken, want ik had de naam van de stal expres nog nergens genoemd.
Iemand die zo'n reactie geeft na zo'n uitleg is imo niet modjes-waardig, sorry dat ik het zeg.

Overigens ben ik het ook wel eens met HK weg of naar de mesthoop na een x-aantal jaar :j.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:52

Ik ben eigenlijk ook wel voorstander van het verwijderen van oude HK topics. Informatieve topics mogen voor mij gerust blijven staan, maar ik denk dat heel velen onder ons liever niet teruglezen wat we 3 of 4 jaar geleden hebben gepost. Ik vermoed dat de grootste groep gebruikers op Bokt in een leeftijdscategorie zit waarin je doorheen 3 jaar heel veel verandert, volwassener wordt, anders gaat denken en reageren,..

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:15

Nee, ik ben absoluut niet voor om de oudere hk's te verwijderen.
Ik geniet nog geregeld van oude topic's, ik lees het voor mijn plezier nog eens na en denk aan de goede oude tijd.
Met het hele topic weer eens op zoek naar geniale quotes van vroeger, leuke foto's, goeie gesprekken en nog veel meer komen geregeld voorbij.
Zonde om dat te verwijderen als dat niet perse hoeft naar mijn idee dus :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 09:13

Ook ik vind het leuk om soms oude HK topics terug te lezen. Het staat toch voor niemand in de weg?

Sterker nog... Dankzij een heel oud HK topic heb ik een jaar geleden geleden geen paard gekocht wat te koop stond op bokt. Ik kon namelijk terug lezen wat dit paard mankeerde. (en dat was vrij heftig) De verkoopster verzweeg dit en zei dat het paard helemaal niks mankeerde.
Dus ik zie graag dat ze gewoon blijven staan op het forum.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:39

Yv_: als je een antwoord van een moderator krijgt wat niet klopt (als ik het zo lees dan heeft de mod jouw vraag niet begrepen) kan je daar altijd over doorvragen of contact opnemen met één van de hoofdmoderators ( hier een overzicht ). De mods zijn niet feilloos, af en toe worden er net als overal gewoon fouten gemaakt. Bij doorvragen of klachten, kunnen die rechtgezet worden. Als het nu nog relevant is, kun je mij de link doorsturen per pb en kan ik het weghalen.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:56

Foto's doe je dan gewoon via pb?